Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:16

Tatjana, een abortus wordt nooit onnodig gedaan!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:17

Tat_jana schreef:
over na gedacht hebben we zeker en er op los neuken de ik ook niet aangezien ik daar zo mn redenen voor heb.
daarbij komt jij bent in ieder geval nog aan de pil, dan heb je al meer "recht tussen haakjes" het weg te halen, dan dat je gewoon niks gebruikt en er idd op los neukt :j

en kind zou bij ons zeker geen vervelende bijkomst zijn, we hebben het financieel erg goed, we hebben onze woning zeer goed voor elkaar, we hebben eigenlijk alles wat een jong stel zich zou kunnen wensen.
daarbij staat er ook in mijn verhaal dat de kans bij mij verkleint is dat ik zwanger zou kunnen worden.
dus weg halen is voor mij geen optie, de kans dat ik het nooit meer wordt kan heel groot zijn.

ik vindt gewoon geen abortus als dat niet nodig is :)
dat is gewoon mijn mening,, en daar mag op gereageerd worden hoe dan ook daarom meng ik mij in deze discussie ( er zijn altijd voor en tegen standers en das maar goed ook :) )
maar mijn mening blijftmijn mening en daar stap ik dan ook niet van af.
ik ben zelf zo groot gebracht, en heb deze mening dan ook goed doordacht.

Dus heb je wel een kinderwens? Want dat snap ik nu niet helemaal... :o

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:17

Quellian schreef:
Hyppolyte, geen interesse dus in hoeveel flessen en poepluiers Kian vandaag heeft gehad? Geintje hoor... ;) Er is meer in het leven dan alleen je kind (geloof me, ik word GEK thuis, ben blij als ik weer mag gaan werken, wereld is erg klein, nog even en ik heb geen ander gespreksonderwerp meer).

Tat_jana, maar ik denk ook dat het anders is wanneer je kinderwens niet zonder slag of stoot wordt vervuld, dan sta je heel anders tegenover het afbreken van een zwangerschap.

dat is zeker zo :j
ik heb mn verhaal hierboven ook even een klein stukje verder uitgedrukt over het slikken van de pil en dan een abortus doen of geen pil en abortus doen.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:18

Citaat:
over na gedacht hebben we zeker en er op los fiets de ik ook niet aangezien ik daar zo mn redenen voor heb.
daarbij komt jij bent in ieder geval nog aan de pil, dan heb je al meer "recht tussen haakjes" het weg te halen, dan dat je gewoon niks gebruikt en er idd op los fiets

Oh, wat erg dit stuk tekst. Elke Nederlandse vrouw heeft recht op abortus, ook al ben je zwanger geworden doordat je onderbroek in de was tegen een andere onderbroek aan is gefietst.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:19

Tatjana, maar dan heb je toch gewoon een kinderwens? Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Of zie ik iets over het hoofd?

Oh Ayasha, walgelijk. Kun je niet gewoon een keer tegen haar zeggen dat je er zat van bent? Heeft ze verder niets om handen? :=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:19

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie eigenlijk wel een kinderwens, maar niet op dit moment en doen jullie het dus evengoed zonder voorbehoedsmiddelen omdat de kans dat je zwanger wordt al niet zo groot is en dus eigenlijk min of meer hoopt op een ongelukje ofzo? Of snap ik het nog steeds niet?

Citaat:
ik ben zelf zo groot gebracht, en heb deze mening dan ook goed doordacht

Dit kan ik dan weer niet laten, heb je het daadwerkelijk goed doordacht, of denk je dat je het goed doordacht hebt omdat je nooit anders hebt gehoord en dus nooit over een andere optie hebt nagedacht?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:20

Adil18 schreef:
Tat_jana schreef:
over na gedacht hebben we zeker en er op los neuken de ik ook niet aangezien ik daar zo mn redenen voor heb.
daarbij komt jij bent in ieder geval nog aan de pil, dan heb je al meer "recht tussen haakjes" het weg te halen, dan dat je gewoon niks gebruikt en er idd op los neukt :j

en kind zou bij ons zeker geen vervelende bijkomst zijn, we hebben het financieel erg goed, we hebben onze woning zeer goed voor elkaar, we hebben eigenlijk alles wat een jong stel zich zou kunnen wensen.
daarbij staat er ook in mijn verhaal dat de kans bij mij verkleint is dat ik zwanger zou kunnen worden.
dus weg halen is voor mij geen optie, de kans dat ik het nooit meer wordt kan heel groot zijn.

ik vindt gewoon geen abortus als dat niet nodig is :)
dat is gewoon mijn mening,, en daar mag op gereageerd worden hoe dan ook daarom meng ik mij in deze discussie ( er zijn altijd voor en tegen standers en das maar goed ook :) )
maar mijn mening blijftmijn mening en daar stap ik dan ook niet van af.
ik ben zelf zo groot gebracht, en heb deze mening dan ook goed doordacht.

Dus heb je wel een kinderwens? Want dat snap ik nu niet helemaal... :o

haha ik begrijp je verwarring.
heb opzich NOG geen kinderwens, wel wat later maar opzich nu NOG niet.
en dan met nadruk op mijn vriend die net van school is en een vast contrakt heeft, en nog heel druk is met vrienden etc, dus nog niet echt "volwassen"
hij is gelukkig wel volwassen genoeg om het allemaal om te gooien en er dan voor mij en het kind te zijn maar als het niet hoeft dan nog even niet.

maar als ik zwanger raak dan zullen we alletwee dolgelukkig zijn en er wat van maken :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:20

Even voordat het verkeerd word opgevat: Ik heb alle respect voor moeders, een goede vriendin is net moeder geworden en ik ga gerust samen met haar babykleertjes kopen, vind dat nog leuk ook. Voor haar, dat wel. Kan me ook heel goed voorstellen dat voor een kersverse moeder haar kind het enige is waarover ze wil praten en daar wil ik best naar luisteren.

Ik heb zelf totaal geen kinderwens, nooit gehad ook (en de kritische leeftijd begint in zicht te komen, ben halverwege de 30). Heb een miskraam gehad een tijd geleden en die dag vier ik nog jaarlijks (en die miskraam was deels zelf opgewekt). Ik ben dus voor abortus, ook later in de zwangerschap. Voor mij is een ongeboren kind inderdaad een ding, er zit voor mijn idee geen leven in. Dat komt pas als het geboren is en zelfstandig kan ademen en drinken. Ik heb nooit moedergevoelens gehad, ook niet toen ik zwanger was, integendeel zelfs. Ik heb alleen maar afkeer gevoeld en was dolgelukkig toen het ding in de toiletpot viel. En ik zou mezelf ook zo van de trap gooien of erger als ik weer zwanger zou zijn, iets wat bij mij zou kunnen gebeuren aangezien ik soms sneller handel dan mijn ratio bij kan benen.

Neemt niet weg dat ik iedereen die graag een kind wil dat van harte gun en ze ook op alle mogelijke manieren zal bijstaan, bereid ben om op te passen, kleertjes maak en wat er al niet nodig is. Alleen moet het niet om een kind van mij gaan want dat zal er niet komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:21

Ze heeft een eigen bedrijf, vraag me af of ze dat tegen haar eigen mensen ook doet := En mijn moeder doet daar rustig aan mee, gelukkig komt ze enkel in het huis waar de paarden ook staan op 1 avond per jaar na, dus dan vlucht ik gewoon de stallen in :') Echt door zulke mensen krijg ik nog meer afschuw van kinderen := Fijn om hier te lezen dat gelukkig niet alle moeders zo zijn!! Ik adopteer jou gewoon als stiefzus :j

Ik mag trouwens niet zeggen van mijn moeder ^) :')

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:22

Ik heb ook niets met ongeboren kinderen.
Beetje vieze actie trouwens, van diegene die allemaal links plaatste met foto's van foetussen, mag dat hier zomaar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:23

BPVS schreef:
Ik heb ook niets met ongeboren kinderen.
Beetje vieze actie trouwens, van diegene die allemaal links plaatste met foto's van foetussen, mag dat hier zomaar?

zolang ze in link staan vrees ik van wel...

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:24

Oh en de pil werkt niet een maand door, dat is een fabeltje. En niet zo slim om dat hier neer te zetten,want er zijn altijd meisjes die erin geloven, dat het zo werkt.
Als je de pil 1x vergeet moet je meteen de rest van de strip aan de rubbers.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:26

hyppolyte schreef:
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie eigenlijk wel een kinderwens, maar niet op dit moment en doen jullie het dus evengoed zonder voorbehoedsmiddelen omdat de kans dat je zwanger wordt al niet zo groot is en dus eigenlijk min of meer hoopt op een ongelukje ofzo? Of snap ik het nog steeds niet?

Citaat:
ik ben zelf zo groot gebracht, en heb deze mening dan ook goed doordacht

Dit kan ik dan weer niet laten, heb je het daadwerkelijk goed doordacht, of denk je dat je het goed doordacht hebt omdat je nooit anders hebt gehoord en dus nooit over een andere optie hebt nagedacht?

haha je eerste zin klopt wel een beetje :j , alleen hoop ik niet dat het op dit momen gebeurd maar liever over een jaar of twee.
maar als ik het dan voor het kiezen heb nooit geen kinderen of nu ? dan maar nu :j
ik ben wat dat betreft weer iets TE bijgelovig dat ik geloof dat als de tijd wil dat het gebeurd, gebeurd het toch wel :)
en als dat niet het geval is gebeurd het niet.
het is niet zo dat wij er niet klaar voor zijn,, maar andere dingen staan nu gewoon nog even vooraan.
maar dat zijn dingen die ook gewoon "vergeten kunnen worden" als de tijd zich aanbiedt :)

overgens heb ik er wel goed over na gedacht en dan met name in het begin van mijn relatie en het punt dat ik besloot te stoppen met mijn pil.
ik heb het er vaak met vriendinnen over gehad ( waarvan 3 nu inmiddels een kindje hebben ).
ik zie dan bij hun ook zeker veel dingen die echt niet leuk aan een kindje zijn ( maar dan ook ECHT niet leuk ) maar dat veranderd nog steeds niets aan mijn stand punt.

en zoals mijn schoonmam zecht hoe dan ook het komt toch wel groot :j

DON___RUBIN

BPVS schreef:
Oei, duur broertje heb je :D
Adil thanks voor de toelichting op het stuk van Tatjana, nu snap ik het :D
DONRUBIN de pil kan ook een keer niet werken, doordat je antibiotica moet nemen.
Een condoom is ook niet waterproof en een spiraaltje ook niet.
er zijn gewoon nog veel vrouwen die gewoon zwanger worden door de pil heen.
En iedereen moet zelf weten of ze los gaat met vriendjes hier en daar. We hebben een land met sexuele vrijheid. Sex is om te genieten en niet alleen voor de voortplanting want dan had, hoe heet hij ook alweer, daarboven ergens, wel gezorgd dat sex totaal niet lekker is.
Als je vriend je zwanger maakt kan jij hem nergens tot verplichten.

heel leuk wat je zegt als ik een antibiotica weet ik dat ik op de pil niet kan rekenen dus dan gebruikt je een voorbehoeds middel

hyppolyte

Ook nog eens ja, of je moet meteen een stopweek inlassen. Maar hangt er wel vanaf wanneer je de boel vergeet, in de 1e twee weken moet je met condooms aan de sleur, maar in de andere weken weer niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:29

Tatjana, het komt wel groot ja, maar liefde vult geen maagjes. Wel fijn dat jij alles 'op orde' hebt voor het geval je zwanger mocht raken.

Hyppolyte, opvoeding kost tijd!!! Ik ben op de goede weg, maar hoorde onlangs dat het 10 jaar duurt om een kerel naar je zin te maken :D

BPVS

DON___RUBIN schreef:
BPVS schreef:
DONRUBIN de pil kan ook een keer niet werken, doordat je antibiotica moet nemen.
En iedereen moet zelf weten of ze los gaat met vriendjes hier en daar. We hebben een land met sexuele vrijheid. Sex is om te genieten en niet alleen voor de voortplanting want dan had, hoe heet hij ook alweer, daarboven ergens, wel gezorgd dat sex totaal niet lekker is.

heel leuk wat je zegt als ik een antibiotica weet ik dat ik op de pil niet kan rekenen dus dan gebruikt je een voorbehoeds middel

je kan het ook vergeten, heb jij het nooit zo druk dat je wel eens iets vergeet?

Tat_jana

hyppolyte schreef:
Citaat:
Hyppolyte: Ik krijg daar zeer eh... Interessante, voorstellingen bij je eigen voortbrengsel er uit wurmen Mijn schoonmoeder zou een gat in de lucht springen als ik van gedacht veranderde trouwens.

Was de bedoeling ook _O-, goed geslaagd in de opzet dus :D

Citaat:
ik zelf ben dus echt fel tegen abortus MITS de zwangerschap voort komt uit geemeenschap die je niet hebt gewild, aldus verkrachting.
Ik vndt dan ook als je niet zwanger wilt worden je dus voorbehoeds middelen moet gebruiken, zowel pil als condoom ( of spiraaltje ).
doe je dit niet vraag je dus om een zwangerschap en mag je het in mij ogen niet weg laten halen, ook niet als er ouders etc opstaan om het weg te halen en ook niet als je je zelf te jong vindt om een kindje op te voeden, dat had je dan maar moeten bedenken voor je aan de gemeenschap begon,, ( daar ben je in mijn ogen dan ook te jong voor )

in mijn situatie ben ik dus niet aan de pil en doe ik ook niet aan condooms, de pil is ook met redenen dat ik deze niet gebruik.
spiraaltje heb ik niet en condooms komen in mijn woorden boek niet voor.
heb nu een relatie van 3 jaar, eigen stekkie ( wel bij schoonouders op het erf ) nog geen kinderwens, zowel bij mij niet als bij vriendlief niet.

maar wij hebben sinds dag 1 gezecht zwanger is zwanger en dan is dat heel jammer ( al zou ik dolgelukkig zijn hoor ).
ik heb helaas de pech dat ik niet zonder slag of stoot zwanger kan raken, maar de kans zit er toch nog steeds erg groot in.

dus voor mij ? geen abortus

Oké, even een oaar punten.

ALLEREERST: MITS IS EEN VOORWAARDE!!!! Ik heb al zooooveeel mensen dat in de afgelopen paar dagen zien doen en ik kan het nu niet meer aanzien. DUs je bent ertegen TENZIJ het door verkrachting is, niet mits. Nu zeg je namelijk dat je er alleen op tegen bent als er een verkrachting in het spel is en dat je het voor de rest wel prima vindt. Dus voortaan braaf TENZIJ gebruiken en heeel ver weg blijven van het woordje MITS, ik weet dat het een prachtig woordje is en het erg mooi staat in een zin, maar als je niet weet hoe je het gebruiken moet, blijf er dan vanaf. Dit is niet alleen persoonlijk tegenover jou, maar tegenover iedereen die het zo heeft gebruikt (en dat waren er nogal wat). Ik heb er een paar dagen niet op gereageerd (heel knap van mij), maar nu kan ik niet meer |(.

Verder snap ik je niet, je wilt geen kinderen, maar hebt wel seks en gebruikt geen condoom of wat voor voorbehoedsmiddel dan ook? Sterker nog, condoom komt niet in je woordenboek voor, hebben je vriend en jij je dan wel laten testen? Graag enige uitleg, want ik begrijp je post simpelweg niet helemaal.

jazeker vriend en ik zijn allebij getest, van vriend wist ik het al wel dat er "niks" kon zijn aangezien hij maagd was, zekere voor het onzekere genomen ( oh en wat heef hij me vervloekt ), en alletwee niets :)
verhaal is in de andere posts al wel uitgelecht denk ik ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:30

sowieso is de pil niet 100% veilig net als de condoom dat niet is. Als je ze samen gebruikt is de kans klein maar niet onbestaand, als je een van de twee gebruikt (bv condoom omdat je dus antibiotica moest nemen) en die condoom scheurt/er zit een gaatje in kan je zomaar met de gebakken peren zitten.

Ik leer trouwens veel bij van dit topic :=
vooral dat ik nog lang niet zo'n apart geval ben als ik dacht wb seks

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:31

Het zal zeker wel groot komen, als jij het zelf niet doet zijn er nog pleeggezinnen enzo. Maar dat is niet de bedoeling denk ik.
Trouwens die condooms. die kunnen eraf floepen of lek worden.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ongewenst zwanger worden dat kan iedereen overkomen die aan sex doet.

hyppolyte

Citaat:
Hyppolyte, opvoeding kost tijd!!! Ik ben op de goede weg, maar hoorde onlangs dat het 10 jaar duurt om een kerel naar je zin te maken

Ooohhhhh, dan kwam ik gewoon 7,5 jaar tekort :+. Nou ja, blij dat ik van hem af ben, was er zo een die niet teveel tijd in mij/onze relatie wilde steken, ben je beter kwijt dan rijk heb ik ontdekt. Maar das wel heel erg offtopic :o

DON___RUBIN

zijn geen fabels een pil werkt een maand door geloof mij maar
en ik vind als mensen het als genot zien ja logisch zou niet goed zijn haha
maar wil jij erop los fietsen knip t dan lekker door zodat je geen klein wondertje de schuld moet geven en hem /haar "vermoorden" in mijn ogen

ieder het zijne maar ik denk er dus echt anders over !!

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:33

BPVS schreef:

nee ik weet wel waneer ik een kuur heb geslikt haha

heel leuk wat je zegt als ik een antibiotica weet ik dat ik op de pil niet kan rekenen dus dan gebruikt je een voorbehoeds middel[/quote]

je kan het ook vergeten, heb jij het nooit zo druk dat je wel eens iets vergeet?[/quote]

hyppolyte

Citaat:
zijn geen fabels een pil werkt een maand door geloof mij maar
en ik vind als mensen het als genot zien ja logisch zou niet goed zijn haha
maar wil jij erop los fietsen knip t dan lekker door zodat je geen klein wondertje de schuld moet geven en hem /haar "vermoorden" in mijn ogen

ieder het zijne maar ik denk er dus echt anders over !!

Ik weet al van wie we binnenkort een SA zien met een 'ik ben zwanger ondanks de pil'-verhaal. ;)

BPVS

Het zijn wel fabels, je kan al zwanger worden als je 1 pil vergeet.