diphranil schreef:hallo allemaal,
Ik wil graag een vraag stellen hier. Heb hem ook in een ander topic geplaatst, maar zie dat hier allemaal ervaringsdeskundigen zitten, dus ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
Vraagje aan de moeders die bv geven/gaven:
-voedden jullie min 7 a 8 keer p.d. in het begin?
Jinte komt gemiddeld maar 6 keer per dag voor een voeding. Soms 5 keer en soms 7. Ze is nu 17 dagen oud. Ik heb zelf het idee dat ze wel voldoende krijgt, maar lees overal dat je min 7 a 8 x moet voeden de 1e paar weken. Vraag me af of het kan dat ze misschien minder vaak komt omdat ze 2 weken na de uitgerekende datum geboren is en daardoor misschien al wat 'ouder' is?
Wil haar eigenlijk ook niet wekken voor voeding, want ik merk dat ze dan minder goed drinkt dan wanneer ze uit zichzelf komt..
Heb ik ook niet gedaan.
Bij Stef lag ik de eerste 2 dagen in het ziekenhuis en die hielden aan dat je om de 3 uur moet voeden, wat een ramp zeg, ze maakten zowel Stef als mij steeds wakker en drinken deed hij nauwelijks. Toen ik na 2 dagen thuis kwam sliep Stef ook meteen de eerste nacht al 7 uur door, wat een verademing, is ook niet meer anders geworden hoor, vanaf de 3e dag kreeg hij 6 en soms 7 voedingen per dag.
Elize is nog erger, die heb ik vanaf het begin op verzoek gevoed, eerste dagen 7x per dag maar na nog geen week was het al terug op 6x en toen ze een maand was sliep ze 's nachts 8 uur door. Nu slaapt ze 's nachts 10 uur door en als ik echt volledig op verzoek voed krijgt ze meestal 4 voedingen per dag, enkele keer nog 5. Ik heb haar de afgelopen weken nog wel steeds tussendoor wakker gemaakt maar ik geloof dat ik daar ook maar mee stop, ik heb gister volledig op verzoek gedaan en toen was ze met 4 voedingen heel tevreden.
Als je kind gewoon gezond is kan het zelf wel aangeven hoeveel het nodig heeft, bij de een is de melk gewoon voedzamer dan bij de ander dus kan een kind er langer op doorgaan. Elize trekt 's nachts ook 9-10 uur door, als ze zo lang kan slapen is dat toch heerlijk? Blijkbaar heeft ze niet eerder honger, waarom dan wakker maken? Ze ziet er goed uit, is verder gezond en alert dus lijkt me geen enkel probleem.