[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:38

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:51

Djuul ik ga zo eens kijken.

Voor mij is het zeker voldoende eten,ik eet tussendoortjes wanneer me lichaam het aangeeft.Ik heb zo dus nooit honger!

Ik heb gemerkt sinds ik zo bezig ben dat je gouw teveel eet.Meeste porties zijn snel te groot terwijl als je rustig eet je eerder vol zit en vaak met 2/3 van een portie ook vol zit.Ook heb ik mezelf moeten leren niet teveel te pakken wanneer ik mezelf iets lekkers gun!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:04

Met jouw dieet zou ik geen grammetje afvallen. Blijkt maar weer eens hoe persoonlijk een dieet eigenlijk is ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 06:30

nee?Waarom denk je dat?

Ik hoef er niet eens extra voor te sporten.Ik rijd 6x per week en heb een zittend beroep.Daarbij zijn mn porties klein ontbijt denk ik om en nabij de 50 gram schat ik (zit 325gr in de doos ik doe daar een week mee)en smiddags 150/175ml yoghurt.Enkel savonds eet ik grotere portie maar dat is meerendeel groente.

Ik zie soms lijsten van mensen die meee eten op een dag!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:23

Wat goed Meldoy. Super dat je het ook vol kunt houden!
Ik ben nu bezig met het specialk programma, maar echt lukken wil dat nog niet, aankomend weekend nog een groot feest, dan doe ik toch een klein stukje taart nemen hoor :o
Gisteren heerlijk gesport!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:13

En volgens mij zou ik juist van mn stokkie gaan met zo'n dieet ;)
Djuul, wat knap dat je zoveel bent afgevallen! (en knap paardje heb je ;) )
Mijn streven ligt een stuk lager, als ik 21 kilo afval blijft er te weinig van mij over, ik kan maximaal 5 kg afvallen denk ik om er nog gezond uit te zien... het gaat mij dan ook niet zo om het afvallen, maar me gewoon weer net wat strakker in mn vel te voelen (voornamelijk buik- en been-vel :D)
Ik eet 's morgens altijd een grote bak muesli met yoghurt. Ik zoek wel altijd een muesli uit die niet gezoet is, hooguit met wat noten en gedroogd fruit erin. Vroeger at ik altijd cruesli, maar ben blij dat ik overgestapt ben. 's Middags eten wisselt nogal. Waarschijnlijk vandaag, net als gisteren, een warme maaltijd. Maar net wat het ziekenhuis (waar ik werk) schaft. Ik ben deze week alleen thuis, en heb dan geen zin om in mn eentje te koken. Eet ik 's avonds een paar boterhammen.
Ik zondig ook nogal eens ;) Moet kunnen denk ik dan maar... Wat extra buikspieroefeningen in de avond :)

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:23

BabiiVeeraa schreef:
@Linda86; dat klinkt goed, denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken!
Ik denk dat de weegschaal blij met me zou zijn nu. Ik zit met een lichte hersenschudding thuis, en krijg amper wat weg. Alles wat ik al eet en binnen kan houden smaakt vies, of naar niks.
Ik voel me helemaal leeg en niet zo fijn, het gewicht wat er nu afgaat zit er in no-time weer aan natuurlijk.

@MelodyT; wat goed zeg! Knap dat je het zo volhoudt!

Wat vervelend dat het eten zo moeizaam gaat. Hopelijk gaat dit snel weer over en kun je weer genieten van eten. In ieder geval veel beterschap.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:44

Hoi iedereen,
Dit filmpje had me erg geholpen, helemaal gratis en geen gekke virussen.
Wel in het Engels.

http://www.thedietsolutionprogram.com

Het vat eigenlijk samen wat er in dit topic al gezegd werd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:55

pfff, ben even met mijn kleine naar de gamma geweest, ben iig een kilo afgevallen van het achter die kleine aanrennen en het zweten hahahaha.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:26

Whahaha, volgende keer Ikea? Dat is natuurlijk wel voor de pro's... ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:28

Van je stokje vallen?Je eet je tussendoortjes als je honger hebt,heb je dat niet dan laat je ze liggen.Dan kun je toch nooit flauw worden?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:07

Linda86 schreef:
BabiiVeeraa schreef:
@Linda86; dat klinkt goed, denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken!
Ik denk dat de weegschaal blij met me zou zijn nu. Ik zit met een lichte hersenschudding thuis, en krijg amper wat weg. Alles wat ik al eet en binnen kan houden smaakt vies, of naar niks.
Ik voel me helemaal leeg en niet zo fijn, het gewicht wat er nu afgaat zit er in no-time weer aan natuurlijk.

@MelodyT; wat goed zeg! Knap dat je het zo volhoudt!

Wat vervelend dat het eten zo moeizaam gaat. Hopelijk gaat dit snel weer over en kun je weer genieten van eten. In ieder geval veel beterschap.

Dankje :)
Het is mijn eigen stomme schuld, was gewoon een hele domme actie :')
Ik zou een vriendin even thuis brengen met de auto, dus ik loop naar de deur van de auto, en terwijl ik half omgedraaid met haar sta te praten, trek ik die deur open. Ik had geen idee dat ik zo dichtbij de auto stond, dus ik ram de deur vol in mijn eigen gezicht :+
Helaas kwam de punt net op mijn oogkas terecht, waardoor mijn linkeroog (of eigenlijk de hele linkerhelft van mijn hoofd) eruit ziet alsof Rocky Balboa himself mijn hoofd heeft afgerost :+
Ging ook gelijk knockout van de klap.
Maar ach, dat gaat wel weer over :j

@Melody; klinkt als een fijn dieet! Voor mij zou het denk ik ook wel werken! In hoeveel tijd ben je die 8kilo kwijt geraakt?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:10

als ik wil afvallen en ik ga dieeten neem ik altijd in de ochtend een chroomtablet
dat helpt je suikerspiegel op peil te houden, bij mij werkt het [prima

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:38

MelodyT schreef:
Van je stokje vallen?Je eet je tussendoortjes als je honger hebt,heb je dat niet dan laat je ze liggen.Dan kun je toch nooit flauw worden?

Dat is waar :) Maar dan zou ik dus de hele dag door eten... Ach, doe ik nu eigenlijk ook al :+ (lang leve worteltjes en cherrytomaatjes!)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:55

Maar met honger bedoel een knorrende buik,geen lekkere honger of koolhydraathonger ;)

Ik ben begin juni begonnen en viel steeds geleidelijk af.Nu pak ik soms al soms iets anders als lunch en ben toch iedere dag 100/200 gram kwijt.Zelfs als ik ijs pak in het weekend dan maakt dat niet uit en val ik nu toch af!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:41

je wilt t niet weten... :') Ik sta op met honger... Volgens mij gaan mn darmen gewoon net iets te snel...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:48

Dat heb ik sochtends ook maakt niet uit of ik me te barstens heb gegeten..

Goed ontbijt doet wonderen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:05

MelodyT schreef:
nee?Waarom denk je dat?

Ik hoef er niet eens extra voor te sporten.Ik rijd 6x per week en heb een zittend beroep.Daarbij zijn mn porties klein ontbijt denk ik om en nabij de 50 gram schat ik (zit 325gr in de doos ik doe daar een week mee)en smiddags 150/175ml yoghurt.Enkel savonds eet ik grotere portie maar dat is meerendeel groente.

Ik zie soms lijsten van mensen die meee eten op een dag!

Niet elke spijvertering werkt even snel. Als ik lees wat jij eet zijn dat voor mij erg veel :+ suikers en vetten. Dan moet ik mezelf helemaal afbeulen om dat te kunnen verbranden en af te kunnen vallen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:48

Suikers en vetten valt wel mee..heb het zo nu niet bij de hand maar heb het ooit ingevoerd bij zo'n teller.

Ach bij mij werkt het super!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:06

Meldoy heb ik er overheen gelezen? Maar volg jij een dieetplan van iets?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:21

Nee ik volg totaal mn eigenweg..dieeten houd ik echt niet vol.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:13

Waar kijk je dan naar? Gewoon gezonde voeding en bewegen of minder eten etc?
Vind het wel interessant hoe je dat dan doet helemaal zelf. Wel ontzettend knap want juist hoor ik dat mensen als ze het zelf willen doen (althans in mijn omgeving) dat ze dat juist niet volhouden en een dieet wel.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:12

Ik minder porties,eet 3maaltijden per dag die ik lekker vind maar die naar mijn idee wel gezond zijn.

Verder pak ik enkel tussendoortjes als ik honger heb en mn lichaan dit dus aangeeft anders laat ik ze staan.

Ook mijd ik aardappel producten!

Weekends ipv chips toastjes filet of groentespread en 1dag mag ik ijs.

Verder snoep ik helemaal niet!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:29

Sorry dat ik hier zo maar kom binnenvallen, ik had alleen even een vraagje... Heeft er hier iemand wel eens gehoord van het bloedgroependieet, zijn er ook mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb er gister pas voor het eerst van gehoord en ik vind het enorm interessant, vandaar. :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:14

@Veirl; ik heb er welleens over gelezen ja, is een hele tijd enorm populair geweest in Hollywood. Sommige mensen zweren erbij, je eet alleen producten die bij jou bloedgroep horen. Lijkt me geen goede manier om langdurig af te vallen, aangezien je bepaalde voedingsstoffen toch nodig hebt. Ook hoorde ik van mensen dat ze dus alleen uit een bepaalde groep mochten eten, maar ze lustten dat eten helemaal niet.. Zit je dan met je dieet :+