[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:41

Hartpatienten vallen onder de risico-factor, verder heb ik zelf het gevoel dat Belgie misschien wel veel nuchterder ermee omgaat.
Tuurlijk wil iedereen zijn kinderen beschermen maar hoe kun je alles voorkomen nogmaals ziek zijn hoort bij het leven en daar moeten ze weerstand tegen opbouwen op deze manier doen ze dat niet..
Krijg je nu een generatie die nooit een ziekte heeft meegemaakt en als er later godbewaar iets is waar niet op tijd een enting voor is dat ze dan allemaal dood vallen omdat het lichaam nog nooit iets heeft meegemaakt

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:02

Echwel schreef:
Hartpatienten vallen onder de risico-factor, verder heb ik zelf het gevoel dat Belgie misschien wel veel nuchterder ermee omgaat.
Tuurlijk wil iedereen zijn kinderen beschermen maar hoe kun je alles voorkomen nogmaals ziek zijn hoort bij het leven en daar moeten ze weerstand tegen opbouwen op deze manier doen ze dat niet..
Krijg je nu een generatie die nooit een ziekte heeft meegemaakt en als er later godbewaar iets is waar niet op tijd een enting voor is dat ze dan allemaal dood vallen omdat het lichaam nog nooit iets heeft meegemaakt

Ja ze gaan inderdaad veel nuchterder ermee om hier,mijn huisarts zei dat er bij de gewone griep ieder jaar minstens zoveel doden te betreuren vielen,maar dat dat allang geen nieuws meer is.
Hij zei dat het hier ook gewoon beschouwd werd als een gewone griep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:23

janderegelaa schreef:
chelletju schreef:
mijn moeder moest hem halen want werk met ouderen. ze was super misselijk en zit helemaal onder de uitslag ze mag hem dan ook NIET meer halen

Zouden er dan toch Canadese vaccins hier zijn? Of had ik stiekem toch gelijk...

Euhm tsja, iedereen kan wel ergens allergisch op reageren. Zit vast een stofje in waar chelletju's moeder niet tegen kan. Mensen met allergie voor kippenei mogen bijvoorbeeld de enting ook niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:25

Echwel schreef:
Heb ik weer de vraag, hoe bouwen mensen dan nog anti-stoffen op en waar eindigd het met enten.

Heel simpel: een enting bestaat uit een klein beetje "ziekte" waardoor je antistoffen opbouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:34

janderegelaa schreef:
In België enten ze maar 1 keer omdat de WHO dat geadviseerd heeft. Alleen Klink met Ab Osterhaus in zijn adviesclubje negeert dat. Google maar op "Klink negeert advies WHO".

Volgens rapport van EMEA:

"For certain groups, such as younger children and immunocompromised patients, the recommendation remains that two doses should be given, to ensure that their immune system responds adequately to the vaccination."

"a single dose of these vaccines is able to trigger an immune response that *may be sufficient* to give protection against the H1N1 pandemic influenza in some age groups."

"For both vaccines, a single dose may be used in adults aged between 18 and 60 years and in children and adolescents (from the age of 9 years for Focetria, and from 10 years for Pandemrix). Pandemrix may also be used as a single dose in the elderly."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:40

janderegelaa schreef:
Citaat:
Vraag je liever af waarom een groot land als Duitsland zwangeren niet wil enten. Vraag je af waarom Zwitsers die kinderen niet meer willen enten. Dat doen ze echt niet zomaar. Overigens werden in België kinderen ook al niet collectief ingeënt.

Diezelfde WHO die volgens jou adviseert maar één keer te enten, adviseert wel degelijk zwangeren vooral wél te enten. Jij bent 't selectief eens met de WHO; Duitsland zal niet voor niets besloten hebben tegen het advies van de WHO in te gaan en ondertussen heeft België alle reden om maar één keer te enten, want de WHO zegt het?

http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuw ... ?id=586798

WHO bezorgd over houding inenting tegen Mexicaanse griep

(Belga) De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) ziet de houding tegen de inenting tegen de Mexicaanse griep in vele landen met groeiend onbehagen tegemoet. "Het baart ons zorgen als mensen die toegang tot inentingen hebben, daarvan geen gebruikmaken", zei WHO-woordvoerder Gregory Hartl in Genève. "Het vaccin is een van de beste middelen die er in de bestrijding van de pandemie voor handen zijn", zei Hartl. "De nadelen om zich te laten inenten, wegen niet op tegen de voordelen." Hartl wees erop dat het agressi

Dat er bij het steeds groter wordende aantal inentingen ook nevenwerkingen zijn, is normaal
, aldus de woordvoerder. Hartl stelde dat vooral zwangere vrouwen zich moeten laten inenten. Die lopen veel meer gevaar dan andere mensen. "Er zijn belangrijke redenen dat risicogroepen zich laten vaccineren", voegde de zegsman eraan toe. Daartoe behoren ook werknemers in de gezondheidszorg. Volgens Hartl zijn er wereldwijd momenteel minstens 5.700 bevestigde doden door de Mexicaanse griep. (SIJ)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:40

janderegelaa schreef:
Jij moet het je afvragen, niet ik, ik ent sowieso niet.

Jij haalde de vraag aan :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:04

Enten jullie maar lekker maar toevallig staat er net in de krant dat het aantal gemelde griep gevallen die in het ziekenhuis opgenomen is afgelopen week drastisch gedaald worden. Ook worden er 8 nieuwe doden gemeld. Geen kinderen en ze waren allemaal al ziek voor ze de griep kregen.
De WHO kan het dan wel een pandemie noemen maar het RIVM noemt het vandaag in de krant een milde griepepidemie.

Jullie laten je leiden door angst, en dat is altijd een hele slechte raadgever.

Aantal griepbesmettingen neemt af AMSTERDAM - In de afgelopen week zijn er acht nieuwe sterfgevallen gemeld als gevolg van de Mexicaanse griep. Het aantal ziekenhuisopnamen wegens een besmetting met het virus is deze week afgenomen.

Bij alle acht slachtoffers was er sprake van onderliggend lijden, heeft het RIVM vrijdag bekendgemaakt. Het gaat om een 38-jarige man, een 41-jarige man, een 49-jarige vrouw, een 53-jarige man, een 53-jarige vrouw, een 65-jarige man, een 69-jarige vrouw en een 81-jarige man.

Het aantal ziekenhuisopnamen wegens een laboratoriumbevestigde infectie met Nieuwe Influenza A (H1N1) is deze week afgenomen ten opzichte van vorige week, 289 patiënten zijn deze week gemeld tegenover 359 vorige week. Ook het aantal patiënten met griepachtige klachten dat zich bij de huisarts meldt is de afgelopen week gedaald.

"Het kan best zijn dat er een nieuwe piek achteraan komt”, zegt arts Jim van Steenbergen van het RIVM. "Als we kijken naar de rest van de wereld kan het ook het begin van het eind zijn.” Het RIVM spreekt nog steeds van een milde griepepidemie.

Intensive Care

In totaal zijn tot en met 25 november 1587 patiënten opgenomen in het ziekenhuis en zijn 36 patiënten overleden. Bij 60% van de opgenomen patiënten en bij 88% van de overleden patiënten was sprake van onderliggende medische problematiek.

Afgelopen week zijn 29 Intensive Care opnamen gemeld, dit is een afname vergeleken met vorige week, toen 38 IC opnames werden gemeld. In totaal zijn 167 patiënten opgenomen (geweest) op de Intensive Care.

Voor de zemelaars onder jullie; BRON: Telegraaf- RIVM

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:10

BILTHOVEN - Ruim een derde van de kinderen (35 procent) krijgt koorts na de inenting tegen de Mexicaanse griep. Koorts is een bekende bijwerking, maar toch valt het hoge percentage op. Vier kinderen moesten kort worden opgenomen in het ziekenhuis wegens behoorlijk hoge koorts.

Ook twee andere kinderen moesten naar het ziekenhuis wegens overgevoeligheid voor het vaccin. „Met de kinderen gaat het weer goed”, zei vrijdag Kees van Grootgeest van Lareb, het centrum dat de bijwerkingen in Nederland bijhoudt.

Lareb ontving deze week 718 meldingen van bijwerkingen van het vaccin Pandemrix bij kinderen. De GGD vaccineert sinds maandag vele duizenden kinderen tegen de griep

Bron: Telegraaf

Anoniem

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:13

De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet... Jij verwijt anderen dat men zich laat leiden door angst, maar is wat jij hier loopt te prediken geen angst voor het vaccin?

Overigens ben ik erg nieuwsgierig naar je reactie op mijn opmerking aan jou: "Diezelfde WHO die volgens jou adviseert maar één keer te enten, adviseert wel degelijk zwangeren vooral wél te enten. Jij bent 't selectief eens met de WHO; Duitsland zal niet voor niets besloten hebben tegen het advies van de WHO in te gaan en ondertussen heeft België alle reden om maar één keer te enten, want de WHO zegt het?"

Ik denk dat iedereen kritisch is ten opzichte van de enting en de griep volgens eigen maatstaven. Ieder zijn goed recht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:25

janderegelaa schreef:
Jullie laten je leiden door angst

Wat een aannames weer.... Zou je daarmee op willen houden?

Het lijkt me trouwens moeilijk te bewijzen of die afname is ondanks de griepprik of dankzij... tenslotte zijn er al heel wat inentingen uitgevoerd, dus je zou het ook kunnen opvatten als indicatie dat de vaccinaties helpen. (En in beide gevallen trek je dan wat te snel conclusies...)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:26

Helemaal eens Janderegelaa. Maar je kunt plaatsen wat je wilt, sommige mensen willen het gewoon niet zien. Of niets horen wat niet in hun straatje past. Jammer, maar helaas.

dobbel

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:28

je kan het ook omdraaiien, pff wat wordt ik moe van een aantal personen hier, echt enorm jammer vooral de manier waarop er door sommigen gesproken wordt. zooooooo denigerend.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:29

Je bent wel degelijk angst aan het zaaien Janderegelaa. Je quote heel selectief en antwoord nog altijd niet op de vraag voor een bron waarin staat dat methylkwik al jaren verboden is en hoe het dan kan dat het nog altijd in de tetanusvaccinatie zit.

Jij plaatst alleen berichten die vooral de nadelen van de enting laten zien en deinst er zelfs niet voor terug om berichten van hoaxsites te plaatsen.
De enige die hier bezig is met bangmaken ben jezelf.
De rest laat iedereen in zijn waarde of die nu wel of niet wil laten inenten.

Blijkbaar ben je nog niet zo zeker van jezelf dat je anderen wilt overtuigen dat ze verkeerd bezig zijn?

Stop met eenzijdig en vooral selectief quoten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:30

janderegelaa schreef:
Als jij je ongeboren kindje vol met methylkwik wilt stoppen,

Feitelijk onjuist: er zit GEEN methylkwik in het vaccin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:34

janderegelaa schreef:
Als jij je ongeboren kindje vol met methylkwik wilt stoppen, een stof die al jaren verboden is, moet je dat vooral doen.

IK ben niet zwanger. Maar hier staat wel zwart op wit dat de door jou zo opgehemelde WHO zwangeren wel degelijk aanraadt zich te laten enten.

Citaat:
Werknemers enten tegen de griep is puur een economische reden want ook al ben je geënt, je geeft de ziekte gewoon door. Dat staat ook overal vermeld.

Dat snap ik ook. Sterker nog, dat heb ik eerder in dit topic al enkele keren zwart op wit (blauw) vermeld. Echter kunnen mensen in de gezondheid nu gewoon niet massaal gemist worden, dus door ze te enten minder ziekteverlof zodat ze andere zieken (of het nu MexGriep-zieken of mensen op de IC zijn) kunnen blijven verzorgen. Niemand zit erop te wachten dat straks 50% van de werknemers in de zorg ziek thuis zit.

Citaat:
Als het echt zo gevaarlijk is, waarom worden we dan niet allemaal geënt? Klink heeft 34 miljoen vaccins gekocht en daar kun je iedere inwoner van Nederland mee enten. En toch zeggen ze dat ze onvoldoende vaccins hiervoor hebben. Heel vreemd.

Hij is helemaal niet zo gevaarlijk dat de hele Nederlandse bevolking geënt moet worden. Waarschijnlijk is 95% van de bevolking uitstekend in staat deze griep gewoon uit te zieken. Dáárom is het niet nodig de hele bevolking te enten.

Ook ik snap overigens niet waarom ze het steeds hebben over spaarzaam omgaan met aantal vaccins, want 34 miljoen lijkt me inderdaad meer dan genoeg.

Citaat:
Angst voor een vaccin? Geen angst, maar je moet als mens wel weten wat je in je lijf laat spuiten en wat de gevolgen op langere termijn hiervan zijn.

Tsja, het leven zit vol risico's en ik heb voor mezelf besloten dat ik het risico om deze winter de MexGriep op te lopen zwaarder vind wegen dan de eventuele gevolgen van de enting. Gevolgen op lange termijn onbekend, das waar, maar als er aannemelijke reden zou zijn om daadwerkelijk te dénken dat de gevolgen op lange termijn daadwerkelijk geváárlijk zijn, geloof ik niet dat men überhaupt was gaan enten. Kwestie van goed vertrouwen. De WHO, Nederlandse overheid en producent van het vaccin zullen allen het beste voorbebben met de mens.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:38

Ook ik ben het in grote lijnen eens met Jan. Velen laten zich leiden door de grote massa. Prima toch....
Vele voors en tegens zijn inmiddels langs gekomen in dit topic. Ik vind het niet nodig voorstanders te overtuigen van mijn mening.
Heb alleen uiteengezet waarom ik tegen ben, en werd bijna neergesabeld (gelukkig niet door iedereen).
De regering is in ieder geval lekker door z'n vaccins heen, die door ons allen worden betaald. De epidimie is op z'n retour (kan nooit door de entingen komen daar het 3 tot 4 weken duurt eer het vaccin echt beschermd). Dus tijd voor andere zaken.........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:41

Shadow0 schreef:
Feitelijk onjuist: er zit GEEN methylkwik in het vaccin.

En al zou het er inzitten, de gemiddelde Nederlander krijgt 3,3 microgram per dag binnen alleen al door voeding.
Pure stemmingmakerij dat gezeur over methylkwik. Het wordt ethylkwik genoemd.

Een hoop van dit soort stemmingmakerij komt van de fabrikanten van zogenaamde gezondheidssuplementen. En die maken het zo sterk dat ze een van de ingrediënten in dit vaccin levensgevaarlijk noemen terwijl ze het zelf in hun tabletten stoppen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:41

Teddy321 schreef:
Ook ik ben het in grote lijnen eens met Jan. Velen laten zich leiden door de grote massa. Prima toch....

Inderdaad prima. Maar als ik persoonlijk een serieuze overweging maak om me wel of niet te laten enten en er uiteindelijk voor kies dit wel te doen, mag daarvoor best iets meer respect worden getoond. Ik respecteer zijn mening, nu mag Jan nog respect op gaan brengen voor de drijfveren van anderen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:43

janderegelaa schreef:
Als het echt zo gevaarlijk is, waarom worden we dan niet allemaal geënt? Klink heeft 34 miljoen vaccins gekocht en daar kun je iedere inwoner van Nederland mee enten. En toch zeggen ze dat ze onvoldoende vaccins hiervoor hebben. Heel vreemd.

Alles is vreemd als je maar een gedeelte leest.
Het vaccin wordt in gedeeltes geleverd omdat er gewoon nog niet genoeg is gemaakt. We hebben nu een gedeelte en krijgen over een tijd weer een gedeelte.
We hebben nu dus nog niet voldoende om mensen buiten de risicogroep om die wel geënt willen worden te enten.

Het is zooo simpel als je jezelf gewoon een beetje verdiept ipv simpelweg alle complottheoriëen te geloven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:45

Nouks schreef:
Kwestie van goed vertrouwen. De WHO, Nederlandse overheid en producent van het vaccin zullen allen het beste voorbebben met de mens.

Dat geldt toch net zo goed voor landen als Belgie, Duitsland en Zwitserland? ;)
Wat ik me afvraag; aangezien aan de normale seizoensgriep toch nog meer mensen overlijden jaarlijks, is het wel apart dat het zorgpersoneel zich daar niet verplicht voor moet in laten enten.
Hoe zit dat dan?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:47

Citaat:
Tsja, het leven zit vol risico's en ik heb voor mezelf besloten dat ik het risico om deze winter de MexGriep op te lopen zwaarder vind wegen dan de eventuele gevolgen van de enting. Gevolgen op lange termijn onbekend, das waar, maar als er aannemelijke reden zou zijn om daadwerkelijk te dénken dat de gevolgen op lange termijn daadwerkelijk geváárlijk zijn, geloof ik niet dat men überhaupt was gaan enten. Kwestie van goed vertrouwen. De WHO, Nederlandse overheid en producent van het vaccin zullen allen het beste voorbebben met de mens.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Medicijnen die eerst zo goed leken kunnen wel degelijk gevaarlijk zijn. Mijn beste vriendin ondervindt daar nog dagelijks de gevolgen van!!

Maar het blijft natuurlijk een ieder zin eigen keus. En daar heb ik respect voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:47

ThePast03 schreef:
Pure stemmingmakerij dat gezeur over methylkwik. Het wordt ethylkwik genoemd.

En dat is best een essentieel verschil :j: het zijn twee verschillende stoffen met verschillende effecten op het menselijk lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:48

Vraag je wat Twiggy... Misschien betere weerstand tegen de seizoensgriep? Hoger sterftepercentage maar minder zieken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:48

Twiggy2008 schreef:
Dat geldt toch net zo goed voor landen als Belgie, Duitsland en Zwitserland? ;)
Wat ik me afvraag; aangezien aan de normale seizoensgriep toch nog meer mensen overlijden jaarlijks, is het wel apart dat het zorgpersoneel zich daar niet verplicht voor moet in laten enten.
Hoe zit dat dan?

Dat is toch al meerdere malen uitgelegd. Iedereen heeft in min of meerdere mate immuniteit voor de normale griepen.
De Mexicaanse griep is een totaal nieuwe influenza waar niemand nog immuniteit voor heeft en daarom worden er ook zoveel mensen ziek.

Het gaat niet alleen om het overlijden van mensen, het gaat ook om het terugdringen van de pandemie.
De cijfers kunnen nu wel teruglopen maar als het straks kouder wordt kan er maar zo weer een explosie ontstaan, virussen doen het nu eenmaal beter bij kou.