Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:20

dus omdat ts een fout heeft gemaakt qua voorbehoedsmiddelen, moet ze nu met tegenzin een kind op gaan voeden.. volgens sommigen hier?

eekhoornerik

zap schreef:
HubbaBubba schreef:
Ik lees niet meer mee (vanavond niet in elk geval)
Word er een beetje verdrietig van...
Meerdere mensen om me heen hebben moeite met kindjes krijgen en dit "ding"... achh...... ;(

En dit vind ik ook zo'n dooddoener. Het is heel vervelend, maar je moet imo andersmans problemen niet op een ander
projecteren en daar naar oordelen.

mee eens, wat kan TS er aan doen dat anderen geen kindje kunnen krijgen?
Dat is toch niet haar schuld?

Ieder mens heeft bergen en dalen en voor ieder mens kunnen die bergen en dalen er anders uit zien.

Ojajoh

zap schreef:
HubbaBubba schreef:
Ik lees niet meer mee (vanavond niet in elk geval)
Word er een beetje verdrietig van...
Meerdere mensen om me heen hebben moeite met kindjes krijgen en dit "ding"... achh...... ;(

En dit vind ik ook zo'n dooddoener. Het is heel vervelend, maar je moet imo andersmans problemen niet op een ander
projecteren en daar naar oordelen.

Ik vind dat ts een goede beslissing maakt :j

wat nou dooddoener :?

als ts echt zulke geweldige beslissingen maakt dan had ze wel een condoom gebruikt!

ik stap er overigens ook uit, ga er emotioneel helemaal aan onderdoor!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:24

LimaMambo schreef:
dus omdat ts een fout heeft gemaakt qua voorbehoedsmiddelen, moet ze nu met tegenzin een kind op gaan voeden.. volgens sommigen hier?

Dat zeg ik niet, maar 1+ 1 is 2 toch?

zere borsten opgeblazen gevoel menstruatie die uitblijft en dan de schuld aan het roken geven ik vind het ontkennen.
En dan nu pas na 16 weken oeps?

TS is heel duidelijk dat ze nu geen kind wil, en weet vrijwel zeker dat haar standpunt hetzelfde was voordat ze wist dat ze zwanger was.

Vind alleen wel dat ze er erg laks mee om is gegaan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:25

Ik vind het echt naar dat mensen er emotioneel bij betrokken raken. Ik wou dat ik het voor iedereen goed kon maken. Misschien is het inderdaad een verstandig idee om gewoon afstand te houden als het je dichtbij raakt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:25

Er zijn genoeg topics met discussie over abortus in het algemeen. Kan iedereen die het moeilijk heeft met TS haar vrije keuze, en de wet die dat ondersteunt, dat topic niet opzoeken?

Wat is het nut van een jong meisje in een moeilijke fase te veroordelen en allemaal ellende van anderen naar haar hoofd te slingeren?

Ze gaat er echt niet door van mening veranderen en hulp en steun geeft het zeker niet. TS is bij de kliniek geweest en als ze twijfelt of praktische hulp nodig heeft dan kan ze naar het FIOM, dat zullen ze haar daar ongetwijfeld verteld hebben. Jullie helpen in ieder geval NIET op deze manier.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:26

Wat ik me avraag is de mensen die zo fel op ts reageren en mensen die 'zo nodig de wet moeten veranderen' wel weten wat er vervolgens gebeurt?? Baby's die niet gewenst zijn, baby's die NIET opgroeien in een liefdevolle gezindssituatie (omdat die er gewoon NIET IS!), baby's die geen stabiele thuissituatie hebben (en we weten allemaal wat er dan heel vaak gebeurt...), misschien wel veel meer kinderen in kindertehuisen/op straat of weet ik veel wel niet.

Een goede basis voor het kind is er bij lange na gewoon niet en hoe hard iemand anders dan ook roept dat 'je je verantwoordelijkheid moet nemen', die goede basis zal er gewoon NIET komen, omdat het niet kan en omdat ts het niet WIL! Waar een wil is een wellicht een weg (niet altijd en zeker neit als het om een goede basis voor een kind gaat), maar dan moet die wil er wel zijn en die kan niemand, maar dan ook niemand ts verplichten!

Maar nee, laten we lekker alle ongewenste kinderen, zonder thuissitatie de wereld op helpen en ze het dan verder uit laten zoeken. Ja, dat lijkt me de ideale situatie en een fantastisch plan:j!

Wees blij dat ts iig NU haar verantwoording neemt en wel degelijk voor het kind kiest, namelijk het kind niet op laten groeien in geen goede omgeving!

@ikdoemaarwat... het gaat toch om ts of niet? Wat is dan het nut om andere mensen erbij te halen? Dat heeft er imo helemaal niks mee te maken. Ja, sommige mensen hebben misschien problemen kinderen te krijgen (en dat is heel vervelend als je wel een kinderwens hebt!), maar moet ts met die info? Het kind dan maar houden, omdat andere geen kinderen kunnen krijgen, maar het wel graag willen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:27

Waves schreef:
Er zijn genoeg topics met discussie over abortus in het algemeen. Kan iedereen die het moeilijk heeft met TS haar vrije keuze, en de wet die dat ondersteunt, dat topic niet opzoeken?

Wat is het nut van een jong meisje in een moeilijke fase te veroordelen en allemaal ellende van anderen naar haar hoofd te slingeren?

Ze gaat er echt niet door van mening veranderen en hulp en steun geeft het zeker niet. TS is bij de kliniek geweest en als ze twijfelt of praktische hulp nodig heeft dan kan ze naar het FIOM, dat zullen ze haar daar ongetwijfeld verteld hebben. Jullie helpen in ieder geval NIET op deze manier.

Halleluja amen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:31

zap schreef:
@ikdoemaarwat... het gaat toch om ts of niet? Wat is dan het nut om andere mensen erbij te halen? Dat heeft er imo helemaal niks mee te maken. Ja, sommige mensen hebben misschien problemen kinderen te krijgen (en dat is heel vervelend als je wel een kinderwens hebt!), maar moet ts met die info? Het kind dan maar houden, omdat andere geen kinderen kunnen krijgen, maar het wel graag willen?

Wilde ik net vragen...Dus omdat andere mensen het geluk niet hebben om kinderen te kunnen krijgen, moet TS hier voor 'boeten' en het kindje te wereld laten komen ondanks dat het ongewenst is?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:32

marielle231 schreef:
LimaMambo schreef:

Dat zeg ik niet, maar 1+ 1 is 2 toch?

zere borsten opgeblazen gevoel menstruatie die uitblijft en dan de schuld aan het roken geven ik vind het ontkennen.
En dan nu pas na 16 weken oeps?

TS is heel duidelijk dat ze nu geen kind wil, en weet vrijwel zeker dat haar standpunt hetzelfde was voordat ze wist dat ze zwanger was.

Vind alleen wel dat ze er erg laks mee om is gegaan...

nou schijnbaar is ts nooit eerder zwanger geweest een heeft ze die punten niet herkend, ts heeft het er ook over dat ze onregelmatige mentruatie heeft.. dus kennelijk is 1+1 geen 2 in dit geval

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:32

Poeh dit topic is wel heel hard gegaan, ook niet verwonderlijk natuurlijk. Heb niet alles nog door kunnen lezen, het is nogal wat en er blijft maar bijkomen. Met een aantal dingen ben ik het zeker wel eens, zowel de voors als de tegens.

Ik ben zelf ook van mening dat je de verantwoording moet nemen voor je daden en de TS is ook niet slim bezig geweest. Evenals het feit dat je kinderen KRIJGT en niet neemt. Daar gaan een heleboel mensen de mist mee in en totaal aan voorbij, ook degenen die ze niet kunnen krijgen. Die blijven maar doorgaan omdat ze ook niet kunnen accepteren dat het om krijgen gaat en niet om nemen.
Het is niet mijn bedoeling om hier een andere discussie mee te starten, maar om ook de andere kant te belichten, het is niet zwart en wit :n.

Ik ken in mijn directe omgeving ook een aantal mensen waarvan het beter zou zijn geweest als ze geen kinderen hadden gekregen. Waarvan eentje die het altijd onveilig doet en nu al een 2e heeft ook. Verder heeft ze een partij psychologische en financiële problemen, daarnaast is de relatie met pappa nr2 ook uit en groeien die kinderen echt niet op in een veilige stabiele omgeving. Aan de ene kant heeft ze haar verantwoordelijkheid wel braaf genomen, maar in haar geval was het echt beter geweest als ze dat niet had gedaan :n.

Of het geval waarin het eerste kind compleet genegeerd wordt en de 2e volledig opgehemeld wordt, want die is veel minder lastig, die heeft namelijk geen gedragsproblemen. En moeders maar zeuren dat ze het zo druk heeft en gaan lopen rellen op het moment dat ze erachter komt dat de opa en oma minder aandacht geven aan de 2e omdat zij vinden dat de 1e evenveel recht heeft op liefde maar dat tekort komt. En dat de 1e met 5 jaar wenst dat het een schilderijtje is, want schilderijtjes leven niet. En dat moeders vervolgens zegt, maar dan gooien we je weg.

Of de moeder die zich helemaal klemzuipt en haar tienerdochter volledig afbrandt als ze weer eens teveel gezopen heeft, waardoor dat meisje zich maar op de jongens stort en vervolgens bij jongens d.m.v. seks de aandacht zoekt die ze zo hard nodig heeft.

Of de kinderen die constant gepushed worden om aan de hoge eisen van hun ouders te voldoen, die ze bij lange na niet kunnen halen. Kinderen die zichzelf niet mogen zijn bij hun eigen ouders.

En nee, dit zijn helaas niet de enkele uitzonderingen, er zijn zoveel van dit soort situaties.

Dus in dit geval is het voor het kindje misschien inderdaad beter dan op te groeien bij een moeder die het niet aankan. Het zou kunnen dat dit voor de TS de enige kans is op een kind, maar dat is iets waar zij zichzelf mee zal moeten verenigen. Omdat zij de zwangerschap afbreekt wil dat nog niet zeggen dat ze geen respect heeft voor de mensen die niet zwanger kunnen worden.

Ik kan me beide kanten voorstellen, en ik denk dat als ik nu in een dergelijke situatie terecht zou komen dat ik ook min of meer gedwongen ben om hetzelfde te doen als de TS, ik kan nu al amper mijn hoofd boven water houden. Ik kan het me dus heel goed voorstellen. Maar de andere kant evengoed, als ik zo stom ben om niet op te letten, dan moet ik ook mijn verantwoordelijkheid nemen.

*edit*
@waves en zap Amen! _/-\o_

Dat sommige mensen het hier moord noemen vind ik erg ver gaan, TS heeft het al moeilijk genoeg zonder dat ze dergelijke dingen naar haar hoofd geslingerd krijgt. Dat vind ik ook aardig respectloos. De TS blijft namelijk wel gewoon netjes.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 02-03-10 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:34

jong meisje is midden 20,

ik ben niet tegen abortus, maar om na 16 weken een keer te bedenken dat je zwanger kan zijn vind ik echt vreselijk onozel.

en nee, ik respecteer haar keuze niet, of niet meer na zoveel weken

vind het triest en ik hoop dat ze het een plekje geven kan straks

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:35

Verantwoording nemen voor je daden kun je op verschillede manieren doen. Voor de een is dat het kind laten komen en er voor zorgen, voor de ander is dat een abortus. Fijn als we dat van elkaar kunnen respecteren. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:35

Dus als iemand er achter komt dat ze zwanger is na 4 weken (bv) is het wel te respecteren? Maar na 16 weken niet meer?

Hoeveel verhalen zijn er niet bekend dat men niet doorhad dat ze zwanger waren? Laatst hier nog op bokt, van een conours naar de verloskamer en zo zijn er nog zat verhalen ;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:37

Zelf heb ik 3 kinderen, maar bij de eerste dacht ik direct aan zwangerschap, ( eerste was trouwens ook niet helemaal gepland maar wel welkom)

Ok uitblijvende menstruatie zou ze misschien niet mee kunnen rekenen, maar vergeet niet de onveilige sex
Je weet wat daar van komt...

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:38

Hoe kan Bokt nou oordelen via de computer over de situatie van TS? %)

TS, ik heb bewondering voor je keuze en je standvastigheid daar in.
Ik wens je veel sterkte de komende tijd. En de kracht om in deze lastige en heftige situatie samen met je vriend een juiste keuze te maken. Wat voor keuze dit wordt of is, dat is aan jou. Y;(

Daarnaast hoop ik van harte dat je leert van de algehele situatie m.b.t. de pil en stoppen, want dáar heb je wel de eigen verantwoordelijkheid in en daarvoor zul je de gevolgen (de heftige situatie en moeilijke keuze nu) moeten dragen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:39

Tsja ach, je weet ook wat daar vaak genoeg niet van komt :+

Er zijn toch ook zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen? Wat gebeurd is, is gebeurd, daar verander je nu niets meer aan. Het enige wat ze kan doen is nu een weloverwogen beslissing nemen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:39

laetitia schreef:
zap schreef:

Wilde ik net vragen...Dus omdat andere mensen het geluk niet hebben om kinderen te kunnen krijgen, moet TS hier voor 'boeten' en het kindje te wereld laten komen ondanks dat het ongewenst is?

Waarom doen jullie verder ondanks de vraag van de mod's deze ochtend?
Kijk eens op de zoekfunctie en ga daar in een ander topic verder maar respecteer deze meid haar keuze dat ze er niet klaar voor is, ongeacht of het toen al dan niet verstandig was om zonder pil verder te gaan.
Ik denk dat ze zich al slecht genoeg voelt.

Heb respect voor elkaars mening...
Diegene die dit niet aankunnen, reageer zelf niet want sommige vinden het zelf nodig om te reageren, verlaat het topic gewoon vriendelijk en rustig en laat ons verder ontopic gaan en kijken hoe we haar kunnen helpen bij deze moeilijke beslissingen!

Een kind moet gewenst zijn, moet door beide ouders gewild zijn.

Maargoed, zolang we deze mensen aandacht blijven geven gaan ze hun koppigheid na en respecteren het topic niet.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:42

Week 16
Oefenen met de ademhalingsbeweging. Je baby is nu 15 cm en 120 gram.
Je baby
De baby haalt de benodigde zuurstof uit jouw bloed. Ademhalen is dus niet nodig, maar je baby begint de ademhalingsbeweging wel al te oefenen. Dat doet hij door vruchtwater in zijn longetjes te brengen en het er daarna weer uit te persen. De stembanden zijn inmiddels klaar. Die kan je kind alleen nog niet gebruiken, want zonder lucht kan hij er geen geluid mee maken.

Het huidje van je baby wordt beschermd door een witte, beetje vette substantie die zoet ruikt. Het beschermt de dunne en tere babyhuid in het vruchtwater. Vaak kun je nog iets zien van dit huidsmeer na de geboorte. Na de geboorte de baby ook niet meteen gewassen. Het natuurlijke huidsmeer beschermt ook de babyhuid na de geboorte.

Het is zo makkelijk om een kind te maken, maar om daar de verantwoording voor te nemen is een ander verhaal.
Je zegt nu dat je wel kinderen wilt rond je 30e, dan heb je toch alsnog last gehad van depressies dus dan vind ik dat gelijk geen goede reden meer om nu een abortus te ondergaan.

Waarom wil je je kindje niet laten adopteren? Omdat je dan de 9 maanden uit moet dragen en bevallen, want als je zegt dat je er dan al aan gehecht bent, zou dat nu ook al moeten want het is al een compleet mensje ondertussen.

Ik vind zoals al eerder is geplaatst ook dat je het roken niet de schuld kan geven van uitblijvende menstruatie e.d. en ik vind het helemaal kwalijk dat je stopt met de pil en toch seksueel actief bent zonder voorbehoedsmiddel, neem dan een spiraaltje, een prikpil of desnoods een condoom.

Ik hoop echt zoals ik al eerder heb gezegd dat je geen spijt krijgt van je beslissing, ik ben nu zelf 32 weken in verwachting van een dochter, had er ook niet zelf voor gekozen om het zo maar te zeggen maar ik ben er wel voor de 100% voor gegaan terwijl ik eigenlijk op straat stond zonder huis e.d. Nu heb ik een huisje gevonden en heeft mijn dochtertje al een hele mooie prinsessenkamer, wie had dat ooit gedacht!!!

Ik geloof dat als je het kindje houdt dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:44

Mijn maag draait een beetje om als ik dit lees..
Niet negatief tegen jou hoor TS.. maar gewoon in het algemeen
Ben pas 1 jaar moeder en het is echt het mooiste wat mij ooit is overkomen....
Een zwangerschap komt nooit uit.. is zwaar.. maar wat je er voor krijgt is zo mooi..
Ik ben weer opnieuw verliefd.. op mijn kind..
Ik geniet elke dag elke uur en elke minuut en elke seconde van haar..
Sta stilletjes in haar kamertje te kijken als ze slaapt het is zo iets moois..
TS denk er heeeel goed over na..
Voel je het al schoppen??
Ik voelde het met 14 weken al..
Het is geen eitje meer wat je weg haalt maar al echt een baby iets dat mij mentaal mega zwaar lijkt..

Ik ga je niet de les lezen over de pil etc hoe dom het is enz.. dat had je zelf ook wel door ..
Ik hoop alleen dat je de juiste keuze maakt..
( heb ook burn-out gehad nog niet lang terug etc.. maar desondanks is zij het allleeeerr mooooiiissste wat er mij kon overkomen )

Er is voor alles een oplossing als je beslist wel het kindje te houden

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:44

Bah Ti_Amo wat onrespectvol om de algemene baby informatie in dit topic neer te zetten, misselijk! %)

Edit: De rest van je reactie vind ik wel goed hoor! Alleen dat eerste deel niet.
Laatst bijgewerkt door Eydis op 02-03-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:45

Ti_Amo schreef:
Ik geloof dat als je het kindje houdt dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Daar geloof ik niets van. Voor jou is het gelukkig wel zo uitgepakt maar om er vanuit te gaan dat dat altijd zo werkt, nee.

Overigens denk ik dat in dit geval je niet alleen het kind een trauma bezorgd door het te laten adopteren maar ook de moeder. Wie is daar bij gebaat?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:46

Eydis schreef:
Bah Ti_Amo wat onrespectvol om de algemene baby informatie in dit topic neer te zetten, misselijk! %)

Edit: De rest van je reactie vind ik wel goed hoor! Alleen dat eerste deel niet.

hoezo onrespectvol ik snap dat goed als toekomstige mama en als mama zijnde het is de realtiteit

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:47

@Eponastable, misschien is het een idee om de juiste mensen te quoten? Als je namelijk het bericht even goed leest, respecteren wij ts keuze juist wel ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:47

Ik hoop dat al die mensen die hier zo oordelen TS een PB hebben gestuurd met de vraag wat ze voor haar kunnen betekenen als ze het kind houdt.
In de zin van oppas, geld, emotionele steun etc. En dat dan voor de komende jaren hè. Want oordelen is makkelijk, maar iemand echt helpen om JOUW principes uit te voeren is meestal een brug te ver.