Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:40

Ah neeee heb je de hel tijd die k-pillen voor niks geslikt. :(
Ooh meis ik kan me zo voorstellen dat je hier ontzettend verdrietig van wordt. .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:04

Nogo: :(:)
Wat ontzettend balen zeg...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:33

Word ik net terug gebeld doordat zelfde sagerijnige mens dat ik morgen toch voor een echo moet komen...word er gek van...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:01

Die heeft op haar lazer gekregen zeker. :=

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:08

Ik hoop het, ze moest er wel nog even bij zeggen dat ik het toch echt verkeerd had gedaan.
Stom mens, morgen toch maar even tekst en uitleg vragen aan me eigen gyn.
Ik weet namelijk 100 % zeker dat ik het precies zo heb gedaan als zij heeft gezegd, ben daar toch echt heel strikt in...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:59

Nou NoGo dan zou ik zeker even aangeven dat die telefoniste niet echt een aanwinst is en ik hoop stiekem dat er toch een maandje paaseieren te zien is!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:04

Charlotte gefeliciteerd, ik snap der echt niets meer van nou ben ik weer ongesteld, word er echt gek van.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:12

Kan ook een bloeding door de hormonen zijn. :(:) had ik ook toen ik ze slikte.
Lc gefeliciteerd!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 07:53

Thnx ladies!!! Verwarrend NoGo.... Hopelijk heb je snel meer zekerheid en vraag de dosering even zwart op wit. x

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:08

NoGo schreef:
Asjemenauw: je zit al goed diep in het proces, weet ook niet zo goed wat ik er op moet zeggen….

Lijkt maar zo ...
Verschil is dat ik al een voor-project achter de rug heb en nu dus kan putten uit de ervaringen die ik al opgedaan heb. Het lijkt of we nu heel dichtbij zijn maar feitelijk staan we nog heel ver van de start van IVF... als we geschikt blijken voor IVF.
Ik ben nu aan het wachten op de eerste dag van de nieuwe cyclus, dan kan ik gaan bellen voor een afspraak voor een echo en bloedtest. Daarna kunnen we hormonen gaan doen om de voorraad eicellen te bekijken. Is dit niet goed ... dan ?? Is het wel goed ... en komen de andere testen ook positieve resultaten en blijken we geschikt voor IVF ... dan moeten we nog even doorknokken want zolang ik nog niet op gezond BMI ben gebeurd er niks.
Begin van het topic woog ik 108.7 kg vandaag weeg ik 102.6 kg om met IVF te kunnen starten moet ik minder dan 80 kg wegen. Volgens mijn rekenmachientje heb ik nog 20 weken dieet te volgen om in de buurt van de 80 kg te komen.

Verschil tussen mij nu en toen is dat ik nu wel zo'n beetje geaccepteerd heb dat ik hulp nodig heb om zwanger te kunnen worden en dat de kans er is dat het helemaal nooit lukken gaat. Toen had ik grote moeite met de acceptatie waardoor ik de kracht niet had om voor mijn/onze wens te vechten. Nu sta ik 100% achter het plan dat we getrokken hebben en ben ik totaal niet bang voor het traject dat we nog moeten ondergaan. Kom maar op ... ik ben er klaar voor !! Dat is nu zo ongeveer het motto zeg maar.

NoGo schreef:
De hormonen zijn lekker bezig heb zo een beetje van alle bijwerkingen last (had al expres niet de bijsluiter gelezen, bang mezelf aan te praten dat ik ergens last van had) maar dit lekker aan vriendlief overgelaten.
Geloof dat ik van 2 bijwerkingen geen last heb :') .
Komt er ook nog eens bij dat ik me net een waggelende olifant voel en er zeker al 4 kilo aan zit.
Daarna durfde ik de weegschaal niet meer op (vraag me ook echt af waarom ik in vredesnaam zoveel aan het sporten ben want voor het afvallen helpt het niets).
Hormonen waren vrijdag op zou eigelijk de dag nadat ik voor het laatst slikte naar Zh gemoeten, maar ik heb het uiteraard weer goed uitgekiend en het viel natuurlijk in het weekend morgenochtend, of eigelijk zometeen gelijk even bellen voor een echo en dan weet ik weer meer.

Voor je slanke lijn zijn de hormonen echt uhhhh rampzalig ja.
Je houd veel vocht vast (wat extra kilo's weegt) en ja je dijen groeien ook. Je conditie gaat ook achteruit (je voelt je sneller moe) en daarom is een goed dieet en veel bewegen echt noodzakelijk. Een goede dagelijkse routine maakt al het verschil. Is het makkelijk ?? Nee ... helaas niet.

NoGo schreef:
Gister al een rotdag en toen vroeg ook nog een vage kennis hoe het ging en daarna versprak ze zich en reageerde op mijn alles goed, o dus geen last van de hormoontjes.
Na wat navraag bleek ze het hier te hebben gelezen en natuurlijk ben je je er wel van bewust dat je meelezers hebt en mensen die alles van je uitpluizen, maar er zijn gewoon momenten dat je het er niet over wil hebben en al helemaal niet met een vage kennis.
Heb dan ook even een moment getwijfeld of ik wel zo openbaar wil blijven schrijven, toch wel want ik merk dat het soms makkelijker is om het zo op bokt te meppen dan er irl over te praten met mensen die je naast staan.
Maar verder gaat het eigelijk best goed, ik kan het redelijk relativeren allemaal en vriendlief en ik hebben een stilzwijgend compromise dat we er niet over praten.
Duidelijk merkbaar dat een ieder toch de spanning wel voelt en soms zijn daar woorden gewoon niet bij nodig.

Hoe goed je relatie ook is, er blijven gewoon dingen die je samen niet kunt bespreken. Dat is ook een van de redenen waarom ik bijv ook gekozen heb mijn hebben en houden in dit topic te gooien. Ik schrijf het van me af en het komt terecht bij mensen die ik niet echt ken maar me toch veilig bij voel. Tuurlijk kan het verhaal door iedereen gelezen worden ... maar ik heb liever dat ze het hier lezen dan dat ze me steeds komen vragen hoe het zit en al helemaal als het mensen zijn die dicht bij me staan die met overduidelijk veel emotie op mijn verhaal reageren ... dan weet ik niet goed hoe ik daar mee om moet gaan en krijg ik het idee dat ik ook nog eens hun lasten op mijn schouders te dragen krijg. Daar heb ik weinig zin in.
Voor de mensen die je wel ontzettend steunen ... het is zoals je zegt ... soms zijn woorden gewoon niet nodig.

Ik moet er vandoor. Dus ik lees lees later vandaag het topic bij. Dag lieverds ... een hele prettige dag allemaal !!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:55

Helaas heel erg weinig tijd om uitgebreid te reageren (enorme onderbezetting op werk) maar ik wil alleen even laten weten dat ik aan jullie denk :(:)
Lees nog steeds wel degelijk mee, ben jullie niet vergeten!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:09

Ik zou het zo doen; geen probleem mee.

Oeps, lees nu pas dat het een ouder topic is. Mijn reactie is op de OP).

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:13

Ik heb heel erg vel respect voor vrouwen die dit doen.
Ik zou het zelf niet kunnen heb net een zoontje gekregen moet er niet aan denken om dat kleine wonder in je buik (ookal is het niet van jou) weg te moeten geven..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:56

NoaC schreef:
Ik zou het zo doen; geen probleem mee.

Oeps, lees nu pas dat het een ouder topic is. Mijn reactie is op de OP).

Maakt niet uit, iedereen is welkom om een mening te geven toch? :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:08

Absoluut iedereen is welkom, super bedankt voor je mening!!

Ik heb een hele mooie PB gekregen van een medebokker. Wat dit topic al allemaal teweeg kan brengen.
Echt geweldig!!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 11:33

Zo na wat subtiele ondersteuning ( :+ ) heeft mijn vriend vanmorgen het artikel van Janneke gelezen. Zijn reactie was dat hij er nog niet aan kon wennen. Dat geeft helemaal niks, ik weet precies hoe hij zich voelt. Als je er verder niks van weet dan regeert de angst. Ik heb hem aangegeven dat het niks uit maakt, dat hij moet lezen en moet praten om alles helder te krijgen, dan zien we wel weer verder... Stapje voor stapje en beter babysteps vooruit dan dat hou struikelt over zijn eigen benen en tot stilstand komt..

Vanavond staat het telefoontje gepland met wenspapa B en mijn vriend. Keep you posted!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 22:43

Gesprek was helemaal niks, beetje chitchat, mijn vriend ging niet op een uitnodiging in
om samen met wenspapa B wat te gaan drinken binnenkort. Toch stiekem wel een beetje
frustrerend, het lijkt alsof hij niet begrijpt dat er mensen zijn die willen weten waar ze
aan toe zijn... :S

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:44

Mjaa maar hij heeft misschien meer tijd nodig?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:48

Charlotte lijkt idd ook erg lastig, rustig geef hem tijd.
Uit je posts blijkt toch wel heel duidelijk dat er weinig tijd tussen zit vanaf het moment dat hij het weet.
Hij wordt op dit moment misschien toch teveel gepusht, afspreken, aan tafel met de wensouders en jij heb je besluit al genomen.
Hij heeft waarschijnlijk gewoon wat langer de tijd nodig om het te laten bezinken...
Probeer in ieder geval te blijven begrijpen dat het voor hem best te snel kan gaan met al die druk erachter.
Ik weet dat je je hiervan al bewust was, hou dat nog even vol!
Sterkte meis :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:49

Hoe is het met jou NoGO? Echo gehad?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:49

Ja weinig losgelaten over het resultaat morgen weer terug voor echo hoop dan mijn eigen gyn weer te hebben en meer te horen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:07

Spanning alom dus. :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 23:32

Thx NoGo!! Ik doe mijn best. Al zou het stiekem wel fijn vinden als hij zou zeggen ik zou het wel willen maar... puntje puntje puntje... dan hebben we ee. beginnetje... Als hij het echt niet wilde dan had hij dat echt al gezegd..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 23:34

NoGo, ook veel sterkte!! Ik ga aan je denken morgen!!!! xx

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:44

amazone77 schreef:
Als ik zeker wist dat ik het kon dan had ik het gedaan voor mijn aller beste vriendin..jaren zijn hun bezig geweest om zwanger te worden,alle trajecten hadden ze afgelegd en het lukte ze maar niet.
Ze is bij mijn bevalling geweest van mijn oudste,heeft zijn navel streng door mogen knippen,wilde zo graag dat ze het dan alsnog een beetje mee kon maken..
Haar eigen zus die stelde toen voor om draag moeder te worden voor hun,die was nog herstellende van nummer 2....papier werk was al wel rond en toen werd mijn vriendin zwanger....gewoon zomaar *\o/*
en nu is ze zwanger van nr 3 :P

Ik vind het echt heel erg knap wat draag moeders doen. _/-\o_

wauw, dat is wel heel mooi zeg!
zulke verhalen raken mij altijd.