Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:54

POPPEN :|
brrrrrrrrr............

*edit & wespen :S

Dreamy

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:05

Ik heb Emetofobie :j (angst voor mensen die moeten overgeven/braaksel in het algemeen..)

Zo had laatst iemand in de auto van een vriendin van me overgegeven en ik had echt moeite om in die auto te stappen (terwijl ie al was 'schoongemaakt').. wilde er eigenlijk echt niet in maar kon niet alleen thuis blijven daar := In de auto voelde ik me ook echt niet gemakkelijk en ik wilde no way achterin op die plaats zitten.

En met mijn vorige stage zat ik tijdens het schoolreisje voorin de bus, waar helaas wagenzieke kinderen zitten (was ik echt even vergeten)..en toen ik hoorde dat een kindje misselijk was werd ik echt paniekerig en wilde heeeel graag achterin gaan zitten. Gelukkig niks gebeurd.
Op de terugweg echter...
Ik dacht dat ik het toen beter had getroffen door achterin naast een moeder te gaan zitten. Gaat die me toch over haar nek !
En ik zat helaas aan de raamkant, ik heb met mn vingers in mijn oren helemaal opgevouwen tegen het raam aan gezeten met m'n ogen dicht..
Ik trilde heeelemaal.. en toen we weer bij school waren wist ik niet hoe hard ik de bus uit moest rennen..
Vreselijk!

Als ik ook maar hoor dat iemand zich misselijk voelt of moet gaan kotsen, dan ben ik weg :wave:

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:30

Losse haren...
Op mijn werk is een vrouw en die trekt haar haren uit haar hoofd, als ik die plukken zie liggen moet ik me echt beheersen, omdraaien en me inhouden om niet over me nek te gaan... Ik haal ook nooit de haren uit het douche-putje.. nu ik dit schrijf voel ik zelfs kots neigingen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:32

Spuug.
kan er al niet naar kijken als ik mijn eigen tandpasta uitspuug of iemand anders zijn tanden poetst. En etensresten op borden vind ik heeeeel vies..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:35

haha cimmy dat heb ik ook. Als iemand anders zn tanden poetst en dat uitspuugt krijg ik ook kokhals neigingen.

Haren in douche put inderdaad ook vies! Lang leven de ontstop middelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:36

__Nathalie__ schreef:
haha cimmy dat heb ik ook. Als iemand anders zn tanden poetst en dat uitspuugt krijg ik ook kokhals neigingen.

Ja zo vies en Ingo die eikel laat het spuug dan uit zijn mond druipen. Dan ga ik dus gewoon ergens anders mijn tanden poetsen, gatverdamme :o

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:42

alleen het geluid word ik al misselijk van. Dan zie ik het nog niet eens.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:55

Kristie schreef:
Losse haren...
Op mijn werk is een vrouw en die trekt haar haren uit haar hoofd, als ik die plukken zie liggen moet ik me echt beheersen, omdraaien en me inhouden om niet over me nek te gaan... Ik haal ook nooit de haren uit het douche-putje.. nu ik dit schrijf voel ik zelfs kots neigingen :Y)

je haalt toch wel je eigen haren uit het putje? want dat is ook wel supervies voor degene die na jou gaat douchen ... :+

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:17

spinnen.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:25

Spinnen!
Bah, als ik ze zie, is het kamer uit, ouders halen, verzuipen in de wc en uur later nog rondkijken of er spinnen zitten :(

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:27

spinnen!

voeten, kan helemaal onpasselijk worden als ik iemand zijn of haar blote voeten zie :=

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:31

O,ja nog iets: pleisters! Als ik een gebruikte pleister van iemand anders zie, ga ik spontaan over mijn nek! Je ziet ze ook weleens in het zwebad onder de douche,s!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:44

Ik ben bang voor overgeven. Als ik hoor dat iemand misselijk is, wordt ik zelf ook misselijk en ben ik bang dat ik moet overgeven. Daarom drink ik ook geen drank meer, ik fok mezelf zo op dat ik misselijk wordt en de halve nacht niet kan slapen omdat ik denk dat ik moet overgeven.

Iets grappiger is dat ik absoluut niet tegen mensen kan die tandenpoetsen. Als ik zelf mijn tanden poets, doe ik ook altijd mijn ogen dicht :+

Ook mag er niets bij mijn ogen in de buurt komen, dan ga ik echt heel debiel lopen knipperen en terugtrekken :+
En mensen bellen vind ik ook eng. Kan een half uur een gesprek 'voorbereiden' voordat ik bel. En mensen aanspreken die ik niet ken, hulp vragen in een winkel bijvoorbeeld, vind ik ook vreselijk.

En naalden.. ik vrees er nu al voor dat er een inenting komt tegen de Mexicaanse Griep.

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:48

Spinnen en wespen... Ook kan ik echt niet tegen graadjes in een vis. :oo
Ik moet er echt van kokhalzen...

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:51

Dreamy schreef:
Ik heb Emetofobie :j (angst voor mensen die moeten overgeven/braaksel in het algemeen..)

Zo had laatst iemand in de auto van een vriendin van me overgegeven en ik had echt moeite om in die auto te stappen (terwijl ie al was 'schoongemaakt').. wilde er eigenlijk echt niet in maar kon niet alleen thuis blijven daar := In de auto voelde ik me ook echt niet gemakkelijk en ik wilde no way achterin op die plaats zitten.

En met mijn vorige stage zat ik tijdens het schoolreisje voorin de bus, waar helaas wagenzieke kinderen zitten (was ik echt even vergeten)..en toen ik hoorde dat een kindje misselijk was werd ik echt paniekerig en wilde heeeel graag achterin gaan zitten. Gelukkig niks gebeurd.
Op de terugweg echter...
Ik dacht dat ik het toen beter had getroffen door achterin naast een moeder te gaan zitten. Gaat die me toch over haar nek !
En ik zat helaas aan de raamkant, ik heb met mn vingers in mijn oren helemaal opgevouwen tegen het raam aan gezeten met m'n ogen dicht..
Ik trilde heeelemaal.. en toen we weer bij school waren wist ik niet hoe hard ik de bus uit moest rennen..
Vreselijk!

Als ik ook maar hoor dat iemand zich misselijk voelt of moet gaan kotsen, dan ben ik weg :wave:

Wat komt dat mij bekend voor......niet echt grappig als je daar last van hebt.
Ook als ik zelf misselijk ben wordt ik best paniekerig. Zal ik moeten overgeven of niet..
Vandaag op me werk ( zit achter de kassa) was ik best wel misselijk en kan dan best wel in paniek raken, want stel dat ik moet overgeven en kan niet weg....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:12

Brr.. Ik ga dus naar Lowlands. Hoop niet op al teveel kots.. :\

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 01:04

Naalden
Brrrr ik krijg er de kriebels van, ik kan er niet over.

En kleine ruimtes...

Wespen ben ik wel bang voor, maar het is geen fobie. Net als kleine insecten die op mij zitten... BRrrrrr

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 02:13

alles wat geel/zwart is en vliegt moet uit mn buurt blijven :P (wespen/bijen/hommels) ben vroeger tevaak gestroken door wespen heel vaak als klein meisje al (zat er eentje in mn trui, mn ma doet hem me aan ik begin te huilen en ze dacht stel je niet zo aan, ze dacht namelijk dat ik met een vinger in trui vastzat ofzo)

Ik maak ze niet dood...bijen moet je zowieso niet doormaken maar ik word dr echt panisch van..

mn andere veel ergere fobie is spinnen!
Stofspinnen (die met die lange poten) vind ik prima als ze uit mn buurt blijven en weghalen (opzuigen ofzo) durf ik echt niet... die dikke zwarte IIIIIEEEEEUUUUUWWWW doodeng!

oja naalden ook ja! bloedprikken pff wat een gedoe... tantarst ga ik dus ook niet heen! teminste niet als er wat moet gebeuren...dat word uitgesteld, nu ga ik kijken voor zoon kliniek die dan verdooft en je helemaal van de wereld hebt op het moment van... helaas via infus! betekent dus weer die rotnaald! had t liever met dat wat je inademt

MN aller aller aller ergste fobie die zowat heel mn leven zwaar beinvloed door is mn sociale fobie.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 02:32

ow btw of je het een fobie kunt noemen weet ik niet heb dr wel moeite mee als iemand (buiten het uitgaan en op openbare plekken) op me wacht als ik op de wc zit..dus bv bij iemand thuis.. t idee dat ze me kunnen horen plassen haha pff.. poepen bij iemand is ook echt een ramp..alleen thuis niet :P maar ja soms, als je bij iemand blijft logeren ofzo wil t wel eens gebeuren en krampen die ik dan ga krijgen :S

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:51

naalden, en het ziekenhuis in het algemeen. Ik ben zo bang voor prikken/inentingen dat ik nu al de tranen in mijn ogen krijg als ik eraan denk dat we misschien een inenting voor de mexicaanse griep krijgen :\ Ook heb ik de hepatitisB prik op mijn werk niet laten doen, hoe stom het misschien ook is.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:45

wespen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:13

Dreamy schreef:

Op de terugweg echter...
Vreselijk!

Lekker is dat hè. Ik heb toen wij op schoolreis gingen 4x tegen de kids gezegt, wie er wagenziek is zorgt voor pillen. Ik neem ze ook mee maar je mag er alleen een als je toestemming hebt.
Ik dacht zo, dat gaat mij niet overkomen.

Had wel dit schooljaar een leerling met een stuur in der maag. Moesten op de ambulance wachten. Heeft zeker 3 keer staan overgeven. Ik had het niet meer. Was precies in de middagpauze. Heb amper wat kunnen eten.
Had er twee nachten last van dat ik der voor me zag als ik mijn ogen dicht deed.
Werd ook misselijk als ik langs de plek kwam waar ze toen zat.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:16

hverbeek schreef:
Wat komt dat mij bekend voor......niet echt grappig als je daar last van hebt.
Ook als ik zelf misselijk ben wordt ik best paniekerig. Zal ik moeten overgeven of niet..
Vandaag op me werk ( zit achter de kassa) was ik best wel misselijk en kan dan best wel in paniek raken, want stel dat ik moet overgeven en kan niet weg....

Dat was ook een van de redenen dat ik niet meer naar supermarkten kon, met de tram etc. Ik raakte zo in een cirkel.
Ik had stress. Kreeg maagpijn. Werd daar wat misselijk van. Werd bang om over te geven, wat weer zorgde voor de versterkende angst en daardoor zat ik het liefst thuis. echt vreselijk. Tegenwoordig kan ik er goed mee omgaan. Heb ook hulp gehad. Cola en Tictac helpt bij mij dan ook vaak.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:18

Unwritten schreef:
Ik heb een enorme fobie voor liften, ik ga er absoluut niet vrijwillig in, en dwingen heeft helemaal geen zin.. de laatste keer dat ik gedwongen werd met een lift te gaan heb ik de hele winkel bij elkaar gegild.. ik was 19 toen.. :=

Die heb ik ook :+
Net als bel/telefoonangst
Maar de ergste is nog wel Onweer....

Ook kan ik er niet tegen als ik naalden oid in huid ofzo zie gaan, om te voelen vind ik niet erg maar ik moet het niet zien :+ Zo had mijn vriend laatst zijn vinger tussen de deur gehad en moest toen met een hete naald de nageldoorprikken, nou ik werd er hartstikke miselijk van, zowiezo als ik die nagel zie al :+

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:18

insecten, met name spinnen, wespen, motten... ik loop gillend weg, durf ze zelf niet eens zelf te doden...
claustrofobie (steek mij niet in een lift, ik sla tilt :o)