hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:08

Ik heb het als ik met rijden veel te veel mijn best doe, dan ben ik zo bezig met rijden dat ik het ademhalen vergeet. Gelukkig kan ik het steeds beter oplossen door toch weer te gaan ademen.
Ik ben wel eens raar aangekeken als ik na de proef snel van m'n paard ging om naar adem happend weer lucht proberen te krijgen. Men dacht wel eens dat ik zat te huilen omdat ik het niet goed vond gaan. :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:17

KarinvdM schreef:
Ik heb het als ik met rijden veel te veel mijn best doe, dan ben ik zo bezig met rijden dat ik het ademhalen vergeet. Gelukkig kan ik het steeds beter oplossen door toch weer te gaan ademen.
Ik ben wel eens raar aangekeken als ik na de proef snel van m'n paard ging om naar adem happend weer lucht proberen te krijgen. Men dacht wel eens dat ik zat te huilen omdat ik het niet goed vond gaan. :D

Oh wat herken ik mezelf in jouw berichtje. Te veel mijn best doen (check), vergeten te ademen (check) en ook van t proefje (check). xd,
ik had het met springen. hele moeilijke pony, kind wat niet zo vaak springt en stres ;p = hyperen :(. daardoor nog meer stres > pony nog moeilijker > cirkeltje is rond... ;(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:01

ik heb de latste paar dagen vele hoofdpijn en denk natuurlijk weer dat er iets ernstigs n de hand is haha. Waardoor ik nog meer hoofdpijn krijg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:21

Kijk ook eens op deze site als je last hebt van hyperventilatie / angstaanvallen of iets dergelijks , wordt heel goed uitgelegd daar wat nu eigenlijk het probleem precies is en wat je eraan kunt doen / hoe je jezelf anders kunt leren denken waardoor je symptomen niet steeds erger worden :)

http://www.agorafobie.be/

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:34

goede link zeg!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:52

interessant !

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:52

wel confronterend ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 23:10

ik voel mij vandaag ook weer zo rar. Duizelig, hoofdpijn en soms tintels in mn gezicht.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:44

het ging zo lekker maar ben al de hele dageen beetje draaierig

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:46

CRos95 schreef:
KarinvdM schreef:

Oh wat herken ik mezelf in jouw berichtje. Te veel mijn best doen (check), vergeten te ademen (check) en ook van t proefje (check). xd,
ik had het met springen. hele moeilijke pony, kind wat niet zo vaak springt en stres ;p = hyperen :(. daardoor nog meer stres > pony nog moeilijker > cirkeltje is rond... ;(

Hier nog een, precies hetzelfde verhaal..
:') Ben ik dus toch niet de enigste :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:51

appiesjappie schreef:
het ging zo lekker maar ben al de hele dageen beetje draaierig

Balen zeg :(:)

Weet je wel waar het door komt ? :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:52

ik heb het ook zo'n 2.5 jaar ongeveer, had toen een emotioneel zware en stressige situatie, en sedert dien is het begonnen. paar keer door in kliniek geland toen ik echt niet meer kon ademen, gevoel alsof ik aan het stikken was. na ook wat traumatische ervaringen te hebben meegemaakt komt het nu weer wat meer voor. heb ook ademhalingstechnieken moeten aanleren maar dat helpt niet. omduur heeft dokter me gewoon kalmeerpillen beginnen geven omdat ik zo panikeerde iedere keer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:54

Maaike : Tegen dat panikeren helpt die site van agorafobie.be heel goed :j

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:01

ja? ik zal es kijke :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:19

Hij legt het gewoon geweldig uit , legt uit wat er aan de hand is , wat je doet , wat je lichaam doet , en als je dat goed in je oren knoopt en op volgt dan krijgt de angst geen vat meer op je waardoor de hele paniekaanval / hyperventilatie-aanval niet doorzet , echt ge-wel-dig !! +:)+

Dat is echt de sleutel , dat je als je je wat onprettig voelt , niet daarvan bang wordt en in een paniekaanval terechtkomt :)

Na die eerste symptomen zwakt het dan juist af in plaats van dat het steeds erger wordt totdat je echt denkt dat je doodgaat :o

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:21

Alleen als ik immens kwaad ben, zo zat ik gisteren te hyperventileren in mijn bed door een ruzie met een vriendin :')

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:09

@pmarena, tis idd heel interessante site! :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 15:30

ik heb geen ideewaar het draaierigevan komt. Ja hyper ventilatie. Mr ik ga ntuurlijk weerdenken dat het ergens anders van komt. Ik heb ook soms tintels in mn gezicht hebben jullie dat ook wel eens

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:35

@appiesjappe: dat draaierige was zowat mijn hoofdsymptoom, dag in dag uit. Dat zou te maken hebben met teveel/teweinig zuurtstof in de hersenen door verkeerd adem te halen. (weet het zelf niet goed meer). Ook die tintelingen had ik. Heb nu op een goede manier leren ademhalen, en ook de bron van mijn stress aangepakt en het gaat al heel wat beter nu!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 16:51

oooh wat super Riene, Enwat fijndat je het herkent. Stelt mij weer een beetje gerust! Stom he? Maar ik vind het altijd fijn als iemand iets herkent. Heb je dan ook hoofdpijn en last van je schouders?

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:59

Dankjewel! :) Ja dat zijn allemaal tekenen dat je heel gespannen bent. Je spant je spieren van je schouders op, hierdoor krijg je vaak spanningshoofdpijn. Vaak wilt een warm bad en even tot rust komen wel helpen. Ik heb (chronische) hyperventilatie op men 14 de gekregen. Nu ben ik ondertussen 19 en heb wat ups en downs gehad, maar ik moet zeggen dat je er echt mee leert omgaan. Ik ben van mezelf heel gestresseerd en dat stapelde bij mij allemaal op totdat ik weer duizelig begon te worden, en dat duizelig worden zorgde ervoor dat ik niet meer alleen erges naartoe durfde en dat werd een vicieuze cirkel. Ben hiervoor naar de fysiotherapeut geweest en die heeft mij dan op een goede manier leren ademhalen en ook nog andere oefeningen gedaan volgens een bepaalde theorie. (Hij had hier wel een cursus voor gaan volgen).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:04

okay. ik heb er ook fysio gehad en probeer de oefeningen te doen maar de duizeligheid blijft. Waardoor ikbang worden weer andere dingenga denken. Het ging echt zo lang goed. Waarschijnlijk heb ik nu ff een dipje of ben ik gewoon moe

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:08

Je moet veel geduld hebben, maar stilletjesaan kom je er wel bovenop en krijg je meer vertrouwen in jezelf. :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:09

j inderdaad dat ben ik nodig!! Ik twijffel altijd aan mn lichaam

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:15

pfffff ik ga mamar eens even flink aan de gang in huis tenminste een poging tot want dat zitten word ik ook niet vrolijker