Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:56

Sees schreef:
Echter, er zijn idd mensen die VEEL te licht denken over de morning after pil en abortus en die maar raak eh n…you know :D terwijl ze geen verantwoordelijkheid hoeven te hebben over hun eigen acties om dat een doktor of medicijnen hen te allen tijde van het vervelende neveneffectje van een ONS o.i.d. verlost.

Dat vind ik ook niet kunnen. Je kunt ooit een keer de fout maken en ik vind dat je daar voor hoeft te boeten...maar keer op keer op keer die fout maken, das wel een beetje...dom...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:59

Toch zijn er een hoop tegenstanders die minder tactvolle opmerkingen hebben geplaatst.

Ik weet niet meer wie het was die een abortus heeft gedaan enmensen die voor abortus kiezen zijn hier meerdere malen uitgemaakt voor moordenaar. Dat vind ik persoonlijk wel wat heftiger dan klompje cellen. Die persoon heeft het er ook moeilijk mee gehad, maar daar wordt niet eens over nagdacht.

Dat Robyn zo gruwelijk graag kinderen wil, maar dat het niet lukt is heel tragisch voor haar, maar dat zal mijn mening niet veranderen. Heb hier op mijn werk met manlijke colega's ook zo vaak de discussie dat ik geen kiinderen wil.

Het is mijn leven en ik wil ze niet, als ik een relatie krijg met een gescheiden vader is het wat anders, dan zal ik er ook goed voor zijn, maar dat is wel iets anders.

Ik laat de mensen die zo graag kinderen willen ook in hun waarde, laat de mensen die ze niet willen dan ook in hun waarde en dring het vooral niet op!!!!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:00

Voor mij zou een abortus geen optie zijn, zeker nu niet. Maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die zich genoodzaakt voelen om daar voor te kiezen.

Stel je voor dat je werkloos bent, amper rond kan komen en in een nare situatie zit. Zou jij in die wereld een kind op aarde willen zetten? Dan zou ik er nog wel even over nadenken.. maar ik zou ook proberen om voor verandering/verbetering te zorgen, zodat het kindje alsnog zou komen. Dan hoef je uiteindelijk misschien niet te kiezen voor die abortus.

Maar... je kunt abortus plegen tot de 24e week. Dan is het nog legaal. Vergis je niet, dan is het al een heel kind en zeker geen klomp cellen meer! Stel nu dat je bij de 20 weken echo tot de ontdekking komt dat je kindje ernstig gehandicapt is en hoogtwaarschijnlijk maar kort zou leven. Wat doe je dan?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:02

Nouja zeg! Wat een pokke opmerkingen komen hier voorbij..
Eigen mening oke, maar je kan ook TE ver gaan. Gadverdamme wat misselijk.

Ik heb mijn eigen mening over abortus, en die hou ik dus voor me, omdat ik daar geen gezeur over wil. Maar om op deze manier tegen een moeder over haar overleden kindje (En ja dat was het zeker) te spreken, bah.

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:04

als ik geen andere keus had abortus .
maar als die kerel weg gaat bij je ( stel je voor ) dan zou ik wel aborus doen .. weinig geld. studie en dat soort dingen }:0

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:04

Pletje123 schreef:
Voor mij zou een abortus geen optie zijn, zeker nu niet. Maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die zich genoodzaakt voelen om daar voor te kiezen.

Stel je voor dat je werkloos bent, amper rond kan komen en in een nare situatie zit. Zou jij in die wereld een kind op aarde willen zetten? Dan zou ik er nog wel even over nadenken.. maar ik zou ook proberen om voor verandering/verbetering te zorgen, zodat het kindje alsnog zou komen. Dan hoef je uiteindelijk misschien niet te kiezen voor die abortus.

Maar... je kunt abortus plegen tot de 24e week. Dan is het nog legaal. Vergis je niet, dan is het al een heel kind en zeker geen klomp cellen meer! Stel nu dat je bij de 20 weken echo tot de ontdekking komt dat je kindje ernstig gehandicapt is en hoogtwaarschijnlijk maar kort zou leven. Wat doe je dan?

Maar volgens mij snap je het dan nog niet, er zijn hier genoeg mensen die ook onafhankelijk van hun financiele situaties zeggen geen kindere te willen.

Als bij de staatsloterij 27 miljoen win zou ik het me zat kunnen veroorloven een kind te krijgen, en alsnog zou ik het dan niet willen.

Wel ben ik inderdaad van mening dat sommige mensen die er voor kiezen een kind te krijgen beter moeten nadenken over de gevolgen...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:07

Ik lees hier steeds dat het iets meer geaccepteerd wordt als de situatie niet ideaal is, maar als je keus gebasseerd is op het niet willen van kinderen is er toch een hoop minder begrip.

Je kan het ook anders stellen, is het niet egoïstisch om in deze tijd (en dan bedoel ik niet alleen de crisis maar ook andere sombere toekomst verwachtingen) een kind op de wereld te zetten omdat jij dat wilt??

Joto, vind jij het dan wel normaal om iemand die een abortus heeft gehad uit te maken voor moordenaar. Persoon heeft er spijt van en heeft het er heel moeilijk meegehad. Die zit er ook niet op te wachten om voor moordenaar uitgemaakt te worden, maar dat mag wel. Daar irriteer ik me minstens net zo veel aan en is minstens net zo respectloos.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:08

Adil18 schreef:
Pletje123 schreef:

Maar volgens mij snap je het dan nog niet, er zijn hier genoeg mensen die ook onafhankelijk van hun financiele situaties zeggen geen kindere te willen.

Als bij de staatsloterij 27 miljoen win zou ik het me zat kunnen veroorloven een kind te krijgen, en alsnog zou ik het dan niet willen.

Wel ben ik inderdaad van mening dat sommige mensen die er voor kiezen een kind te krijgen beter moeten nadenken over de gevolgen...

Ik zeg alleen dat ik me voor kan stellend dat sommige vrouwen zich genoodzaakt voelen. Vrouwen die bij voorbaat geen kinderen willen snap ik niet nee en die ga ik nooit snappen :+ Net als dat jullie de vrouwen die wel dolgraag kinderen willen niet snappen.

Prima, ik probeer je geen kind door de neus te boren hoor :) Je moet doen wat je zelf goed lijkt. Als jij geen moederliefde in je hebt, dan ben ik vreselijk blij dat je kinderloos blijft. Die arme kinderen..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:09

Na mijn quote van Adil toch maar even mijn bericht aangepast, man wat een typfouten :D.

Anyway, ik ben dus ook zo iemand Adil (denk ik hahaha :D).

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:09

gr_roos schreef:
Toch zijn er een hoop tegenstanders die minder tactvolle opmerkingen hebben geplaatst.

Ik weet niet meer wie het was die een abortus heeft gedaan enmensen die voor abortus kiezen zijn hier meerdere malen uitgemaakt voor moordenaar. Dat vind ik persoonlijk wel wat heftiger dan klompje cellen. Die persoon heeft het er ook moeilijk mee gehad, maar daar wordt niet eens over nagdacht.
Dat Robyn zo gruwelijk graag kinderen wil, maar dat het niet lukt is heel tragisch voor haar, maar dat zal mijn mening niet veranderen. Heb hier op mijn werk met manlijke colega's ook zo vaak de discussie dat ik geen kiinderen wil.

Het is mijn leven en ik wil ze niet, als ik een relatie krijg met een gescheiden vader is het wat anders, dan zal ik er ook goed voor zijn, maar dat is wel iets anders.

Ik laat de mensen die zo graag kinderen willen ook in hun waarde, laat de mensen die ze niet willen dan ook in hun waarde en dring het vooral niet op!!!!!!

Die heb ik niet meegekregen en ik zal iemand die een abortus heeft laten plegen dan ook nooit een moordenaar oid noemen, dat is eigen keus... Maar juist doordat ik erg vriendelijk ben gebleven terwijl mijn mening duidelijk vaak anders is en dan toch nog onderuit gehaald wordt imo vind ik nogal kwetsend... Het is voor mij dan ook echt niet de bedoeling dat ik mensen op een andere gedachte wil brengen, ik wil alleen zo graag dat mensen weten waar ze over praten... en dan niet zo ontzettend respectloos, dat heb ik bij degene die wel voor abortus zijn ook niet gedaan...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:13

gr_roos schreef:
Ik lees hier steeds dat het iets meer geaccepteerd wordt als de situatie niet ideaal is, maar als je keus gebasseerd is op het niet willen van kinderen is er toch een hoop minder begrip.

Je kan het ook anders stellen, is het niet egoïstisch om in deze tijd (en dan bedoel ik niet alleen de crisis maar ook andere sombere toekomst verwachtingen) een kind op de wereld te zetten omdat jij dat wilt??

Ik denk dat we juist blij mogen zijn dat we in dit land de keuze hebben om wel of niet voor kinderen te gaan. Je neemt ze niet hoor, je krijgt ze nog altijd. Je hebt nog altijd maar een beperkte invloed op het wel of niet krijgen van gezonde kinderen.

Het mes snijdt aan twee kanten he. Vrouwen die geen kinderen willen zijn ook vrij om daarvoor te kiezen. Sterker nog, ik ben blij dat ze daarvoor kunnen kiezen. Vrouwen die geen moeder willen zijn verdienen geen kinderen!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:14

gr_roos schreef:
Joto, vind jij het dan wel normaal om iemand die een abortus heeft gehad uit te maken voor moordenaar. Persoon heeft er spijt van en heeft het er heel moeilijk meegehad. Die zit er ook niet op te wachten om voor moordenaar uitgemaakt te worden, maar dat mag wel. Daar irriteer ik me minstens net zo veel aan en is minstens net zo respectloos.

Nee maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik kan 100% begrijpen als iemand voor deze keuze staat en het toch doet, dat die gene het daar moeilijk mee heeft. Maar vindt puur de opmerking over "klompje cellen" heel laag bij de grond. Aangezien dit gewoon een heel compleet persoontje was.
Ik hou ook verder mijn mening over abortus voor me, omdat ik nu al weet dat daar ook wel weer een weerwoord voorkomt, net zoals in alle discussies, wat natuurlijk helemaal prima is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:15

Pletje123 schreef:
Ik zeg alleen dat ik me voor kan stellend dat sommige vrouwen zich genoodzaakt voelen. Vrouwen die bij voorbaat geen kinderen willen snap ik niet nee en die ga ik nooit snappen :+ Net als dat jullie de vrouwen die wel dolgraag kinderen willen niet snappen.

Prima, ik probeer je geen kind door de neus te boren hoor :) Je moet doen wat je zelf goed lijkt. Als jij geen moederliefde in je hebt, dan ben ik vreselijk blij dat je kinderloos blijft. Die arme kinderen..

Dit is ook niet echt netjes :n
Ze kiest er toch voor om geen kinderen te nemen.
Dus is het ook niet zielig voor de kinderen :+

Ik ben ook heel erg van het leven en laten leven, en ik respecteer andermans
mening, echter heb ik wel door laten schemeren dat sommige opmerkingen gewoon
niet door de beugel kunnen. Sterker nog dat heeft niet eens wat met de discussie te maken :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:17

Sees schreef:
Na mijn quote van Adil toch maar even mijn bericht aangepast, man wat een typfouten :D.

Anyway, ik ben dus ook zo iemand Adil (denk ik hahaha :D).

Ach, dus ben ik niet de enige zieke geest hier :P ;) :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:18

Pletje123 schreef:

ik snap mensen die kinderen willen hebben heel erg goed hoor...Je ben wel een beetje kortzichtig, dat blijkt ook wel uit jouw laatste opmerking

Djoena

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:20

Ik snap vrouwen die geen kinderen willen hebben ook heel erg goed, heb er zat om mij heen die geen kinderen willen :j Eigen keus, niks mis mee...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:21

Adil18 schreef:
Yeyo schreef:
imo is het "maar een klompje cellen" noemen ook een oordeel wat niet zomaar uitgesproken mag worden.
je zal zoals Robynn maar je zoontje moeten verliezen, je ziel en zaligheid als je er bewust voor kiest om een kindje te krijgen en het moet zo dramatisch eindigen.

als je hier een paard een klomp vlees noemt dan krijg je heel bokt over je heen, want jeeeeee da's respectloos zeg.

Maar er zijn mensen die het nu eenmaal als een klompje cellen zien! Iedereen heeft andere visies over verschillende zaken, waarom mag dat hier niet...

Prima dat mensen dat zo zien, maar dat hoeft imo niet op zo'n rare manier geventileerd word.
Sterker nog, ik vind dat dit nogal een beeld schetst dat abortus een soort van verlenging van anticonceptie is. Pil, spiraal, condoom, niet gewerkt? Geen probleem, er is altijd nog abortus!!
Vreemd vind ik dat.

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, maar zoals ik al een keer of 578935507246 heb gezegd inmiddels, misschien moet je moeder zijn om te tegens te kunnen begrijpen en het feit dat er zo gestuikeld word over "dat klompje cellen".

hou het lekker respectvol denk ik dan!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:22

Adil18 schreef:
Pletje123 schreef:

ik snap mensen die kinderen willen hebben heel erg goed hoor...Je ben wel een beetje kortzichtig, dat blijkt ook wel uit jouw laatste opmerking

Kortzichtig? Je mag het noemen zoals je wilt. Dit is mijn mening :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:23

Joto schreef:
gr_roos schreef:

Nee maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik kan 100% begrijpen als iemand voor deze keuze staat en het toch doet, dat die gene het daar moeilijk mee heeft. Maar vindt puur de opmerking over "klompje cellen" heel laag bij de grond. Aangezien dit gewoon een heel compleet persoontje was.
Ik hou ook verder mijn mening over abortus voor me, omdat ik nu al weet dat daar ook wel weer een weerwoord voorkomt, net zoals in alle discussies, wat natuurlijk helemaal prima is.

Kijk, nu snap ik de fout, hier wordt gedacht dat ik met "klompje cellen" naar het kindje van Robynn refereer, maar dit doe ik niet, het was een algemenere uitspraak. In de 22 week wordt het nog erg krap voor een abortus en is hhet inderdaad geen klompje cellen meer maar al bijna een volwaardig mens. Hoewel ik daarbij als nog kan zeggen dat ik mensen die dan nog een abortus laten plegen niet als moordenaar kan zien

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:25

Robijn, ik snap dat het voor jou heel moeilijk is.

Helaas is respect van beide kanten hier af en toe niet aanwezig en het ene woord haalt het andere aan....

Pletje, ik vind je erg veroordelend reageren, dit is nou weer zo'n typische sneer van een tegenstander van abortus. Iets meer respect voor een andermans mening mag gerust.

Ik respecteer het als mensen kost wat het kost kinderen willen, waarom respecteren jullie niet dat er ook mensen zijn die ze kost wat het kost niet willen hebben?

Joto, ik blijf de opmerking moordenaar minstens even erg en kwetsend vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:26

Joyckuh schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben :D

Dat komt zo over van "ik weet beter want ik heb ervaring, jullie moeten nog leren, wacht maar hoor meiske". Ik vind die uitspraak ook denigrerend.

Iemand zei hier "een paard noem je ook geen klomp vlees". Een ongeboren veulen is ook een hoopje cellen en ik heb hier nog niemand een volwassen mens een klomp vlees zien noemen. Vergelijking slaat dus nergens op.

Edit: Quote verkl**t, even de juiste er bij gezet. Dank voor me er op te wijzen. Nogmaals excuus Robijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-09-09 13:45, in het totaal 4 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:27

Yeyo schreef:
Prima dat mensen dat zo zien, maar dat hoeft imo niet op zo'n rare manier geventileerd word.
Sterker nog, ik vind dat dit nogal een beeld schetst dat abortus een soort van verlenging van anticonceptie is. Pil, spiraal, condoom, niet gewerkt? Geen probleem, er is altijd nog abortus!!
Vreemd vind ik dat.

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, maar zoals ik al een keer of 578935507246 heb gezegd inmiddels, misschien moet je moeder zijn om te tegens te kunnen begrijpen en het feit dat er zo gestuikeld word over "dat klompje cellen".

hou het lekker respectvol denk ik dan!

Waarom is het een rare manier?

En waarom moet je moeder zijn om te begrijpen dat je moeder wilt zijn? Moet ik dan eerst moeder worden om het voor mezelf nog eens te bevestigen dat ik geen kind wil? Sinds wanneer zijn moeders alleswetend? Ik hoef geen moeder te zijn om te snappen dat sommige mensen van een klompje cellen praten, ik noem dat algemeen inlevingsvermogen

Abortus is niet de verlenging van wat dan ook, maar het is goed dat het bestaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:29

pharagirlke schreef:
Robynn schreef:
Een klompje cellen reageert niet op pijnprikkels, probeert niet op eigen kracht te ademen, pakt met zijn handje niet jouw vinger vast, beweegd zijn voetjes niet, reageert niet op aanrakingen en huilt niet....
dat deed "mijn klompje cellen" van bijna 22 weken wel!
Als je er dan nog een "klompje cellen" in ziet ben je idd imo geen kinderen waard....

Dat komt zo over van "ik weet beter want ik heb ervaring, jullie moeten nog leren, wacht maar hoor meiske".

Hoezo? Ze deelt alleen haar ervaring.
Je kan volgens mij niet ontkennen dat er al wel leven in zo'n wezentje (of het nou een mens of paard wordt) zit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:30

gr_roos schreef:
Pletje, ik vind je erg veroordelend reageren, dit is nou weer zo'n typische sneer van een tegenstander van abortus. Iets meer respect voor een andermans mening mag gerust.

Ik respecteer het als mensen kost wat het kost kinderen willen, waarom respecteren jullie niet dat er ook mensen zijn die ze kost wat het kost niet willen hebben?

Wacht even... ik zeg nergens dat ik het niet oke vind dat sommige mensen bewust geen kinderen krijgen. Ik kan het niet begrijpen, maar dat is iets anders. Sterker nog, zoals ik al schreef ben ik juist blij dat iemand die geen kinderen wil ook die keuzemogelijkheid heeft! Wat komt ervan als een moeder zeer ongelukkig met haar kroost is? Zoals ik jullie begrijp maakt het niet uit of je nu wel of niet zwanger bent geweest, je wilt die kinderen gewoon niet. Dus dat zou ook betekenen dat je er niet gelukkig mee kunt zijn. Vanuit die optiek ben ik vreselijk blij dat je die keuze hebt. Want anders is het toch sneu voor die kinderen? Ik bedoel: die kunnen er niets aan doen dat hun moeder ze liever niet gehad had.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:31

Ik had het op de "wacht maar tot je groot en wijs bent dan wil je wel kinderen". Echt ik ben die zin zo moe gehoord...