russel schreef:Dan is het net zo als iemand die geen kinderen kan krijgen en iemand die ze niet wil of abortus pleegt?
Dus iemand heeft een ondraagelijk geestelijk lijden en wil niet verder leven, iemand heeft ondraagelijke pijnen en wil niet verder leven versus iemand die kanker heeft en nog jaren zonder kanker verder wil leven.
Het leven is niet eerlijk, maar om nou een vergelijking te gaan maken van een kankerpatient met een depressieve patient, vind ik appels met peren vergelijken en getuigt wederom in mijn ogen tot weinig respect, begrip en duidelijk niet op de hoogte zijn wat een echte depressie inhoudt. Niet iedereen is er nl gevoelig voor, het kan aanleg zijn, dus een fout in de hersenen omdat er stoffen niet worden aangenomen, maar het kan ook aanleg zijn in het karakter waardoor altijd alles moeilijker en zwaarder is dan voor een ander en dat kan angsten en diepgaande onzekerheden wat ook weer tot angsten kunnen worden omgezet met zich mee brengen...
Voor jou is dat misschien appels met peren vergelijken, voor mij niet omdat ik beide meemaak in het dagelijks leven. Ik had ook invalide mensen kunnen noemen, want ook die komen in mijn directe omgeving voor. Het zijn slechts voorbeelden om aan te geven waarom ik er moeite mee heb. De één heeft zoveel voor zijn kiezen en knokt elke dag en de ander geeft het op om veel minder.
Jij noemt het respectloos, maar dat is in mijn geval niet zo. De depressieve mensen in mijn omgeving hebben wel degelijk mijn respect en behoren ofwel tot mijn vriendenkring of mijn familie. Ik zou ze ook nooit laten vallen om die reden. Ik weet ook echt wel wat het inhoud, maar gebrek aan begrip.. Ja, dat klopt misschien wel. Zoals ik al zei, ik vind het moeilijk te begrijpen, daar kom ik ook vooruit. Ik kan moeilijk begrijpen dat zij die knop niet om kunnen zetten. Dat zij hunzelf niet die schop onder hun kont kunnen geven en andere mensen wel. En ja, ik weet dat zij daar niets aan kunnen doen, maar toch kan ik daar niet altijd wat mee. Dat is dan mijn gebrek.