En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:17

lichte afwijkingen zijn idd niet erg, daar kan je mee leven want er zijn zoveel mensen die een licht hartritmestoornis hebben :)
wel een heel gek verhaal.. het enige wat ik zou kunnen verklaren waar die coma vandaan kon komen is een tijdelijk zuurstoftekort naar de hersenen... maar die pijn op de borst kan van alles zijn.. dat hoeft niet perse een hartaanval te zijn.. en wat je zegt, dat had op het filmpje gezien moeten worden.
Ik lees net dat een infectie bij de longen ook tot pijn op de borst kan leiden.. ik wist dat er iets was bij de longen wat die pijn kon geven maar wist niet meer precies wat.. dus je zou eventueel dat nog na kunnen laten kijken? ook omdat hij zoveel blowt...

gohya

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:22

Ze moeten zijn hart én de longen maar eens nakijken.
De HA zei 1 jaar geleden wel dat hij Angina Pectoris had,maar dat kan je toch niet zomaar vanaf de buitenkant zien lijkt me.
En daarvan raak je niet in een diepe coma.
Hij is verder niet benauwd en hoest ook zowat nooit.Alleen als hij die pijn op de borst heeft is hij wél benauwd.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:25

Ik zou eerder denken aan narcolepsie.
Dat is een soort coma waar iemand in kan raken en dus op niks meer reageert, maar wel alles horen kan.
Hij is dus helder van geest.Hij heeft je horen praten vanmorgen, maar kon er niet op reageren. Dat duid erop dat zijn hersenen goed werkten.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:26

Heel je topic doorgelezen en je kind is een gebruiker, hij weet donders goed waar hij mee bezig is, en natuurlijk is hij bang, de reden dat hij je smst op een feest is omdat hij zich veilig kan uiten bij jou, tegen zijn vrienden kan hij dat niet, je gaat niet zeggen dat je bang bent.
Ik denk dat ze in het ziekenhuis toendertijd alle lichamelijke oorzaken hebben uitgesloten en toen al zeker hun vermoedens hebben gehad over het drugs gebruik, waarschijnlijk is dit ook met hem besproken en gezien zijn leeftijd, lichten ze jou daarover niet perse in, want dat zal hij zeker hebben verzocht!
Zijn vorm van autisme speelt uiteraard mee in het erbij willen horen en je tof voelen, hij put zijn lichaam echter uit tot het letterlijk niet meer kan, dit komt dan halver wege de werkweek tot uiting.
Hij is volwassen genoeg om te beseffen waar hij mee bezig is, jij bent zijn moeder maar kan dit niet voor hem oplossen, hij moet dit zelf echt willen.
Hij is nu een keer tegen de muur opgelopen en dit is blijkbaar nog niet genoeg?
Ik zou proberen om hem te bepraten zodat hij naar hulp gaat zoeken, meer kan je niet doen, zeg dat ook tegen hem, dat jij hem niet kunt helpen, dat hij het ZELF moet willen en doen
Veel sterkte voor jou, heb ook kinderen in de adolescentie en ik weet hoeveel pijn dit doet, laat het los, want zolang jij zijn vangnet bent hoeft hij niet op zoek naar hulp

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:35

schorppie schreef:
Ik zou eerder denken aan narcolepsie.
Dat is een soort coma waar iemand in kan raken en dus op niks meer reageert, maar wel alles horen kan.
Hij is dus helder van geest.Hij heeft je horen praten vanmorgen, maar kon er niet op reageren. Dat duid erop dat zijn hersenen goed werkten.

Dit was niet vanmorgen gebeurt hoor,maar een poosje terug alweer.
Hij heeft mij van de 3 keer dat ik hem riep en wakker probeerde te maken maar 1x gehoord.
Dus de andere keren hoorde hij me niet.

"elmo1"
Dat hij gebruiker is ontken ik zeker niet.
Weet je,op een dag gebeurt er weer iets en dan is het miss. te laat.
Dat heb ik hem al meerdere keren gezegd,meer kan ik niet doen.
En áls het dan gebeurt, is het helemaal zijn eigen schuld.Ik waarschuw hem nog wel af en toe,maar anderzijds,wie niet horen wil moet dan maar voelen.Hoe afschuwelijk het ook klinkt.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:36

gohya schreef:
Ze moeten zijn hart én de longen maar eens nakijken.
De HA zei 1 jaar geleden wel dat hij Angina Pectoris had,maar dat kan je toch niet zomaar vanaf de buitenkant zien lijkt me.
En daarvan raak je niet in een diepe coma.
Hij is verder niet benauwd en hoest ook zowat nooit.Alleen als hij die pijn op de borst heeft is hij wél benauwd.

angina pectoris geeft pijn op de borst én kan benauwdheid veroorzaken....
nou ja als je zoon het zelf ook wil toch maar een keer een onderzoekje nog!
plus dat hij natuurlijk echt wat aan zijn leeftstijl moet doen... maar dat kan je hem niet verplichten op die leeftijd
dus dat lukt pas als hij het zelf echt inziet en niet meer stoer wil doen voor zijn vrienden..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:37

Hopelijk wordt gauw de oorzaak gevonden. En hoop ik dat hij er wat mee doet! En anders maar een vriendin voor hem zoeken :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:43

iloveyah87 schreef:
Hopelijk wordt gauw de oorzaak gevonden. En hoop ik dat hij er wat mee doet! En anders maar een vriendin voor hem zoeken :+

Hier zit het grootste probleem ook nog.
Hij heeft al jaren een hele goede vriendin [in zijn ogen dan] waar hij stapel verlieft op is.
Helaas valt zij alleen op meisjes en niet op jongens.Maar hij geeft de hoop niet op,lijkt wel of hij bezeten van haar is.Mede door haar is hij begonnen met blowen en drugs gebruik.
Voorheen kwam hij nergens,had geen intresse in vrienden en zat altijd maar thuis [wat ook niet goed is natuurlijk].
Totdat ZIJ in zijn leven kwam, ze liegt en bedriegt en profiteerd van hem.
Hij betaald heel veel voor haar.
Helaas mag je niets geen kwaad over haar zeggen.
Als hij daar eens vanaf kon blijven was er veel problemen opgelost.
Ik wil de schuld echt niet in haar schoenen schuiven hoor,maar zij is mede de oorzaak van zijn gebruik.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:47

aah das echt vervelend... als dat meisje eenmaal op meisjes valt dan stapt ze daar heus niet vanaf.. dat moet hij inzien.
Hoe verliefd hij ook is dat verandert niet..
Sneu voor hem dat zij soort van gebruik van hem maakt.. heeft hij dat wel door dat hij zoveel betaalt?
hopelijk gaan je zoons klachten snel over of wordt er in ieder geval snel een oorzaak gevonden!

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:48

een leven zonder vrienden is inderdaad niks maar een leven met drugs vrienden is op een gegeven moment als het te ver gaat geen leven meer hebben...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:54

gohya schreef:
iloveyah87 schreef:

Hier zit het grootste probleem ook nog.
Hij heeft al jaren een hele goede vriendin [in zijn ogen dan] waar hij stapel verlieft op is.
Helaas valt zij alleen op meisjes en niet op jongens.Maar hij geeft de hoop niet op,lijkt wel of hij bezeten van haar is.Mede door haar is hij begonnen met blowen en drugs gebruik.
Voorheen kwam hij nergens,had geen intresse in vrienden en zat altijd maar thuis [wat ook niet goed is natuurlijk].
Totdat ZIJ in zijn leven kwam, ze liegt en bedriegt en profiteerd van hem.
Hij betaald heel veel voor haar.
Helaas mag je niets geen kwaad over haar zeggen.
Als hij daar eens vanaf kon blijven was er veel problemen opgelost.
Ik wil de schuld echt niet in haar schoenen schuiven hoor,maar zij is mede de oorzaak van zijn gebruik.

Hmmm ok... Lastig... Liefde maakt blind! Een ANDER vriendinnetje??? Aangezien ik elke dag op sloterdijk kom }> ;) ( zelf heb ik een vriend hoor!)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:03

Liefde maakt hem stekeblind!
Haha jammer dat je al een vriend hebt.
Ik hoop gewoon dat hij op een dag een leuke meid tegen komt,dan zal alles wel beter gaan.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:06

wow! heftig!!
Gelukkig is het allemaal goed gekomen,
hopen dat het nooit meer gebeurd!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:08

Ik heb nog wel vrijgezellige vriendinnen hoor :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:25

Haha,hij werkt bij Stream [computers],onderdeel van Dell computers in Sloterdijk.Elke dag stapt hij daar in en uit de trein,hij heet Marco.Laat ze maar een keer heel hard Marco roepen hahaha.Miss. slaat er opeens een vonk over naar 1 van je vriendinnen en andersom ook.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:30

Hahhaha rijdt zijn trein langs Haarlem misschien zit ik weleens met hem in de trein whahaha ( of richting Utrecht)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:38

Zijn trein gaat naar Amersfoort/Utrecht,in Amersfoort stapt hij uit en neemt dan de stoptrein naar Ermelo.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:41

Nou misschien kom ik hem nog wel eens tegen en zal eens met hem praten dat ik nog wel een paar blind dates weet... Zitten ook velen op bokt ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:46

Ik krijg toch het idee dat je zoon zich duidelijk minder zorgen maakt dan jij TS. Ondanks zijn klachten blowt hij gewoon door?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:30

Inmiddels krijg ik het idee dat hij gewoon een flinke schop onder z'n reet moet hebben.
Door zijn levensstijl zet behalve zijn gezondheid, denk ik toch ook zijn baan op het spel.
Ik kan me niet voorstellen dat de baas blij is elke keer als hij een "leuke" avond/nacht heeft gehad.
Hij lijkt alle verantwoordelijkheid bij moeders te leggen.
Hij heeft donders goed door dat jij hartstikke bezorgd bent, en terecht.
En hij heeft nog veel beter door dat jij de kastanjes uit het vuur haalt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:40

Zo had ik vroeger een verslaafde partner en iemand van het CAD (consultatiebureau voor alcohol en drugs) vertelde toen dat de omgeving van een verslaafde meehelpt een verslaving in stand te houden door de kastanjes uit het vuur te halen. Toen wilde ik dat niet zo zien (voelde me aangevallen), nu ben ik er wel achter dat dat echt zo is. Ik zie het nu bij jou ook weer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 17:05

Maar wat zou ik moeten doen dan?
Hoe moet ik hem gaan behandelen en tegen hem gaan doen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:19

Phoei....meid je kan denk ik heel weinig doen!
Hij is volwassen en laat zich niet meer iets vertellen door zijn mamma!
Het probleem voor jou, ligt dan ook bij jou, en bij niemand anders!
Jij zal moeten accepteren dat je zoon verslaaft is aan de drugs!
Daar ga jij niets aan veranderen als moeder zijnde..en dat is zwaar..heel erg zwaar!!!!
Want welke goede moeder wil nu haar kind zien weg glijden in de wereld van drugs.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:26

Ik denk dat er geen passende oplossing je aangereikt kan worden. Maar je moet je eigen leven gaan leiden. En als hij belt met pijn op de borst dan verwijs je hem naar de dokter: ALLEEN ! En als hij klaagt dan kun je hem b.v. vertellen: Ach het zal wel meevallen, je blijft er gewoon door gebruiken dus zoek het maar uit....

En eigenlijk is het 't beste als hij op zich zelf gaat wonen.

Maar ja, ga er maar eens aanstaan als moeder..... :(:) Ik kan je nu heel goed advies geven.... maar krijg er al hartkloppingen van als ik me voorstel dat het 1 van mijn kinderen zou zijn |(

Toch is loslaten het beste.... dat is óók houden van !

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:12

Misschien kun je zelf eens met je HA gaan praten over jezelf en deze situatie. Hij kan je ongetwijfeld helpen aan informatie en lotgenoten-groepen.
Heel veel sterkte!