[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjonTampon

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:42

Succes Purny!

@Nagini, als jij je er prettig bij voelt kun je misschien alsnog een uitstrijkje laten maken?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:05

kan iemand mij helpen? Het is een beetje spoed :o

ik ben deze week 2x de pil vergeten, ik slik de mucrogynon30.
De eerste keer met vergeten was ik meer dan 12 uur te laat, maar ik heb mijn pil alsnog geslikt met het idee dat ik dan gewoon een volgende strip erachter aan zou slikken. Nu ben ik alleen vandaag weer 12 uur te laat geweest met het slikken van mijn pil, en ik zit in mijn laatste week( van deze strip dan)

Wat zeggen jullie, moet ik even om een MAP?

alvast bedankt! :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:17

Als je in de laatste week zit, dan moet het niet zoveel uitmaken. Zit je nog binnen de 24 uur? Zo ja dan kan je hem nu alsnog innemen en anders deze week gewoon afmaken en de volgende strip doorslikken.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:22

InekeH87 schreef:
Als je in de laatste week zit, dan moet het niet zoveel uitmaken. Zit je nog binnen de 24 uur? Zo ja dan kan je hem nu alsnog innemen en anders deze week gewoon afmaken en de volgende strip doorslikken.

ja, ik zit nog binnen de 24 uur. Ik heb m ongeveer 2 uur te laat geslikt.
Weet je dat zeker? Mijn bijsluiter is een beetje vaag, maar die zegt dat het juist een groter risico geeft als je de pil in de eerste of laatste week vergeet. Ook wordt er gezegd dat als je er 2x een vergeet en m pas na 12 uur slikt, dat je dan contact op moet nemen met je huisarts. Alleen daar heb ik niet veel zin in want ik heb een beetje een hekel aan die kerel }:0

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:31

Je moet of nu deze pil zo snel mogelijk innemen en dan zonder stopweek verder slikken (zodat het een soort van week 2 wordt, namelijk een middelste week), ofwel de vergeten pil niet meer innemen en direct een stopweek houden. Aangezien je de vergeten pil wrs al geslikt hebt, kun je het beste even geen stopweek houden en minimaal 1 week extra slikken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:16

ik heb nogal een 'aparte' vraag over ongesteld zijn en het gebruik van tampons.
mag ik misschien mensen een PB sturen?
of is er voor jullie geen enkele vraag apart of raar?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:17

Volgens mij is niks ons te raar maar anders mag je me wel een berichtje sturen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:23

volgens mij is niks te raar, maar anders mag je mij ook pb-en

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:05

voor mij ook niets te raar, en ook hier staat de box open :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:18

ze heeft haar vraag al gesteld en antwoord gekregen...

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:46

Nou, ik ben op het moment even helemaal hormoonloos. Heb 2 dagen de MG50 geslikt en merkte gelijk aan mn reageren naar mn vriend toe als iets niet ging zoals ik wilde dat t weer ontzettend inspeelde op mn humeur enzo. Werd ook weer duf/suf/lamlendig/moe/futloos enzo. Dus gelijk gestopt. Morgen de dokter bellen voor verschillende dingetjes, en dan gelijk maar even vragen voor de pil en dergelijke. Spiraaltje vind ik eng :o Ben bang dat dat dan net als nuvaring nu eventjes goed gaat en dan een heleboel problemen op gaat leveren.. (zoals zo'n beetje alle anticonceptie...)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:08

Ik vraag me dan eigenlijk af of het niet tussen de oren zit? Aangezien het mij (kan me vergissen hoor) stug lijkt, dat je na 2 dagen al zodanige verschillen opmerkt.

Vind zeker de moodswings e.d. iets wat je tussen je oren kan zitten..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:17

2 dagen vind ik ook tekort om al iets te kunnen zeggen. Ik zou het wel even de kans geven en als het echt niet gaat kun je altijd je dokter bellen. Zelf heb ik finke moodswings gehad met de merkloze variant van MG30, toen overgeschakeld op Yasmin. Dat ging ook niet meteen beter, je lichaam moet wel weer even een spiegel opbouwen. Na een paar weken merkte ik wel degelijk verschil en was ik veel stabieler. Yasmin is dan ook één van de lichtere pillen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:19

Nagini schreef:
Ik vraag me dan eigenlijk af of het niet tussen de oren zit? Aangezien het mij (kan me vergissen hoor) stug lijkt, dat je na 2 dagen al zodanige verschillen opmerkt.

Vind zeker de moodswings e.d. iets wat je tussen je oren kan zitten..

Ik ben het eerlijk gezegd met Nagini eens.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:00

Moodswings misschien wel, maar dat futloze/moe zijn ed echt niet. Ik heb pfeiffer gehad, en toen dacht ik dat ik daar nog steeds moe van was, maar toen ik overstapte op trigynon merkte ik duidelijk dat dat gevoel weg ging. MG50 is een zware pil, die eigenlijk niet zo makkelijk meer wordt uitgeschreven. Ik heb hem al eerder een jaar geslikt, en had toen dezelfde verschijnselen, vandaar dat ik het gelijk link ;) Kan natuurlijk toeval zijn dat ik gewoon mn dagen niet had, maar gezien mn geschiedenis met deze pil wil ik t de mensen om me heen (en mezelf!) niet aan doen en ben dus gelijk gestopt. Met MG30 of trigynon heb ik geen last van vermoeidheid/futloos zijn, en ben ik ook minder ontvlambaar. Maar daar heb ik weer andere problemen mee.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:47

Ik heb ook een jaar of 2 MG50 geslikt. Toen ik daarna met nog steeds dezelfde problemen als waarvoor ik uberhaupt aan de MG50 ben begonnen ben terug gegaan naar de HA werd ik door verwezen naar de Gyn. Deze vond het absurd dat ik als 19jarige zo'n zware pil kreeg van mijn HA. Ik ben toen eerst 2 maanden pilloos geweest om mijn lichaam te resetten en daarna aan YAS24+4 gegaan. Een lichtere pil met een 'stopweek' van 4 dagen. Werkte ook niet, dus daarna maar spiraaltje gehaald.
Ik weet niet hoe oud jij bent Jolienn, maar misschien moet je je ook laten doorverwijzen naar een Gyn. Er zijn namelijk veeeeeeeeeeel meer verschillende pillen dan die standaarddingetjes die een HA voorschrijft. Bovendien heeft een HA daar maar beperkte kennis van. Een Gyn heeft daar veel meer verstand van.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:57

Ik ben ook 19. Dokter waar ik bij was, doet het samen, een man en een vrouw. Ik liep bij die man en die had MG50 voorgeschreven toen, toen ik een jaar later bij de vrouw kwam omdat hij er die dag niet was, sloeg ze bijna stijl achterover. Ze zei dat het een hele zware pil was, die ze bijna nooit meer uitschreven, en al helemaal niet aan meiden van mijn leeftijd! Toen schrok ik wel even, en wilde ik toch wel graag een andere pil, en dat gaf dus ook zo zijn resultaten. (Die lusteloosheid/moeheid die verdween).

Ik ben dus nu inderdaad van plan om even geen hormonen te nemen, alleen dat vind ik ook wel weer een beetje eng (ivm relatie). Heb MG30, neppe variant daarvan (waardeloos), MG50 en trigynon geslikt, en nu de nuvaring geprobeerd, maar die werkt mn lichaam er dus uit..

Ik moet sowieso naar de huisarts, dus ik stip dit ook gelijk aan. (Ben nu in mn studiestad bij de huisarts, en die zei vorige keer ook van anders slaan we het pillenboek open, dus heb er een klein beetje vertrouwen in, dat zei meer dan MG30/50 en trigynon tevoorschijn tovert.) En als dat niet werkt wellicht een doorverwijzing.. Hoe gaat dat in zn werk dan?

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:27

Die doorverwijzing? Nou ik had altijd zoveel problemen met de pil (ook in die 2 jaar MG50 maar gewoon niks mee gedaan en rondgelopen....) dat de HA het na die MG50 ook niet meer wist. Toen ben ik dus doorverwezen naar de Gyn. Maar volgens mij kun je daar ook gewoon om vragen, zou ik ook zeker doen als ik jou was. Ik weet dan wel niet wat jouw problemen zijn (of zijn het juist die lusteloosheid/moeheid/etc), maar het kan geen kwaad ff langs de Gyn te gaan. Bij mij ging het als volgt:

De Gyn heeft me eerst naar m'n pilhistorie gevraagd en mijn sexleven. Daarna die 2 maanden pilloos en een nieuwe pil voorgeschreven. Toen nog een inwendig onderzoekje waarvan de resultaten gelukkig allemaal goed waren.

Ik heb trouwens MG30 gehad, daarna MG50, toen 2 maanden niks, daarna 4 maanden YAZ24+4 en nu het spiraaltje. Dus heel veel verschillende dingen met verschillende hormoongehaltes maar nooit iets gemerkt aan humeur/menstruatie/pijntjes ofzo, dat is altijd vrij stabiel geweest.

Edit: nu met spiraaltje wel nergens last meer van en nauwelijks nog ongesteld :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:55

Ik weet niet waarom, maar ik heb het niet zo op een spiraaltje. Vind het een eng idee, en ben bang dat het misgaat oid. Weet niet waar dat vandaan komt.

Zware menstruatie zit bij ons in de familie, mn moeder en oma lagen ook 2 dagen in bed.. Ik heb dat vroeger ook gehad, en voel me nog steeds wel regelmatig "slap". Op de basis en middelbare school ook regelmatig aan de kant gezeten met gym, omdat ik spaghettibenen had en hele erge kramp. Dat slappe gevoel is gelukkig een heel eind weg, maar ik heb nog steeds last van hele erge krampen. Heb tijdens mijn examens ook regelmatig 'in elkaar gedoken' gezeten vanwege de steken.

Ga er niet vanuit dat die krampen en hevige menstruatie verdwijnen met welk anticonceptiemiddel dan ook..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:01

Bij mij wel met t spiraaltje. En bij vriendinnen ook. Dus er is nog hoop.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:06

Denk dat het ook een beetje komt omdat het voor mij onbekend is. Niemand in mijn nabije omgeving heeft een spiraaltje. (Nuvaring ook niet trouwens hoor, maar ja, das toch minder ingrijpend en definitief) Ik ken gewoon niemand met een spiraal.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:10

Wees de eerste zou ik zeggen ;)

Ik ben er tot nu toe heel tevreden mee. :) Heb 'm nu sinds midden juli :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:06

Nuvaring gaat hier wat humeur betreft ook erg goed! Buikpijn valt me tegen en hoofdpijn is er ook nog maar minder als voorheen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:00

Vraagje...is er zoveel verschil tussen de Microgynon 30 en de nepvariant? Ik moet die pil gaan proberen en nu heb ik gisteren de nepvariant gekregen ( was wel gratis!) is die andere beter of maakt dat niet veel uit?

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:21

Volgens mij is het patent op MG30 gewoon verlopen en dan mogen andere bedrijven MG30 namaken onder een andere naam. Qua hormoon samenstelling en zo is het volgens mij gewoon hetzelfde, alleen dus stukken goedkoper.

Ik heb na de MG30 ook een andere gehad, regividon ofzoiets? Was gratis maar dus ook qua samenstelling hetzelfde.