Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sees schreef:Ik vind het niet a-sociaal als je je mening niet nuanceert maar juist lekker duidelijk.
Heino schreef:Sees schreef:Ik vind het niet a-sociaal als je je mening niet nuanceert maar juist lekker duidelijk.
Maar vind jij het tof om te horen dat ik je een t*ringho*r vind??? Of hoor je liever opbouwende feedback? Of vind je het juist lekker duidelijk dat ik je helemaal verrot scheld?? (niet dat ik iets tegen je heb, maar even als voorbeeld)
(even los van of het jou boeit wat anderen van je vinden, het gaat om de manier van mening geven)
. LHO schreef:Sees schreef:LHO, why thank you.
Brainless, what's in a name? Voor de een is 'het' na één dag na de bevruchting al een kindje, voor de ander direct na de daad. Voor weer een ander is het met 26 weken nog steeds niks.
Een spiraaltje is geen anticonceptie, maar zorgt voor het afbreken van de ontstane (prille) zwangerschap, en strict genomen dus ook een abortus. Benieuwd hoe de abortustegenstanders hier daar dan tegenaan kijken.
Of is het onbewust 'vermoorden van een embrio' minder erg, dan wanneer het een keer mis gaat en je er bewust naar handelt?
Wat is, volgens de abortustegenstanders, het morele verschil tussen een spiraaltje en een overtijdsbehandeling / zuigcurretage?
. Daarom voor mij ook anticonceptie, een risico hou je dan altijd. LHO schreef:Als TS had neergezet dat dr vriend haar regelmatig zonder anticonceptie volspuit, en dat ze van de week voor de derde keer een abortus heeft gedaan, en dat dat wel zo makkelijk is, en nog volledig vergoed ook, dan hadden mensen als Heino inderdaad een punt gehad dat het wat genuanceerder kon en dat je er mensen mee kan kwetsen.
Coloured schreef:Zit voor mij zeker geen verschil in. In alle gevallen gaat het om het elimineren van een bevruchte eicel.
Ik ben van mening dat als je 100 % zeker niet zwanger wilt worden, je geen geslachtsgemeenschap moet hebben, en zo pas ik het dus ook in de praktijk toe. Dan ben je pas safe en heb je er alles aan gedaan in mijn optiek.
.Coloured schreef:LHO schreef:Als TS had neergezet dat dr vriend haar regelmatig zonder anticonceptie volspuit, en dat ze van de week voor de derde keer een abortus heeft gedaan, en dat dat wel zo makkelijk is, en nog volledig vergoed ook, dan hadden mensen als Heino inderdaad een punt gehad dat het wat genuanceerder kon en dat je er mensen mee kan kwetsen.
Blijkbaar ligt hier een grens voor jou waarbij jij je kan voorstellen dat andere mensen zicht gekwetst zouden kunnen voelen. Dat die grens voor iemand anders ergens anders kan liggen, vind jij (nog) erg moeilijk om te zien blijkbaar.
LHO schreef:Dus als ik gekwetst bent omdat iemand besloten heeft een kind te werpen zonder daar over na te denken, dan moet die gene daar ook niet een topic over openen? Misschien ben ik door haar keuze dan wel gekwetst.
Tendance schreef:Laat ik TS en jullie dan uit de droom helpen.
Er heeft hier iemand op bokt, waar ik de naam niet van ga noemen, het verhaal van TS gelezen.
Zij is al 6 jaar bezig met zwanger worden, maar dit lukt niet. Deze persoon is wel degelijk geraakt door de manier van schrijven van TS, dat heeft ze me via pb laten weten, omdat ze een vriendin van me is (staat overigens niet in mijn vriendenlijst, dus daar hoeven jullie niet te kijken).
Dit is dan ook de reden, waardoor ik op dit forum kwam.
Ik heb haar aangegeven, dat het iemands gevoel is en dat ze dat moet respecteren en dat doet ze, maar dan nog kan ik niet ontkennen, dat het op haar niet fijn overkomt.
Het gaat er niet om wat ze schrijft, want ze begrijpt mensen, die abortus plegen best, maar om de manier waarop.
Nogmaals ik vind, dat TS het moet schrijven, zoals ze zelf wil, maar er worden dus daadwerkelijk wel mensen geraakt, door de manier van schrijven.
Heino, ze bedankt je voor je "soort van medenkende gevoelens".
Ragebol1977 schreef:Maar je kan toch geen rekening houden in je gevoel en hoe je dat opschrijft omdat andere mensen misschien bezig zijn met een kindje krijgen en dat niet lukt?
Dat is heel erg, vreselijk als dat je niet gegeven wordt. Toch moeten we ons goed realiseren dat dat niet de schuld van TS is.
Ts heeft net zoveel recht op haar gevoel van opluchting te uiten,
als de mensen die het niet lukt om een kindje te maken hun gevoelens van verdriet en frustratie mogen uiten.