[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:25

romantico en natje_Spirit: Bedanktt!! Ik ga mn best doen ahhahaha!!
Ga dat programma straks ook kijken, ben wel benieuwd!
Hoop alleen niet dat het te commercieel is, vind de titel 'mijn kind is te dik' al zorgwekkend, haha! :P

Flying_Angel

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:25

Half 9 op rtl 4 komt het! :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:27

idd, net gezien op tvgids.
maar als er handige tips komen, kunnen jullie dan posten?
want ik kijk mijn lievelings programma, wie is de mol :P

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:27

Ja als er tips komen dan zet ik ze wel hier neer! :)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:33

Ooh ik was zó goed bezig vandaag en heb het helemaal verprutst :')

O: Niks, laat uit bed
T: eierkoek +thee
M: 4 bruine boterhammen met rookvlees
T: eierkoek
A: tja, daar ging het fout: frietjes met kip en appelmoes (en groenten).. Aachja, morgen beter hopelijk :P

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:34

voor keer is frietjes echt niet erg,
mama deed vroeger wel is sonja, daar eten ze ook eens in de zoveel tijd friet, zelfs met kroket.
wel uit de oven dan he. ik vind zelfs lekker dan dan uit frituur.
(maar ik vind friet eigenlijk niet lekker :P)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:35

Flying_Angel schreef:
Ja als er tips komen dan zet ik ze wel hier neer! :)

dankje dan bekijk ik ze vanavond of morgen, tips zijn altijd welkom

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:36

woog die nauw 77 kilo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:36

Zo heb net een eierkoek opgegeten en mocht een glas sinas light hebben. Ik voel me wel behoorlijk vol van het avondeten, terwijl ik gewoon een normale portie heb gehad. Las ook al dat iemand anders dat hier zei! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:39

Haha pannenkoeken met appelmoes :')

Ontbijtkoek, is dat dan hetzelfde als peperkoek??

Volgens mij klopt die calorieëntabel ook niet helemaal, zit maar aan 1380kcal en morgen zelfs maar aan 1190 :o terwijl er ovenfrietjes en fishsticks (ook uit de oven) op het menu staat...

Vandaag heb ik trouwens dit gegeten:

o: 3 volkoren cracottes met jam en een beker chocolademelk met magere melk (2tl nesquick)
t: yoghurt, een mandarijn en een actimel
m: 3 meergranen boterhammen waarvan 2 met een heel klein laagje nutella (halve boterham iedere keer) en 1 met margarine en hagelslag
t: klein beetje soep en een banaan
a: kom tricolore spirelli met ham/kaassaus
t: wrs een appel of een plakje peperkoek :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:41

Rienn schreef:
Klopt, dat van het vlees en vis was ook niet helemaal de bedoeling. Kon de vis niet helemaal weerstaan.
Normaal ontbijt ik altijd met muesli. Ik heb een fruit allergie, kan ik het fruit gewoon vervangen door volkoren boterhammen te eten en volkoren eierkoeken of heb je nog andere tips?

Kan je helemaal geen fruit verdragen? Ook niet in een geperste vorm, dit is altijd nog beter dan geen fruit eten. Het is niet zeker of fruitdrankjes dezelfde effecten hebben op de gezondheid als fruit. Het kan zijn dat er minder voedingsvezel en vitamines inzitten, omdat ze bij de fabricage verloren zijn gegaan. De sappen kunnen verse groente en fruit daarom nooit helemaal vervangen. (bron voedingscentrum)

Mocht je nou helemaal geen fruit kunnen eten, neem dan extra veel groente. Dus ipv een fruit tussendoortje en groente tussendoortje. Verder zijn er veel gezonde tussendoortjes, probeer hierin vooral te variëren en kies niet altijd voor voorgepakte koekjes zoals sultana's.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... sendoortje
Een lijst met allemaal gezonde tussendoortjes.

nowornever schreef:
Steffie ik heb eigenlijk even een vraag en ik denk dat jij hem het beste kan beantwoorden.

Is soep (en dan heb ik het over bv chinese tomatensoep) goed voor je en niet om af te vallen maar voor een gezonde levenswijze. Want als ik van te voren soep eet, dan eet ik veel minder aardappelen omdat ik veel sneller vol zit. Dus mijn eigenlijke vraag is of het beter is om eerst een kommetje soep te eten en dan je avondmaal of alleen je avondmaal.

Soep heeft verschillende soorten functie's: Het opwekken van de eetlust, verhogen van verzadigingswaarde vooral bij maaltijdsoepen, verhogen van voedingswaarde hangt af van soort soep. Dan heb je nog verschillende soorten soep: ongebonden of gebonden soepen. Soep is heel makkelijk zelf te maken, dan weet je precies wat er in je soep zit.
Met bouillon als basis maakt je eenvoudig allerlei soorten soep. Denk aan ingredienten zoals: ui, wortel en pompoen, prei en aardappel, maïs en doperwtjes, tomaat of gezeefde tomaten

Soep wordt extra gevuld door ingrediënten toe te voegen, zoals: stukjes sperzieboon, kleine roosjes broccoli, stukjes courgette, spruitjes (gehalveerd of in vieren), elleboogmacaroni of pasta, tortelloni of ravioli, peulvruchten (witte bonen, kidneybonen, linzen)

Soep wordt vaak gebonden door middel van een roux op basis van boter en melk, dit maakt de soep vet. Beter is het om hem te binden met melk en water. Voor extra smaak worden vaak (zure) room en eierdooiers toegevoegd. In plaats daarvan kunt je ook yoghurt op kamertemperatuur gebruiken. Roer de yoghurt van het vuur af door de soep of saus.

Daarnaast is soep erg goed in te vriezen. Bij mijn ouders thuis ligt er in de diepvries altijd wel zelf gemaakte soep in de diepvries ingevriest in eenpersoons portie's. Er makkelijk om mee te nemen naar het werk, 1 volkoren boterham erbij, heerlijke lunch!. Persoonlijk vindt ik courgette en paprikasoep erg lekker en het is erg mager!

Chinese tomatensoep is vaak erg zoet, nu durf ik niet goed te zegen wat er allemaal in de soep zit. Maar ik zou dit niet eten, Chinees eten is zowiezo erg vet.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... light=soep
Aantal calorieën per soep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:43

Ik kijk niet naar die caloriechecker, het verschilt ook veel per product, je kunt denk ik beter gewoon op de verpakking kijken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:47

Vandaag goede dag gehad! tot nu, heb toch echt wat trek nu maar weet niet zo goed wat te eten, en zit op nog geen 1,5 meter van de kast met alle lekkers :o :D

O : 2 cracottes met lightlife kaas en komkommer en glas water
T : bosvruchtenyoghurt 0% vet en 15 gram gepofte tarwe
L : 1 cracotte met lightlife kaas en 1 volkorenboterham met lightlife kaas halvarine en komkomkommer en tomaat
T: 150 ml vanille yoghurt
A : 2,5 opscheplepel bietjes, 1,5 aardappel, en 1 ribkarbonade

En nu dus trek maar nog niet aan toegegeven ... Zo maar glas water.. Heb vandaag ook 2 liter water gedronken :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:49

@Babsiej: Goed bezig hoor, let je ook op de suiker. Ik had ook altijd van die bosvruchtenyoghurt waar op stond 0% vet. Als ik naar de suikers keek schrok ik me een ongeluk :=

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:56

nowornever schreef:
Ik ontbijt altijd met kaas (lekker vet:)) en hagelslag, maar eigenlijk zou ik wel is wat anders willen eten, omdat kaas nou niet het beste is en die magere kazen hoef ik niet. Maar ik ben vegetarisch dus als jullie iets beters weten, brand dan maar los.

Wat vindt je niet lekker aan magere kazen? Mager kaas is geen oude kaas wat veel mensen denken. Ga eens naar een kaasboer en vraag daar of je wat kazen mag proeven die mager zijn. Je hebt heerlijke 20+ kruidenkazen, die niet bitter of "hard" smaken. Slankie heeft ook voorverpakte kazen die 30+ zijn met verschillende smaken zoals tomaat basilicum.
48+ kaas is echt heel slecht! Hier zit zoveel verzadigd vet in. Misschien is iemand het ooit opgevallen dat er in de schijf van 5 van het Voedingscentrum ook geen kaas in staat als dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Nederland is een kaasland, maar teveel kaas is slecht. Je zou maximaal 1 portie kaas per dag moeten nemen.

Heb je ooit hummus geprobeerd? Dit is broodbeleg op basis van kikkererwten, dun besmeren op een volkoren boterham, plakje 20+ kaas en tomaten er op. En je zit echt vol van 2 boterhammen, dit vult erg goed.
Halvajam, sandwichspread, appelstroop, vruchtenhagelslag, vis uit blik zoals tonijn & makreel, gekookt ei, pindakaas. Ook broodbeleg hoeft niet saai te zijn als je maar varieërt. Je zou niet verwachten dat je ook pindakaas mag, want in pindakaas zitten vetten, maar dit zijn goede vetten. Zolang je maar met mate neemt, dus niet 3 boterhammen per dag besmeren met pindakaas. Maar als je 's avonds trek hebt, besmeer dan een cracker met pindakaas!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:57

Sandwichspread is ook goed? * Viert feestje *

Eerste "tip" in het programma: Let overal op, want er zitten vaak meer suikers in dan je denkt. 1 glas cola -> 5 suikerklontjes. glas chocomel -> 6 suikerklontjes.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:03

Een kind van 12 jaar die 129kilo weegt!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:05

Ik heb heel veel biscuitjes gegeten :\

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:16

Nou fijn mijn dag zag er zo uit :

o : Niks
t : 6 snoeptomaatjes en wat kleine bospeentjes
M ; 3 bruine boterhammer 2 met dun gesmeerd American Filet en 1 met kipfilet + groene thee met een zoetje
t : time out granenreep
a : Niks
Nu : 4 crackertjes met plakje kaas en 2 snoeptomaatjes. ( van die kleine breek crackertjes ) Moet het nog eten maar heb gewoon geen trek.

Niet een beste dag.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:27

Hmm, heb het programma gezien best interessant maar niet dat je er veel tips uit kon halen!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:32

Steffie super super bedankt voor je antwoorden.

Ik schrok wel van het programma, mensen hebben zelf niet door hoe slecht ze bezig zijn.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:33

Flying_Angel schreef:
Hmm, heb het programma gezien best interessant maar niet dat je er veel tips uit kon halen!

Ik denk inderdaad dat het meer een "leed"vermaak programma wordt. Maar wat een schandalige ouders, dat is niet te geloven. Hoe kan dit dit zo ver laten gaan, vooral de ouders van Enrico. Dat hele gezin -uitgezonderd van vaders- is veelte dik!

En dan een personal coach :Z Dat kind moet buiten gaan fietsen, zwemmen, wandelen en van mij apart touwtje gaan springen, maar niet naar de sportschool met een personal coach.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:34

Jaa precies, zo denk ik er ook over. Ga heerlijk buitenspelen. Maar idd niet in een sportschool :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:37

Eefske schreef:

Ik heb net een eierkoek gehad en drie volkoren crackers met smeerkaas. :\ Niet het slechtste wat je kan pakken, maar ik had helemaal geen honger. Heb het uit verveling gepakt. :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-11 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:39

Wuis schreef:
Eefske schreef:

Ik heb net een eierkoek gehad en drie volkoren crackers met smeerkaas. :\ Niet het slechtste wat je kan pakken, maar ik had helemala geen honger. Heb het uit verveling gepakt. :\

Same here. En ik was boos en verdrietig. Want ik heb morgen een tentamen en ik vind het zo moeilijk. En ik voel me echt heel dom. Dus. Toen ging ik maar koekjes eten.