Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:51

Ik denk dat er over zoiets persoonlijks als een abortus weinig te nuanceren valt.
Je voelt wat je voelt. Niemand kan je een ander gevoel aanpraten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:52

Sees schreef:
Ik vind het niet a-sociaal als je je mening niet nuanceert maar juist lekker duidelijk ;).

Maar vind jij het tof om te horen dat ik je een t*ringho*r vind??? Of hoor je liever opbouwende feedback? Of vind je het juist lekker duidelijk dat ik je helemaal verrot scheld?? (niet dat ik iets tegen je heb, maar even als voorbeeld)
(even los van of het jou boeit wat anderen van je vinden, het gaat om de manier van mening geven)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:54

Wat ik uit TS dr verhaal lees, is dat ze weloverwogen, onderbouwt, een bewuste keuze heeft gemaakt. Herhaling probeert te voorkomen, en opgelucht is en tevreden met de situatie.

Als iemand daar aanstoot aan neemt, dan heeft die persoon denk ik psychische bijstand nodig met leven in het algemeen.

Als TS had neergezet dat dr vriend haar regelmatig zonder anticonceptie volspuit, en dat ze van de week voor de derde keer een abortus heeft gedaan, en dat dat wel zo makkelijk is, en nog volledig vergoed ook, dan hadden mensen als Heino inderdaad een punt gehad dat het wat genuanceerder kon en dat je er mensen mee kan kwetsen.

Als mensen zich nu gekwetst voelen, dan heb ik medelijden met die personen. Lijkt mij een zwaar leven, als je al gekwetst bent wanneer mensen andere overtuigingen hebben dan je eigen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:56

Heino schreef:
Sees schreef:
Ik vind het niet a-sociaal als je je mening niet nuanceert maar juist lekker duidelijk ;).

Maar vind jij het tof om te horen dat ik je een t*ringho*r vind??? Of hoor je liever opbouwende feedback? Of vind je het juist lekker duidelijk dat ik je helemaal verrot scheld?? (niet dat ik iets tegen je heb, maar even als voorbeeld)
(even los van of het jou boeit wat anderen van je vinden, het gaat om de manier van mening geven)

Maar TS scheldt toch niemand uit?
Ze beschrijft alleen wat ze ervaren en gevoeld heeft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:59

Heino, Ragebol zegt idd wat ik ook wilde zeggen; de TS scheldt toch niemand uit in haar posts? Als je nu tegen mij zou zeggen dat je mij op basis van mijn posts bijvoorbeeld een irritant mens vindt, dan zou ik je eerlijkheid iig waarderen ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 16-06-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:59

LHO schreef:
Sees schreef:
LHO, why thank you :o.

Brainless, what's in a name? Voor de een is 'het' na één dag na de bevruchting al een kindje, voor de ander direct na de daad. Voor weer een ander is het met 26 weken nog steeds niks.

Een spiraaltje is geen anticonceptie, maar zorgt voor het afbreken van de ontstane (prille) zwangerschap, en strict genomen dus ook een abortus. Benieuwd hoe de abortustegenstanders hier daar dan tegenaan kijken.

Of is het onbewust 'vermoorden van een embrio' minder erg, dan wanneer het een keer mis gaat en je er bewust naar handelt?

Wat is, volgens de abortustegenstanders, het morele verschil tussen een spiraaltje en een overtijdsbehandeling / zuigcurretage?

Zit voor mij zeker geen verschil in. In alle gevallen gaat het om het elimineren van een bevruchte eicel.
Ik ben van mening dat als je 100 % zeker niet zwanger wilt worden, je geen geslachtsgemeenschap moet hebben, en zo pas ik het dus ook in de praktijk toe. Dan ben je pas safe en heb je er alles aan gedaan in mijn optiek.

Sees

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:01

Coloured, dat is jouw mening en je goed recht. Ik wil geen kinderen maar kan een wippie op z'n tijd toch wel waarderen ;). Daarom voor mij ook anticonceptie, een risico hou je dan altijd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:01

Ragebol1977 schreef:
Maar TS scheldt toch niemand uit?
Ze beschrijft alleen wat ze ervaren en gevoeld heeft.

Maar daar gaat het me ook niet om, ik probeer aan te geven dat de toon de muziek maakt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:04

Ik begrijp wel wat je duidelijk wilt maken, alleen heeft TS zich daar niet schuldig aan gemaakt.
Ze heeft niemand onheus bejegend, alleen haar gevoel en ervaring omschreven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:06

Maar waarom zijn er dan toch zo veel die er aanstoot aan nemen? En als je dat ziet, dan nuanceer je toch? Dat doe je IRL toch ook als blijkt dat jouw harde maar eerlijke mening mensen pijn doet?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:08

LHO schreef:
Als TS had neergezet dat dr vriend haar regelmatig zonder anticonceptie volspuit, en dat ze van de week voor de derde keer een abortus heeft gedaan, en dat dat wel zo makkelijk is, en nog volledig vergoed ook, dan hadden mensen als Heino inderdaad een punt gehad dat het wat genuanceerder kon en dat je er mensen mee kan kwetsen.

Blijkbaar ligt hier een grens voor jou waarbij jij je kan voorstellen dat andere mensen zicht gekwetst zouden kunnen voelen. Dat die grens voor iemand anders ergens anders kan liggen, vind jij (nog) erg moeilijk om te zien blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 16-06-11 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:09

Coloured schreef:
Zit voor mij zeker geen verschil in. In alle gevallen gaat het om het elimineren van een bevruchte eicel.
Ik ben van mening dat als je 100 % zeker niet zwanger wilt worden, je geen geslachtsgemeenschap moet hebben, en zo pas ik het dus ook in de praktijk toe. Dan ben je pas safe en heb je er alles aan gedaan in mijn optiek.

Dan heb jij geen seks. Prima. Maar blijkbaar is het volgens jou ook onjuist als mensen een andere keuze maken. Er is niemand die voor abortus is, die zijn mening wil verplichten op anderen (er is niemand die jou tot abortus dwingt...), echter, andersom schijnt het ineens normaal te zijn om mensen wel proberen te dwingen (met name vanuit religieus politieke hoek) een bepaalde keuze te maken.

Dat is zeer onjuist en fout.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:10

Maar dat is hem het juist. Jij en ik hebben er een mening over.
TS heeft een ervaring ondergaan en het zo beschreven als ze dat gevoeld heeft.
Dat lijkt me geen mening, maar een beschrijving van haar gevoelens.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:10

Ik blijf erbij dat de TS dat misschien ook wel gedaan heeft maarrrrrr dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Zéker niet als je, zoals de TS doet, keer op keer geduldig blijft uitleggen waarom je het zo opschrijft, dat je niemand wil kwetsen en dat je andermans gevoelens best begrijpt :j .

Wie heeft er nu meer gelijk? De TS die eventueel nuanceren niet nodig vindt of andere mensen die vinden dat ze dat wél moet doen? Wie zegt dat de één gelijk heeft en zich moet schikken en de ander niet? Waarom zou de TS moeten nuanceren? Waarom kunnen de mensen die er aanstoot aan nemen niet gewoon accepteren dat het zo is? Zo kun je ook redeneren namelijk.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:11

Coloured schreef:
LHO schreef:

Blijkbaar ligt hier een grens voor jou waarbij jij je kan voorstellen dat andere mensen zicht gekwetst zouden kunnen voelen. Dat die grens voor iemand anders ergens anders kan liggen, vind jij (nog) erg moeilijk om te zien blijkbaar.

Dus als ik gekwetst bent omdat iemand besloten heeft een kind te werpen zonder daar over na te denken, dan moet die gene daar ook niet een topic over openen? Misschien ben ik door haar keuze dan wel gekwetst.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:13

Nou LHO van het 'kind' van TS hebben we iig geen last, van al die kinderen die wél op de wereld gezet worden wél }> .

Érg flauw natuurlijk maar ik zie de meerwaarde van kinderen (krijgen) niet zo :o

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:14

LHO schreef:
Dus als ik gekwetst bent omdat iemand besloten heeft een kind te werpen zonder daar over na te denken, dan moet die gene daar ook niet een topic over openen? Misschien ben ik door haar keuze dan wel gekwetst.

Je bent erg aan het invullen LHO...

En als je inderdaad gekwetst zou zijn daardoor, staat het je vrij dit te uiten. Net zoals het mij nu vrij staat te uiten hoe ik me na het lezen van TS haar verhaal voel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:17

Laat ik TS en jullie dan uit de droom helpen.
Er heeft hier iemand op bokt, waar ik de naam niet van ga noemen, het verhaal van TS gelezen.
Zij is al 6 jaar bezig met zwanger worden, maar dit lukt niet. Deze persoon is wel degelijk geraakt door de manier van schrijven van TS, dat heeft ze me via pb laten weten, omdat ze een vriendin van me is (staat overigens niet in mijn vriendenlijst, dus daar hoeven jullie niet te kijken).
Dit is dan ook de reden, waardoor ik op dit forum kwam.
Ik heb haar aangegeven, dat het iemands gevoel is en dat ze dat moet respecteren en dat doet ze, maar dan nog kan ik niet ontkennen, dat het op haar niet fijn overkomt.
Het gaat er niet om wat ze schrijft, want ze begrijpt mensen, die abortus plegen best, maar om de manier waarop.

Nogmaals ik vind, dat TS het moet schrijven, zoals ze zelf wil, maar er worden dus daadwerkelijk wel mensen geraakt, door de manier van schrijven.
Heino, ze bedankt je voor je "soort van medenkende gevoelens".

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:18

Coloured, je mag je uiteráárd uiten over how it makes you feel en wat je denkt dat daaraan gedaan zou kunnen worden. Maar uiteindelijk kun je niet meer dan je neerleggen bij het feit dat TS er niets aan veranderen zal.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:20

Tendance, sneu voor je vriendin maar meer dan dat is het dan ook niet als je snapt wat ik bedoel. Niemand beweert dat anderen niet 'geraakt' kunnen worden door de toon van de TS, veranderen zal de toon er echter niet door.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:22

Sees: Dat is ook niet de bedoeling en heb ik haar ook verteld, maar daarom is het niet onwaar, blijkt wel, wat Heino aan heeft gedragen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:24

Tendance schreef:
Laat ik TS en jullie dan uit de droom helpen.
Er heeft hier iemand op bokt, waar ik de naam niet van ga noemen, het verhaal van TS gelezen.
Zij is al 6 jaar bezig met zwanger worden, maar dit lukt niet. Deze persoon is wel degelijk geraakt door de manier van schrijven van TS, dat heeft ze me via pb laten weten, omdat ze een vriendin van me is (staat overigens niet in mijn vriendenlijst, dus daar hoeven jullie niet te kijken).
Dit is dan ook de reden, waardoor ik op dit forum kwam.
Ik heb haar aangegeven, dat het iemands gevoel is en dat ze dat moet respecteren en dat doet ze, maar dan nog kan ik niet ontkennen, dat het op haar niet fijn overkomt.
Het gaat er niet om wat ze schrijft, want ze begrijpt mensen, die abortus plegen best, maar om de manier waarop.

Nogmaals ik vind, dat TS het moet schrijven, zoals ze zelf wil, maar er worden dus daadwerkelijk wel mensen geraakt, door de manier van schrijven.
Heino, ze bedankt je voor je "soort van medenkende gevoelens".

Dat ligt dan volledig aan die persoon, en niet aan TS. En dat klinkt misschien vrij hard, maar so be it. TS haar verhaal is keurig, netjes, en niet shockerend. TS geeft aan opgelucht en blij te zijn, en dat is voor veel mensen heel begrijpelijk.

Als jouw vriendin het hier zo moeilijk mee heeft, dan begrijp ik niet dat ze een abortus-topic uberhaupt gaat lezen. Geen beschuldiging of verwijt, maar misschien niet heel tactisch. Als je geen dode paarden wil zien, ga je ook niet het 'excursie naar Nijkerk topic' lezen, toch? (En daar kan ik mij nog beter van voorstellen dat mensen er aanstoot aan nemen, dan aan de OP van dit topic).

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:25

Maar je kan toch geen rekening houden in je gevoel en hoe je dat opschrijft omdat andere mensen misschien bezig zijn met een kindje krijgen en dat niet lukt?
Dat is heel erg, vreselijk als dat je niet gegeven wordt. Toch moeten we ons goed realiseren dat dat niet de schuld van TS is.
Ts heeft net zoveel recht op haar gevoel van opluchting te uiten,
als de mensen die het niet lukt om een kindje te maken hun gevoelens van verdriet en frustratie mogen uiten.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:27

Tendance, niemand heeft beweerd dat het onwaar is dus ik snap jouw opmerking over die 'droom' ook niet...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:30

Ragebol1977 schreef:
Maar je kan toch geen rekening houden in je gevoel en hoe je dat opschrijft omdat andere mensen misschien bezig zijn met een kindje krijgen en dat niet lukt?
Dat is heel erg, vreselijk als dat je niet gegeven wordt. Toch moeten we ons goed realiseren dat dat niet de schuld van TS is.
Ts heeft net zoveel recht op haar gevoel van opluchting te uiten,
als de mensen die het niet lukt om een kindje te maken hun gevoelens van verdriet en frustratie mogen uiten.

Ik vind het mooi dat je deze woorden gebruikt.