wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:02

Zou idd maar laten prikken maar dan wel gelijk je Tsh T4 T3 en B12

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:13

Ik begrijp niet dat er niet meer mensen Thyroïdum slikken, dat is een natuurlijk schildklierhormoon. Hier zit ook T3 in, mijn probleem was dat de TSH en de T4 normaal waren maar de omzetting naar T3 niet goed verliep.
Mijn huisarts weigerde dat onderzoek, want: "Als de THS goed is, is alles goed. Je moet maar wat minder tussendoortjes eten". Ik at 1350 kcal. per dag en groeide......................
Bij Dr. P. van Meerendonk in Epe kon ik wel terecht voor zo'n onderzoek en die heeft mij toen bleek dat de T3 veel te laag was (ik had ook een ochtendtemp. bij het ontwaken van 36.1 wat al een belangrijke aanwijzing is voor een te trage schildklier) dit Thyroïdum voorgeschreven. Geen bijwerkingen, behalve 10 kg. afvallen. :D
Wat belangrijker is, mijn hartritmestoornissen zijn ook weg!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:35

Dat is heel mooi om te lezen.
nee ik slik thyrax 5.5 tablet.
En daar doe ik het nu super op... ik moet volgende week volgens mij weer prikken.

Vanmiddag maar even naar de HA want ik had een slijmbeursontsteking en die gaat niet echt weg.
Dus even een paardenmiddel vragen.

Dat is een van de lastige bijwerkingen van mij nu... ales is goed maar zodra ik te veel doe dan krijg ik die ontsteking
Dus toch maar weer wat meer naar mijn lijf luisteren

Over die van Meerendonk hoor ik veel goede verhalen
Ik heb veel baat bij de osteopaat.. als ie goed is voor mijn paard is het ook goed voor mij denk ik dan maar.

Laarakker heeft ook een humane afdeling (kreeg ik als advies)maar de wachtlijst is heel lang anders was ik daar naartoe gegaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:23

Mijn slijmbeursontsteking werd minder toen ik schildklier hormoon ging slikken, misschien toeval?

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:33

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:02

Ik ben 48 en heb het al 48 jaar, erger nog, ik heb helemaal geen schildklier gekregen van den lieve heer, dus slik al mijn hele leven thyrax. Kan er uitstekend mee leven, moet alleen op mijn gewicht letten...

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:11

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik een trage schildklier heb. Ik ben 22 en ben alleenstaande moeder van een zoontje van 1,5 en een dochtertje van net 4 maanden. Ik bleef na de zwangerschap maar moe. Ik had periodes dat ik helemaal niks kon uitvoeren. Dit heb ik al wel langer dan een jaar. Ik dacht zelf dat ik last had van depressieve gevoelens door alles wat ik heb meegemaakt en ga er sinds kort voor naar een psycholoog die ook nog niet de oorzaak ervan kon vinden. Maar nu werd het de laatste tijd wat extremer. Huishouden lukte absoluut niet meer. Mn vader doet mn was en ik heb 2 uur per week iemand die helpt in het huishouden. Ik begon ook hele erge haaruitval te krijgen. niet goed kunnen nadenken, vergeetachtig, mn nagels breken af, Ik zit onder de pukkels, kom langzaam aan en sinds vorige week had ik dus ineens een struma: een opgezette schildklier. Bloed wezen prikken en mn TSH was 75. Veelste hoog dus. Ik slik nu 1 tabl. thyrax en moet dit opbouwen tot 4 tabletten. Ook moet ik binnenkort naar de internist om uit te zoeken wat de oorzaak is en die gaat me verder instellen op de med. De zwangerschap kan een goeie oorzaak zijn. Dit zou betekenen dat het ook weer op termijn over kan gaan! Wat ik dus heel erg hoop natuurlijk. Maar ik kan het ook al wel veel langer hebben aangezien ik die depressieve buien al langer dan een jaar heb. Maargoed op dit moment kijk ik er vooral naar uit dat ik weer de oude ben en weer goed voor mezelf en de kindertjes kan zorgen!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:21

Tijdens zwangerschap en overgang kan je schildklier flink ontregeld raken, bij mij ook..med aanpassen en goed op alle tekens letten zoals haaruitval, moeheid, depri, aankomen enz.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:36

Marleen, denk dat hij een beetje overbelast is na 5 weken klussen en gewoon werken en daarna de verhuizing.... dus ik vind het niet gek dat is mijn zwakke plek en daar wordt ik ook gelijk op gepakt.
Daar is het trouwens een jaar geleden bij mij ook mee begonnen .... dus dat is geen toeval hahahaha

Jenny dat is hoog .. en je zal op 4 uitkomen idd dus rustig aan het komt echt wel goed.
Maar geef het de tijd. er staat voor iedere ophoging 6 weken de tijd voor je weer moet prikken en voor het aanslaat en straks ga je ineens de wereld weer om je heen zien...
Geeft het de tijd.

Dat is heel lastig Indra. maar je kan er idd goed mee leven hoor maar je moet ltijd goed naar jezelf luisteren en dat is soms moeilijk als je altijd aktief bent (geweest)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:12

Hier ook een niet werkende schildklier.
Ik werd steeds dikker, ging van maatje 36 naar 46 :oo
Totdat ze er eindelijk achter kwamen dat het de schildklier was.
3 jaar thyrax gehad en nu euthyrox en daar reageert m'n lichaam veel beter op.
Door zwangerschap is de dosis verhoogt, maar die moet nu weer omlaag.
Gaat dit topic even verder lezen, ben bij blz 9 gebleven :o

Oh, ik heb trouwens weer maatje 42, mede door Dr Frank, toen hij nog niet bekend was, ben ik door de schildklierstichting op hem gewezen en heb toen een afspraak met hem gemaakt. mede door hem wel 30 kilo afgevallen en blijf nu redelijk op gewicht.

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:07

Het kan inderdaad door de zwangerschap komen. Gister is er nog wel een aanvullend bloedonderzoek gedaan. Antistoffen tegen TPO.
Ik heb de uitslag daarvan nog niet. Weet niet hoelang dat duurt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:23

Hoeft niet langer dan een paar dagen te duren. Hier (bij het lab in Portugal waar ik laat prikken) kunnen we online de uitslag zien. We krijgen een code daarvoor mee naar huis bij het prikken.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:01

Ben nog steeds actief hoor:-)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:02

Oo_Jenny_oO schreef:
Het kan inderdaad door de zwangerschap komen. Gister is er nog wel een aanvullend bloedonderzoek gedaan. Antistoffen tegen TPO.
Ik heb de uitslag daarvan nog niet. Weet niet hoelang dat duurt?

Meestal is het zo dat als je 's morgens geprikt bent je de volgende dag de uitslag al op kan vragen. Natuurlijk geldt dit dan voor de werkdagen, het weekend telt niet mee.

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:32

okeej dan ga ik morgenochtend maar eens eventjes bellen dan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:35

Ik prik altijd maandagochtend en dan voor woe middag de afspraak bij de HA
Hier gaat het idd vrij snel soms hoor je nog wel eens dat t een week duurt maar ik moet bv de 17e prikken en pas de 23ste naar de endo... dat duurt langer terwijl het in het ziekenhuis is

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:31

Ik heb gebeld maar ze hadden nog niks. Dat aanvullende bloedonderzoek schijnt wat langer te duren. dusja nog maar even afwachten dan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:59

jibberjabber schreef:
http://www.weekvandeschildklier.nl/asp/ ... ow&var=793

Hebben jullie dit al gezien, is vast erg veel info te behalen !

Ik ga de 25ste naar Drachten.. eigenlijk niet echt veel behoefte aan maar denk dat het wel eens nuttig is om met gelijkgestemde te kletsen want die weten wat je doormaakt.

Ben ik het zat ga ik naar huis...

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:33

ik moet morge weer prikke hoop dat t nog goed is

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:05

Ik ook en maandag endo
Al heb ik het wel weer 2 dagen koud.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:09

ik moet morge bloedprikke kon vanmiddag niet meer en dan volgende week weer een afsporaak:p

en koud heb ik het nog altijd ondanks de medicijnen dat is bij jou weggegaan ?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:00

Ja hoor de kou is weg getrokken,. alleen nu weer niet.
Ben bang dat mijn waardes niet goed zijn maandag.
Als ze wel goed zijn mag ik terug naar de huisarts en anders weer een nieuwe
afspraak bij de Endo.

Kan je maar 1x per week bloedprikken bij jullie?

Ik ging vandaag naar Leek, ruim 22 wachten voor me terwijl ik dus al om 07.50 er was.
Even gevraagd waar ik nog meer kan prikken omdat mijn bloed naar Groningen moet.
Kan ik gewoon in Drachten 5 dagen p/w prikken... dus dat gaan we dan maar gewoon doen
aangezien ik in Drachten werk....en nu dus eerst naar Leek moet (richting Groningen) en dan terug naar Drachten.....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:22

Ik kom mij hier ook even melden. Heb niet alle pagina's doorgelezen, simpelweg omdat ik de energie er niet voor heb op het moment.

Sinds 3 week voel ik mij aardig k.t, ik had zelf het vermoeden dat het wel eens de ziekte van lyme zou kunnen zijn.
Bloed getest, maar het was niet de ziekte van lyme. Wel was er een lichte afwijking van de schildklier te zien, werd vanmiddag aan de telefoon gebombardeerd met een hele hoop Latijnse benamingen, die ik ook allemaal weer ben vergeten :o
Maar het kwam er op neer dat mijn schildklier iets traag is, en hier in de toekomst last van ga krijgen (jipee).
Maar nog niet ernstig genoeg.

Huisarts zei dat de afwijking niet ernstig genoeg was om behandeling te starten. Het kwam er op neer dat hij dus eigenlijk geen idee heeft wat er met mij aan de hand is.
Heb slaapmedicatie gekregen om te kijken of ik mij beter ging voelen als ik weer fatsoenlijk kan slapen. Word tegenwoordig zo'n 30 keer per nacht wakker, en ben daardoor uitgeput.

Ik ben nou zelf een beetje aan het lezen op internet, en kwam daar de symptomen tegen van een trage schildklier. En kom toch aardig wat dingen tegen waar ik last van heb.

Zo ben ik enkele maanden geleden doorverwezen naar de revalidatie arts omdat ik al jaren last heb van mijn polsen, maar sinds enkele maanden vrijwel geen kracht meer heb in mijn handen.
Ook is mijn hele lijf zo stijf als een hark, voel mij net een oud wijf.

Mijn geheugen is om te janken, en voel mij soms gewoon dement. Eten gaat heel moeizaam.....dat terwijl ik altijd een groot eter ben geweest. Word nu bijna misselijk als ik aan eten denk.
En ik ben aardig wat kilo's aangekomen.

Toen ik mij bij de HA melde, kwam ik in eerste instantie met andere klachten(hoofdpijn,duizelig, misselijk, overgeven, uitgeput enz enz)
Maar de andere dingen die ik genoemd zijn, zijn al van langere tijd. En nooit besproken met HA.

Wat is nou wijsheid?

ik weet het allemaal niet zo goed, en kan het ook allemaal niet zo goed verwerken op het moment.
Ben geneigd maar braaf op te volgen wat HA mij opdraagt, maar of dat het beste is?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:50

Wat waren je waardes weet je die, zo niet opvragen
Als ik alles lees zeg ik je sk
Als je HA zegt dat je sk trager werkt kan het zijn dat je daarom al die klachten heb en de ene voelt zich goed bij een tsh van 3 en een ander bij 1 dat is zo verschillende.

Anders een proefmedicatie aanvragen voor 6 weken, het gaat pas werken na 4 weken en dan weer laten prikken

Ze dachten bij mij ook oververmoeidheid, nekhernia, slecht slapen, emo, koud, gewichtstoename van minimaal 10 kilo
enz enz en was allemaal te danken aan mijn sk.
Nu ik goed ben ingesteld heb ik nog wel klachten maar niet veel meer.
Moeheid gaat toch pas over een half jaar wegtrekken dus daar klaag ik maar niet over.

Ik zou er achteraan gaan... lees je anders eens in op het schildklierforum.
Kom voor jezelf op hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:31

Haai,
was ik weer even met een berichtje van mij!

Weet je wat me hier op valt dat er relatief veel jonge lui in dit topic actief zijn!?
Toch wel een opvallend nieuwtje te melden ik ben dubbel genetisch belast, het komt voor bij mijn vader in de familie en bij mijn moeder, mijn vader slikt nu ook thyrax zijn schildklier werkt te langzaam net als die van mijn jongere zus!

Leuk, ben igg niet de enige!

Het is toch van de zotte, altijd maar moe zijn en dan heb ik het nog niet eens over de slechte dagen, spierpijnen/krampen die lang aanhouden en als ik dan eens ziek ben wat gelukkig niet vaak voorkomt ben ik zo 2 weken uit de running en dan ben ik nog niet eens op oude krachten voor zover ik die heb, ontregelde thermostaat, niet tegen warmte kunnen en niet tegen koude kunnen,bah!

Ik heb ook de laatste tijd weer veel meer moeite met slapen/inslapen dan wel doorslapen, helemaal na nachtdiensten hier heb ik nooit echt problemen mee ondervonden maar, de laatste tijd dus wel!

Joepie toch nog een extra reden om geen kinderen te willen want met dit gedonder wil ik ze niet opzadelen!

@ Linky

"Mijn huisarts weigerde dat onderzoek, want: "Als de THS goed is, is alles goed. Je moet maar wat minder tussendoortjes eten". Ik at 1350 kcal. per dag en groeide......................
Bij Dr. P. van Meerendonk in Epe kon ik wel terecht voor zo'n onderzoek en die heeft mij toen bleek dat de T3 veel te laag was (ik had ook een ochtendtemp. bij het ontwaken van 36.1 wat al een belangrijke aanwijzing is voor een te trage schildklier) dit Thyroïdum voorgeschreven. Geen bijwerkingen, behalve 10 kg. afvallen.
Wat belangrijker is, mijn hartritmestoornissen zijn ook weg!"

Als ik dat eerder had geweten, was ik naar die dokter gegaan, nu heb ik een schildklier in mijn lijf die nooit meer werkt door een rekenfoutje van de dokter of verpleegkundige, ik wordt er wel 80 mee maar vraag niet hoe :+