Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:42

Goedzo tantjeuh! Ik heb gister les 12 nog maar eens overgedaan. Ging wel een stuk soepeler dan de laatste keer _O-
Straks nog een stukje lopen, want het is heerlijk weer! Loopt iemand van jullie ook met een iPhone trouwens?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:45

Vrijdag les 23 gelopen, ging erg lekker. Elke laatste 2 min van de 3 loopstukjes even op hoog tempo gelopen. Heel vreemd, daarna gaat het wat langzamer weer een stuk makkelijker! Samen met mijn paps gelopen, hij had daarvoor al een rondje van 10 km gemaakt. Ooit loop ik met hem mee :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:46

Hay hardlopers! :wave:

Ik heb even een vraagje,
Zelf wil ik onwijs graag gaan afvallen, en mijn conditie weer omhoog halen. Maar doordat ik 2x een overbelaste knie heb gehad(lees allebei de knieën een keer..) en gevoelige enkels, weet ik nou niet zo goed hoe ik het hard lopen aan moet pakken. Hardlopen doet namelijk snel pijn in de knie. Weet iemand hier raad mee?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:52

Zou zo'n rekbandje helpen? Die zie je bij basketbal of andere balsporten wel veel. Voor de enkels bijvoorbeeld?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:53

Kirstje, ik zou even advies vragen aan je fysiotherapeut! Een brace zou heel goed kunnen helpen, maar dan moet je wel weten wat er precies aan de hand is!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:55

Kirstjuhh schreef:
Hay hardlopers! :wave:

Ik heb even een vraagje,
Zelf wil ik onwijs graag gaan afvallen, en mijn conditie weer omhoog halen. Maar doordat ik 2x een overbelaste knie heb gehad(lees allebei de knieën een keer..) en gevoelige enkels, weet ik nou niet zo goed hoe ik het hard lopen aan moet pakken. Hardlopen doet namelijk snel pijn in de knie. Weet iemand hier raad mee?

De eerste paar keren met een steunbandje lopen zou ik doen als het echt niet gaat.
Ik ben nu voor m'n knie aan het opbouwen met Evy en met Evy heb ik nog geen last gehad. Ik zou eerst STR proberen en als je dan last blijft houden van je knie dan een rekbandje kopen.

Ik denk eigenlijk dat je je voet verkeerd neerzet omdat ze gevoelig zijn en dat daardoor je knie overbelast. Dus dan zou een steunband voor je knie al geen zin hebben ;).

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:57

Inderdaad Chantal, goed aangemeten schoenen zorgen er ook voor dat je geen blessures krijgt!
Ik loop vanaf dag 1 met antipronatie schoenen en heb nog nergens last van gehad!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:42

Dankjulliewel!
Ik heb 'gewone' hardloop schoenen, en mijn vader zei toen der tijd okal dat ik met hardlopen niet goed afzet..
Hopelijk kan ik het binnenkort weer is proberen! :)

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:25

heey hardlopers :)

Ik ben bezig met afvallen en mijn vriendin ook en daarom zijn we ook aan het hardlopen. We rennen nu elke keer naar 'het skatebaantje' daar lopen we een rondje en dan rennen we weer terug. Doen we ongeveer 20-30 minuten over. Maar eigenlijk komen we niet echt verder... we waren toen we dat rondje daar even aan het lopen waren weer iets eerder begonnen met rennen, alleen toen hielden we het aan het einde een klein stukje niet meer vol. Nou heb ik dus echt het idee dat mijn conditie niet vooruit is gegaan ofzo..iemand hier tips voor? :)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:14

:wave: allemaal goed bezig +:)+

Vandaag heb ik lesje 17 gelopen maar wat het was weet ik niet, mijn tong hing op de grond aan het einde van de les.. terwijl les 16 makkelijk ging .. erg vreemd, heb hem uitgelopen dat is dan wel weer goed.. Zal wel aan de warmte hebben gelegen en aan gebrek aan motivatie vandaag .. maar mijn vriendin heeft me er doorheen gesleept, dat is dan wel erg fijn hoor .. :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:56

Ik lees veel positieve berichten hier... Erg fijn... :j

Ik was vandaag te laat mijn bed uit, door de wekker heen geslapen.. ( moest eigenlijk bij een vriendin gaan kijken en vroeg lopen maar dat heb ik dus beide gemist :( )
Net toch maar wel even gelopen, les 8... Eerst 15 min op de mountainbike heen, lopen en dan natuurlijk nog op de mountainbike terug.. Ondanks de warmte heb ik heerlijk gefietst en gelopen... :j

Morgen rust en dan woensdag weer lopen... :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:28

Wat een goede berichten hier zeg, toppers! :)

Donderdag was mijn laatste keer lopen, denk dat ik het morgen weer ga doen. Vandaag al paardgereden in de vroegte en afgelopen weekend echt geen tijd gehad..
Ga dan beginnen met les 3, ben benieuwd! :D

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:31

Ik heb net ook weer een rondje gedaan (9.5 km) en het ging lekker, alleen wel beetje warm :-)

Woensdag weer met de loopgroep, leuk leuk!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:01

Dreeetje schreef:
:wave: allemaal goed bezig +:)+

Vandaag heb ik lesje 17 gelopen maar wat het was weet ik niet, mijn tong hing op de grond aan het einde van de les.. terwijl les 16 makkelijk ging .. erg vreemd, heb hem uitgelopen dat is dan wel weer goed.. Zal wel aan de warmte hebben gelegen en aan gebrek aan motivatie vandaag .. maar mijn vriendin heeft me er doorheen gesleept, dat is dan wel erg fijn hoor .. :j

Gewoon een keer je dag niet hebben komt ok voor hoor... grote kans dat het volgende keer weer wel goed gaat!!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:33

Nog één les en dan is evy history!!! Muahaha!
Had gister ook wel wat moeite in het open veld met de zon op mijn bol.
Voor de ervaren mensen: wat is fijner om te lopen met heet weer? Normaal loop ik het beste smiddags maar dat is niet te doen als het heel warm is.
Is dan smorgens of savonds beter? Smorgen heb ik zo weinig energie nog en savonds een te volle buik haha... Denk dat savonds misschien toch beter is maar hoe lang wachten jullie dan na het eten??

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:35

Van wat ik tot nu toe heb gelopen (en zowiezo met alle sporten) loop ik het liefste 's avonds. In het donker lijk ik het langer vol te houden en dan heb je ook geen last van de warmte. Hoe lang ik dan wacht hangt echt af van wat ik eet en hoe vol ik dan zit :+

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:41

@ Blondie, ik ren het liefst 's avonds! :)

Ik ben zwaar in dubio. Ik had eigenlijk gisteren moeten rennen, maar ik moest werken van 10 - 22 uur. Daarna ben ik op stap geweest en ik begin nu toch wel aardig in te kakken. Ik moet ook nog een boel doen voor school...
Nouja, ik kijk vanavond wel even hoe ik er dan bij zit.. Het moet eigenlijk wel!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:47

Vanmorgen al lekker gelopen, pff wel warm hoor echt even wennen :+
Maar wel lekker, benen wilde in het begin niet al te best maar later ging het beter :))

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:50

Mirkim schreef:
@ Blondie, ik ren het liefst 's avonds! :)

Ik ben zwaar in dubio. Ik had eigenlijk gisteren moeten rennen, maar ik moest werken van 10 - 22 uur. Daarna ben ik op stap geweest en ik begin nu toch wel aardig in te kakken. Ik moet ook nog een boel doen voor school...
Nouja, ik kijk vanavond wel even hoe ik er dan bij zit.. Het moet eigenlijk wel!

Anders ga je NU rennen.. want vanavond heb je dan waarschijnlijk HELEMAAL geen zin meer haha (spreek uit ervaring). Dan kun je dan lekker douchen, eten en heb je de hele avond om aan school te werken zonder schuldgevoel ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:40

les 10 gelopen.... beetje frusti omdat ik al bij les 19 was, maar door die blessure heb ik een tijd niet gerend en pakte ik nu een stuk of wat lessen terug in het programma

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:41

Vanavond 30 min rennen maar ik ben al zo moeoeoeoeoee....

Eerst maar even wachten tot het wat cooler is, ik hoop dat m'n zomersportkleding morgen binnenkomt :=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:01

blondies schreef:
Anders ga je NU rennen.. want vanavond heb je dan waarschijnlijk HELEMAAL geen zin meer haha (spreek uit ervaring). Dan kun je dan lekker douchen, eten en heb je de hele avond om aan school te werken zonder schuldgevoel ;)

Rennen is voor mij meer een vermijding van mijn schoolwerk... Ik moet dit voor morgen afkrijgen!!
Nog 4 schetsen...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:12

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:17

@ Roane, dat gevoel heb ik ook heel sterk, dat moeeee, ik moet 8-8-8-8 minuten rennen, ik hoop dat het gaat lukken! Ik ga maar heel rustig aan doen!

@ Arabesk, lijkt me flink balen zeg, dat je weer zo terug naar af moet! Ik hoop niet dat het je ontmoedigd!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:42

Jongens, ik heb vandaag (eindelijk) les 1 uitgelopen... dit is ook de eerste keer dat ik voel dat mijn spieren het zwaar vinden... toen ik begon voelde ik al wat spierpijn van de vorige keer (en gisteren de hele dag gestaan op een feestje... ook zwaar voor je knieen kwam ik achter) maar ik geloof dat ik het nu voor het eerst fijn vind dat ik een dag 'vrij' heb hierna... :o
Hoe erg eigenlijk, hoe kan ik ooit de rest doorkomen als 1 al zo zwaar is }:0