Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:28

Dat zou best kunnen .. het is wel een andere plant als henna, maar zal er wel sterk op lijken en daar is dat wel zo bij..

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:50

idinn schreef:
Ik zou dan eerder gewoon goede conditioner kopen of een haarmasker. Ik neem aan dat je het ondanks dat het een andere plant is, hetzelfde moet gebruiken als henna en dus vrij lang moet laten inwerken? Dan ben je wel telkens veel tijd kwijt. Volgens mij heet die plant cassia *nog wat* en noemen ze het vaak senna of neutrale henna :j Want hoe fijn ik het ook vind dat ik na het kleuren geen strobos meer op mijn hoofd heb, het hele gedoe van laten inwerken en het uitspoelen daarna is wel een nadeel. Ik ben dan minstens 3 kwartier bezig om alles er weer uit te spoelen en dan komt er daarna met borstelen vaak ook nog veel korreltjes uit.

Hmm dat het een vies/lastig werkje is dat weet ik inderdaad.. Dus al dat gedoe is het effect niet waard?

En kleuren wil ik mijn haar sowieso niet, dus dat je er daarna niet overheen mag met chemische haarverf maakt me niet uit. Was ik toch niet van plan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:28

Om het ermee te verven vind ik het alle gedoe zeker wel waard, maar voor de overige effecten zou ik dan persoonlijk gewoon een goed haarmasker pakken. Als ik de henna ga uitspoelen is mijn haar altijd 1 grote knoop en dat krijg ik alleen goed door flink veel cremespoeling te gebruiken. Het ziet er daarna wel weer gezond uit en voelt ook veel zachter aan, maar dat is vooral in vergelijking met toen ik het nog gewoon verfde. Dan kon ik er cremespoeling ingooien wat ik wilde, dat bleef een bos stro in het begin. Maar je zou het natuurlijk altijd kunnen uittesten, keer een goed haarmasker en een andere keer senna (waar kan je dat eigenlijk krijgen?)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:39

Haha, sorry mensen. Ik heb toch mijn haar "geknipt" of eigenlijk uitgedund. Ik kon er echt niet meer tegen. Heb zo veel mogelijk lengte laten zitten, maar als je kijkt naar wat ik er aan haar uit heb gehaald lijkt het net of iemand zich kaal heeft geschoren :oo

Even om aan te geven hoeveel haar ik had (eh, is een foto van oudjaarsdag :+ );
http://img10.imageshack.us/img10/5037/fotoop31122011om1944.jpg

En nu:
Afbeelding
Amper lengteverlies maar een hele vooruitgang := Ohja, die pluk bij mn oor die weg lijkt heb ik gewoon achter mn oor gedrukt :P Dat kan weer nu het uitgedund is..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:43

Much better! :j

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:44

Het kan nu ook weer in een staartje _O- Al die dunne elastiekjes waren te klein om zo'n giga bos, die maar heel kort is bij elkaar te houden en elastiekjes die dat wel konden waren te dik :') Dus jeeh! Win-win!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:52

Huh, krijg je dat in een staart? Het is mega kort! :p

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:57

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:37

Leuk kapsel! Fijn dat je teveel haar met uitdunnen kan oplossen, ik heb helaas te weinig, te dun en te zwaar haar... dus ik heb het nog korter om ook nog maar íets van volume te hebben. Anders zou ik het ook wel ongeveer zo willen hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:47

Ik vraag me altijd af waarom iemand zulk kort haar in een staartje wil krijgen .. in de weg hangen etc doet het toch sowieso niet? :P Ik had dat dus echt nooit toen m'n haar nog kort was. Najah nu het langer is eigenlijk ook nooit, behalve op m'n werk omdat het dan vast moet. Ben niet zo van het vastdoen denk ik..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:51

haha oke oke je hebt me overtuigd :P

ilsemarie: hoe kan jouw haar zwaar zijn als het te dun/weinig is? Je mag ook wel wat van mijn haar lenen :p. ik kan mijn haar alleen maar in een staart laag in mn nek dragen, doe ik m hoger dan doet het pijn omdat het zo zwaar is. Als het net (enorm) is uitgedund bij de kapper kan ik m af en toe ietsje hoger doen maar dat duurt dan een week, of 2. erge is ook nog, kapster knipt er enorm veel tussenuit met zo'n uitdunschaar, veel laagjes enz enz maar aan mijn haar zie je daarna niets. nog net zo'n dikke massa. dat vind ik wel jammer, zou wel graag een wat 'luchtiger' kapsel willen af en toe maarja, denk dat ik het dan weer flink blond moet hebben (toen leek het echt minder 'massa'- achtig zeg maar).

ik heb trouwens die coconut shampoo gekocht. zit geloof ik evengoed een hoop chemische rotzooi in, waaronder een chemisch kokos parfummetje waar ik niet van hou :P
ga het van de week wel even een keer uitproberen, mocht de geur te erg overheersen of mn haar niet zacht genoeg worden dan hou ik m maar in de kast als backup voor als mn andere cremespoeling weer eens op is. (serieus, ik gebruik conditioner bij het leven.. ik BLIJF maar flessen kopen..volgens mij verdampt het ofzo, snap echt niet waar het blijft)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:51

Ik heb ook enorm zwaar haar. Super irritant. Probeer regelmatig krullen te maken, met een krultang. Maar na een uurtje is het alweer stijl.
Had eerst heel lang haar, nog onder m'n bh-bandje. Nu is het net op m'n schouders met heel veel lagen maar er blijft nog geen krul in zitten :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:57

Ik zou anders heel wat doen voor veel haar. Heb flinterdun haar en valt bovendien erg uit.. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen veel haar irritant vinden!
Maar het is inderdaad wel mooier zo, Horsii_mine :j

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:27

ik kom ook maar even binnenvallen. maar ik ben dus als de dood voor de kapper :+
bang dat ze mijn heilige mooie haar verprutst haha.

ik wil dus wel eens een keer wat anders, maar heb géén idee wat.
ik heb heel dik haar tot net onder mijn bh bandje, donkerbruin met slag/eigen krullen. t pluist echt enórm.

iemand een idee?
ik zal even kijken voor een recente foto. maar k heb t eigenlijk altijd in een vlecht/staart.

edit:
de foto:
Afbeelding

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:20

Horsii_mine schreef:
Haha, sorry mensen. Ik heb toch mijn haar "geknipt" of eigenlijk uitgedund. Ik kon er echt niet meer tegen. Heb zo veel mogelijk lengte laten zitten, maar als je kijkt naar wat ik er aan haar uit heb gehaald lijkt het net of iemand zich kaal heeft geschoren :oo

En nu:
http://img694.imageshack.us/img694/8728/fotoop02012012om21262.jpg
Amper lengteverlies maar een hele vooruitgang := Ohja, die pluk bij mn oor die weg lijkt heb ik gewoon achter mn oor gedrukt :P Dat kan weer nu het uitgedund is..

Waaauw wat heb jij leuk haar :D

Ik heb eindelijk net een foto gemaakt van mijn hoofd met los haar :') De slag die er in zit komt van een hele dag knotje, normaal valt het nogal steil naar beneden. Ik wil eens radicaal wat anders maar heb GEEN idee, dus als iemand tips heeft...?

https://lh3.googleusercontent.com/-hd1_ ... 525234.jpg

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:16

Carr_friesje: jeetje wat een bos haar heb je zeg! Ik denk dat het met jouw haar ook vrij lastig is om echt een ander model erin te knippen. Als je echt iets anders wil ga je denk ik al snel naar een stuk van je lengte eraf.

Ik heb vanmorgen mn haar gewassen met die kokosshampoo en conditioner.. Ben er (op de geur na) erg tevreden over! Mn haar is heerlijk zacht nu en het lijkt ook wel 'luchtiger' oid dan als ik het met andere shampoos was. Gelukkig is de geur alleen tijdens het wassen niet zo aangenaam, nu het bijna droog is ruik ik het gelukkig niet echt meer.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:25

@zwitsal

ja ik heb echt ontiegelijk dik haar :+ als het nat is geweest zitten er mooie krullen in, maar als ik het dan ga uitkammen ben ik net zo'n afgekeurde poedel _O-

en inderdaad over een ander model, ben bang dat er heel veel af moet dan. maar nó way dat dat gaat gebeuren :')
misschien een pony ofzo? maar k weet niet hoe dat eruit gaat zien haha

o man ik ben echt een schijtluis :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:45

En je haar niet kammen dan?
Ik kam het alleen als ik net onder de douche uitkom en het dus nog helemaal nat is. Dan kam ik het, en dan goed losschudden en zonodig weer in een handoek wikkelen.
Als ik het kam als het droog is zitten er ook minder krullen en meer pluis in :p

Ik zou er bij jou wel een cm of 10/15 afknippen eigenlijk, denk dat dat gelijk was vlotter staat.
En een pony.. Hmm.. Gaat jouw haar meer of minder krullen als het korter wordt? Anders heb je zo'n schapenvachtje op je voorhoofd hangen hehe.maar je zou eigenlijk eens aan een kapper moeten vragen wat zij er van vinden.
Moet je alleen wel een kapper hebben waarvan je weet dat die knap kan knippen :p
(Ik verbaas me er altijd over hoeveel verschil er nog tussen kappers zit, sommige lijken dat diploma echt bij een pakje boter gekregen te hebben)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:19

volgens mij gaat het niet erger krullen, bovenaan heb ik het eigenlijk bijna stijl.
kappers daar word ik echt doodsbenauwd van haha :') de laatste keer dat ik bij een kapper ben geweest heeft ze mijn haar van halverwege mijn rug tot aan mijn schouder afgeknipt onder het mom van 'bijpunten' :+
weet iemand een goede kapper in de omgeving arnhem?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:43

Hallo allemaal!

Sorry dat ik ff kom inbreken, maar heb dringend advies nodig. :')
Ik ga morgen mijn haar laten verven door mijn kapster/vriendin, en we gaan morgenmiddag de haarverf halen.

Wie kan mij adviseren wat mooi staat? Wat ik wil? Sowieso een bruintint, niet al te donker. Heb eventueel ook nog spul staan om plukjes te zetten dus dat is ook nog een optie.

Een foto van mij kun je vinden in mijn profiel!
Ik wil graag morgen een foto meenemen naar die vriendin zodat ze weet wat ik ongeveer wil.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:47

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:58

Neej schreef:
Horsii_mine schreef:

En nu:
http://img694.imageshack.us/img694/8728/fotoop02012012om21262.jpg

Waaauw wat heb jij leuk haar :D

Hihi dankje :D

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:26

Leuk dit onderwerp!! Ik heb 3 weken geleden mijn haar bij de kapper laten kleuren. Ik wilde graag mijn haar wat donkerder hebben, met highlights (ik heb van mezelf blond haar), maar ze wilde dit niet doen, aangezien mijn haar nogal droog was. Dus heeft ze iets van een hechting erin gedaan ofzo en toen een spoeling erover. Veel te donker en er zit wat rood in (iets wat ik niet wilde).
Ik wil graag mijn haar weer met een spoeling (het liefst) terugkleuren naar bv donkerblond. Kan dat?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:12

I have a question :D

Kun je bruin verf of rood haar doen?? :+
Ik heb mijn haar nu rood geverfd, maar het verveeld nogal snel, dus ik wel naar bruin..

Kan dat zomaar, of moet ik dan iets van te voren doen??

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:14

Oke, ik weet wel een beetje wat ik wil met m'n haar maar niet precies :+
Ik heb best lang haar, en dat wil ik ook zo houden. Sowieso even de dooie puntjes eraf.
Afbeelding
Links
Nou stijl ik m'n haar regelmatig en wil ik niet dat het er raar uitziet als het stijl is, laagjes door naar de achterkant bijvoorbeeld.
Ik wil ook geen pony (wel gehad maar dat was het niet).
Afbeelding

Dus nu zit ik te denken of ik de voorkant iets korter moet doen, maar ik kan nergens een goed voorbeeld vinden.
Of zal ik het gewoon zo laten? Help :')