Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:16

Wat leuk om weer wat van je te horen (lezen).
Mooi dat het redelijk rustig is, jammer dat je zo aan het twijfelen bent. Sterkte he, en ook een knuffel voor jou! Je verdient het.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:19

:o Dank je wel.

Ook al reageer ik niet meer zo veel, ik denk toch nog veel aan jullie hoor :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:29

Hey Sam, jammer dat je nog geen besluit hebt kunnen nemen maar ik snap dat dit niet over 1 nacht ijs gaat. Hoop wel voor jezelf dat je straks weet wat je wilt, dat geeft toch weer een stuk rust en je dan kan je je op de komst van de kleine gaan focussen,sterkte:(:)

PW, jammer dat je je nog niet goed voelt. Kun je niet lekker samen met je vriend op bed tv gaan kijken ofzo? Zie je het zitten een weekend alleen? Ik ben wel moe ja, straks nog even een verjaardag en dan lekker naar bed. Zit vanaf januari zonder werk maar vanaf oktober thuis, dus toch wel een heel tijdje. Denk dat ik misschien altijd wel 20uur blijf werken, mn vriend vind dat oke en er is daar voorlopig geen uitbreiding mogelijk. Misschien moet ik dat ook niet willen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:38

Daar heb ik ook al over zitten denken om misschien in de toekomst ook niet meer fulltime te gaan werken (niet dat ik nu in staat ben om te werken). Zo'n gekke gedachte vind ik dat dus niet. Zeker om te beginnen is 20 uur mooi denk ik.

We hebben geen tv op de slaapkamer dus dat gaat hem niet worden ;) Ik weet eigenlijk niet of ik op zie tegen het weekend alleen. Ik ben alleen bang dat ik veel op bed zal liggen omdat er dan niemand is die er wat van zegt.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:45

ik heb eigenlijk nooit meer als 32 uur gewerkt. Op 2 plekken waar ik gewerkt heb is me dat maar gelukt om het vol te houden.

PW is het niet gewoon eens fijn om niks te moeten willen? Gewoon echt alleen doen wat je wilt?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:47

PW, je kan dan in ieder geval doen en laten wat je wilt, zelf voel ik me dan nog schuldig als hij belt en ik moet zeggen dat ik niets heb gedaan. 20 uur is voor nu in ieder geval voldoende, zal het eerste jaar ook zeker zo blijven. Hoe zouden jullie die 20 uur indelen? Twijfel hier zelf nog over maar ik mag het zelf een beetje indelen. Denk wel dat het goed is vaste tijden/dagen te hebben. Mag ook 20 uur voor het weekend werken, dan 20 erna en dan een volle week vrij. Eigenlijk is alles mogelijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:47

Misschien wel samantha, maar dat voelt zo dubbel. Heb het idee gezellig te moeten zijn voor mijn vriend, zeker nu omdat hij het hele weekend al weg is. En daarbij vind ik mezelf maar lui als ik niks doe en maar op mijn bed ga liggen (want dat is het enige dat ik kan bedenken om te doen) |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:49

Wel fijn dat je daar zo vrij in bent CIV.
Ik denk dat regelmaat wel goed is inderdaad, dus vaste tijden en dagen.

Schuldig voelen is inderdaad het goede woord. Ik voel me ook schuldig als ik niks doe.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 15-05-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:49

heerlijk toch? lekker doen wat je wilt?

Mijn vriend doet ook geen flikker thuis, dus dat compenseert zich!

PW gewoon lekker doen, je doet dat toch niet iedere dag he?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:51

PW, zou naar Sam luisteren als ik jou was, lekker niks doen. Als jij je daar nou goed bij voelt.

Mijn vriend is juist altijd erg druk in en om het huis, als hij thuis is dus dan voel ik me extra schuldig en wil ik ook op zijn tempo dingen doen maar dat gaat toch (nog) niet. Hoop wel dat ik straks de puf heb om het huis bij te houden als hij weg is, dat doen we nu samen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:52

@ samantha: Momenteel wel het liefst iedere dag. Begin weer een beetje weg te zakken in m'n depressie heb ik het idee. Al wil ik daar eigenlijk niet aan toegeven, want dat vind ik dan weer zwak van mezelf.

@ CIV: Mijn vriend en ik doen ook het huishouden samen. Dat werkt voor ons wel goed (vooral voor mij) Dan doen we het tenminste. Als we het niet samen zouden doen, zou ik helemaal niks doen momenteel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:54

Ook voor jou civ, doen wat je kunt en niet te veel willen.
Zet je per dag desnoods een doel! Als je dan meer gedaan krijgt, is dat alleen maar goed en kun je je dan trots om voelen. Snap je?

En pw, je hoeft je niet te schamen, ga lekker met je hondje wandelen, lekker dingen doen die jij graag doet. Als dat betekend dat je heel de dag op bed ligt, so be it!
En als jij merkt dat je meer rust nodig hebt, moet je je die nemen!!! Zeg je ook altijd aan ons ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:06

Je hebt ook helemaal gelijk. Voor een ander weet ik het altijd wel goed ;) Maar voor mezelf ligt dat toch een beetje anders.

Heb net even met mijn vriend gepraat.
Ik wilde eerst misschien nog een film gaan kijken met hem, maar ik heb toch besloten om naar bed te gaan. Voel me zo klote, film kijken wordt waarschijnlijk toch ook niks, dat zou ik alleen voor hem doen. Gelukkig begrijpt hij het wel...

Toch blijft er een stemmetje in mijn achterhoofd zeggen dat het zwak is om in bed te vluchten...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:14

kun je de tv niet naar boven verhuizen en de dvd speler mee?
kunnen jullie tv kijken, en jij dan toch in bed liggen ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:14

Enne, nu dus eens naar ons luisteren ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:16

Volgens mij heb je echt een super lieve vriend PW, heb het al eerder gezegd maar wees er zuinig op en waardeer het ook. Zoveel begrip dat maak je niet vaak mee, niet verkeerd bedoelt overgens maar mannen hebben meestal niet zoveel geduld. Die van mij begrijpt het helaas ook niet altijd. Rust lekker uit, morgen zo gezond mogelijk weer op.

Is misschien wel een idee Sam om een planning te maken want ik vrees dat er anders niet veel zal komen. Maar als ik me weer helemaal goed voel moet het geen probleem zijn. Hoe is het verder met jou? Of wil je het hier niet over hebben?

Wij gaan zo vertrekken richting die verjaardag.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:23

Zo heb ik dat ook op een gegeven moment gedaan.
Gewoon voor iedere dag een ding wat 'moet' gebeuren.
Al is het maar de wc poetsen, of stoffen, gewoon kleine dingetjes.
Meestal, als je dan eenmaal bezig bent, doe je toch wel de kleine dingetjes erbij ;)

Ik heb ook erg geluk met mijn vriend. Die zegt ook nooit wat als ik niks doe. Misschien moest ik dat juist wel eens hebben.
Soms denk ik dat ie zich wel erg stoort aan bepaalde dingen, maar maar niks zegt omdat ie me dan zielig vind of zo.

Verder gaat het op zich wel goed. Ik moet wel echt zorgen dat ik mn tabletten blijf nemen, want doe ik dat niet, dan ben ik ook echt niet te genieten, omdat ik me dan gelijk weer down voel :(

Maar goed, ik laat het verder een beetje op zn beloop, probeer mijn dingen te regelen die ik moet regelen. En dat is het :+

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:37

Pollewoppy schreef:
Je hebt ook helemaal gelijk. Voor een ander weet ik het altijd wel goed ;) Maar voor mezelf ligt dat toch een beetje anders.

Heb net even met mijn vriend gepraat.
Ik wilde eerst misschien nog een film gaan kijken met hem, maar ik heb toch besloten om naar bed te gaan. Voel me zo stinkmodder, film kijken wordt waarschijnlijk toch ook niks, dat zou ik alleen voor hem doen. Gelukkig begrijpt hij het wel...

Toch blijft er een stemmetje in mijn achterhoofd zeggen dat het zwak is om in bed te vluchten...

Pw, ik hoop dat het niet komt door dingen die ik heb gezegd, want dat is het laatste wat ik wil.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:15

Halloo ben ik weer net terug van Bily het begon zo hard te regenen en te onweren ben zei nat want ik moest ook nog een stuk fietsen , en zit nu te trillen als een rietje .

PW": ik probeer een beetje rust te nemen morgen ga ik ovoor het eerst niks doen :\

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:23

CIV GEFELICITEERD!! Wat goed zeg. En fijn dat je je eigen tijd mag indelen. Ik zou zelf denk ik de ochtenden gaan werken, 4 keer 5 uur of 5 keer 4. Of juist in de middag misschien, of niet te vroeg beginnen. Haha hier heb je ook niks aan dus, gewoon doen wat je zelf fijn vindt!

Hoop dat het weer een beetje met je gaat PW. Gelukkig is je vriend begripvol. Doe gewoon lekker wat je zelf het fijnste vindt. Sterkte!

Wij zijn vanavond wezen wokken, opzich leuk, alleen ik barstte nog steeds van de spanning (tis nu wel minder ). Ik span dan continu mn buikspieren heel erg aan en daardoor kan ik ook niet fijn door ademen. Lastig dus. Ben je toch de hele tijd mee bezig. Maar ik ben allang blij dat het nu wél lukt om weg te gaan, al gaat het dan nog niet zoals ik het graag zou willen. Ook dat komt wel weer!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:28

Goed zo Sifra, is weer een stapje in de goede richting!

Billy, ga lekker warm douchen :D

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:32

haha dat heb ik net gedaan ! :')

Samantha hoe gaat het nou me tjou ?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:35

Hier wel goed hoor :j Heb net ook nog een stukje geschreven ;)
Heb je het nu weer lekker warm?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:40

Gaat alles goed met je zwangerschap Sam? En al helemaal aan het idee gewend?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:41

jaa gelukkig wel na paardrijden moet ik ook altijd nog trainen geven aan het G-team tot 8 uur , maar dat ging vandaag allemaal niet zo lekker ! :\

sam : weet je al hoe of wat met je relatie gaat dat alweer wat beter ?