[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:14

Ik heb 2 neussprays, 1 soort pilletjes, oogdruppels en daarnaast nog ibuprufen voor de hoofdpijn die ik krijg door de hooikoorts :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:19

Haha ibuprofen is mijn beste vriend in moeilijke tijden!
Heb 2 vingers met brandwonden (wsa ook hetgeen waar ik me druk om maakte) en zodra het weer begint te kloppen neem ik er een..... binnen no time zakt het dan. Tis geen eerste keuze middel (voor iedereen gaat denken dat het een wonder is) maar voor mij voorlopig een uitkomst aangezien ik voorlopig met een verbandhand rond loop.

Ben wel benieuwd of ik straks ongesteld wordt als ik weer een stopweek heb. Of misschien is het juist veel heviger.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:33

Ik heb ook weer even een vraagje.. Slik de pil nu drie maanden, dus drie strips. Ik heb achter de tweede gelijk de derde doorgeslikt, ik wilde kijken of mijn lichaam daar goed op reageert, omdat ik straks op vakantie hem ook wil doorslikken. Nu heb ik zondag voor het laatst hem ingenomen, maar ik ben nog niet ongesteld.. Moet ik me hier druk om maken? Ik heb trouwens geen sex ;)

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:10

Ik heb een -volgensmij- lastige vraag! Ik heb nu sinds december een spiraaltje. Mijn vriend zegt dat hij ergens heeft gelezen, dat als je vaak met elkaar vrijt (en met vaak bedoel ik sowieso een minimale fequentie van 10 keer per week O:) ) dat de Mirena dan kan verschuiven(?) en dat je dan niet goed meer bent beschermd tegen zwangerschap. Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar ben nu wel zeer benieuwd of het waar is dat hoe meer je vrijt, hoe groter de kans is dat het spiraaltje zijn eigen leven gaat leiden en geen zin meer heeft om je te beschermen tegen kindjes in je buik!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:15

lijkt me broodje aap hoor, weet niet hoe jullie vrijen maar in principe zit het veilig in de baarmoeder en daar heeft seks niks mee te maken.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:22

lesilla schreef:
lijkt me broodje aap hoor, weet niet hoe jullie vrijen maar in principe zit het veilig in de baarmoeder en daar heeft seks niks mee te maken.

Lijkt mij dus ook, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere! ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:01

Ik heb het idee dat ik toch weer pukkels krijg met de Nuvaring.... Ook heb ik het idee dat ik wat meer afscheiding heb. Gisteren heb ik de ring eruit gehaald, ik weet niet zo goed of ik ermee door moet gaan. En verder voel ik me (nog) niet anders? Hoe lang zal dat duren ALS je al iets gaat merken?

Iemand ervaring met terugstappen op dezelfde pil die je eerst had? Ik had de Diane.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:03

Hoe lang gebruik je 'm nu dan?
Wat meer afscheiding is niet zo raar, er zit nu toch een vreemd object in zeg maar. Dat hou je zo nu en dan altijd wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:04

Ik heb nou 1 ring gebruikt.

Maar als ik me precies zo voel als met de Diane maar WEL pukkels krijg...daar zit ik niet zo op te wachten namelijk...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:06

Nee dat snap ik. Maar ik zou 't nog even afwachten. Denk dat dat wel even duurt hoor, voor je lijf helemaal omgeschakeld is zeg maar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:24

Ja ik ben benieuwd.....niemand hier die kan zeggen hoelang het ongeveer duurde voor je lijf weer 'oke' was en gewend?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:53

Margoooo schreef:
Ik heb ook weer even een vraagje.. Slik de pil nu drie maanden, dus drie strips. Ik heb achter de tweede gelijk de derde doorgeslikt, ik wilde kijken of mijn lichaam daar goed op reageert, omdat ik straks op vakantie hem ook wil doorslikken. Nu heb ik zondag voor het laatst hem ingenomen, maar ik ben nog niet ongesteld.. Moet ik me hier druk om maken? Ik heb trouwens geen sex ;)

Iemand? :$

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:37

Ik heb weleens nagedacht aan de Nuvaring, maar lijkt me zo'n gedoe met inbrengen en eruit halen.
En dan tijdens het vrijen heb je er misschien last van.
Ik slik nu de Yasmin.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:42

Zonnetje81 schreef:
Ik heb het idee dat ik toch weer pukkels krijg met de Nuvaring.... Ook heb ik het idee dat ik wat meer afscheiding heb. Gisteren heb ik de ring eruit gehaald, ik weet niet zo goed of ik ermee door moet gaan. En verder voel ik me (nog) niet anders? Hoe lang zal dat duren ALS je al iets gaat merken?

Iemand ervaring met terugstappen op dezelfde pil die je eerst had? Ik had de Diane.

Diane is er eigenlijk tegen overbeharing en.... pukkeltjes. Omdat het werkzame stofje 'gevaarlijk' is als je zwanger raakt is het meteen ook een anticonceptie pil. Het is daarom niet zo raar dat je nu je gestopt bent met Diane weer pukkeltjes krijgt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:51

Margoooo schreef:
Margoooo schreef:

Iemand? :$

Nee hoor, geen reden om je zorgen om te maken.
Kan alleen zijn dat je later wat doorbraakbloedingen krijgt.
Zolang je geen sex hebt dan hoef je je iig geen zorgen om een zwangerschap te maken, dus dat is al een zorg minder.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:53

Embe schreef:
Zonnetje81 schreef:

Diane is er eigenlijk tegen overbeharing en.... pukkeltjes. Omdat het werkzame stofje 'gevaarlijk' is als je zwanger raakt is het meteen ook een anticonceptie pil. Het is daarom niet zo raar dat je nu je gestopt bent met Diane weer pukkeltjes krijgt.

Ja maar ik had gehoopt er overheen gegroeid te zijn :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:17

t zal hier wel niet horen maar probeer t toch in de hoop dat iemand de vraag weet.

Ik heb mijn spiraal laten verwijderen, de dag erna was ik direct " ongesteld" dit was 7 april. mei sloeg ik over en 3 juni werd ik weer ongesteld, heb ik nu een weer een cyclus? zo ja iemand enig idee hoeveel dagen die is? of moet ik nu eerst afwachten of ik ook begin juli ongesteld word? ik wil namelijk uitrekenen wanneer ik t meest vruchtbaar ben :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:19

Als je begin juli ongesteld wordt kan je er meer over zeggen. Maar ja als het weer 2 maanden duurt...tja lastig. Moet je veel geduld hebben :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:21

oke dan wacht ik nog heel even ongeduldig :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:22

Als je zwanger wil worden zou ik maar gewoon gaan klussen. En niet wachten tot je cyclus er is. Als je cyclus zo blijft en je wordt niet zwanger zou ik naar de arts gaan, die kunnen je schijnbaar hormonen geven voor een snellere/regelmatigere cyclus.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:23

LiNdA1986 schreef:
Ik heb weleens nagedacht aan de Nuvaring, maar lijkt me zo'n gedoe met inbrengen en eruit halen.
En dan tijdens het vrijen heb je er misschien last van.
Ik slik nu de Yasmin.

Dat valt echt heel erg mee hoor. Ik vind 't minder lastig/gedoe dan tampons.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:25

Ik heb een tijdje een implanon gehad.. ik heb hem twee maanden gehad en ik ben twee maanden non stop ongesteld geweest! niet echt een aanrader in mijn geval dus..
iemand hier wel positieve ervaringen mee?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:40

Embe schreef:

Ja maar ik had gehoopt er overheen gegroeid te zijn :+[/quote]

Geloof me, ik ben 41! en hoop dat ook steeds maar krijg, als ik stop, steeds weer pukkeltjes :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:44

Biedt dus weinig perspectief :+ Naja misschien nog 1 maandje aankijken of het erger wordt. De pukkeltjes zijn deze week begonnen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:48

Ik heb dan zelf liever wat pukkeltjes dan die extra hormonen in m'n lijf. Maar dat is mijn mening natuurlijk :P
Ik dacht ook altijd, daar groei ik toch wel overheen zeker. Maar ach.