Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:24

Oké mensen, het is voor mij nu ruim 6 weken geleden dat ik voor het laatst migraine had en aangezien dit behoooooorlijk uniek is wil ik nu de dingen die ik heb veranderd bekend maken zodat iemand anders er hopelijk ook voordeel mee heeft.

Altijd geïntresseerd in vanalles wat met gezondheid te maken heeft stuitte ik een tijdje geleden op de wonderen van zuiveringszout. En dan puur zuiveringszout zonder toegevoegd aluminium of wat ook. In het engels heet het Epsom salt, dat staat ook nogal eens op de verpakking.
Afijn, het spul kun je echt overal voor gebruiken. Ontsmetten, schoonmaken, tanden poetsen, wonden reinigen, geurtjes neutraliseren enz. enz.
Ik las dat het een verbinding magnesium met zwavel is en zodoende kwam ik op de werking van magnesium en het belang daarvan voor ons lichaam. Daarover zal ik niet uitwijden hier want dat is een heel boek apart ;)

Dat onze landbouwgronden uitgeput zijn is algemeen bekend en zodoende zit er o.a. geen of veel te weinig magnesium in onze voeding terwijl dat een heel belangrijk mineraal is om gezond te worden/blijven.

Via je darmen neem je het in suplementvorm niet goed op tenzij je voeding eet waar het inzit als gedroogde pruimen, gedroogde vijgen, noten, cacao e.d. Bovendien maakt onze eetgewoonte met al het toegevoegde suiker, zout, calcium e.d. de noodzaak tot magnesium nóg dringender.

De opname ervan door je huid is wél heel goed. Je hebt bijv. ook magnesiumsprays of gel die je op je huid kunt spuiten.
Nu neem ik dus 2x per week een voetenbad met zuiveringszout. Ongeveer 20 tot 30 minuten. Daarnaast douche ik me ermee waarbij ik de kraan uitzet zodat het de gelegenheid heeft in m'n huid te trekken. M'n tanden ermee poetsen deed ik al langer en dat blijf ik doen.
Daarnaast ben ik veel magnesiumhoudende voeding gaan eten en nu is het dus al 6 weken geleden dat ik m'n laatste migraine had.
Ik kan me niet heugen wanneer ik zo lang zonder migraine ben geweest *\o/*

Dus mensen, het is heel simpel, kost bijna geen drol en bij mij werkt het *\o/*

Vrijdag bijv. voelde ik in de middag een dreigend gevoel achter m'n linkeroog. Ik zat zowiezo in de gevarenzône dus bedacht me niet en heb direct een voetenbad klaargemaakt en geen centje pijn gehad.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 03-07-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_evelien_

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:34

klinkt interessant, waar kun je dat zout kopen?
In de gewone supermarkt?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:42

Ik kocht het bij de toko maar heb pasgeleden 10kg via Ebay gekocht.
Als dat bijna op is koop ik een nog grotere hoeveelheid want ik gebruik het nu bij veel dingen en wil niet zonder komen te zitten zoals je zult begrijpen :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:37

Heeft iemand van jullie ervaringen met de praktijk van dr. Nieland in Weener (dl.) die zegt dat hij door middel van injecties mensen van Migraine af kan helpen?
Ik zit zelf te overwegen om mij hierin te verdiepen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:30

Ik heb helaas afgelopen maandag weer een aanval gehad, maar aan de andere kant, het was al zo lang geleden dat het er toch weer eens een keer van moest komen! Naja, ben dus niet 100% genezen van migraine, maar de aanvallen zijn wel met 99% afgenomen ;)

@Aliealie: Nooit van gehoord, maar ik ben niet zo dol op injecties...

@Ranna: Interessant zeg! Fijn dat het zo goed werkt!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:04

aliealie, nee ken ik niet maar persoonlijk zou ik me er ook zeker in verdiepen wat de injecties inhouden; en de voor- en nadelen ervan ;)
Ben niet zo van de injecties en chemische oplossingen zoals je mss al wel had begrepen :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:31

Ik meld me ook even.
heb al vanaf jongs af aan dagelijks hoofdpijn
en minimaal 2x per week heftige migrene
en dan geen kattepis, vreselijk braken alles tintelt
kan geen licht zien en verstop me de hele dag onder de dekens.
en heel mn hoofd lijkt wel op knappen te staan.
vooral bij mn slapen en achter mn ogen.
vooral tijdens de menstruatie periode's is het het ergst.(heb ook daar gigantisch extreme klachten)
waarvoor ik echt medicijnen in neem om het dragelijk te maken,
de dokter zegt dat ik echt buik,rug en boven been ween heb..
Heb al medicijnen geprobeert, maar ik werd er niet goed van..
ik weet niet wat het juiste doel was van het medicijn.
maar helpen doet het niet
Zou het fijn vinden , er hier meer over te lezen
en er misschien wel optie's zijn om ervan af te komen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:57

Ik ben er nu over uit. Ik ga naar Duitsland en laat me in de kliniek van Heino Nieland in Weener behandelen. Ik zal jullie op de hoogte houden. :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:58

Ik ben heel benieuwd aliealie.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:59

Ik ook :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:41

Succes!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:54

Aliealie, ben ook heel benieuwd. Heel veel succes, hopelijk ga je er veel baat bij vinden.

Tesz, welkom hier! Da's helemaal vervelend als je elke maand nog 'extra' klachten erbij hebt, naast de migraine. Wel al aan de anticonceptie, want dat scheelt natuurlijk vaak al veel ...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:33

simodi schreef:
Aliealie, ben ook heel benieuwd. Heel veel succes, hopelijk ga je er veel baat bij vinden.

Tesz, welkom hier! Da's helemaal vervelend als je elke maand nog 'extra' klachten erbij hebt, naast de migraine. Wel al aan de anticonceptie, want dat scheelt natuurlijk vaak al veel ...

Dankjewel! :)
Ja wel aan-geweest maar helaas ben ik een geval waar de anticonceptie niet of nauwelijks werkt
heb al verschillende soorten voorgeschreven gekregen maar het help niet tegen de "weeen" ed
als tegen het Echte werk.
Heb altijd een spiraal gehad, maar nadat die eruit gehaald is zou ik direct een nieuwe krijgen
maar mijn baarmoederstoot hem af.
de pijn was echt niet dragelijk en ze hebben me doorgestuurd naar de narcotiseur maar ik heb ervoor gekozen om het op safe te spelen en dan liever geen"contact' dan dat het tegen de wil van mijn lichaam in gaat en ik de hormonen de Hoofdrol laat spelen.. :o
ben er nu ook nog neit echt uit welke keuze ik moet maken.
mijn huisarts raad me de prikpil af..
tja ZOveel blijft er dan niet meer over.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:39

Tesz_2208 schreef:
simodi schreef:

Dankjewel! :)
Ja wel aan-geweest maar helaas ben ik een geval waar de anticonceptie niet of nauwelijks werkt
heb al verschillende soorten voorgeschreven gekregen maar het help niet tegen de "weeen" ed
als tegen het Echte werk.
Heb altijd een spiraal gehad, maar nadat die eruit gehaald is zou ik direct een nieuwe krijgen
maar mijn baarmoederstoot hem af.
de pijn was echt niet dragelijk en ze hebben me doorgestuurd naar de narcotiseur maar ik heb ervoor gekozen om het op safe te spelen en dan liever geen"contact' dan dat het tegen de wil van mijn lichaam in gaat en ik de hormonen de Hoofdrol laat spelen.. :o
ben er nu ook nog neit echt uit welke keuze ik moet maken.
mijn huisarts raad me de prikpil af..
tja ZOveel blijft er dan niet meer over.

ik had het staafje in mijn arm en het eerste jaar helemaal niet ongesteld geweest en het afgelopen half jaar de hele maand januari en bijna 3 weken van mei...toen dat ding eruit laten halen en de pil geprobeerd...maar blijkbaar komt mijn hoofd in opstand bij oestrogeen (1 van de hormonen in de pil)...en nu had ik dus de keus: spiraaltje (wil ik niet ivm dat ik het gewoon geen prettig idee vind en wij toch al over ong. 2 jaar een kinderwens hebben), prikpil en die raadde de huisarts mij af ivm dat het lang duurt voor je met stoppen weer vruchtbaar bent of misschien zelfs helemaal onvruchtbaar wordt, of de minipil (cerazette) en daar heb ik nu dus voor gekozen en ben benieuwd hoe dat gaat bevallen...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:50

jeetje, ook lekker in de weer dus.
ik wou dat je een knopje in kon drukken vanaf het moment dat je graag kinderen wil
en dan pas begint met menstrueren en dus alle daarbij behorende problemen krijgt.
Het staafje lijkt me persoonlijk niks, klinkt ook niet aantrekkelijk.
Een ring vind ik ook geen fijne anticonceptie.
Is de mini pil net zo effectief als de gewone pil?
schaamschaam) ik heb daar nog Nooit iets over gehoord.
Misschien voor mij ook een optie maar moet er dan wel zeker van zijn dat ik niet een extra migrene aanval krijg want dan ga ik liever sexloos door het leven hoor hahah
ben er echt klaar mee nu.
jij heel veel succes iig, en ik hoop dat het bij jou wel goed uitpakt nu!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:06

Tesz_2208 schreef:
jeetje, ook lekker in de weer dus.
ik wou dat je een knopje in kon drukken vanaf het moment dat je graag kinderen wil
en dan pas begint met menstrueren en dus alle daarbij behorende problemen krijgt.
Het staafje lijkt me persoonlijk niks, klinkt ook niet aantrekkelijk.
Een ring vind ik ook geen fijne anticonceptie.
Is de mini pil net zo effectief als de gewone pil?
schaamschaam) ik heb daar nog Nooit iets over gehoord.
Misschien voor mij ook een optie maar moet er dan wel zeker van zijn dat ik niet een extra migrene aanval krijg want dan ga ik liever sexloos door het leven hoor hahah
ben er echt klaar mee nu.
jij heel veel succes iig, en ik hoop dat het bij jou wel goed uitpakt nu!

minipil is nagenoeg net zo betrouwbaar als de gewone pil...mijn huisarts zei: met de gewone pil is de kans op zwangerschap 1 op 1000 en bij de minipil 2 op 1000...
verder wordt je menstruatie er minder heftig door, hij is alleen minder goed te voorspellen wanneer die komt...hij kan zelfs helemaal wegblijven dus wat dat betreft lijkt ie weer op de prikpil...
de minipil moet je continu de hele maand doorslikken en je hebt dus geen stopweek...
voor meer info over de minipil kun je ook kijken op www.cerazette.nl

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:13

Ik ben vandaag ook weer aan de beurt :( Ik verga weer van de hoofdpijn en misselijk :r

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:34

rocymax schreef:
Ik ben vandaag ook weer aan de beurt :( Ik verga weer van de hoofdpijn en misselijk :r

beterschap... :(:)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:25

rocymax schreef:

Yeah, same here, 't is weer de tijd van de maand. Beetje op lagere versnelling opgestart vanochtend, 't wordt nu weer een beetje helder boven geloof ik.

Tesz, dat klinkt ook als akelig getob zeg.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:42

Grrr... ik voelde me woensdag niet zo heel happy en ging gisteren toch weer plat (**(&%%^##$@%^(
Ben wel met magnesium supplement begonnen om m'n voetbaden e.d. aan te vullen met iets inwendigs.
Hopen dat dát helpt. Positieve kant van het verhaal: Er heeft 6,5 week tussengezeten en dat neemt niemand me meer af *\o/*

Beterschap iedereen hier waar het nog niet zo goed mee gaat.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:18

Naast de magnesium dat B2 gaan slikken Ranna!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:37

Laurabram schreef:
rocymax schreef:

Yeah, same here, 't is weer de tijd van de maand. Beetje op lagere versnelling opgestart vanochtend, 't wordt nu weer een beetje helder boven geloof ik.

Tesz, dat klinkt ook als akelig getob zeg.

Echt naar voor iedereen zeg!!
voel jij je inmiddels weer beter?

ja is het idd! (KRIJG SPONTAAN HOOFDPIJN VAN AL DAT GETOB) HAHA! :')

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:43

Hier gaat het weer geloof ik, gisteren echt in een lage versnelling moeten gaan en toch eerder uit m'n werk naar huis en vroeg naar bed.

Als ik dan 's morgens wakker word lig ik echt eerst te voelen of m'n hoofd het doet voordat ik durf te bewegen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:49

ah gelukkig..teminste voorhoelang dat geluk zich mag uiten.
echt een verrot iets!!

Is bukken bij jullie ook zon ware hell ?
hoofdpijn of niet.
door dat je zovaak migrene hebt
lijkt het wel dat als je (snel) zonder na te denken bukt al heb je geen hoofdpijn
dat je het dan spontaan krijgt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:51

Nou, als ik geen aanval heb gaat het wel, maar als het zit te rommelen is bukken niet fijn. Dan is het net of je hersens voorin rollen.