Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:17

Nee ik was nog niet gestopt!
Maar ik ga ervoor.......heb er zin in wahaha

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:34

jacqueline schreef:
Nee ik was nog niet gestopt!
Maar ik ga ervoor.......heb er zin in wahaha

Oke nou meid suc-6 *\o/*

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:21

Marigold schreef:
Chris schreef:
Ik faal :+

wat is er gebeurd?
toch 1 gerookt?
gelijk weer verder gaan met stoppen zou ik zeggen, je hebt waarschijnlijk al een periode de gewoonte af kunnen wennen, daarmee doorgaan is dan waardevol!

ik zit hier nu op dag 4, het gaat eigenlijk best wel heel prima!
mis wel iets nogsteeds maar goed, dat iets is roken en dat is gewoon vies.
heb nog wel wat last van dufheid in mijn hoofd, gewoon de lichamelijke ontwennings verschijnselen.

Wel meer dan 1...Was elf weken gestopt. En nu ben ik de wil een beetje kwijt. Heeeel irritant.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:15

de will kwijt??? KOM OP HOOR, het scheelt geld, je stinkt niet meer naar rook, het is beter voor je huid... en ga zo maar door!!!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:23

oh Chris doorgaan hoor, ik wou dat ik al 11 weken verder was!!!
Kom op doorzetten!!!

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:30

Inmiddels geloof ik een week of 12 gestopt.
Als er een moment is waarop ik weer een peuk zou pakken is het nu. Paard staat op kliniek voor oogoperatie (verwijderen) en toch doe ik het niet. Ik schiet er niks mee op, het helpt niet. de "stress" gaat niet weg maar wordt juist meer omdat ik dan weer overal zo nodig sigareten en tijd om te roken vandaan moet halen, tijd die ik beter bij mn paard kan besteden ipv buiten te moten roken.
Zo hee wat een goede redenatie van mij: ik kan er weer even tegen :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:45

Citaat:
Wel meer dan 1...Was elf weken gestopt. En nu ben ik de wil een beetje kwijt. Heeeel irritant.

Ik had gisteren een kwaaie dag, ook de motivatie kwijt, en heul veul zin in een sigaretje, maar ik vind het
dan wel zonde van het afzien dat ik tot nu toe gedaan heb, dat had ik dan ook wel kunnen laten.
Dus toch sterk gebleven :j
en het scheelt wel flink wat eurootjes -als andere redenen niet meer helpen ,deze misschien wel :P -

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:46

aan iedereen: stay strong!!
ook als je perongeluk toch gerookt hebt is het beter het stoppen weer door te zetten,
immers ben je al zover op weg met het leren te doorbreken van de gewoonte hè.

voor mij nu dag 5.
ik werd wakker met het idee van... even relaxed koffie en siga.. onee ben gestopt.
zoethout thee met een chocotoff dus. (en ontbijt ook).
vanmorgen vind mn hoofd het opeens niet meer voldoende zonder peuk, maar ja, toch gewoon ratio aan en zeurstemmetje van nicotinemonstertje negeren.
anders zónde van de afgelopen vier dagen!

en het is niet eens dat ik denk dat roken lekker is.. het is gewoon dat je iets mist waar geen vervanging voor is.

we komen er wel, dit topic geeft ook veel motivatie,
veel stoere mooie verhalen hier van meiden die er gewoon echt van af zijn gekomen, super toch?!
kunnen wij (nieuwe stoppers en toekomstige stoppers) ook hoor!! :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:41

Citaat:
veel stoere mooie verhalen hier van meiden die er gewoon echt van af zijn gekomen, super toch?!
kunnen wij (nieuwe stoppers en toekomstige stoppers) ook hoor!!

Kijk , das pas peptalk _/-\o_ :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:43

Tussendoor heb ik wel met een vriendin uit Nieuw Zeeland gerookt. Zij stond onverwacht op mijn stoep en is ook gestopt met roken (al een jaar), maar we hebben er toch maar een feestpakje tegenaan gegooid. :D

De volgende dag gewoon verder gegaan met stoppen en dat is geen enkel probleem, ik voel me gewoon lekkerder als ik niet rook. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:23

waarom doe je het dan? :')

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:29

Iedereen heel veel sterkte met stoppen!

Zelf heb ik van mijn 15e tot mijn 27e flink veel gerookt (ben nu 29). De laatste jaren vaak meer dan een pakje per dag. Op een gegeven moment kreeg ik een vriend die het echt heel erg vies vond en ben ik "gelegenheidsroker" geworden (zo'n 2 x per week een sigaretje bij vrienden/familie). Dat heb ik 2 jaar volgehouden :o . Twee weken geleden is mijn tante op 43 jarige leeftijd gestorven door verstopte/afgestorven kransslagaders en de daarop volgende hartinfarcten, zij rookte al meer dan 25 jaar ook heel erg veel en heeft vaker een poging tot stoppen gedaan wat niet effectief is gelukt ;( . Ik ben er nu klaar mee, ook op de "gelegenheidsmomenten". Natuurlijk is het overlijden niet enkel door het roken gekomen (we hebben helaas vervelende genen in de familie wat betreft hartziekten en eetgewoontes en beweging telt natuurlijk ook mee) maar het roken heeft natuurlijk wel een flinke bijdrage geleverd....

Ik ben er ontzettend van overtuigd dat iedereen kan stoppen. Ik was zo'n vreselijke verslaafde.... En nu mis ik het niet eens meer! Dus voor iedereen die wil stoppen even een hart onder de riem van mij! :j

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:45

Pfoeh ik ben nu ook al een aantal dagen verder! Ik moet zeggen het gaat erg goed. De eerste 2 dagen was ik echt gestresst. Maar nu mis ik het eigenlijk al niet eens meer? Ik vind het eng dat het zo goed gaat haha.
Dit had ik namelijk helemaal niet van mezelf verwacht. Rook de laatste 2 jaar een pakje per dag. En daarvoor ongeveer 3 pakjes per week.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:51

Ik ben volgende week dinsdag 3 weken gestopt, maar ik merk nu dat ik steeds vaker denk ach laat ik één sigaretje nemen..

Maar ik weet dat dan het hek van de dam is. :x

Maar nu heb ik vanaf vandaag 5 dagen kermis en ik word er helemaal zenuwachtig van als ik er aan denk dat ik niet mag/kan/wil roken.. :=

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:54

ik was op 4 januari 2011 gestopt.. (met een klein beetje hulp van Champix hihi). En ben 25 juli weer begonnen... helaas/gelukkig. Ik heb er al die tijd geen last van gehad maar ik begon het ineens spontaan te missen! Iedereen vindt het heel erg zonde, aan de ene kant ik ook wel hoor, ik baal gewoon van de kosten, maar aan de andere kant.. waarom zou ik mezelf iets verbieden waar ik van geniet?..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:55

phormicola schreef:
waarom doe je het dan? :')

Geen idee, voor de gezellie denk ik. :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:29

Citaat:
(met een klein beetje hulp van Champix hihi).

Wat doet dat Champix precies?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:06

Thanks guys voor peptalks, ik ga er maar weer wat van proberen te maken :')

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:19

Kaatje schreef:
Citaat:
(met een klein beetje hulp van Champix hihi).

Wat doet dat Champix precies?

op de een of andere manier schakelt het de 'drang naar een sigaret uit'. En het werkt écht.

Je begint met slikken van Champix terwijl je nog rookt. Je kiest een datum uit en na ongeveer 10 dagen dat je bent begonnen met slikken stop je. (tijdens dat je Champix neemt merk je al dat de sigaret minder lekker is hoor).

Het enige nadeel wat ik had was dat ik erg lang iedere nacht hele nare dromen had. Ik heb maar 2,5 week Champix geslikt en toen was het eigenlijk al niet meer nodig. Maar vaak hoor je dat mensen ze 2/3 maanden nodig hebben.

Het is even een investering, ik geloof 50 euro en het wordt niet vergoed, maar ik durf eigenlijk wel te zeggen dat dit voor iedereen het juiste stopmiddel is.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:32

Champix is een prima ondersteuning en zorgt ervoor dat je geen afkickverschijnselen krijgt. Je moet wel zelf willen stoppen, het is geen wonderpil of zo. Die dromen heb ik ook vreselijk last van, maar ik vind ze meestal zo absurd dat het lollig is.
Paard wat in de snackbar patatzakjes vult en zo. :+

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:22

Betteke schreef:
Champix is een prima ondersteuning en zorgt ervoor dat je geen afkickverschijnselen krijgt. Je moet wel zelf willen stoppen, het is geen wonderpil of zo. Die dromen heb ik ook vreselijk last van, maar ik vind ze meestal zo absurd dat het lollig is.
Paard wat in de snackbar patatzakjes vult en zo. :+

Hahaah die dromen heb ik ook gehad alleen toen was ik zwanger, ik woon 1 hoog, en ik droomde over orka's in de tuin... nou ja achter bij het bakon was dus water... heel veel water met orka's haahhhhahhahaa

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:27

:D Dat is dan weer leuk aan stoppen met roken.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:16

Haha, die zijn inderdaad wel leuk ja. Maar ik had er ook regelmatig dromen bij waar ik achterna werd gezeten en dat ik over een hekje viel natuurlijk..........Het was gewoon standaard iedere nacht, de hele nacht en ik wist daarna precies hoe en wat.. heeel apart. Maar het heeft me echt geholpen... toen hihi

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:28

Ik heb ook hele rare dromen gehad, alleen van die van mij schiet ik wakker, badend in het zweet. Het ijkt wel alsof ik weer 6 jaar ben :')
En ik doe het zonder Champix :P

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:54

Nu jullie t toch over dromen hebben :
ik heb vannacht in mijn droom 2 sigaretjes gerookt en ik heb er van genoten ,
blèh nu moet ik weer opnieuw afkikken van de gewoonte.