Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:22

Hallo... Ik kom me weer eens melden. Er komt weer een nieuwe fanatieke poging aan. Bokkers die me hier eerder hebben gezien weten dat ik verschrikkelijk veel moeite heb met afvallen (lees, ik val niet af...).
Tot mijn grote verdriet is vorige week mijn bijrijdpaard in Utrecht overleden na een koliekoperatie. Ik ben dus op dit moment 'uit de paarden' en ga me maar op de sportschool storten.

Ik hoop dat er hier mensen zitten die ook iets weten over voeding en (vrij fanatiek) sporten. Ik weet dat als die balans niet goed is, je ook voor geen meter afvalt, maar ik heb me er redelijk in verdiept en volgens mij is mijn schema zo slecht nog niet. Tips zijn dus welkom...

De eerste plannen voor vandaag:
o: glas roosvice 50/50, 2 magere snelle jelles (maandag boodschappendag, niets anders in huis)
t: niets, want dat heb ik niet bij me
l: 2 vk boterhammen met light beleg (kipfilet, rosbief of zoiets), 1 krentenbol
t: fruit (kan ik bij de lunch kopen ;-) )
* 20 minuten fietsen
* 1 uur Body Pump
a: weet ik nog niet.

Verder zit mijn eerste halve liter water er al in, drink ik verder alleen (groene, witte thee)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:38

Ik mis je zuivel een beetje Bonechi. Welkom trouwens.

Mijn lijstje vandaag:
O: Allbran in magere melk, 2 kopjes thee
T: 2 Kopjes koffie, pakjes crackers
L: 1 Volkoren boterham met anijshagel, 2 Vitalu crackers met light jam, beker Optimel
T: 2 Kopjes koffie, appel
A: Aardappelen, sla (met gekookt eitje en slasaus) en kleine varkenshaas.

Calorieën: 1272
Moet dus nog wat bij....

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:48

Oh dat is goed om te melden: Ik mijd zuivel dus dat klopt! :D
Ik heb erg last van hooikoorts in dit seizoen en zuivel slaat op mijn slijmvliezen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:01

Ooh oké!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:03

Wat de calorieën betreft he... Wie van jullie zit er met zijn/haar lijstjes echt rond de 1600-1800 en valt daarbij af? Ik haal het vaak niet, maar weet ook nooit waar het mee aan te vullen (zonder de koolhydraten of suikers in te schieten). Appels maken wat dat betreft geen verschil

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:10

Ik zit meestal rond de 1400 calorieën, vind het ook erg moeilijk om hoger te komen.
Je hebt wel van die zakjes Kellog's snacks, die zijn 99 kcal.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:14

Anna-Jelly schreef:
Ik zit meestal rond de 1400 calorieën, vind het ook erg moeilijk om hoger te komen.
Je hebt wel van die zakjes Kellog's snacks, die zijn 99 kcal.

Maar das niets anders dan suikers en koolhydraten toch? Dan heb ik er 4 nodig om op peil te komen, en daar wil je er eigenlijk niet teveel van hebben... :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:15

Hehe, nee inderdaad.
Misschien 's ochtends een paar boterhammen eten en 's middags nog 1 erbij?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:19

Maar dan kom ik op hetzelfde punt: als ik s morgens 2 boterhammen eet, s middags 3... dan zit je weer op veel koolhydraten. S morgens wil ik vooral over op fruit. (dat krijg ik ook nog goed weg). Lunch wil ik gewoon brood blijven eten omdat het enige handige is hier op kantoor. We hebben wel een saladebar maar die drijft in de mayo :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:56

Wat is er mis met koolhydraten?? Of volg je een koolhydraat-arm dieet?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:46

Nou het is meer dat ik al 1001 pogingen heb gedaan om ook maar een gram af te vallen... en dat niets lijkt te werken. Nu heb ik gelezen dat het wel eens zou kunnen komen omdat mijn dagelijkse patroon vrij veel brood/crackers bevatte en die koolhydraten zich omzetten naar suikers. Vandaar dat ik er een beetje op ben gaan letten.
Geen idee of dat wel het gewenste effect heeft, maar daarom houd ik me aanbevolen voor tips!

Herziening van schema:
o: 2 magere snelle jelles
t: niets
l: 2 volkoren boterhammen met becel light, rosbief, gekookt eitje en 1 bakje rauwkostsalade
t: mandarijn en appel
*: 20 min fietsen, 1 uur bodypump
a: nog geen idee

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:01

Veel eiwitten erbij eten.
Dus, gekookte eieren, vis, mager vlees, dat soort dingen. Ook veel VEEL groentes is goed. Dus bak sla, spinazi, dat soort dingen. Daarbij is olijfolie ook een goede, dus de spinazi bakken met wat knoflook in olijf olie bv.
Of een grote vak magere joghurt. Zitten wel veel eiwitten in, vult goed, maar weinig koolhydraten en suikers. Zelfs gewone joghurt of kwark is nog wel goed. Als het maar niet gezoet is.
Oh wacht, lees ff terug, en je vermeid zuivel. Nouja, laat het toch maar staan mocht iemand anders er wat aan hebben :P

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:07

Oooh.. .twijfel.. Heb een schitterende bikini gezien... levertijd 4 weken... wel of niet een maat kleiner kopen??? :D Ben nog nooit een maat afgevallen, dus of het lukt... maar ook zonde als ie straks te groot is. En wil ook niet meer wachten want dan issie uitverkocht! Dilemma's

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:08

Spinazie heb ik nog liggen! Kan ik vanavond wel maken! Haal ik er nog wel wat zalm bij ofzo!

Kiki123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:49

Bonechi_ schreef:
Wat de calorieën betreft he... Wie van jullie zit er met zijn/haar lijstjes echt rond de 1600-1800 en valt daarbij af? Ik haal het vaak niet, maar weet ook nooit waar het mee aan te vullen (zonder de koolhydraten of suikers in te schieten). Appels maken wat dat betreft geen verschil

ja! ik kom denk ik wel aan de 1600-1800 calorieën en tot nu toe val ik af!
Via de dietiste heb ik een boekje meegekregen over sporten en voeding. Misschien dat je die ook ergens kan bestellen?
Zelf sport ik 5-6 keer per week (roeien en hardlopen) en verder beweeg ik tussendoor ook veel (gemiddeld 80 min fietsen op een dag)
Hierdoor kan ik ook echt niet leven op 2 crackers als lunch.
Op een dag eet ik 6 VK boterhammen(!!).
Ik ben van mening dat het gezonder is om 6 VK boterhammen op een dag te nemen ipv tussendoortjes etc.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:17

Bonechi_ schreef:
Oooh.. .twijfel.. Heb een schitterende bikini gezien... levertijd 4 weken... wel of niet een maat kleiner kopen??? :D Ben nog nooit een maat afgevallen, dus of het lukt... maar ook zonde als ie straks te groot is. En wil ook niet meer wachten want dan issie uitverkocht! Dilemma's

Het is wel een grote motivatie om 1 kleiner te kopen en die aan je deur oid te hangen :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:19

mijn dagje vandaag;
O: 2 volkoren boterhammen met halvarine en appelstroop
T: -
M: 2 Knackebrod 1 met halvajam en 1 met 20+ smeerkaas
T: appel en een krentebol
A: Maaltijdsalade :9
T: pakje sultana

Overigens staat bij mijn caloriechecker bij de krentebol dat dit een ''bij uitzondering'' product is.. Leek mij juist van niet ik vind ze zo lekker :9 maar bevatten wel veel kcal.

EDIT
Ik zie net dat ik op nog geen 1000 kcal kom vandaag..
Iemand nog aanvullingen oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:30

Misschien bij je maaltijdsalade een broodje of iets dergelijks eten?

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:26

Vandaag :) :

O: special K en m.yogurt + vers geperste jus
* 10 km fietsen
T: appeltje
* 10 km fietsen
M: 3 vk uit de oven (beetje ketchup, klein beetje geraspte kaas, 3 zwarte olijfen, beetje oregano kruiden) en een VK vruchtenhagel
A: 1 witlof met geraspte kaas en tomaat, 1 aardappel, 3 vegetarische balletje's. Toetje: half bakje m. yogurt met een geplet VK beschuitje
* 6 km hardlopen in 25 min.
* kwartiertje buikspier oefeningen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:54

Zo, jij beweegt veel op een dag zeg, Lizzy.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:16

Duke schreef:
Zo, jij beweegt veel op een dag zeg, Lizzy.

ja klopt, meestal loop ik op maandag, woensdag en zaterdag 6 km hard. de dagen dat ik niet hardloop rij ik sowieso wel paard.
Ik moet elke dag zover naar school fietsen!
één nadeel, je krijgt er wel véél honger van!! :+

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:29

Tussendoortjestips:
Plakjekipfilet besmeren met philadelphia light en oprollen
Plakjes komkommer met huttenkase
Cracotte vitaal met gerookte zalm
Roggebroodje met smeerkaas
Yoghurt met een handje ongezouten nootjes of rozijnen
Gedroogde abrikozen/pruimen

Zojuist ben ik gewogen en er was 1.7 kilo af jawel!!!!!
Bij mij is berekend dat ik 1430 Calorieen binnen moet krijgen ik zit zo rond de 1200 dus ik moet ook meer eten.

Vandaag:
O: shake
T: reep
T: banaan
L: Shake met verse jus dorange
T: ommelet met rookvlees
T: is er bij in geschoten
D: broccoli met slavinkje en een paar gebakken aardappeltjes
T: schaaltje cheese union chips die ik me beloofd had als ik was afgevallen :)

Tamara elke 2 kilo belonen is ook een idee ik doe dat nu bij 5 kilo pas ga ik ook aanpassen 2 kilo is ook al heel knap!en 5 dan is de stap zo groot.

Valt me op dat er hier meiden zijn die echt te weinig calorien binnen krijgen ik las ergens 1000 dat is niet goed dan gaat je lichaam niet meer verbranden je lichaam verbrand optimaal bij een minimaal aantal calorien dat je moet eten en dat verschilt per persoon.

AJ knap dat je zo afgevallen bent!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:40

Ik las laatst ergens over een formule waarbij je je persoonlijke calorie behoefte kon berekenen... Soort BMI sommetje, maar dan anders. Daarmee kon je ook berekenen hoeveel calorieën je nodig hebt om op je streefgewicht te komen. Zal morgen eens zoeken!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:47

@ Diana_Mabel
Klopt ik had mijn lijstje uitgerekend en kwam maar op 1000 calorieen ongeveer. Ik vroeg ook om tips om meer calorieen erbij te krijgen want het is inderdaad te weinig.
Ik heb net dan ook nog maar een zakje Snack a jacks op gegeten :9

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:11

Welkom terug Bonechi!

Ik heb vanmorgen geen tijd gehad om te wegen! Morgen nieuwe kans! Kom nu pas net thuis! Gewerkt tot 18uur en moest 1,5 uur later alweer op cursus zijn! Was ook nog eens een eindje rijden dus heeelll snel gegeten en omgekleed! Pffff........
Morgen nog een dagje heel hard bikkelen op het werk, veel zieke collega's helaas dus we houden bijna niemand over! Maar ja ik loop mijn benen onder mijn kont uit en heb geen tijd om te snoepen hahahaha

O: 2 boterhammen delight
T: evergreen
L: 3 boterhammen delight
T: niets
A: 1 aardappel, 1 gehakt gevalletje (was eigenlijk helemaal niet vet gelukkig) en tomaat en boontjes, geen toetje
T: niets want ik was hard aan de studie en nu ga ik niets meer pakken omdat ik straks weer in bed lig!