Laat ik het zo zeggen, ik denk dat als het me had tegengezeten ik was gestopt. Maar het is natuurlijk zo dat je daarover pas kunt meepraten als je in die situatie zit en dat heb ik nooit gezeten...Dat is waar.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Er wordt hier gezegd dat BV handig is, en je altijd kan voeden, tuurlijk is zo! Maar die lekkerij dan? Aan het winkelen en beeb wil drinken? Ik leg mijn kind aan waar de koningin bij is maar ik ken ook veel moeders die BV geven en dat niet in het openbaar willen of durven. Ook zo ieder zijn keuze hoor...
MamboBeach schreef:Ik word altijd een beetje kriegelig van de mensen als ik het gevoel heb dat ze moeders BV willen opleggen. Dat is mijn tekortkoming.
dierfysio schreef:@
Mijn ervaring is, dat de meeste vrouwen zich er niet tijdens hun zwangerschap op voorbereiden. Best raar, eigenlijk: ze doen daaaagen over het uitzoeken van de juiste luieremmer en wieg, maar zoiets basaals en belangrijks als de juist voeding, daar denken ze niet over na. Apart, wel, toch?
Angela schreef:dierfysio schreef:@
Mijn ervaring is, dat de meeste vrouwen zich er niet tijdens hun zwangerschap op voorbereiden. Best raar, eigenlijk: ze doen daaaagen over het uitzoeken van de juiste luieremmer en wieg, maar zoiets basaals en belangrijks als de juist voeding, daar denken ze niet over na. Apart, wel, toch?
Geweldig gezegd. Zo is het precies
benangelique schreef:wat ik me afvraag; is het niet loodzwaar om te voeden op verzoek? is dat geen extra belasting?
hoe vinden de mannen dat? ik wil graag 1 fles per dag proberen af te kolven zodat hans dat kan geven.
wat voor kolf hebben jullie en hebben jullie deze gelijk gekocht of juist gehuurd eerst?
benangelique schreef:wat ik me afvraag; is het niet loodzwaar om te voeden op verzoek? is dat geen extra belasting?
hoe vinden de mannen dat? ik wil graag 1 fles per dag proberen af te kolven zodat hans dat kan geven.
wat voor kolf hebben jullie en hebben jullie deze gelijk gekocht of juist gehuurd eerst?
Angela schreef:MamboBeach schreef:Ik heb daar echt nooit hinder van ondervonden hoor.
Je hebt altijd natuurtalenten
Maar ik denk dat het vaker misloopt omdat mensen te weinig weten, dan dat het misloopt als mensen er een hoop over weten
Angela schreef:Ik vond het juist heel makkelijk om te voeden op verzoek. Baby huilt, geef borst, baby stil... heerlijk, dat geeft me een rust! Ik ben met 6 weken begonnen met het afgekolfde melk uit een flesje geven. Zo'n 3 tot 4 flesjes per week. Het is verstandig om even te wachten ivm tepel / speen verwarring.
Duke schreef:Maar als je niet zeker weet of het allemaal wel lukt en je het zonde vindt om een kolf te kopen, zou ik eerst huren. Sowieso is het beter om pas een kolf te kopen als blijkt dat je deze ook daadwerkelijk nodig hebt. Meestal kun je via je kraamzorg wel een kolf huren of ze weten waar je die kunt huren (zorgwinkels, kraambureau's). Dus bespreek dit anders tijdens je intake met de kraamzorg of je bij hun een kolf kunt huren. Vaak kunnen ze deze dan al in de kraamweek meenemen en je helpen leren hoe het moet. Maar pas echt gaan kolven na een week of 4 tot 6 zoals Angela al aangeeft.
Duke schreef:Ja, maar wat betreft de openingstijden: kan me niet voorstellen dat je ineens 's nachts a la minuut een kolf nodig hebt.
Het is waar (dat vergat ik) dat je altijd een eigen setje met slangetje(s), borstopzetstuk (of hoe heet dat?) en flesje moet hebben. Die moet je sowieso aanschaffen. Maar een kolf is best duur en om die dan maar van te voren te kopen, is wat voorbarig.
benangelique schreef:maar vind/vond je dat niet moeilijk? heb echt het idee dat ik soms voor gek verklaard word omdat ik nu die keuze gemaakt heb.
voel me er onzeker door.