Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:09

Toch vind ik dat dapper! Je doet het toch maar mooi en dat vind ik dapper :D .

Tsja, die uitkering....pffff.
Werk nu natuurlijk wel af en toe, maar is toch even wat anders en vaste lasten lopen door.

Maar heb je het niet meer aangevraagd dan? Die uitkering?

Ik ga mijn mandje in, kijken of ik kan slapen.
Heb sinds vandaag Dormeasan van Vogel, benieuwd of het werkt.
Mijn ogen zijn al moe van de huilbuien van vanavond, dat scheelt al misschien ;).

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:22

Goedeavond!
Hoop dat je lekker zult slapen Nektosha!!En logisch dat je einde van de dag, als je moe wordt/bent, dat je dan gevoeliger bent voor negatieve gedachtes! wees je ervan bewust dat dat ook door vermoeidheid komt!!

Verder, even zo bijgelezen, maar zal ook zo mijn bedje opzoeken!
Zijn hele dag weggeweest met een autorit, vanmorgen 9uur vertrokken, en 20uur thuis, toen de paarden gedaan, nog even gekletst met mensen die daar wonen, en nu net thuis!
En.....ben dus wel moe haha, maar vanmiddag dus niet geslapen, dus hoop dat ik vannacht goed kan slapen!
En wat een weertje zeg!! heerlijk!
En morgen bloodyhot!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:16

nektosha: nee ik heb de uitkering niet meer aangevraagd, ik ben in uitzendwerk gerold en van daaruit verder blijven zoeken tot ik dit weer had.
ik heb 3weken thuis gezeten, en daarna weer aan de bak. dat konden we gelukkig overbruggen, maar dan nog wat heb je aan 2 maanden van 75% als het uiteindelijke bedrag maar een schijntje is waardoor je nog steeds de lasten niet kunt betalen?
ik vind het echt belachelijk.

bobomelo: lekker druk dagje gehad dan. leuk.

hoop dat jullie goed geslapen hebben?
ik in ieder geval wel :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:31

Hallo, mag ik mij melden hier. Heb me vanmorgen ziek gemeld. Vond het woord overspannen erg moelijk, maar dat is wel zo. Mijn moeder heeft longkanker, me broertje zit in een heftige psychose en ik moet alles een plekje geven.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:48

hoi sandeman, helaas maar kom er gezellig bij, hier is altijd een plekje om je hart te luchten of om over de kleine irritaties des levens te praten.

tips advies een luisterend oor, alles is hier aanwezig :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:50

Welkom hier. Vervelend en heel heftig :(:)

crazyshar: wat vervelend van je uitkering zeg.

bobomelo: hoe is het met de zwangerschap? Het schiet al op!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:04

hoi amanda, weer een tijdje geleden :) hoe is het met jou? gaat het nog steeds zo goed met je?

tja uitkering, mijn vorige salaris was niet veel, ondanks dat ik het zelf mocht bepalen , maar ja in de paardenwereld heb je niet veel te vertellen qua inkomen.
dus daar weer 75% van is helemaal niet veel, dan maar verder werken in iets ,maakt niet uit wat, waar je alsnog meer verdient.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:09

Heel wisselend. Heb een paar hele slechte dagen gehad, maar nu gaat het weer goed.
Ik denk dat ik moet accepteren dat ik die slechte dagen heb en dan vooral geen beslissingen moet nemen omdat ik totaal niet objectief ben :o

Maar over het algemeen gaat het best goed. Ben bezig om mijn eigen toko een beetje op te zetten.
Niet fulltime hoor, maar 4-8 uur per week.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:13

leuk hoor! en wat voor een toko?
klinkt spannend allemaal, maar je weet al dat je die dagen hebt, je komt er wel :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:21

Toko is niet helemaal het juiste woord :D
Ik ben bezig om me te registreren als freelancer om deels te gaan werken als muzikant, muziekdocent en ik ben bezig met het opzetten van een jeugdprojectplan voor muziekverenigingen om jeugdleden te werven op basisscholen.
Verder wil ik in de toekomst 32 uur gaan werken en dan de rest aanvullen met muziek. Maar omdat ik in de aanloopfase zit is dat nu nog niet haalbaar.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:30

oeh dat is wel heel leuk!
ik wens je van harte succes, en dat het maar goed mag lopen, en dat je volledig je passie mag gaan doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:31

Volledig niet, want ik wil niet voor 100% van mijn hobby mijn beroep maken.
Maar wel een goede balans tussen kantoor en muziek zien te vinden.
Ik vind het ook onwijs leuk, maar ook wel heel spannend :j
Bedankt :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:12

Goedemorgen!
Nou niet heel diep of vast doorgeslapen, maar wel lekker lang gelegen(pas om 11uur eruit....)
Ben d'r wel klaar mee dat je omkeren in bed al een mega karwei is, dat jesnachts 6 keer moet plassen enz...
Zwangerschap gaat verder wel goed hoor, bandenpijn/bekkenpijn, slecht slapen, maar voor de rest mooie lage bloeddruk, kindje lijkt het goed te doen in me buik dus ja!

Over uitkeringen, niet zoveel verstand van, heb daar eigenlijks nog nooit wat mee van doen gehad....
Maar het is indd dan niet veel!

En helaas Amanda, die dagen horen er ook bij! Je hebt dan even goede hoop als het al weken supergoed gaat, maar in je achterhoofd weet je, dat deze mindere dagen er ook bij horen!(Ook bij mensen die gewoon stevig in hun schoentjes staan, die hebben ook wel es een off-day)Maar goed, we weten dat wel, maar toch, als het dan even zover is, dan hakt het er even wat dieper op in dan bij anderen....
Maar super dat je wel zulke plannen hebt en er ook helemaal voor gaat!!!! dat je er gewoon echt zin in hebt!!! heerlijk!

En welkom Sandeman!
Ontzettend naar van je moeder......Mag ik vragen of er nog behandelmethodes zijn of dat het niet meer te behandelen is?
En je broertje in een psychose...lijkt me ook niet fijn nee, daar heb je wss dus helemaal geen steun aan?
En hebje nog een vader waar je wat aan hebt? In elk geval een zware tijd dus!!
En aan het woord overspannen moet je even wennen,Je kan overspannen zijn van zoveel dingen.....al denken de meeste mensen dat dat dan werk gerelateerd is....
Hoop dat je hier wat terecht kan met wat je zoekt!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:26

Me mams heeft al chemo en bestarlingen gehad, de tumor is kleiner, alleen ze is haar vechtlust kwijt. Ze is errug mager en heeft geen kracht. Binnenkort wordt ze opgenomen op speciale afdeling in ziekenhuis. Dus er is nog hoop, maar ze moet echt aansterken.
Vandaag nog even met mijn zus bij me broertje geweest. Hij zit nu op een gesloten afd en is net uit de separeer. Ik heb veel steun aan me zus, vrienden en idd een papa en een stiefmama.
Maar werken werd me echt ff teveel. Moet alles even op een rijtje zetten en verwerken en heb echt een drukke baan, en ik me emmertje is gewoon overgelopen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 02:43

@sandeman: :(:) heel knap dat je toch de knoop hebt doorgehakt om even uit te blazen.
familie en jezelf gaan op dit moment echt voor werk.
ik wens jou en je familie veel sterkte.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:55

Sandeman, liever was het niet nodig maar welkom hier en uiteraard kun je met je verhaal en alles hier terecht hoor :j Het is even leren wennen aan het idee, maar dat zakt wel weer af. :) Sterkte inderdaad even met de andere zken dan werk, dat past later misschien weer erbij maar nu even niet denk ik idd..

Nektosha, waar loop je tegenaan als het met de paardne even niet wil trouwens? Wat iemand al zei, zodra je moe bent ben je extra gevoelig voor stemmingen en negatieve gedachtes. En vervelende is dat overspannen/ depressie veel voorkomt met slecht slapen idd..

Amanda, vind het wel goed om te horne dat je probeert voor jezelf een paar uur hobby/ week als werk te doen. Zo blijft het hobby en toch wel handig om daar inkomsten uit te halen. Stiekem hoop ik dat ik dat ook nog ga vinden en uit kunenn voeren, datgene waar ik nu echt plezier aan beleef ofzo :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:37

@Sandeman
Sjee, nou is ook niet niks!!
Hoop dat je moeder snel weer aansterkt en kan doorvechten!! En gelukkig heb je dus wel familie waar je steun aan hebt, behalve je broertje dan......Net uit de separeer, betekent dat dat je broertje in een soort van cel zat, even helemaal alleen?
Las in je profiel dat je bij een drogisterij werkt als drogiste? Ja dan moet je indd de hele dag "toneelspelen", vriendelijk blijven,klanten die zeuren waar staat dit, waar staat dat, je moet gewoon klantvriendelijk zijn! Als je nou op kantoor zat met tig mensen, dan nam je sneller even vrij, of kon je gewoon es ff met tranen achter de computer zitten,........
Verstandig dat je wat dat betreft dan even gas terug hebt genomen!
Reageerden ze daar wel positief op op je werk? Dat scheelt nl ook veel!!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:42

Haai!!!

Nieuwelingen: WELKOM!

Druk hier laatste tijd!! Heb niet veel gereageerd, maar wel meegelezen.
Ga deze keer eens niet een heel lijstje maken, geen puf voor.... pffff wat een hitte! Voelde me al redelijk futloos, maardit weer doet daar zeker geen goed aan!

Heb mijn laatste sessie gehad vorige week vrijdag, bij mijn psychologe.. Ze is heel tevtreden over mijn vorderingen en heeft me afgelopen zien groeien. Nu moet ik haar wijze lessen gewoon in mijn achterhoofd houden en doorgaan. Maaar vind het wel moeilijk! Ik mag niet denken, zoals ik normaal zoudoen, dus bij alles wat ik doen moet ik onveveer 3x nadenken en op mezelf reageren. Dat is best vermoeiend af en toe...

En het is weer bijna die tijd van de maand, dan is het bij mij meestal een slagje erger..

Ik ga weer terug naar mn meeleesstand.. Meiden: KEEP UP THE GOOD WORK!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:12

Jemig Sandeman, dat is niet niets. Heel veel sterkte! Goed dat je inderdaad de rem er wat op hebt gezet.

@Cindyrella: dat lijkt me raar, je laatste sessie. Maar dat gaat je lukken. En anders gewoon even hier van je af komen kletsen :) Zet desnoods wat wijze lessen van haar op papier zodat je het ergens op kan hangen en er altijd als je langsloopt even naar kijkt en het weer in je opneemt.

@bobomelo, hoe is het nu voor jou met de hitte en je dikke buik?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:56

Cindyella, goed zeg! En ja, vooral dat warme weer en de tijd van de maand kunnen ook al snel je stemming beïnvloeden. Maar goed van je laatste sessie! En anders kun je als je daar behoefte aan hebt vast wel weer een afspraak maken als dat nodig is. Hoeveel sessies heb je gehad als ik vragen mag?

Pff.. Gister op mijn werk tijd en datum door gekregen van functioneringsgesprek en stiekem is dat toch wel even slikken. ´kritiek´ is als iets te ver doorgeslagen perfectionist niet mijn sterkste kant ;)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:47

@polivy
Nou, beeb is nog niet van plan te komen, maar dit warme weer in combi met slecht slapen is wel ehhhh vermoeiend!!!!
Maar verder gaat alles nog zijn gangetje!

@bienotje,
Niet te zenuwachtig worden hoor! Je weet immers niet waar ze het over gaan hebben en hoe en wat, en als je het "slecht"had gedaan, dan hadden ze al veel eerder met kritiek en tips moeten komen! Dus gewoon lekker blanco erin gaan!

@cindyrella
Nou spannend dus, op eigen benen verder te gaan!
Maar als je het nodig vindt kan je haar vast nog wel es bellen voor een afspraak toch?
Komtvast allemaal wel goed!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:57

Ach ja, zal vast ook wel. het is alleen zo dubbel. Ze gaan je functioneren van afgelopen half jaar bespreken en ondertussen heb je dus wel eerst even tijdje thuis gezeten omdat je niet meer kon functioneren zeg maar ;) Maar je hebt gelijk, niks meer aan te doen en zal vast wel loslopen :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:05

Nou bij mij was dat vorig jaar ook zo, en dit jaar natuurlijk ook ivm met zwangerschap.
Maar beide keren was het meer van: nja, werken aan het herstel zeg maar! gewoon een heel relaxt gesprekje, en dat ik indd meer om mezelf moest denken en blablabla. Gewoon, ja, je kon merken dat mijn tijdelijke bazin van vorig jaar er ook veel meer kaas van gegeten had, daar heb ik echt ontzettend veel aangehad! en nu is mijn oude baas terug, en eigenlijks viel me dat ook niks tegen, zeker kwa zwangerschap enz, kreeg zoveel tips mee van die man hihi! dus ja......jij kunt verder wel goed met je baas waar je gesprek mee hebt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:17

Cindyrella: dat nadenken wordt vanzelf aan automatisme :j
Volhouden!

Bienotje: succes!
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb maandag mijn fg.
Ik weet dat mijn functioneren ook niet voldoende is, maar ben al voorbereid door mijn leidinggevende, dus weet wat me te wachten staat.
Komt wel goed :j

Verder gaat het hier wel okee. Volgende week registreren bij de KvK. En ik heb het net ook even laten vallen op mijn werk. Er zijn nogal bedenken, m.b.t. werkdruk en dergelijke. Logisch.
Maar ik heb uitgelegd dat ik uitdagingen nodig heb in mijn leven. En als ik die niet heb, dan heeft dat zijn weerslag op alles omdat het zijn weerslag op mij heeft.
Heb ik wel een uitdaging dan ben ik met alles weer gemotiveerder.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:08

Lastig he Amanda
Dat sommige collegas dan ook alleen kunnen denken van: nou, hier niet volledig aan de slag(of net weer volledig aan de slag) en dan wel zus en zo.......
Zo zijn paar collegas bij ons ook, alleen maar zoals zij het zien......en geen inleving in anderen zeg maar...
Maar goed, je moet het maar zien als: een gebrek bij hun dat ze oogkleppen op hebben..

Ik vind het wel heel dapper en knap van je! Dat je zelf goed weet wat goed voor jou is, wat je nodig hebt enz!!!!
echt super!!

vandaag alweer 39 week, net bij de VK geweest, alles goed, maar de spanning neemt af en toe wel de overhand hoor.......