Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joyce_ schreef:Oh, over die stufi zie ik al, dat geldt alleen als je studievertraging oploopt door je ziekte. Ik doe wel 5 jaar over mijn HBO-diploma, maar dat komt omdat ik een verkeerde studiekeuze had gemaakt, niet omdat ik daadwerkelijk studievertraging oploop. Jammer, haha!
Citaat:Ook ben ik heel goed in verbanden leggen, logisch nadenken en oplossingen voor problemen bedenken, die voor mij vaak heel logisch zijn en voor anderen echt een soort openbaring zijn.
F_Orumster schreef:ik heb er zelf zo'n gevoel bij... Ben 28, hbo studie afgerond, goede baan.
Citaat:Oh mensen, gisteren nog iets bedacht waar ik goed in ben Door denken! Ik denk echt bij de meest bizarre dingen door, meestal met een mental picture... Dat kan echt hilarische situaties opleveren
Embe schreef:Ach gut... Kunnen ze op school niet een speciaal programma in elkaar zetten voor de dingen waar hij in voor loopt? Evt meelopen in een hogere groep?
Airborn schreef:Hehe, grappig is dat he? dat je dan zo op dezelfde manier denkt?
Wel iets om voor te waken denk ik, dat je kinderen als jou zoon niet in een klas zet met alleen maar hoogbegaafte en ADHD kinderen. Ik ben van mening dat je dan namelijk in je sociale gedrag dingen gaat missen. Hoe naar het ook is, uiteindelijk moet je functioneren in de samenleving, en die bestaat gewoon niet alleen maar uit hele slimme en/of drukke/impulsieve mensen.
NatasjavE schreef:Ja...maar ze hebben alles al geprobeert.
Voorbeeldje
Jongens...wie weet hoeveel 1 + 3 is???
Mika: Ja..ikke,ikke, ikke.
Juf: Nee Mika jij hebt al 3 x het antwoord gegegeven.
Mika: Ja maar ik weet het, ik weet het.
Juf: euh Sanne
Sanne: Euh...5
Juf: Nee is helaas niet goed iemand anders?
Mika: ja ik, ik, ik...(hengelt met vingertje in de lucht en staat naast zijn tafeltje)
Juf: Tim, weet jij het?
Mika loopt naar voren en roept...4...tis 4.
Ik geloof best dat ze horend dol van hem worden.
We zijn ook aan het kijken voor Leonardo onderwijs. Maar ja. Mika wil liever hier blijven.