Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:35

Ja, we hebben al eens pb-contact gehad over voer (SS) uit engeland.

Ik ben begonnen met een vondeling. Hierbij besmet met het konijnenvirus. Helaas ging deze na 1 jaar dood, hersenbloeding. Nieuw konijn, een 2de erbij als maatje en sinds kort een opvangkonijn erbij. Er loopt een topic over:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1313327

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:59

chocobroodje schreef:
Het kan zijn dat je door de hormonen tijdelijk minder last hebt

hier kan ik je in ieder geval een positieve bevestiging op geven :D gedurende mijn zwangerschap had ik echt veel minder last .. op het laatst was het voor mijn idee zowat weg en de fysio die me toendertijd behandelde(ben met 20wkn zwangerschap gestopt met behandeling) dat het door de hormonen kwam en met een beetje mazzel zou het na zwangerschap wegblijven.. die mazzel had ik nou net niet maar die 9 maanden waren wel heel erg fijn hoor :o

ik ben trouwens 34 jaar en mama van 3 kids, heb een hond, twee cavia's, twee adoptiekonijntjes, een oud paardje en binnenkort komt mijn vlekkenkind van bijna 5 maanden bij mij..
ik werk 24 uur per week ik lees graag maar ook veel te vinden achter de pc..paarden zijn mijn alles en ben sinds 2008 besmet met het westernvirus

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:17

Goed idee! Ik ben Iris, 21 jaar, heb op m'n verjaardag nog wel m'n pols gebroken en t is nooit meer goed gekomen met de pijn! En de beweegelijkheid. Heb vaak dikke vingers, erg koude hand, en pijn dus.
En dat speelt al 4 jaar

Ik was bezig kapper te worden maar dat is hem niet geworden, nu doe ik vakantiewerk in de thuiszorg en dat gaat jammer genoeg niet echt goed ivm m''n pols/hand.
Verder heb ik een arabisch volbloed waar ik heel heel heel gek op ben! 3 honden, waarmee ik er met 1 train. 3 katten, 2 konijntjes, 1 duif en 1 hamster...

Ik heb dus volgens het uwv nergens last van en kan lekker fulltime aan de slag ;(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 10:33

Ik doe ook mee, ik ben lia 35 jaar jong :D Ik leef samen met 2 honden 3 katten 2 goudvissen (in de vijver) kipje truus en 2 arabier hengstjes, volle broers en nakomelingen van mijn eerste eigen paard ;) Ik heb sinds 2 jaar PD na een bedrijf ongeval. Ben 100% afgekeurd. Als tijd verdrijf heb ik natuurlijk mijn dieren, moestuin, wandel veel, lees veel, doe een poging tot huishouden }:0 Ben bezig met de oudste pony te beleren (we stappen al rustig *\o/* ) verder doe ik creatief kliederen met verf (de hal is bijna klaar) Ik kook graag. Sinds kort ben ik van meneer de werkgever af, kan weer adem halen geen druk en stress meer (oa reden van deprie zijn) Ik zoek nog een andere plek voor mijn kerels wegen te grote spanningen bij ons op stal.

Gister ben ik bij een marathon wedstrijd wezen kijken en heb heel erg genoten, vooral van de pony's :D Kennissen vroegen mij al wanneer ik met mijn pony's mee ging doen. Er werd al druk mee gedacht hoe het PD probleem opgelost kon worden door aanpassingen aan oa de leidsels. _O- Ik heb gelijk gevraagd of ze ook willen sponseren, heb geen tuigen, kar, vervoer. Maarre :n Als ik een gek kan vinden..... >;) wie weet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:36

Weet niet waar je het hebt maar ik men ook met de paardjes. Ook groterdeels dus met 1 hand.

Zal me ook even netjes voorstellen.

Ik ben Lian, 26 jaar. Getrouwd met Roel en we hebben een hond, twee katten en 3 minipaardjes.

PD in mijnj linkerpols sinds mn 18de door een ongeluk op school.

Werk niet, volledig afgekeurd ook. Als hobby de dieren natuurlijk.

aikon

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 10:41

Mijn rechter hand, kan nog geen teugel vast houden.
Rij je recreatief, dressuur, marathon...... Ben wel benieuwt hoe jij het opgelost hebt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:45

Mijn man is geweldig die kan mn paard optuigen.

Ik kan zelf inspannen. Dan is het op de sulky stappen. Leidsels heb ik een leidselklem, dan kan ik dus met 1 hand sturen.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik er wel een nieuw paard voor bijgekocht heb hoor. Eentje die al ruim opgeleid was met mennen. Dus altijd netjes stil blijft staan met alles en goed luisterd en heel licht in de mond is.

Maar ik kan met haar gewoon alleen op pad. Heerlijk gevoel is dat!

Met mn andere paard heb ik geweldige groom gevonden die me echt met alles wil helpen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 11:04

Op een sulky stap ik niet meer, een 4 wieler wel moet steun in de rug hebben. Op de staartriem na lukt het enig zins om zelf op te tuigen (gebruik ik met longeren nog wel eens) Mooi dat man lief helpt optuigen. (die is ook besmet met het paardenvirus?) Mijn oudste pony heeft een blauwe maandeg voor een kar gelopen, een jaartje of 5 geleden >;) Eerst maar eens er op rijden, dan kijk ik verder. Ook gezien ontbreken van benodigde materiaal.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:15

Nee manlief heeft niks met paarden maar wil mij gelukkig wel veel helpen.

Ja sulky of vierwieler maakt niks uit natuurlijk. Kwa inspannen is het hetzelfde werk natuurlijk.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:20

Als ik weer een pony heb (ja ik wil een pony geen paard ;)) dan wil ik ook weer gaan mennen. Met mijn vorige pony heb ik dat ook altijd gedaan. Op dit moment heb ik niet de mogelijkheid om weer een pony aan te schaffen maar hopelijk in de toekomst wel weer :j

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 11:25

@chocobroodje, je woont te ver weg (of ik) hadden we samen kunnen crossen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:24

Dat was wel leuk geweest :j De 2 lamme bij elkaar _O-
Sorry ik ben nogal visueel ingesteld en zie al heel snel een situatie voor me :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:30

Kan leuk worden toch???? Zien hoe snel iedereen aan de kant vliegt. *grijns* Ieder een leidsel, net een les auto met 2 sturen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:32

_O- Zoiets zag ik ook al voor me, fietsers gillend uit de weg stuivend en een pony die the time of his life heeft :)) Die vrolijk zijn eigen weg op draaft met ons erachter :P

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:53

Haha, het is gezellig hier! :)

Wat een beestenboel hebben jullie allemaal zeg! Ik woon nog bij mijn ouders, we hebben twee katten en twee goudvissen. Eigen pony (ja, ook een ponygek) zit er helaas voorlopig niet in..

Haha, ik moest erg lachen om de geschetste situatie hierboven! Zie het helemaal voor me. :')

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:55

Trouwens, over autorijden gesproken.. Kunnen/mogen jullie dat en ondervinden jullie daar wel eens problemen bij?

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:18

Djesseka schreef:
Trouwens, over autorijden gesproken.. Kunnen/mogen jullie dat en ondervinden jullie daar wel eens problemen bij?

Ik kan wel autorijden, geen automaat en soms heb ik er wel wat last mee ja, net als sturen.... Maar goed ik ga niet overal naartoe fietsen.. :+
Pijn heb ik toch wel, zeg ik meestal.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:50

Ik heb een automaat. Dit scheelt voor mij de koppeling voor mijn been en het schakelen voor mijn arm.

Een schakelauto kan ik wel rijden maar dan moet ik die dag er andere dingen voor laten. En bij file heb ik wel een probleem. Dat is veel schakelen en dan loopt het zweet al snel van me af.

Met mijn gewone rijbewijs was ik nog gezond en met mijn E-achter-B ben ik eerst gekeurd door het CBR. Groen licht gekregen voor een normaal rijbewijs en hiervoor een dagcursus gedaan. Liever 1 dag heel zwaar dan elke week een rotdag van het lessen in een schakelauto. Zowel de instructeur als de examinator waren op de hoogte waardoor ik niet alles hoefde te verbloemen( het moest wel soepel gaan allemaal natuurlijk).

Ik wilde en wil perse een normaal rijbewijs want als mijn eigen auto kapot is ben ik nergens meer en praktisch alle vervangende auto's zijn schakelbakken. Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid wel om voor het dagelijks leven een automaat te rijden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:54

Ik heb last van mijn gasgeefenkel, en zit op de pillen, dus autorijden is niet verstandig. Maar ik woon in Amsterdam, en dan is de fiets het beste vervoermiddel. Naar stal kan altij met de auto (met hubbie achter het stuur) of op de scooter.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:57

Ik heb geen rijbewijs en zelfs dan lijkt het me niet verstandig met zo'n berg tramadol ;) Geeft niks fietsen is toch gezonder ;)

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:25

tramadol en verkeer gaat niet echt samen idd :P dat is een van de redenen waarom ik er toen in 1 klap mee gestopt ben..
hielp ook niet tegen de pijn en wilde weer gewoon "leven"
heb tot de dag van vandaag geen spijt dat ik die dingen buiten de deur heb gezet...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:38

Ik functioneer redelijk met tramadol en merk echt wel verschil of ik het neem of niet. Vandaag een lekker stuk gewandeld met mijn favo vriendinnetje en haar hond. Was erg fijn! We zijn in een stuk geweest waar ze koniks paarden en van die zwarte runderen hebben. Er liep echt een prachtig merrie veulen tussen! Wauw die had ik zo mee willen nemen :j Wat een dametje was dat zeg. De hond heeft heerlijk in de maas gezwommen en wij kwamen 2 nudisten tegen (geloof niet dat het daar was toegestaan) En nu zit ik lekker te puzzelen met House op de achtergrond :))

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:09

Hierom wil ik ook geen tramadol of andere dingen waarmee je geen auto mag rijden voor langere tijd slikken. Omdat bij mij ook de dystrofie in mijn been zit is fietsen en lopen erg moeilijk. Ik ben dus best afhankelijk van de auto.
Ik heb wel het geluk dat de dystrofie bij mij links zit waardoor een automaat alle auto-rij-problemen oplost.

suus, fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad. daar kan je weer even op teren.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:01

Toch wel aardig wat autorijders dus! Ik mag bijna afrijden, maar heb last van mijn schakelhand, dus merk dat wel hoor, als ik lang rij. Maar we zullen zien hoe het gaat straks.

Suus, dat klinkt als een heerlijk dagje! :)

Ik had gister een vreselijke hangdag, had overal last van en nergens zin in. Vandaag werkt het weer niet mee, maar ik ga lekker lunchen met twee vriendinnen in de stad, dus heb lekker iets te doen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:03

Rijbewijs halen zit hier altijd tegen.

Netjes verklaring van een huisarts gehaald e.d., alles geregeld dat ik in een normale auto mag rijden. Kreeg ik mn rechterpols heel erg overbelast.

Heb het nu maar weer op de lange baan geschoven want de verklaring van geschiktheid is maar 1 jaar geldig en die is nu bijna verlopen. Moedeloos wordt je er van.