Altijd geïntresseerd in vanalles wat met gezondheid te maken heeft stuitte ik een tijdje geleden op de wonderen van zuiveringszout. En dan puur zuiveringszout zonder toegevoegd aluminium of wat ook. In het engels heet het Epsom salt, dat staat ook nogal eens op de verpakking.
Afijn, het spul kun je echt overal voor gebruiken. Ontsmetten, schoonmaken, tanden poetsen, wonden reinigen, geurtjes neutraliseren enz. enz.
Ik las dat het een verbinding magnesium met zwavel is en zodoende kwam ik op de werking van magnesium en het belang daarvan voor ons lichaam. Daarover zal ik niet uitwijden hier want dat is een heel boek apart

Dat onze landbouwgronden uitgeput zijn is algemeen bekend en zodoende zit er o.a. geen of veel te weinig magnesium in onze voeding terwijl dat een heel belangrijk mineraal is om gezond te worden/blijven.
Via je darmen neem je het in suplementvorm niet goed op tenzij je voeding eet waar het inzit als gedroogde pruimen, gedroogde vijgen, noten, cacao e.d. Bovendien maakt onze eetgewoonte met al het toegevoegde suiker, zout, calcium e.d. de noodzaak tot magnesium nóg dringender.
De opname ervan door je huid is wél heel goed. Je hebt bijv. ook magnesiumsprays of gel die je op je huid kunt spuiten.
Nu neem ik dus 2x per week een voetenbad met zuiveringszout. Ongeveer 20 tot 30 minuten. Daarnaast douche ik me ermee waarbij ik de kraan uitzet zodat het de gelegenheid heeft in m'n huid te trekken. M'n tanden ermee poetsen deed ik al langer en dat blijf ik doen.
Daarnaast ben ik veel magnesiumhoudende voeding gaan eten en nu is het dus al 6 weken geleden dat ik m'n laatste migraine had.
Ik kan me niet heugen wanneer ik zo lang zonder migraine ben geweest

Dus mensen, het is heel simpel, kost bijna geen drol en bij mij werkt het

Vrijdag bijv. voelde ik in de middag een dreigend gevoel achter m'n linkeroog. Ik zat zowiezo in de gevarenzône dus bedacht me niet en heb direct een voetenbad klaargemaakt en geen centje pijn gehad.