Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:09

Das inderdaad heerlijk dan, kun je je kindje toch eventjes overdragen na de bevalling als je eventjes rust wilt.
Wonen je ouders in de buurt?
Krijg je je kraamzorg ook daar?
Als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor.. ;)

Jess1989

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:11

Ja de kraamzorg, vk en alles is op de hoogte van het feit dat ik bij mn ouders verblijf. Daar zit ik nu al ivm het eventueel vervroegd beginnen van de bevalling.
Daarnaast is iedereen ook op de hoogte van het feit dat als mijn ex zonder afspraak voor de deur staat, de deur niet open word gedaan. Klinkt heel cru misschien, maar er is teveel gebeurd en ik zou me echt niet prettig voelen. En das nog zachtjes uitgedrukt...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:22

Poeltje schreef:
Mijn zus riep dinsdag na de bevalling: 'Jezus, dit is echt door een man verzonnen. Kan niet anders'. :))

En ik riep na mijn 1e bevalling: is dit alles waar iedereen zich zo druk ommaakt?
Gelukkig heb ik het positief ervaren en zal ik het zo weer doen ;)
Ben ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging en die weeen heb ik amper gevoeld en waren heel makkelijk weg te puffen. Het persen vond ik het fijnste dat er was. Ben wel ingeknipt maar heb daar helemaal niets van gevoeld. Alleen de naweeen omdat het zo snel is gegaan vond ik minder maar als je dan zo'n wolk van een baby op je buik hebt liggen vergeet je dat heel erg snel.

Je moet het gewoon allemaal over je heen laten komen. Elke bevalling is weer anders ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:30

Ik kom zomaar binnen vallen...
De laatste 2 bevallingen zijn via een keizersnede gebeurd, dit omdat beide kindjes er toch wel snel uitmoesten.
De laatste - zo'n 13 weken geleden - ging op zich wel heel vlot!
Om 20.30 werd ik aan de minitor gelegd en om 22.30 uur is ons kleine meisje gehaald. (670 gram)
Ik zag vreselijk op tegen een keizersnede en dan vooral de ruggeprik! Maar tot 2x toe... Heb ik ze liever in mijn rug, dan waar dan ook in mijn lichaam.
Met de laatste ruggeprik ging het niet zo goed, na 4x prikken en 20 min verder zat deze er eindelijk in. Maar het voelde meer als kietelen dan echte pijn.

We gaan nu nog voor een allerlaatse en ook dit kindje zal weer per keizersnede geboren gaan worden.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:51

670 gram? Jeetje zeg..met hoeveel weken was dat dan? Alles goed gekomen?

Ik ben er net weer..zolang er het weekend niets gebeurd moeten we ons maandagochtend om 7 uur melden in het ziekenhuis.
Daar word dan gekeken hoe het ervoor staat, mocht het nog potdicht zitten krijg ik eerst een veter en anders breken ze meteen de vliezen en kom ik aan het infuus..scheit nu al in de broek! :7

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:05

Een veter..? :o?

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:08

Ook ik kom zomaar even binnenvallen.
Ik heb ook een keizersnede gehad en echt van die ruggenprik helemaal niks gemerkt.

Ga er vooral niet tegenin zeg maar, het moet er toch uit! Dus gewoon over je heen laten komen.

@semenamy: wat is een veter?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:27

Linge is 10 weken te vroeg geboren en nog met een groeiachterstand van 5 a 6 weken.
voor wie wat fotootjes willen zien, oa ook van keizersnede.
http://linge.web-log.nl/linge/

En jessandhope laat het - net wat kelpa zegt - maar over je heen komen. Als er iets moet gebeuren, gebeurt het toch wel.
Alles in het belang van het kind

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:00

Ik heb eind augustus een ruggenprik gehad voor een niet zo'n leuke bevalling. Maar ik moet zeggen dat ik dat heel erg mee vond vallen. Het plekje wordt eerst goed verdoofd en daarna wordt DE prik gezet. Oke leuk is anders maar voordat je het weet zit de prik erin en heb je binnen een paar minuten weinig tot geen gevoel in je middel tot aan je benen ;)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:31

[quote="annebe"]Linge is 10 weken te vroeg geboren en nog met een groeiachterstand van 5 a 6 weken.
voor wie wat fotootjes willen zien, oa ook van keizersnede.
http://linge.web-log.nl/linge/

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig gaat het goed nu!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:31

Een veter is overigens iets van een ring die ze om je baarmoeder mond plaatsen om die te laten rijpen mocht deze nog niet zo ver zijn..

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:34

En nog steeds alles rustig hier?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:01

Ja, ze laat nog steeds op zich wachten.... :P

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:02

Hier ook.. -O-

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:16

En jij bent vandaag 40 weken precies? Of was dat gister?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:18

Gister.. Ben nu al 1 dag over tijd ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:22

Nou, positief bekijken he :P Langer als 2 weken kan het al niet meer duren voor jou!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:23

Haha, nee das waar. Maar ik hoop toch dat het eerder komt. Ook omdat het geen klein kind is, die wordt nu alleen maar groter :=

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:25

Nee, dan moet je snel gaan bevallen, anders passen ze al die kleine kleertjes meteen al niet meer :(:)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:26

Ja idd... :7
Wat brengt de bevalling ook alweer op gang; tonic, ananas, seks?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:32

Zullen we dan maar meeduimen voor Figaro? ;)
Ik hoop dat ik deze keer de 40 weken haal, dan rustig weeën kan krijgen en op mn gemakje naar het ziekenhuis kan gaan.
Vorige keer lag ik met 35 wk in het ziekenhuis en ben ik met 36 wk bevallen met een keizersnede..

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:35

@Marius, nee dat is ook niet alles! Dan idd maar 40 weken en een spontane bevalling.
Al had ik het ook niet heel erg gevonden als het iets eerder was geweest, de uitgerekende datum lijkt wel een startsein voor iedereen om in paniek te raken als ik niet binnen 2 sec. de telefoon opneem of reageer op een sms.. :7

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:37

Ja Figaro! Wel alles tegelijk voor het beste resultaat he :P

Marius: waarom werd je opgenomen in het ziekenhuis?

Ik ben bij de eerste met 29 weken opgenomen in het ziekenhuis ivm weeën. Na 10 dagen ziekenhuis mocht ik naar een hotel (was toevallig ook nog eens op vakantie) en wekelijks terug voor controle met weeënremmers in tabletvorm. Uiteindelijk is hij met 40 weken en 4 dagen geboren :+

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:40

Figaro schreef:
@Marius, nee dat is ook niet alles! Dan idd maar 40 weken en een spontane bevalling.
Al had ik het ook niet heel erg gevonden als het iets eerder was geweest, de uitgerekende datum lijkt wel een startsein voor iedereen om in paniek te raken als ik niet binnen 2 sec. de telefoon opneem of reageer op een sms.. :7

Mijn oma ook destijds ''ik voel gewoon dat je vandaag gaat bevallen''. Nee oma, niks aan de hand. Ik bel wel als ie geboren is :roll:

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:43

Haha dat is ook zo, al dat "geweldige" meeleven..
Ook toen ik in het ziekenhuis lag, kreeg allemaal smsjes of de kleine spruit er al was.
Terwijl ik zoiets had van hallooo, laat nog maar 4 weekjes zitten.
Dus deze keer teken ik ervoor om over tijd te gaan :j
Zo die hoor je niet vaak he?! :p

@Joyckuh: Ik had zwangerschapsvergiftiging, en op een gegeven moment 10 gram eiwit in de urine.
En met een onderdruk van 110/115 of soms nog hoger hebben ze besloten om me maar in te leiden..
Al was dat ook geen succes, toen dacht ik dat het allemaal best meeviel, achteraf denk ik jeetje het was niet allemaal zomaar wat.
Maargoed, in die tijd wordt je geleefd, kleine meid moest ook nog eens diezelfde avond/nacht van Heerenveen naar Groningen incl. wijzelf.
Vriend lag daar op zo'n veldbedje en ik lag me een breuk ivm. die keizersnede.
Neh, is geen aanrader.. :n