Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:04

marleen_usar schreef:
Op Google vind je de koolhydraten tabel,en als je je aan 100 per dag houd ben je al erg goed bezig.Bij boeken voordeel heb ik een goed boek gekocht.

Met alle respect: Dit is het atkins-topic en wat jij beschrijft is geen atkins maar koolhydraten arm. ( al vind ik persoonlijk 100 gr KH behoorlijk veel)

Femke,

Lees onderstaande link een door.
http://nl.atkins.com/programma

De ervaring leert datje met een paar weken inductie( fase 1) snel een aantal kilo's verliest. Daarna gaat het langzamer. De inductie is wel zwaar. Je stofwisseling wordt heel anders. Je kunt je slap voelen en hoofdpijn krijgen. Daarna gaat dit weg en voel je jezelf prima met juist meer energie.

Yeah, ik ben eindelijk onder de 68 gedoken na weken te hebben stilgestaan. 67,5 kilo :+ .
eyeopener: ik heb de afgelopen week nauwelijks frisdranken gedronken. Atkins raadt lightfrisdranken af maar ik kon het niet laten. Ik drink veel cola-light. meer dan een liter perdag. Nu dus maximaal 1 glas per dag en ik val weer af *\o/*

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:10

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:58

Goed hoor Nanda dat geeft een goed gevoel he,dan weet je weer waar je het voor doet.Ik ben ook weer wat kwijt,ik fiets nu iedere dag naar mijn paard en dat scheelt echt.Ook al heb ik een electrische fiets.

Faelivrin

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:26

Zo dat zijn duidelijke links! En waar ik vooral mee zit is wat eet je nou op een dag, dat gepuzzel is het eigenlijk meer. :o Ik bedoel, wat eet je 's ochtends? En voor lunch? En avondeten? En dan niet voor 1 dag maar voor de hele week ook nog variëren? :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:53

dat heb ik op de vorige pagina beschreven en vooral zelf uitpuzzelen inderdaad.
I vind 100 gr KH erg veel.. je mag van dr Fank zo nu en dan een glaasje light frisdrank, maar ik pak liever 50/50 van Roosvicee en dan aanvullen met water. En 's morgens pak ik een vierde glas multisap aanvullen met wtare ne dan Schindele's leem erin, is goed voor afvalstoffen kwijtraken maar je voelt je ook energiek door het ijzer wat er in zit!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:55

Dat boek wat ik heb daar staan lekkere recepten in,dan weet je wat je allemaal kan varieèren en zo.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:57

Okee dus het is gewoon echt puzzelen.. :) Nou dan ga ik daar maandag maar eens mee beginnen. :+

Iemand enig idee of je verse munt thee mag drinken in fase 1?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:09

Nou gaat hier wat minder, gister bbq gehad, met heerlijk vers stokbrood met tzatzikie. En ik voel me nu echt dik!! Ga maar niet wegen, doe ik zaterdag weer. Vandaag maar even flink stuk fietsen.
Ik drink eigenlijk alleen nog maar water sinds een week. Probeer de 2 liter per dag te halen. Voor iemand die nooit wat drinkt is dat behoorlijk veel, en ik word stapelgek van al die keren naar de wc. 2 x per dag was echt mijn maximum.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:34

je kunt lekker bbqen hoor, maar géén stokbrood erbij!
volgens mij mag verse muntthee wel maar ik zou even checken op de pagina van Atkins!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:38

Daar kan ik het niet op terug vinden.. :) Ben er een soort van verslaafd aan vandaar dat ik het vraag. Ik ga ook maar eens starten met 2 liter water drinken..

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:49

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:52

Er is van veel soorten thee bekend dat ze het afvallen tegenhouden zoals de sterremix en zoethout etc. Ik zou ze in de inductie niet gebruiken. Naarna voorzichtig kijken of het invloed heeft op het afvallen bij jou. ( zoals de cola-light bij mij.)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:45

Josefien schreef:
je kunt lekker bbqen hoor, maar géén stokbrood erbij!
volgens mij mag verse muntthee wel maar ik zou even checken op de pagina van Atkins!

Dat weet ik, maar kon de stokbrood echt niet laten liggen :S En baal nu natuurlijk weer vreselijk van mezelf :(
Groene thee is toch juist een goede voor afvallen ?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:56

Drink 3-4 liter thee per dag.....daarnaast een glas of 2 soms 3 cola light en gemiddeld twee flesjes water of Crystal Clear.

Ik vind het stokbrood overslaan ook lastig hoor! Maar ik merk er weinig van als ik dat zo nu en dan eet gelukkig. Ja je valt minder hard af.......

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:11

ja groene thee is lekker, drink ik ook veel van op een dag!
tja ik laat het echt staan want ik weet hoe ik me voel als ik het toch neem. Zelfde met frites, neem er 3 dan weet ik hoe het smaakt en verder kan ik met een gerust hart verder eten!
ga nu even lunchen: asperges salade met ham en ei (restjes maar wel lekker!)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:22

Ik heb net ei gehad met komkommer. :+ En ben nu water aan het drinken, heb net 1 glas op en zit al vol :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:37

Het drinken daar heb ik ook moeite mee,ik wissel wel af met bv water, groente sap, thee enz.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:44

Ik heb al bijna een liter op nu en dat is voor mijn doen al heel veel. Heb ook echt geen honger nu. :P Maar ga wel even wat eten anders val ik straks van ellende om..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:47

goede avond :D

ik heb vandaag met mijn paard over de drunense duinen gereden (zeg maar gevlogen)
ik had nou niet het idee dat meneer zo veel moeite met mijn gewicht had hij bleef dribbelen :o
nou zit ik ook niet zwaar op een paard en mijn eigen paard ken ik door en door maar toch wat is dat beest sterk *D

dat water drinken schiet er bij mij ook wel eens in zeker als ik lang achter het stuur moet zitten en geen wc op de route heb :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:52

Ik drink 's ochtends op mn werk al minstens 1 liter en dan rond 12 uur doe ik de fles nog eens half vol, die heb ik dan om 3 uur leeg. Thuis drink ik ook alleen maar water (lust geen koffie). Ben begonnen met zoveel water te drinken toen ik aan het Sonja-en was en ben er nu helemaal aan gewend.
Jullie moeten me ff helpen hoor, ik denk dat we gaan barbeknoeien dit weekend en ik wil dan een lekkere salade maken. Het liefst met vlees erdoor, maar kipfilet vind ik nogal saai. Iemand nog suggesties voor lekker vlees met lage koolhydraten?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:01

biefstuk en dan voor het bakken in de knoflook, olie, peper, oregano, tijm en rozemarijn marineren.
heel dunne reepjes van snijden en dan met olijven door de sla.
dressing van olie, knoflook, mostert en majo erbij

ook lekker sla, mozrella met een dressing van olie en basilicum.

of lekker pittig roerbak reepjes in de kikomansaus, verse rode peper/sambal, knoflook en olie marineeren
bakken en door een salade van wittekool of witlof

dit kan trouwens ook allemaal met kip :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:22

Ik heb altijd dorst...dus drink de hele dag door! LAchen als ik in vergadering zit, moet altijd 3x plassen.....

Ik vind salade met geitenkaas lekkerder dan met vlees! Maar als je vlees wil, is kalkoen ook lekker of uitgebakken spekjes.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:20

Mag je geitenkaas in fase 1 trouwens?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:44

Faelivrin schreef:
Mag je geitenkaas in fase 1 trouwens?

ja, Geitenkaas mag. Zie de link van de toegestane produkten van de inductie, op de laaste pagina.

daffrodil, Je krijgt dorst, een droge mond als je in ketose ( vetverbranding) bent. Is dus een goed teken! :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:59

ik heb geen idee of ik in ketose ben. Ik ging vanmorgen even het durp in naar de apotheek, daar hadden ze wel ketose sticks (niet van Bayer), maar 10 in een doosje, die kosten 31 euries!!!
Dacht ut niet!!! ;)
Bedankt voor alle salade tips!! :9