Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:18

Rebeccaa schreef:
Bij mij is het ook drama, moet ook ongesteld worden.. En ik zit er zwaar over te denken te stoppen met het eten van vlees. Toen ik op vakantie was in Portugal heb ik geen vlees gegeten, huid was perfect! Dacht dat het kwam door de zon, maar toen ik later in friesland was met (vegetarische) vriendinnen, heb ik ook geen vlees gehad èn was mijn huid ook weer heel fijn en rustig. (Later ietsjes minder, werd ongesteld) dus.. ik ga het gewoon eens proberen. Ik word er namelijk echt ziek van, ik wil dit niet meer.. ik word doodongelukkig van mezelf zo.

Ja als het bij mij weer erg is, dan durf ik bijna niet in de spiegel te kijken. :(
Nu is het gelukkig weer rustig.. Ben van plan om binnenkort gewoon naar de dokter te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:22

Ja maar bij de dokter schrijven ze je vaak hele agressieve dingen voor ben ik bang voor.. := + dat mijn huisarts dit waarschijnlijk niet serieus neemt denk ik. Ze is echt zo'n.. typje dat daar zich niet druk over maakt..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:48

Rebeccaa schreef:
Ja maar bij de dokter schrijven ze je vaak hele agressieve dingen voor ben ik bang voor.. := + dat mijn huisarts dit waarschijnlijk niet serieus neemt denk ik. Ze is echt zo'n.. typje dat daar zich niet druk over maakt..

Wat boeit het nou dat zij zich daar niet druk over maakt?
Jíj zit er duidelijk wel mee, en dat hoort voldoende te zijn!

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:57

Ja en dan krijg je van dat spul toegeschreven met 5% alcohol oid.. dat wil ik niet op m'n lichaam smeren. :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:05

Je zal toch iets moeten, niet? :=

En je kan dat toch weigeren?
Je kan best zeggen dat je eist om een doorverwijzing naar de dermatoloog, bijvoorbeeld.
Zéker als het jouw zelfbeeld beïnvloed in negatieve zin.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:10

Rebeccaa schreef:

Als je niet probeert zul je het nooit weten.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:58

Ik lees wel van veel mensen die naar de dokter zijn gegaan, dat die een middeltje hebben gekregen dat heel goed hielp... En mijn dokter is wel aardig dus... :o

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:52

Ik ben nu sinds een week begonnen met producten met tea tree oil er in, en mijn huid is zowat pukkelvrij. Binnen een week van een hel naar een gaaf huidje, ben er zo blij mee! Na jaren te hebben gezocht naar het juiste product is voor mij gebleken dat de werking van tea trea oil perfect is. Gewoon een face wash met tea tree erin en pure tea tree oil om te reinigen en daarna een creme met aloe vera werkt voor mij gewoon perfect. Ben nog nooit zo happy geweest!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:40

Tea Tree is inderdaad heel fijn :j fijn dat het voor jou geholpen heeft!
Mijn huid is nu redelijk.. al heb ik in een hele impulsieve bui iets boven m'n lip weggekrabt, wat echt was gaan bloeden oeps haha :') dus nu loop ik met een rode stip (is alwel een korstje nu) boven m'n lip en het doet best pijn eigenlijk _O- maar dat trekt wel weg.
Ik slik nu ook bijna een week (?) vitamine B pillen, op langere termijn kijk ik of ze geholpen hebben. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:01

@ Unoo: waar heb je dat gekocht en hoe duur was het? Anders kan ik dat nog een keer proberen..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:05

Rebeccaa schreef:
@ Unoo: waar heb je dat gekocht en hoe duur was het? Anders kan ik dat nog een keer proberen..

Ik heb nu zelf een probeersetje van de Bodyshop, dan heb je een face wash, toner, geconcentreerde tea tree oil en een creme voor 15 euro. Dit is voor vette/gemengde huid en daarom is die creme voor mij niet vochtinbrengend genoeg omdat ik zelf een heel droge huid heb. Je kan op de site van bodyshop ook een test invullen waarna een lijst tevoorschijn komt met producten die voor je huid goed zijn.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:21

@ Unoo heb de test gedaan, bij mij komt er ook tea tree oil uit. Mss is dat toch eerst beter om uit te proberen voordat ik naar de dokter ga???

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:40

Proberen kan altijd, daarom is zo'n proefsetje ook zo handig want ik wist ook niet of het zou helpen, en als het niet werkt ben je gelukkig niet al te veel geld kwijt. Dokter kan altijd nog!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:44

Mijn gezicht word nu langzamerhand weer beter.. ben benieuwd of het door de vitamine B pillen komt.
Ik dacht dat ik ongesteld moest worden en dat ik daardoor een onploffing kreeg, maar ben helemaal niet ongsteld geworden, dus hopen dat ik geen nieuwe ontploffing krijg als ik het dus wel word. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:17

Is dit een soort van huiskamer-topic of gewoon voor iedereen die hier last van heeft (gehad)?

Ik heb namelijk ook super veel last gehad van puistjes. In groep 8 ben ik daarom ook naar een huidarts gegaan, omdat ik er echt heel erg onzeker door was en ook flink veel mee gepest werd.
De huidarts heeft mij toen pillen voor geschreven, Roaccutane. Deze pillen bevatten een gigantische hoeveelheid aan vitamine A, die ervoor zorgen dat de algehele talgproductie in je lichaam stopt. Je hoofdhuid gaat dus ook schilferen, je lippen drogen uit, slijmvliezen in je ogen en neus kunnen ook uitdrogen etc. Deze pillen kreeg ik wel met enigszins moeite omdat ik nog maar 12 was. Ik moest dan ook elke maand mijn bloed laten testen om te zien of ik nog wel gezond was.
Ik heb deze pillen een jaar lang geslikt en binnen 1 à 2 maanden waren al mijn puistjes weg. De behandeling moet wel uitgezeten worden omdat ze anders terugkomen. Bij 99% komen de puistjes nooit meer terug.

Ik slik ook de pil, de Yasmin. Deze is ook speciaal ontwikkeld tegen puistjes.
Vorig jaar ben ik eens een half jaar gestopt en toen werd mijn huid wel weer onrustig, dus ben ik weer opnieuw begonnen met slikken en nu heb ik nooit meer puistjes. :)

Dus als je er écht heel erg veel last van hebt, gewoon naar een huidarts gaan en informatie inwinnen over de Roaccutane pillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:51

Hmm misschien ga ik dat toch maar eens vragen dan. In elk geval die pil lijkt me wel wat! Ik vind die kuur toch wel erg heftig klinken.. :=

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:55

Die kuur is heel heftig hoor, gigantische bijwerkingen .. ik weet niet hoe het er bij jullie allemaal voorstaat maar volgens mij is het het uiterste wat ze je voorschrijven ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:10

Ja daarom en eigenlijk wil ik dat niet, volgens mij droogt je hele lichaam dan uit..

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:52

Rebeccaa schreef:
Ja daarom en eigenlijk wil ik dat niet, volgens mij droogt je hele lichaam dan uit..

Er is meer hoor dan alleen Roaccutane, dat krijg je sowieso nooit meteen voorgeschreven omdat het zo heftig is :) Lees dit eens, http://jetskeultee.nl/2011/09/16/de-cos ... -bij-acne/

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:03

Van benzylperoxide wordt je huid hartstikke droog en dun. Je huidt wordt er echt lelijk van! Je schijnt er allemaal littekens van te krijgen. Net als laseren.. Nee ik vind het geen goed artikel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:05

Benzylperoxide wil ik ook absoluut niet op m'n lichaam smeren..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:24

Zowel roaccutane als benzylperoxide zou ik beide niet willen gebruiken.. lijkt me enorm 'chemisch' voor je lichaam. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:29

Ik heb er niks aan overgehouden behalve een mooie gladde huid :p Ook tijdens de kuur was mijn huid niet vies of lelijk. De bijwerkingen die ik had waren droge lippen (op te lossen met zalf) en ik heb in dat jaar tijd misschien vijf keer last gehad van droge slijmvliezen in de neus en ogen (veroorzaakte hoofdpijn).

Maar het is inderdaad heftig spul en ze schrijven het alleen voor in extreme gevallen. Maar ik ben er heel blij mee dat ik het gekregen heb toen. Ik ging naar de middelbare school met een perfect glad huidje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:59

Oh grapje, ik heb wel nare bijwerkingen gehad. Mijn cholestetolgehalte was namelijk eng hoog. Deels een afwijking in mijn eigen lichaam, dus aangeboren. Mijn eigen cholesterol zat namelijk op 6.0. Toen ik die pillen slikte was dit 8.6. Gevaarlijk hoog dus.

En dan heb ik het over een hoge slechte cholesterol.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:01

En wat kan dat kwaad? :o
Sorry, (volgens mij) nog nooit van gehoord.