Veulen84 schreef:Me overgevoeligheid voor indrukken daar leef ik gewoon mee. Ik ga 's avonds en 's ochtends altijd lekker een uurtje wandelen met de hond. Helemaal in stilte en zonder iemand, dan voel ik me altijd meteen beter en minder moe.
Vaak als ik te veel heb gedaan dan hou ik gewoon iets eerder op met inspannende dingen. Dan ga ik rustige stille werkjes doen (dat is het geluk met mijn werk). Gelukkig zijn er weinig mensen die daar een punt van maken (en mijn bestuur zeker niet omdat ik me werk wel netjes doe)
Maar mijn overgevoelige reactie op signalen van mensen dat blijft lastig vind ik. Ik kan soms me dagen ellendig voelen over opmerkingen van mensen. Heb dan ook geen manier om er weer gewoon van terug te komen.
Laatst zij iemand, "Nu denk je dat je niks vergeten bent, maar als je dan thuis komt..." Ze bedoelde er waarschijnlijk niks mee, maar haar houding en mijn gevoel en die tekst. Dat zorgt er dan voor dat ik het nu nog weet en me er raar bij voel. Bij haar doe ik dan ook extra me best om niks te vergeten...
Maar als iemand iets liefs zegt het zelfde, "Soms vind ik je wel grappig hoor" Dan krijg ik de rillingen en dat kan dan ook uren aan houden.
Probeer me zelf nu te leren om die momenten op te roepen als ik me ellendig voel.
Ik vertrouw wel veel op me instincten zoals vandaag. Ik had een vreemd gevoel, ga dus een rondje lopen door de wei. Ik 'vond' 2 lammeren. Prima, maar het gevoel ging niet weg. Dus ik verder zoeken, hing er 1 geit met z'n horentjes in het hek. Gevoel over, alles klopte weer.
Kennis van me beredeneerd dit soort dingen logisch voor me:
"Je hebt de kudde gezien en onbewust heb je gezien dat er 1 miste. Dat heb je dus onthouden en je handelt er dan naar."
Geen idee of het zo is, maar het zou maar zo kunnen.
Hebben mensen hier ook dat ze soms echt kunnen gaan staren/ dromen...? Je weet wel zo'n momentje dat mensen roepen, "Aarde aan..." met een zwabberent handje voor je ogen er bij.
daar herken ik ook dingen van !! ik heb t niet altijd en even sterk bij elk persoon en moment...maar hebt t wel...
ik vertrouw ook heel veel op mn instincten. ik heb dus nu al 2x op een paard gereden terwijl ik het gevoel had dat dit niet de juiste dag was en die 2x ben ik dr ook afgevallen en alle 2 x gekneust van geweest (de ene x licht de andere x zwaar) Als ik een persoon niet geheel vertrouw (en dus een raar gevoel bij krijg) op een andere manier als wat ik hierboven beschreef in vorige post, dan zal ik dr ook nooit mee alleen zijn als het niet openbaar is.