Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:25

Fan, dat is wel een goede om te onthouden, van die koorts. Al ben ik eigenlijk wel zo dat als ik me ziek voel, dat ik dan ook lekker binnen blijf en niet ga sporten :oo

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:28

Als je ziek bent moet je ook niet gaan sporten dan heeft je lichaam de rust e.d. juist nodig om te herstellen en die energie moet niet verloren gaan aan het herstellen van spieren e.d.

nou goed ik ha naar huis eens kijken hoe het op de weg is, zal wel een beetje meevallen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:43

En als je koorts hebt gehad, moet je ook minstens de dagen dat je koorts had niet sporten. hmm, beetje lastig uit te leggen, maar als je weer koortsvrij bent, moet je de het aantal dagen dat je koorts had extra nemen om te rusten. Dus stel je kan niet sporten omdat je een week koorts had, dan mag je in totaal 2 weken niet sporten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:57

Dat had ik inderdaad al een keer gehoord op de sportschool :j
Maar klopt 't dan wel wat je zegt? Als je dan een week koorts hebt, mag je toch minstens een week niet sporten dan? Zo had ik 't begrepen. O je bedoelt totaal twee weken. Een week met en een week zonder koorts :P

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:16

Zo he wat kunnen jullie kletsen zeg in een middag....hebben jullie niks te doen ofzo... ~~}>
grapje

Die zoladtest ken ik niet maar sinds ik op de sportschool loop train ik met hartslag meter en dat bevalt me heel goed.
Zonder train je toch al snel te hard...vooral met opbouwen.
Er is berekend in welke zone ik oet lopen om conditie op te bouwen en vet te verbranden.
En dat gaat prima zo en het werkt erg motiverend om te zien dat je steeds wat sneller kan lopen bij een gelijk blijvende hartslag.
heb er nu zelf ook 1 tje gekocht....werkt ook de andere kant op als ik denk moe te zijn haha zie ik dat ik best nog even kan :o

Sakkia was het erg glad of viel het mee?

iedereen die nog gaat lopen vanavond loop ze en doe maar voorzichtig.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:31

Ging ik net vol goede moed naar de sportschool om mee te doen aan XCO, zit de les vol en er waren al 6 mensen in de wachtrij -O- Had net zin om te sporten.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:09

Nou Tara, dat wordt de hardloopschoenen aantrekken of thuis met halters of id. ;)
Heb weer een opleving, dus even bokken ;) De koorts lijkt wat te zakken, gelukkig.

Ben nu met mijn Ipod en Nike+ sensor aan het stoeien. Hoop dat ik het allemaal in één keer begrijp :o?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:10

Morgen ga ik hardlopen :j

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:20

Fan: goh weer wat geleerd :+

Tara: dat klinkt wel super gaaf om te doen :j
Balen dat je niet terecht kon in de sportschool... beetje jammer

Sakkia: heb je nog kunnen lopen?
Hier is het (nog) niet glad gelukkig :)

Scooby: dat klinkt wel heel leuk met zo'n hartslag meter :j Dan wordt het ineens heel zichbaar lijkt me :)

Ik heb lesje 24 met succes volbracht :D
1 keer 10 en 1 keer 20 met 1 min lopen tussendoor :)
Me benen waren behoorlijk zwaar gelijk in het begin al... tempoversnelling maar even gelaten
Maar toch de laatst 2 min even een versnelling bij gedaan en daarna nog even doorgelopen :D
Heerlijk :D :):)

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:28

wat een gezellig warm welkom!! :D

ik ben nog steeds een beetje ziekjes.. maar heb vanavond wel mn vierde lesje gelopen! 1-1-2-2-2-2-3-3-3-3
eigenlijk moet ik donderdag weer, maar na mn werk heb ik les, dus dat word vrijdag! dan wordt het 2-2-2-2-3-3-3-3-3-3
vandaag wel een beetje een steek zo af en toe rechts onder mn ribben.. wel vervelend maar heb me er niet door laten afleiden!
ik heb trouwens asmatische bronchitus die vooral bij inspanning erger wordt (zoals logisch)
ben daardoor vooral met mn ademhaling bezig en loop nog als een bejaarde qua tempo,
maar ik hou het wel gemakkelijk vol en dat motiveerd!

ik begin trouwens morgen ook weer met mn dieet. zijn er hier meer die hardlopen en dieeten??
ik begin trouwens al aardig verslaafd te worden hoor!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:38

Renske: Een tip om je ademhaling en daarmee ook je hartslag laag te houden: adem 2 tellen in, en dan 4 tellen uit. Doe dit een paar keer, je zult zien dat die vervelende steken weg gaan.
Wat voor dieet doe je? Ik ben zelf behoorlijk wat afgevallen met hardlopen en minder snoepen. Probeer niet te weinig te eten want om te kunnen hardlopen heeft je lijf behoorlijk wat nodig.

Rosa: Wat goed! Met hartslagmeter lopen is best leuk, alleen moet je er niet naar blijven kijken, hahaha!

Tara: Wat is XCO? Is het zo populair dat het vol zat? Wel jammer dat je niet kon sporten, morgen lekker hardlopen dus!

Fanneke: Leuke gadget die nike+, ik heb hem ook :D

Sakkia: Wat fijn dat je je zo goed voelt, en weer lekker gaan lopen! Succes!

WenK: Ik zal voor je duimen met de sollicitaties! Goed dat je actie onderneemt trouwens, het is je gegund!

Ik ben net terug van de training en zit nu gedoucht en wel in mijn pyama. Ik hoop dat ik snel de uitslagen van de Zoladztest krijg, ik zal ze dan hier plaatsen. Ging best lekker moet ik zeggen.
Morgen krijg ik een voedingsadvies, ik ben erg benieuwd.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:42

Renske, goed dat je toch bent gegaan. Al moet je wel naar je lichaam luisteren natuurlijk! Ik probeer Weight Watchers naast het sporten te doen. Is op zich goed haalbaar. Al zit ik elke dag wel over mijn punten-aantal heen en gaat het afvallen nog niet zo hard! :D

Rosa, knap hoor 1x10 en 1x20min. Fijn dat je op het laatst toch nog lekker liep, ondanks dat je aan het begin erg stijfjes liep. Daar heb ik ook vaak last van hoor. Soms na 10-15min kom ik pas lekker los.

Tara, balen dat je niet meer mee kon doen met de les op de sportschool.

Fan, gelukkig voel je je iets beter en zakt de koorts weer wat. Het gaat echt erg rond he.

Ik ben net terug van de sportschool. Heerlijk een uur Zumba/Clubfiësta gedaan. Pfoei, was echt zweten. M'n rug was nog helemaal nat, maar heb weer een lekker voldaan gevoel. Morgen wordt een rustdagje, al probeer ik wel een uur met de hond te gaan lopen. Zodat ik toch lekker heb bewogen! :)

Nu ff douchen, tv kijken en dan lekker slapen!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:43

Angela_ schreef:
Renske: Een tip om je ademhaling en daarmee ook je hartslag laag te houden: adem 2 tellen in, en dan 4 tellen uit. Doe dit een paar keer, je zult zien dat die vervelende steken weg gaan.
Wat voor dieet doe je? Ik ben zelf behoorlijk wat afgevallen met hardlopen en minder snoepen. Probeer niet te weinig te eten want om te kunnen hardlopen heeft je lijf behoorlijk wat nodig.

ik doe een koolhydraat arm dieet. vergelijkbaar met atkins / dr.frank.
ik eet wel genoeg,vaak meer dan zonder dieet. en zit vaak ook erg vol.
dank je wel voor de ademhalings tip!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:44

Ook lekker getraind dus Angela? Wat houdt die zoladtest nu in dan? *ben nieuwsgierig* Of had je 't al uitgelegd? :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:22

Marjoleintje, met het WW dieet kun je toch ook punten verdienen? Of is dat nog het oude systeem?

Ik heb dat vroegah gedaan, mocht 20 punten per dag maar door te sporten of andere activiteiten kon je dan ook weer punten verdienen waardoor je uiteindelijk op een dag weer meer kon eten.

Angela, ben erg benieuwd wat voor voedingsadvies je krijgt.
Renskje, ik gebruik Seretide, kan helaas niet zonder anders heb ik het al heel snel benauwd. Moet zeggen dat het heel goed gaat en ik geen andere medicatie hoef te gebruiken, ook niet voor of tijdens het lopen. Was daar destijds wel heel bang voor, ben niet zo van de medicijntjes.
Sas, hoe is het lopen gegaan?

Ik had vanavond de kids naar bed gebracht en toen ook mezelf lekker in pyama gehezen, studieboeken erbij en lekker lezen, opdrachten doen etc. En een mooi excuus om niet het laatste rondje te hoeven doen met de honden :o Tsjaa, kan moeilijk over straat in mijn rood geruite flanellen pyama _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:31

marjoleintje schreef:
Ook lekker getraind dus Angela? Wat houdt die zoladtest nu in dan? *ben nieuwsgierig* Of had je 't al uitgelegd? :)

Het is dus ook een soort van conditie test. Je moet je maximale hartslag weten, in mijn geval is dat 192. (maar volgens mij is die hoger geworden)
Je begint met 4 x 400m warmlopen. Dan heb doe je je warming up zo dat je goed los en warm bent.

Je begint dan met 6 minuten in zone 1, dit is je HFmax -50 in mijn geval dus 142
Je kijkt na iedere 6 minuten hoe ver je gekomen bent en geeft deze afstand door.
Je hebt tussen iedere zone 2 minuten rust
Dan ga je verder met 6 minuten in zone 2, dus HFmax -40
2 minuten rust
6 minuten zone 3, HFmax -30
2 minuten rust
6 minuten zone 4, HFmax -20
2 minuten rust en dan 6 minuten zone 5, hfmax -10

Daarna hebben nog een test gedaan, om je hfmax opnieuw te bepalen, hij kan namelijk veranderen na een bepaalde tijd. Dus 400 meter in zone 3/4 en daarna 200 meter sprinten. De hartslag die ik toen had was 193, wat dan precies de maximale is weet ik nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:41

Renske: Niet om je te beledigen hoor, maar kijk je wel alsjeblieft uit? Ik heb zelf ook atkins/south beach gedaan en ben daarmee iets van 15 kilo afgevallen en toen ik weer koolhydraten ging eten ben ik er 20 aangekomen. Het is eigenlijk een way of life welke dramatisch was voor mijn darmen en stoelgang. Je kan er snel mee afvallen, maar in combinatie met sporten lijkt het me minder gezond. Om spieren aan te maken en om je verbranding van vetten in gang te zetten heb je juist die koolhydraten nodig. Vezelrijk brood, pasta, bananen, atleten vreten het bij het leven.
http://www.halvemarathon.com/pagina/afv ... aten-dieet

Met alleen hardlopen en minder snaaien en snoepen krijg je de kilo's er zeker ook af!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:55

Rosa, ik baalde er ook wel van ja := Nja donderdag weer een poging :)
Zware benen had ik ook zondag, met m'n 2 minuutjes :')

Renskje, goed dat je toch gaat sporten ondanks je bronchitis!
Ik volg zelf geen dieet. Ben van mening dat je met gezond eten al een heel eind komt en het ook langer vol kunt houden ;) Heb m'n vader vaak genoeg zien dieeëten, is alleen maar geëindigd in een jojo-effect.

Angela, XCO is sporten met een buis met grit erin. http://www.youtube.com/watch?v=SFndtnRnlcA Kleine impressie :P
Normaal is 't er echt heel rustig, maar er is 2 weken geleden geloof ik een soort gratis promotie les geweest. Denk dat 't daardoor nu zo druk is :=
Voedingsadvies zou ik ook wel eens willen. Gewoon om te weten wat nou goed is om te eten met mijn lengte/gewicht/beweging.
Wat je zegt over atkins/south beach ben ik helemaal met je eens :j 3 maaltijden, 2-3 tussendoortjes, veel fruit en groente, maar wel zeker ook koolhydraten eten. Tijdens m'n studie heb ik 't vak stofwisseling gehad en bij een practica kregen ratten welke eiwitrijke voeding kregen, last van lever vervetting. Voor mij ook al een reden om gewoon van alles een beetje te eten :P

Bom, dat doe ik ook wel als ik thuis bij m'n ouders ben :P Samen met m'n moeder en m'n zusje. Dan moet m'n vader de honden 's avonds uitlaten. Al zijn 't wel zijn honden dus ach :P

Hoe oud is iedereen hier eigenlijk? Ik ben 21.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:04

Ik ben 27. Ik heb behoorlijk wat gewichtsproblemen gehad, en ken het jojo effect ook helaas. Zo frustrerend! Ik ga vooral voor een voedingsadvies om het beste uit mezelf te halen, mijn prestaties te verbeteren. Ik ga nu meer km maken dus wil mijn lichaam wel goed verzorgen.

Ik eet overigens best veel, maar kom geen gram aan. En ik eet nog eens vooral veel brood en pasta, hahaha! We zullen morgen horen of dat goed is.

Oh, en Tara, wat een leuk filmpje, lijkt me leuk om te doen. Zal ook wel drukker zijn door al die goede voornemens.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:08

Daarom ga ik niet dieëten, heb m'n vader genoeg zien jojo'en. Zeker in combinatie met veel km hardlopen is een voedingsadvies wel handig inderdaad :j Ik weet dat m'n moeder sindskort L-glutamine neemt na het sporten.

Ben benieuwd wat ze zegt van dat brood en pasta enzo! Ik eet zelf ontzettend graag brood en pasta. Al probeer ik dan met pasta wel altijd weinig droge pasta maar vooral veel groente in de saus te doen.

XCO is zeker leuk om te doen :j Vrij explosief maar daar hou ik wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:12

Ik heb zo'n speciaal suplement voor sporters, wat daar precies inzit weet ik niet. Zal ik morgen even kijken.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 05:58

Teveel koolhydraten raden ze bij mij op de sportschool juist af.
ik zou toen teveel eten en moest wat meer eiwitten gaan nemen.
Ik loop ook om af te vallen ,maar ik volg geen specifiek dieet meer van gezond eten en niet teveel snoepen.
Had nooit echt problemen met mijn gewicht...maar ja toen stopte ik met roken kwam er ongemerkt toch wat kilo`s bij.
Die zijn er nu bijna weer allemaal af en had gisteren een broek aan van voor mijn stoppen.
Ik ben nu 37 dus het gaat allemaal ook iets langzamer als toen ik mijn kinderen kreeg helaas.

Angela krijg je zo`n voedings advies op maat??

goed excuus bom :D

Zo ik ga werken en vanavond weer naar de sportschool tot later en fijne dag iedereen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:06

Goedemorgen :wave:

Is heel erg goed gegaan, ik was van te voren gewoon ook een beetje teleurgesteld omdat de les maar een dikke 17 minuten zou gaan duren :') Het was 2-1-2-1-2-1-2-1-2 en dan nog in en uitlopen natuurlijk.
Heb de twee minuten hardlopen steeds wel boven mijn eigen tempo gelopen.
Kortom het ging heel erg goed ik zal zo eens meten wat de afstand was, dat kan nooit ver zijn maar toch.
morgen ga ik weer :j

*edit* het was iets meer dan 2 km :j Nou dan heb ik de stukjes die ik moest rennen nog aardig goed gedaan :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:45

Goedemorgen!

Sak, lekker gelopen dus.

Hmmm, koolhydraten heb je m.i. echt wel nodig idd als je sport hoor. Gewoon gezond eten en lekker bewegen werkt toch het beste... :j

Bom lekker aan het leren geweest...

Oh haha klinkt best saai met die garnalen... :o

Gister weer heerlijk middagje gehad. Zowel Lis als mijn projectje waren heel fijn te rijden. Hardlopen ging ook lekker, 7,5 km in 45:13 dus rond de 10 km/uur gelopen. Ben wel tevreden met mezelf hoor.. :D

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:00

ik heb vorig jaar dit dieet ook gevolgd. ben daar 10 kilo mee af gevallen. moesten er eigenlijk 15/20 zijn.
ben nu na een jaar gestopt te zijn weer wat aan gekomen en wil dat graag kwijt.(kilo of 15, moet echt om een gezond bmi te krijgen)
dit dieet werkt voor mij wel heel goed. het is overigens het eerste dieet wat ik ooit heb gevolgd.
heb (nog) geen jo-jo efect gehad. ik woon samen met een enorme sporter (lees mountainbiken/race fietsen)
ik zelf reed/rij eigenlijk alleen nog maar paard. vroeger wel veel zwemmen en fietsen maar de laatste 2/3 jaar niet meer. maar wel veel koolhydraat rijk voedsel. wat ik dus niet verbrand(e)
ik las dat je pas na een aantal kilometers eigenlijk begint met vet verbranding, en dat beginners eigenlijk nog niet lang genoeg lopen om daar aan te komen.
ik ga nu dit dieet volgen, als ik op de lange termijn merk dat dit niet werkt met het hardlopen dan kan ik altijd nog stoppen!

ik loop nu alleen, maar over 2 weken mag mn vriend ook weer sporten. (hij heeft een knie blessure)
dus dan lopen we samen! als dat werkt tenminste!

hoe meten jullie trouwens hoeveel kilometer een rondje is?

ik ben trouwens 26 jaar, woon ruim 2 jaar samen met mijn vriend, en onze 2 poezels, in ons eerste koophuis in het "o zo gezellige" noord hollandse petten. ik werk in de buiten schoolse opvang,
mijn vriend heeft een paard genaamd paard, hij rijd er weinig tot niet op waardoor ik er alle beschikking over heb. we rijden vooral veel buiten in de schoorlse duinen / strand maar ook dressuur met af en toe een sprongetje en een wedstrijd!
zo, nu heb ik mezelf ook een beetkje fatsoenlijk voorgesteld! :+