Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:30

Wat een rot situatie Flappie.
300 euro in de maand is wel veel. Ik kan me voorstellen dat het even niet zo goed met je gaat. Het is niet niks wat je op je bordje krijgt. Maar wist jij nog helemaal niet van die brief dan? Ik ken het wel dat je het idee krijgt dat de ellende nooit ophoudt. Dat denk ik ook heel vaak. Sterkte in ieder geval.

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:41

PW: Hij heeft in februari die brief ontvangen en ik kan mij nog wel herinneren dat hij die las, maar hij deed er toen zo nonchalant over dat ik er mij verder geen vragen meer bij gesteld heb. Wie verwacht er nu dat iemand die welgestelde ouders heeft, zo'n schuld heeft moeten opbouwen om zijn studies en alles daaromheen vanaf zijn 18 e zelf te bekostigen. Dat geloof je toch niet...
En ik probeer blindelings vertrouwen te hebben in mijn partner, maar dat is dus dom is nogmaals gebleken. Ook zit er tussen ons een leeftijdsverschil van 4,5 jaar en zoals onze psycholoog zegt: op sommige vlakken ben ik gewoon 10 passen verder dan hem, hij is gewoon onwetend gehouden en moet nu op erg korte tijd ineens heel volwassen worden. Is niet gemakkelijk, zowel voor hem als voor mij.

Gelukkig heb ik donderdag gesprek over arbeidscontract voor evt nieuw werk en dan heb ik op dat vlak tenminste weer een beetje minder stress, maar dan moet het nu echt wel gedaan gaan zijn met al de problemen en moeten we echt aan onszelf kunnen gaan denken en de toekomst, want anders vrees ik dat ik nog niet voldoende hersteld ga zijn om in september weer aan de slag te kunnen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:15

Pw :')

Heb je je moeder foto's laten maken van je WTJ avontuur :P
Ik zie het echt helemaal voor me :))

Angela, komt goed meid, je hebt nu de eerste stappen ondernomen. Het zal er niet makkelijker op worden, dat klopt , maar je hebt wel het begin gemaakt van je herstel !!!

Ik zou eigenlijk volgende week weer beginnen met alleen heel licht werk, 1 a 2 uur per dag.
Maar het gaat gewoon niet, heb hele weekend slecht geslapen en paniekaanvallen snachts gehad omdat ik gewoon nog niet in staat ben om weer iets te moeten.
Dus met tranen heb ik met de baas aan de lijn gezeten, ik zeg het gaat echt niet.

Voel me dan zo'n mislukkeling, alsof ik ze in de steek laat. Hoewel ik weet dat ik voor mezelf moet kiezen.

Heb gelukkig n paar goede gesprekken gehad met iemand die zelf altijd directeur is geweest van bedrijven,die weet veel van mijn rechten en plichten. En hij zegt ook, jouw herstel is belangrijker.
Ook helpt die me met andere soortgelijke zaken, erg fijn :)

Komt allemaal wel goed :)
Voornamelijk heb ik eigenlijk een grote klacht, en dat is veel aangezichtspijn, en druk in mijn linkeroogbol.
Misschien toch maar wat verder laten onderzoeken?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:33

Hoi meiden!

PW, krijg echt het gevoel dat je weer naar boven kijkt al ik je berichtjes zo lees! Goed hoor :)!

Flappie: Zou er ook erg van schrikken zeg, en 300 euro p/m is inderdaad vrij veel := Misschien is er een regeling te treffen met de IB dat je in kleinere porties/termijnen kunt betalen?

Angela: Klinkt leuk! Alleen apen vind ik dan wel weer zielig :o Mijn neefje zit ook helemaal in de exotische dieren, die op had laatst een enorme vlinder gefokt waarvan de uiteindes op slangenkoppen leken :oo

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:45

Idd ptl, die apen en zowiezo al die dieren vind ik zielig.
Vaak omdat ze er te lang zitten en in te kleine kooitjes.

Net als in belgie die dierenfabrieken :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:56

Ik moet bekennen dat ik het normaal gesproken ook sneu vind. Maar deze dieren zitten niet in kleine kooitjes maar in grote ruime dierverblijven die zo natuurlijk mogelijk zijn gemaakt. Dat geld ook voor de normalere dieren, zoals hamsters enzo. Je ziet ze dan wel niet zo goed als in een space kooi met een wieletje om in te rennen, maar het is zo mooi om te zien dat ook zo''n verblijf waanzinnig mooi kan zijn. Ik ben niet snel over een dierenwinkel te spreken, maar deze was echt tiptop. De katten hadden een ruimte, nou dat hebben ze bij mij thuis nog niet!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:58

Ik ga nu eerst even naar de paarden en vandaaruit naar het GGZ. Tot later! *stikzenuwachtig*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:06

Oke dat valt dan weer mee, Angela !

Succes dalijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:34

Ben nog even thuis, was net bij de paarden maar daar was een dazeninvasie. Ik heb ze maar binnengezet en even geborstelt en de stallen gedaan. Nu even thuis genieten van een broodje.

Flappie: wat een bedrag zeg!!! Ïk kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.

CM: Wat goed dat je het hebt durven aangeven bij je baas zeg! Knap hoor!

AJ: Ik kan het ook wel voorstellen dat ze dat liever niet willen. Ik neem dan ook eigenlijk nooit iemand mee naar de paarden, alleen mijn vriend. Maar dat vinden ze niet zo erg, die kennen ze goed, en ze weten dat hij niks met de paarden doet. Hij is allergisch! :D Bij ons zijn duidelijke afspraken gemaakt in het begin, klinkt heel streng maar zo werkt het voor beide partijen het beste. Zo rij ik bijvoorbeeld niet, als er niemand thuis is. Zijn kleine dingen, maar zo voorkom je wel teleurstelling aan beide kanten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:48

Thanx Angela

Ik zat tijdens het hele gesprek te janken, tranen biggelden over mijn wangen haha, sentimentele doos .

AJ , ik denk toch dat het gewoon van de overbelasting komt.
Plus dat ik alles vlugvlug doe.
Ik moet leren alles rustiger te doen.

Eten kauwen bijvoorbeeld... das echt hopeloos bij mij. Ik slik al door nog voor het uberhaupt gekauwt is, daar kwam ik achter toen ik keelontsteking had :') toen moest ik echt kauwen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:52

AJ: heb je nou een afspraak bij de maatschappelijkwerker gekregen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:47

Het is alweer druk geweest hier vanmorgen.
Ik heb een heftig ochtendje achter de rug bij de dagbehandeling. Ben het nog een beetje aan het laten inwerken, het overviel me nogal. Weet niet zo goed wat er nou eigenlijk gebeurde, maar het voorval maakte me onzeker, gespannen en verdrietig tegelijk. Mijn begeleider belde me zelfs net nog op om te horen hoe het nu ging. Donderdag wil ze het verder bespreken met me.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:09

Ik heb even anderhalf uur geslapen, even bijkomen van vanochtend. Heeft me wel even goed gedaan.

Angela hoe was het?? Ben heel benieuwd hoe het gegaan is!! Heb aan je gedacht hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:47

PW: fijn dat je aan me gedacht hebt! Hoe gaat het nu met jou?

Het viel reuze mee, en ik kan donderdag al starten!!!! Ik heb een conditietest gedaan, en daaruit bleek dat ik op het randje van een normale basisconditie en een goede conditie zat. Dat was eigenlijk best fijn om te horen, ik ben namelijk best veel aangekomen de laatste tijd.

Ik ga nu iedere maandagmorgen en donderdagmorgen lopen in een groep. Het word gehouden bij de voetbalvelden vlakbij de instelling. Iedereen heeft dus een eigen trainingsschema waarmee je werkt en vooruit komt. Je houd een logboek bij, over je stemming en wat je eigenlijk moest trainen en wat je daadwerkelijk hebt gedaan. Je bent dus lekker aan het sporten, met mensen die hetzelfde hebben als jij.

Op donderdag na de running heb ik ook nog een groepstherapie, daarin stel je werkdoelen, en bespreek je de problemen waar je tegenaan bent gelopen de afgelopen week. Je houd daarvoor ook een logboek bij iedere dag. Dit is om beter met je energie om te leren gaan, minder snel over je grens heen te gaan.

Al met al ben ik dus heel positief! Ik moet alleen nog een stopwatch en een hartslag meter ergens vandaan zien te toveren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:58

Goed bezig, Angela !!

Stopwatch hebben ze bij de action denk ik wel.
Ik heb nog wel een dure liggen die je om je arm kan doen, was voor de cross :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:00

Daar zeg je me wat CM, misschien heb ik die ook nog wel ergens in dozen liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:00

Wat een rust hier. Helaas moet ik op zoek naar een nieuwe stopwatch, de mijne is kapoet.

Ik moet eigenlijk stofzuigen enzo, maar ik heb totaal geen fut.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:26

Heb ik net wel de energie voor gevonden. Moest vandaag vanalles regelen dus was heel de dag weg en zit al een kleine week tegen een vuile vloer, papieren en dozen aan te hikken die moeten opgeruimd worden. Zit nu met vriendlief papierachterstand van een paaar weken/maanden van hem weg te werken. Ik dacht dat ik weinig orde had, maar hij heeft alles boven op zijn bureau gegooid en er niet meer naar omgekeken. Gelukkig geen onbetaalde facturen maar toch...

Dus hier proberen we terug wat orde en evenwicht in ons leven te krijgen.

Weet er iemand hoe lang het duurd voor je van het UWV iets te horen krijgt ? Ik ben vorige week woensdag bij de arbo-arts geweest van mijn werkgever en mijn contract loopt deze vrijdag officieel af... Moet ik dan al iets gehoord hebben of duurd dat dan nog even ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:46

6 weken nadat je contract is beeindigd op zijn laatst. Heb je je al ingeschreven bij CWI werkbedrijf?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:51

Hoe is het hier allemaal? Met mij nogsteeds niet zo, vandaag wel minder gewerkt, heb aangegeven dat ik het niet trek om nu nog overuren te maken dus ik ga nu alleen nog maar voor mn verplichte uren. Vind het vervelend maar het is niet anders. Vrijdag komt de psych. van defensie langs om een praatje te maken, dit ook op aanraden van de dokter afgelopen vrijdag. Ben wel blij dat het op zo'n korte termijn kan. Vanavond had ik mn lover nog aan de telefoon maar die vind het maar niks dat ik 's avonds thuis zit, moet dingen doen en van het leven genieten maar ik vind het even voldoende zo.

Flappie, het leed dat UWV heet, dat is een ellende! Volgens mij moet je jezelf aanmelden bij het UWV/CWI en moet je een werkgeversverklaring hebben, die moet jou ziek uit dienstmelden. Moet zeggen dat ik het ook niet helemaal meer weet, het is al een jaar geleden :o maar op hun site kun je best wel wat info vinden. Goed dat je je administratie op aan het ruimen bent, het is nu even wat werk maar straks geeft het rust en ruimte.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:24

Angela, ik ben het even kwijt maar waar ga jij precies mee starten? Klinkt als iets sportiefs :D Lees ook iets over die dierenwinkel, had je niet de neiging om vanalles mee te nemen. Dat heb ik altijd bij een dierenwinkel, vind het zielig (ook al is dat misschien niet) en wil het een goed huisje geven. Doe nu lekker rustig aan, stofzuigen kan morgen ook weer.

Petulan, van dat beestjes van je neefje wil ik wel een foto zien! Hoe is het met jou, nog druk met de studie?

CM, wat heb je nu afgesproken met je baas?

PW, wat is er gebeurt dan? (Was mij niet helemaal duidelijk) Voel je je nu wel beter?

'Helaas' weer niet zo druk hier maar het is misschien een goed teken, ik hoop het voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:44

Ik begin met activeringstherapie om weer in de benen te komen. :D Ik ga nu echt niet stofzuigen, mijn gekko is aan het vervellen, dus ik zit aan het terrarium gekluisterd!

Wat zei je baas dat je het niet trok?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:58

Ik heb 1 "geluk", mijn baas is er bijna nooit aanspreekbaar en daarnaast vind hij alles wel best mbt mijn uren. Het het wel met de andere Agents besproken, nouja besproken, ik heb t medegedeeld want het is gewoon teveel voor me. Zat vanmorgen weer met tranen in mn ogen dus ik heb gezegd dat ik vanaf nu de 20uur ga maken, net als op mn contract. Goed dit zal nog weleens wat uitlopen maar ik zag het niet meer zitten om deze dagen 8 uur te werken. Morgen nog een volle dag en donderdag 6uurtjes en dan weekend! Dinsdag pas weer beginnen en zo gaat het vanaf nu iedere week, lekker lang weekend.

Let jij maar op je Gecko, dat is mooi om te zien! Klinkt als een vermoeiende therapie, is die dan opgebouwd uit sporten of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:00

Ik moet 2 keer in een groep hardlopen en een keer zelf thuis in het weekend. Daarnaast moet ik een keer per week in een groep bespreken hoe het gaat en dergelijk qua activiteiten en energie.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:02

Klinkt vermoeiend maar ik ben dan ook niet zo'n sportieftypje, is wel goed voor de lijn denk ik zo'n therapie. Sport jij normaal veel dan omdat je voor deze vorm hebt gekozen? Wel leuk natuurlijk zo met mensen die "hetzelfde hebben" iets te ondernemen, dat spreekt me dan weer wel aan.

Zal mn bed weer eens opgaan zoeken, slaap lekker en dan spreek ik jullie morgen weer. Voor mn digitale vriendinnen een digiknuffel :(:)