Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k4tink4

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:08

Je moet geen gat in je hoofd prikken :P als je een klein gaatje prikt in een met pus gevuld puistje, voel je echt geen pijn :)

Verder voor het prikken je handen wassen, en na het prikken je gezicht wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:35

Ik had er ook weer last van nadat ik was gestopt met de pil. Ik was 2 weken geleden bij de natuurwinkel voor zwavelzeep maar toen werd me iets anders aangeraden. Het heet Plante System en het werkt echt, iig bij mij. Ik heb nu de wasgel en het serum. Het kost wel 30 euro bij elkaar. Je kan ook eerst vragen of ze een tester hebben voor je, heb ik ook gehad. Als het werkt bij je, werkt het al binnen 3 dagen. Én het is op natuurzuivere basis en zonder parabenen. Ze hebben ook pilletjes, ook natuurlijk. Google er anders even op. :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:48

Ze raadden bij mij clinique niet zo zeer af maar omdat er in stap 2 alcohol zat, ik heb huidtype 4, kon ik volgens hun beter een gelcreme gebruiken, en wat voor'n één. :Y)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:49

Wat dan?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:54

En wat is huidtype 4? Is dat heeeel vet?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:59

Ik lees hier toch wel veel positieve commentaar over het clinique 3 stappen plan en ik ben er ook wel best geïntreseerd in. Maar nu weet ik niet of het ook voor mijn huid geschikt is. Misschien kan er iemand van jullie vertellen of het aan te raden is of niet. Omdat het ook niet zo goedkoop is, wil ik er wel zeker van zijn dat het iets gaat helpen. Ik zal even mijn huid beschrijven.
Al een jaar of 3 heb ik dus last van die oh zo aantrekkelijke puisten :P . Deze zitten dan vooral op mijn voorhoofd (echt een slagveld) naast men neus en rond men mond en kin. Ik heb echt al alles uitgeprobeerd, van helder water tot scrub en wash gels, slakkengel, vishy, garnier, noem maar op. Maar niets helpt.
Dus zou het 3 stappenplan van clinique misschien wel helpen in mijn geval ? :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:01

Majo schreef:
En wat is huidtype 4? Is dat heeeel vet?

Dat is vet ja. ;) Huidtype 3 is gecombineerd vet, meestal is je huid dan alleen in de T-zone vet (voorhoofd & het gebied rond je neus).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:03

Yv_ schreef:
Wat dan?

Een gelcreme van Channel van € 72,-
Het zal mischien wel helpen, daar niet van maar dat heb ik er niet voor over.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:36

Morrow_less: Klinkt alsof je huidtype 3 hebt, gecombineerd vet. Anders moet je even de test doen op http://www.clinique.nl, dan kom je er ook achter :). Je kunt testertjes halen bij de parfumerie, daar doe je zo'n halve week mee. Anders kun je nog de probeerversie voor €30.- kopen, daar doe je een maand mee... Of het werkt bij jouw huid, weet je pas als je het hebt geprobeerd, is een beetje lastig zeggen via internet he :P :)..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:38

Goed reinigen iedere dag s'ochtends en s'avonds & 2x per week een masker kan ook helpen tegen een vette huid.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:41

Yv_ schreef:
Morrow_less: Klinkt alsof je huidtype 3 hebt, gecombineerd vet. Anders moet je even de test doen op http://www.clinique.nl, dan kom je er ook achter :). Je kunt testertjes halen bij de parfumerie, daar doe je zo'n halve week mee. Anders kun je nog de probeerversie voor €30.- kopen, daar doe je een maand mee... Of het werkt bij jouw huid, weet je pas als je het hebt geprobeerd, is een beetje lastig zeggen via internet he :P :)..

Is het in België in de parfumerie ook te koop of moet je daarvoor al bij de apotheker zijn ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:45

Denk het wel.. Hier in Nederland is het iig gewoon bij de betere farfumerien te halen, niet bij de apotheek...

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:01

Yv_ schreef:
Denk het wel.. Hier in Nederland is het iig gewoon bij de betere farfumerien te halen, niet bij de apotheek...

Wat bedoel je bij betere parfumerien ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:38

Douglas, Ici Paris etc.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:39

KellyZ schreef:
Ze raadden bij mij clinique niet zo zeer af maar omdat er in stap 2 alcohol zat, ik heb huidtype 4, kon ik volgens hun beter een gelcreme gebruiken, en wat voor'n één. :Y)

Bij Clinique is de laastste stap bij Huidtype 4 ook een gelcreme ;)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:53

Ik lees dat in huittype 2 alcohol zit, kan het iet zijn dat mn huid daarom uitdroogt?? :o

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:56

Focussed schreef:
Douglas, Ici Paris etc.

Oke, ik zal er eens langsgaan als ik in de stad ben :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:59

DON___RUBIN schreef:
Ik lees dat in huittype 2 alcohol zit, kan het iet zijn dat mn huid daarom uitdroogt?? :o

Ja, dan moet je stap 2 voor huidtype 1 of de Mild nemen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:42

Focussed schreef:
KellyZ schreef:

Bij Clinique is de laastste stap bij Huidtype 4 ook een gelcreme ;)

Ow, dat wist ik niet, volgens de verkoper niet, want ik moest een gelcreme voor mijn huid gebruiken en dat zat niet in het pakketje van Clinique volgens haar, daarom raadde ze mij Channel aan.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:44

het is vast al gezegt maar ik hoorde vandaag bij bio dat de pil er ook tegen helpt ;)
naar de huisarts dus :+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:45

@Morrow_Less: dat klinkt als mijn hoofd. Ik heb ook op mn voorhoofd en kin. Je zou het allicht kunnen proberen, nietwaar? Ik heb huidtype 2: vette kin en voorhoofd en normale wangen.
Als je wangen ook wat vettig zijn zou ik voor 3 gaan. Je kunt een proefpakketje kopen. En Focussed kan AAAAL je vragen beantwoorden, zij is Clinique expert ;)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:46

Focussed schreef:
DON___RUBIN schreef:

Ja, dan moet je stap 2 voor huidtype 1 of de Mild nemen.

Oke, en hoe doen jullie dat nu precies
jullie wassen eerst met de facewash??
dan de tonic en dan stap 3? en daarover meteen de dagcreme???

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:50

Stap 1: je maakt je gezicht kletsnat, pakt wat stap 1, maakt het schuimend in je hand, smeert je hele kop in en met water haal je het er weer af. Pak een handdoek en DEP je gezicht droog. NIET WRIJVEN!
Stap 2: doe een watje op het flesje, en draai het flesje om. Hetgeen wat op het watje zit, strijk je over je gezicht. Was daarna je vingers.
Stap 3: smeer de creme op je kop en klaar!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:51

Majo schreef:
Stap 1: je maakt je gezicht kletsnat, pakt wat stap 1, maakt het schuimend in je hand, smeert je hele kop in en met water haal je het er weer af. Pak een handdoek en DEP je gezicht droog. NIET WRIJVEN!
Stap 2: doe een watje op het flesje, en draai het flesje om. Hetgeen wat op het watje zit, strijk je over je gezicht. Was daarna je vingers.
Stap 3: smeer de creme op je kop en klaar!

moet dat smorgens en savonds of alleen smorgens of alleen savonds ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:52

2x per dag.