Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Joyce_ schreef:Oh, over die stufi zie ik al, dat geldt alleen als je studievertraging oploopt door je ziekte. Ik doe wel 5 jaar over mijn HBO-diploma, maar dat komt omdat ik een verkeerde studiekeuze had gemaakt, niet omdat ik daadwerkelijk studievertraging oploop. Jammer, haha!
Citaat:Ook ben ik heel goed in verbanden leggen, logisch nadenken en oplossingen voor problemen bedenken, die voor mij vaak heel logisch zijn en voor anderen echt een soort openbaring zijn.
dat kan ik ook... en solliciteren, ben eigenlijk nog nooit niet aangenomen, maar dat heeft denk ik deels met mijn enthousiasme te maken en deels dat ik ondertussen heel goed kan 'scannen' bij mensen wat er van mij verwacht wordt en wat ze graag willen zien zonder dat ze dat hoeven uit te spreken. Ga tijdens een sollicitatiegesprek ook in een soort hyperfocus. Het werk houd ik dan maar een jaartje, max 2 jaar vol, vooral als het werk/collega's etc. oninteressant zijn. Presteren onder druk
maar... ben ik wel een beetje klaar mee want kost een hoop stress en energie en merk dat ik dat steeds moeilijker op kan brengen.
Maar zou natuurlijk mooi zijn als het lukt, zou een hoop schelen! F_Orumster schreef:ik heb er zelf zo'n gevoel bij... Ben 28, hbo studie afgerond, goede baan.

)

Als het niet werkt, zou ik ff inlezen over het effect van voeding. Zo schijnt magnesium een grote positieve invloed te hebben, en zoetstoffen en suikers juist heel slecht.
Door denken! Ik denk echt bij de meest bizarre dingen door, meestal met een mental picture... Dat kan echt hilarische situaties opleveren
Citaat:Oh mensen, gisteren nog iets bedacht waar ik goed in ben Door denken! Ik denk echt bij de meest bizarre dingen door, meestal met een mental picture... Dat kan echt hilarische situaties opleveren
dat herken ik... maar ook bij het oplossen van allerhande problemen. Ik pak het probleem (visueel) op en bekijk het van alle kanten om een ingang/uitgang/aansluiting te zoeken. Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat er voor elk probleem een oplossing is
en meestal lukt het dan ook om die te vinden. (Nou ja, tot op een zekere hoogte dan... van deeltjesversnellers ed heb ik natuurlijk geen kaas gegeten en heeft ook niet geheel mijn interesse hahaha)
Embe schreef:Ach gut... Kunnen ze op school niet een speciaal programma in elkaar zetten voor de dingen waar hij in voor loopt? Evt meelopen in een hogere groep?
Airborn schreef:Hehe, grappig is dat he? dat je dan zo op dezelfde manier denkt?
Wel iets om voor te waken denk ik, dat je kinderen als jou zoon niet in een klas zet met alleen maar hoogbegaafte en ADHD kinderen. Ik ben van mening dat je dan namelijk in je sociale gedrag dingen gaat missen. Hoe naar het ook is, uiteindelijk moet je functioneren in de samenleving, en die bestaat gewoon niet alleen maar uit hele slimme en/of drukke/impulsieve mensen.
NatasjavE schreef:Ja...maar ze hebben alles al geprobeert.
Voorbeeldje
Jongens...wie weet hoeveel 1 + 3 is???
Mika: Ja..ikke,ikke, ikke.
Juf: Nee Mika jij hebt al 3 x het antwoord gegegeven.
Mika: Ja maar ik weet het, ik weet het.
Juf: euh Sanne
Sanne: Euh...5
Juf: Nee is helaas niet goed iemand anders?
Mika: ja ik, ik, ik...(hengelt met vingertje in de lucht en staat naast zijn tafeltje)
Juf: Tim, weet jij het?
Mika loopt naar voren en roept...4...tis 4.
Ik geloof best dat ze horend dol van hem worden.
We zijn ook aan het kijken voor Leonardo onderwijs. Maar ja. Mika wil liever hier blijven.
Maar nog steeds heb ik er moeite mee om mijn mond dicht te houden tijdens college als ik een vraag heb, of als ik vind dat ik iets beter weet dan de docent (helaas dénk ik vaak dat ik het beter weet, maar is dat in werkelijkheid anders..
).
)