Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:21

Dit oude topic wilde ik weer even naar boven halen, ben helemaal vergeten te melden hoe het na het sugaren gegaan is.

Bij lange na die 6 weken haarvrij niet gehaald, na 2 weken een fikse zwarte waas en na 2,5 weken weer de haartjes. Voor 2 weken echt haarvrij vind ik 55 euro te duur, dus geen afspraak meer gemaakt. En nog een reden: ik heb een salon gevonden in de buurt die IPL behandelingen geven. Overmorgen een intake gesprek met proefflitsen en vrijdag een afspraak voor de eerste behandeling!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:15

GamblersCup schreef:
Dit oude topic wilde ik weer even naar boven halen, ben helemaal vergeten te melden hoe het na het sugaren gegaan is.

Bij lange na die 6 weken haarvrij niet gehaald, na 2 weken een fikse zwarte waas en na 2,5 weken weer de haartjes. Voor 2 weken echt haarvrij vind ik 55 euro te duur, dus geen afspraak meer gemaakt. En nog een reden: ik heb een salon gevonden in de buurt die IPL behandelingen geven. Overmorgen een intake gesprek met proefflitsen en vrijdag een afspraak voor de eerste behandeling!

Hartstikke goed! Nu nog hopen dat de prijs ook goed is.

Kan ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om te vertellen dat ik weer 2 nieuwe salons geopend heb! Ditmaal in Helmond en Kaatsheuvel. En ook daar natuurlijk 1 euro per flits en de eerste okselbehandeling gratis ;)

Sky_As

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:37

kaatsheuvel ??? dat is toch wel heel dichtbij.
Echter wil ik graag nog wel eerst wat meer ervaringen horen, aangezien ik toch ook een hoop negatieve ervaringen heb gehoord, en ik dit daar ook veel te duur voor vindt...,.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:04

janderegelaa schreef:

Ik vind de prijs wel ok: 35 euro voor complete "down under" en 25 euro voor de oksels. Dit is hier echt vlakbij, als ik naar 1 van jouw salons moet rijden ben ik het 3 dubbele kwijt alleen al aan de diesel ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:11

Sky_As schreef:
kaatsheuvel ??? dat is toch wel heel dichtbij.
Echter wil ik graag nog wel eerst wat meer ervaringen horen, aangezien ik toch ook een hoop negatieve ervaringen heb gehoord, en ik dit daar ook veel te duur voor vindt...,.

Je mag je eerste okselbehandeling gratis om het te ervaren. En duur...? Dat echt niet. Nog veel goedkoper dan bij GC met als grote voordeel dat je in de loop van de behandelingen steeds minder gaat betalen omdat de kracht van het concept is dat je alleen behandeld wordt waar haar zit.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:18

janderegelaa schreef:

Kan ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om te vertellen dat ik weer 2 nieuwe salons geopend heb! Ditmaal in Helmond en Kaatsheuvel. En ook daar natuurlijk 1 euro per flits en de eerste okselbehandeling gratis ;)

Nu nog een salon in de buurt van Hengelo ov!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:29

Jess schreef:
janderegelaa schreef:

Nu nog een salon in de buurt van Hengelo ov!

Als je een enthousiast iemand weet in Hengelo dan mag je het graag doorgeven!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:32

GamblersCup schreef:
janderegelaa schreef:

Ik vind de prijs wel ok: 35 euro voor complete "down under" en 25 euro voor de oksels. Dit is hier echt vlakbij, als ik naar 1 van jouw salons moet rijden ben ik het 3 dubbele kwijt alleen al aan de diesel ;)

Ik kan ook geen ijzer met handen breken:-( Ik wil wel overal een salon. De juiste personen voor de franchise vinden is moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:35

Normaal scheer ik mij netjes om de dag onder de douche, even hats flats mesje er over en geen problemen verder. Nu ga ik over 2,5 weken voor 3 weken naar cuba en daar wil ik eigenlijk niet scheren. Wat is dan de beste optie om te doen? Of om te laten doen? Alles moet glad (oksels, benen, compleet bikinigebied)

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:37

Flying_Angel schreef:
Ik heb een slechte ervaring met de Braun silk-epil. Iedereen zegt doorzetten, maar het blijft pijn doen, en er komt zo'n vreselijk martelend geluid uit, dat je bij het aanzetten al bang wordt. Ik durf nu ook niet meer een epileer apparaat te kopen! :\

Ja hier ook! Wat een moordmachine!
En hij deed het ook helemaal niet goed, bijna alle haartjes bleven gewoon zitten. Ook de scheerfunctie was geen succes!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:37

Jans schreef:
Normaal scheer ik mij netjes om de dag onder de douche, even hats flats mesje er over en geen problemen verder. Nu ga ik over 2,5 weken voor 3 weken naar cuba en daar wil ik eigenlijk niet scheren. Wat is dan de beste optie om te doen? Of om te laten doen? Alles moet glad (oksels, benen, compleet bikinigebied)

Ik zou het laten harsen, is even pijnlijk maar heb je lang profijt van :j
Ik vind het iig ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:39

Pijn heb ik er wel voor over. Is puur om in Cuba er niet mee bezig te hoeven zijn, we slapen daar niet in een hotel dus uitgebreid douchen elke dag zal er ook niet in zitten. En als ik mezelf alleen maar snel was onder de douche ga ik mezelf niet scheren :)

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:42

Haha ja dan zou ik zeker harsen, uurtje van te voren een paracetamol ofzo innemen en even de tanden op elkaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:49

Prijs valt zo te zien ook mee, hier in het dorp kan ik voor 50 euro klaar zijn :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:54

Ik zou het ook laten harsen. Niet nu al, maar een paar dagen voor vertrek ;)

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:55

Nee is ook niet zo heel duur, idd nog even mee wachten maar ook weer niet wachten tot de laatste dag. Een paar dagen van tevoren is het meest ideaal.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:13

Jans schreef:
Prijs valt zo te zien ook mee, hier in het dorp kan ik voor 50 euro klaar zijn :)

En als je terug bent uit Cuba kun je bij de salon in Wijk bij Duurstede voor een eurootje per flits de boel bijhouden. Dan hoef je voor je volgende Cuba reis niets meer te doen :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:17

Ik heb vorige week mijn tweede behandeling laser ontharen gehad. Niet de 'gewone' IPL maar ELOS ontharen en moet zeggen: Het is even doorbijten (al is het absoluut minder naar dan harsen) maar ik zag na de eerste behandeling al verschil. Er zitten nog haren, dat wel maar de hoeveelheid is echt al minder en dat terwijl je gemiddeld zo'n 8 weken nodig hebt en dan is zo goed als alles weg *\o/*
Alleen het prijskaartje is minder: per behandeling (oksel en schaamstreek) €188 en dat is nog met 15% korting :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:18

Haha :D Wie weet komt het er ooit nog wel van, IPL :j uiteindelijk zou het wel makkelijker zijn :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:48

Delaja schreef:
Ik heb vorige week mijn tweede behandeling laser ontharen gehad. Niet de 'gewone' IPL maar ELOS ontharen en moet zeggen: Het is even doorbijten (al is het absoluut minder naar dan harsen) maar ik zag na de eerste behandeling al verschil. Er zitten nog haren, dat wel maar de hoeveelheid is echt al minder en dat terwijl je gemiddeld zo'n 8 weken nodig hebt en dan is zo goed als alles weg *\o/*
Alleen het prijskaartje is minder: per behandeling (oksel en schaamstreek) €188 en dat is nog met 15% korting :Y)

Dat is stevig aan de prijs ja...bij mijn salons ben je onder de 50 euro klaar. En dat wordt steeds minder omdat je alleen geflitst wordt waar nog haar zit.

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met dat je gemiddeld zo'n 8 weken nodig hebt!?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:58

@Flying_Angel & rhanasasja
'k Heb epileerapparaat ben er erg tevreden over. Haren blijven dan niet zo lang als gezegd weg (geen 4 weken) maar komen wel dunner, kleiner en meestal worden ze ook snel blond.
Ik weet nu alleen niet uit mijn hoofd het merk etc maar kan het wel opzoeken als jullie dat willen ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:58

Oooh die 8 weken slaan echt nergens op!
Ik bedoel 8 behandelingen.

Elos is voor zover ik begrepen heb wel een stukje beter dan ipl. Bij ipl moet je nog geregeld bij laten werken, bij elos blijft alles gewoon weg tenzij je grote hormonale schommelingen doormaakt zoals zwangerschap of overgang maar dan komt ook lamg niet alles terug!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:35

Delaja schreef:
Oooh die 8 weken slaan echt nergens op!
Ik bedoel 8 behandelingen.

Elos is voor zover ik begrepen heb wel een stukje beter dan ipl. Bij ipl moet je nog geregeld bij laten werken, bij elos blijft alles gewoon weg tenzij je grote hormonale schommelingen doormaakt zoals zwangerschap of overgang maar dan komt ook lamg niet alles terug!

Helaas ben je hierin niet juist geïnformeerd. Zowel laser als ipl of vpl werken volgens hetzelfde principe namelijk Selectieve Fotothermolyse. Selectief vernietigen d.m.v. warmte dat opgewekt wordt door licht.

De laser die gebruikt wordt is 810 nanometer. Dit staat voor een kleur. 810 is rood. Deze instelling werkt heel goed op een lichte huid en donkere haren. Blonde(re) en rode haren kunnen niet.
Het lichtspectrum om te ontharen loopt ruwweg van 590 tot 1000 nm. Omdat IPL/VPL niet met laser werkt maar met een zeer sterkte xenon lamp die voorzien is van een saffierglas kan daar eenvoudig een filter op gemaakt worden die dat hele lichtspectrum bereikt en alle omringende nanometers eruit filtert. Met IPL of VPL kun je meer huidtypen en haarkleuren behandelen. Waarbij wel gezegd moet worden dat echt witte- en peentjes rode haren niet behandeld kunnen worden.

Zou je nu een laser en ipl naast elkaar zetten en een cliënt hebben met een lichte huid en donkere haren en dan kijken wat het beste resultaat geeft dan zou het geen verschil moeten maken als de apparaten beide goed ingesteld zijn. Het heeft namelijk te maken met de haargroeicyclus, en die is bij iedereen hetzelfde. Als richtlijn kun je aanhouden dat je de eerste 2 keer om de 6 weken komt en daarna tussen de 9 en 12 weken. Kom je met kortere tussenpozen dan heeft het geen zin want dan behandel je haren dubbel. Met uitzondering van het gelaat want die heeft een andere cyclus.

Waarom lijkt het dan of een laser een beter resultaat geeft? Omdat de laser veel meer energie geeft wat je niet lager kunt zetten. Daarom doet het zo'n ontzettend pijn. Het voordeel is wel dat je in beginsel beter resultaat ziet maar op het einde is het hetzelfde. Diverse studies hebben aangetoond dat laser halverwege de behandeling een beter resultaat laat zien maar dat er aan het eind geen significante verschillen zijn met IPL.

De hoge energie van de laser is ook direct zijn valkuil, als het mis gaat ( en dat gebeurd regelmatig ) dan gaat het ook echt mis. Doordat het laserlicht is in een bundel ( coherent licht ) en ook nog eens heel veel energie heeft gaat de energie niet alleen door het haartje maar ook door diverse huidlagen. Als je verbrandt met laser dan is dat ook direct echt fout terwijl dat met IPL eigenlijk niet kan omdat het niet gebundeld ( niet coherent ) licht is.

Haar komt niet alleen terug bij grote hormonale veranderingen. Veranderen van pil, langdurig zonnebaden en bijv. stress zorgen hier al voor. Daarom wordt er een nabehandeling 1 keer per jaar geadviseerd. Zowel bij laser als bij IPL.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:16

Elos is geen ipl, noch gewoon laseren. Als je er op googled kom je ook al meer info tegen!
Er is mij echt duidelijk gemaakt dat de haren alleen terug zullen komen bij hormonale veranderingen

Edit: blonde of rode haren kunnen met de elos trouwens ook gewoon, alleen heb je dan vaak wat meer behandelingen nodig dan met donker haar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:36

Delaja schreef:
Elos is geen ipl, noch gewoon laseren. Als je er op googled kom je ook al meer info tegen!
Er is mij echt duidelijk gemaakt dat de haren alleen terug zullen komen bij hormonale veranderingen

Edit: blonde of rode haren kunnen met de elos trouwens ook gewoon, alleen heb je dan vaak wat meer behandelingen nodig dan met donker haar.

Ik weet wel wat een Elos is. Ik gaf je alleen een vergelijk. Door de zo bejubelde RF functie heeft de fabrikant gemeend het energie niveau laag te kunnen houden. Helaas werkt hij daardoor slechter en geeft hij meer pijn. Dat proberen ze enigszins te voorkomen door met een gel te werken. Niet om het licht te geleiden zoals ze zeggen ( want gel breekt licht namelijk ) maar om te koelen.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8777

Dit bedrijf werkt ook met Elos en geeft wel eerlijke(re) informatie. Kijk maar eens.

http://www.faceyourbeauty.nl/fyb/beauty ... tharen.htm

Zoals je zult zien beloven ze dezelfde resultaten als met mijn machine alleen veel duurder ;)