Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:18

Oja HK is zo te zien en MW niet geloof ik.
Dan stem ik ook voor MW..

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:36

Hallo mensen,

ik zal me ook maar weer even melden.
Ik heb vorig jaar rond deze tijd de diagnose pdd-NOS gekregen, maar eigenlijk wist ik het allang dat ik het had. Door mijn ontevreden situatie momenteel zijn de symptomen ook licht verergerd , ik woon met iemand samen die me kan begrijpen en daar ook moeite voor doet, ik kan passend werk vinden en als ik denk dat ik werk heb kan ik in de proeftijd weer vertrekken.
Ik werk wel al 4,5 jaar bij de post, maar dat is eind vorig jaar ook finaal misgelopen, ze behandelen me als oud vuil en begrijpen me niet en ben daardoor dus helemaal ingestort.

Het is dat ik nog paarden heb te doen in mijn vrije tijd anders had ik het allemaal niet meer aangekund. Vorig jaar heel lang met het UWV bezig geweest voor een Wajong uitkering maar ik werd afgewezen omdat ik wel gewoon zou kunnen werken en een werkweek van 40 uur onder normale omstandigheden aan zou kunnen. Maar ik kan dat niet en dat kan je niet aan me zien waardoor ik telkens weer in de problemen kom, ik heb nu eindelijk goede begeleiding en hoop zo snel mogelijk gewoon ergens te kunnen werken en vandaag is besloten dat we die wajong nog maar moeten proberen omdat het dan rustiger voor me is omdat ik ook nog moet leren en stage lopen en daarnaast nog een huishouden en paarden heb.
Omdat ik nu meer mensen om me heen heb die ervoor kunnen zorgen is de kans nu misschien beter, maar ik vindt het allemaal erg vervelend omdat ik al dik twee jaar zo rondloop en er geen vooruitgang in zit en inmiddels financieel flink achteruit ga & al die problemen maken me erg gespannen en onzeker. Het ergste vindt ik dat werkgevers je niet snappen en het uwv niet, degene die me hieruit kunnen helpen in feite :S

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:48

Ik ben dan voor een HK, of beiden..
Aangezien ik het leuk vind om te weten wat en hoe andere mensen met autisme in het leven staan.. Wat ze doen en hoe ze het doen. En aangezien dat nogal off-topic bij MW kan gaan.. dan maar HK

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:52

Moon, hoe bedoel je dat MW niet zomaar te zien is?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:56

Ik zou graag zien dat dit topic blijft waar het is, er kan dan wel gewoon een tweede topic geopend worden op HK voor mensen die graag met 'lotgenoten' willen kletsen. Maar op die manier houden we dit topic voor zuivere ontopic berichten voor iedereen die niet (altijd) de behoefte heeft om zich door pagina's met offtopic geklets heen te werken maar wel geïnteresseerd is in dit onderwerp ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:01

Ik vind het een goed plan, een extra HK.
Maar dan vind ik wel dat het ook eens gezellig mag zijn in de HK. Zo dat is er uit. :Y)
Want even heel eerlijk, ik lees dit topic soms bewust niet omdat ik soms gewoon geen zin heb in geklaag. :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:04

Ik heb daar niet zoveel last van. Ik lees het vrijwel altijd wel al is het soms vluchtig. Ik reageer echter lang niet altijd, maar dat geldt voor zoveel topics die ik bij houd. Maar snap wel wat je bedoelt, een topic met wat meer positieve geluiden zou ook wel eens lekker zijn :j Maar snap ook wel dat mensen hun hart willen luchten en het van je af schrijven alleen al, zelfs zonder reacties, kan dan heel prettig zijn :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:06

Ik snap dat ook wel hoor, maar positief mag ook wel eens. :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:41

Alwiene schreef:
Ik zou graag zien dat dit topic blijft waar het is, er kan dan wel gewoon een tweede topic geopend worden op HK voor mensen die graag met 'lotgenoten' willen kletsen. Maar op die manier houden we dit topic voor zuivere ontopic berichten voor iedereen die niet (altijd) de behoefte heeft om zich door pagina's met offtopic geklets heen te werken maar wel geïnteresseerd is in dit onderwerp ;)

Mee eens! :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:03

pff ik kom ook weer even enorm klagen
ik heb sinds 2 jaar de conclussie pdd nos en ik snap echt wel dat die mensen t allemaal goed bedoelen..

...na dat het lange tijd enorm goed ging met mij en me woede aanvallen weg bleven en ik eindelijk vrienden krijg waarmee ik t enorm goed kan vinden..
en ik wil weten of meer zwangere meiden die bij t ggz zitten hier ook last van hebben door hun autisme etc...

om t verhaal kort te houden begint mijn coach van t ggz op de meest vervelende dingen door te drammen nu ik zwanger ben en ben verhuist...

ze wil dat ik persee 5 dagen en langer in t ziekenhuis verblijf (ja want stel je voor dat je een pchygose krijgt terwijl ik nog nooit in me hele leven een pchygose heb gehad)
ik in me 1tje in een kamer(met andere woorden een soort van leuk dat je zwanger ben en moet bevallen maar je krijgt eenzame isolatie verweg bij alle andere zwangere vrouwen vandaan en contact hebben mag je ook niet in t ziekenhuis behalve met t ggz)
ook willen hun per direct bij mijn bevalling aanwezig zijn terwijl ik hier niet op zit te wachten..
nu ik mijn laatste controles heb in t ziekenhuis willen ze iedere keer persee mee terwijl ik t helemaal niet fijn vind dat hun er telkens bij zijn..

ook vinden hun dat ik persee moet veranderen van huisarts terwijl ik t er met me huisarts over heb gehad over wat t doen als me kindje straks enorm ziek is...gelukkig is het een enorme topper en vind ze t niet erg om 5 minuten langer t moeten rijden met de auto al zou dat moeten..

maar nu begint ze ook met mijn relatie te bemoeien en ik begin t allemaal zo enorm zat te worden dat stomme gezanik en gedram van me coach..

ben ik de enige die hier last van heeft of heeft gehad??
morgen heb ik weer gesprek en heb al aangegeven dat ze moet stoppen met zulke rare dingen drammen
en anders kunnen ze me kont gaan kussen en mogen ze van mij ff doodvallen tot na me bevalling....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:43

Geen kinderen en wil ze ook niet.
Mijn ervaringen met begeleiding zijn 100% positief, maarik heb wel het voordeel dat ik dat via PGB betaal en dus zo iemand de deur kan wijzen als die over mijn grenzen gaat.

Ik weet niet hoe het zit met deze coach, maar ik zou een klacht indienen bij zijn/haar leidinggevende hierover. En verder heel scherp je eigen grenzen aangeven en bewaken. Het is en blijft jouw leven, jouw keuzes en jouw verantwoordelijkheid.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:03

Ontopic.. denk niet dat een zwangerschap,isolatie en die medische zorg(hiermee doel ik niet op begeleiding uit PGB) temaken heeft met autisme.
Ik stem voor wat meer positiviteit in dit topic! Komop, meiden! Natuurlijk is het heerlijk om even alles van je af te schrijven( heb ik ook gedaan).. maar daar is dit topic niet voor.
Sorry, maar al zou iemand meer informatie over autisme willen hebben en diegene zou dit topic lezen.. Die krijgt helemaal geen goed beeld van autisme. Die leest bijna alleen maar de negatieve dingen..

Denk dat het toch wel een goed idee is om een HK te openen..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:25

Ik merk dat de meningen over wel of niet naar de HK verplaatsen wisselen. Het lijkt mij dan ook beter als er gewoon een tweede topic in de HK komt, zodat dit topic hier kan blijven en ontopic verder kan gaan.

Is er iemand van jullie die zelf een HK topic wil openen?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:24

^ Heeft iemand dat al gedaan? :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:40

Niet dat ik weet, neem aan dat anders de link hier wel had gestaan. Ik voel me niet geroepen in ieder geval ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:44

Hahaha, ik ook niet. Maar als niemand het wilt doen wil ik het best doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:39

Ik wil opsich wel een HK topic openen? :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:41

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:49

Mooi, ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:02

Mooi..
Ik ben geen ster in het verzinnen van originele topictitels. :Y)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-03-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:38

Haha, jij ook al niet? :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:39

Nee totaaaaal niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:19