Ik ben wel eens raar aangekeken als ik na de proef snel van m'n paard ging om naar adem happend weer lucht proberen te krijgen. Men dacht wel eens dat ik zat te huilen omdat ik het niet goed vond gaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KarinvdM schreef:Ik heb het als ik met rijden veel te veel mijn best doe, dan ben ik zo bezig met rijden dat ik het ademhalen vergeet. Gelukkig kan ik het steeds beter oplossen door toch weer te gaan ademen.
Ik ben wel eens raar aangekeken als ik na de proef snel van m'n paard ging om naar adem happend weer lucht proberen te krijgen. Men dacht wel eens dat ik zat te huilen omdat ik het niet goed vond gaan.
. daardoor nog meer stres > pony nog moeilijker > cirkeltje is rond...

CRos95 schreef:KarinvdM schreef:Ik heb het als ik met rijden veel te veel mijn best doe, dan ben ik zo bezig met rijden dat ik het ademhalen vergeet. Gelukkig kan ik het steeds beter oplossen door toch weer te gaan ademen.
Oh wat herken ik mezelf in jouw berichtje. Te veel mijn best doen (check), vergeten te ademen (check) en ook van t proefje (check). xd,
ik had het met springen. hele moeilijke pony, kind wat niet zo vaak springt en stres ;p = hyperen. daardoor nog meer stres > pony nog moeilijker > cirkeltje is rond...
Ben ik dus toch niet de enigste

Ja dat zijn allemaal tekenen dat je heel gespannen bent. Je spant je spieren van je schouders op, hierdoor krijg je vaak spanningshoofdpijn. Vaak wilt een warm bad en even tot rust komen wel helpen. Ik heb (chronische) hyperventilatie op men 14 de gekregen. Nu ben ik ondertussen 19 en heb wat ups en downs gehad, maar ik moet zeggen dat je er echt mee leert omgaan. Ik ben van mezelf heel gestresseerd en dat stapelde bij mij allemaal op totdat ik weer duizelig begon te worden, en dat duizelig worden zorgde ervoor dat ik niet meer alleen erges naartoe durfde en dat werd een vicieuze cirkel. Ben hiervoor naar de fysiotherapeut geweest en die heeft mij dan op een goede manier leren ademhalen en ook nog andere oefeningen gedaan volgens een bepaalde theorie. (Hij had hier wel een cursus voor gaan volgen).