Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:31

Yasmine, dat vind ik eerlijke informatie, en als je er op basis daarvan vanaf ziet, vind ik dat een eerlijke keuze :)

Ranna, lees de bijsluiter van paracetamol eens :) Zo'n heerlijk middel waarvan niemand weet hóe het nu eigenlijk werkt, bij grote getalen geslikt wordt, maar eh, die bijsluiter...
Das overigens vast ook een Nobelprijsje waard, uitvinden hoe paracetamol werkt - één van de grote mysteries van deze tijd :)

De opmerking over Aluminium zegt helemaal niets, ieder mens krijgt namelijk ongeacht vaccinatie aluminium binnen. Belangrijk is dat vooralsnog geen verband aan te tonen is tussen verhoogde blootstelling of inname, en stapeling in de hersenen... Dus een oorzakelijk verband dementie (wat wel een gigabreed begrip is) en aluminium is helemaal niet aan de orde :)
Heb je overigens ergens een officieel bestandje met de samenstelling van de adjunctiva? Want ik hoor je hier vaker iets over roepen, maar die samenstelling is niet terug te vinden. Ben er benieuwd naar, wil het graag vergelijken met HepB, HiB en aK vaccins.

smurffie

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:36

ranna @ hoe kom je daarbij??

-Ziekte van Alzheimer: meest voorkomend (65% vd mensen met dementie) vroeger (pre)seniele dementie genoemd;
-Vasculaire dementie wordt veroorzaakt door een of meer herseninfarcten;
-Dementie met Lewy bodies en Parkinson-disease-dementia (PDD). Bij de ziekte van Parkinson worden "Lewy bodies", insluitsels van eiwit-afbraakproducten, aangetroffen in de cellen van de substantia nigra; bij deze twee vormen van dementie worden ze ook gevonden in de hersenschors. Bij Lewy body dementie treedt dementie al in het begin van het ziekteproces op; van Parkinson-disease-dementia (PDD) 'spreekt men als dementieverschijnselen pas in het verloop van de ziekte van Parkinson optreden.
-Ziekte van Pick: Een vorm van Frontotemporale dementie, voornamelijk bij jongere (45-50 jaar) patiënten met aantasting van de frontale cortex en een zeer snelle aftakeling, met snel de dood tot gevolg.
-Chorea van Huntington
-Frontotemporale dementie: aantasting van de frontale en temporale gebieden in de hersenen, vaak gepaard gaand met ontremming in gedrag. Meest bekende vorm is Ziekte van Pick.
Normal Pressure Hydrocephalus waarbij de hersenvocht-aanmaak en -afvoer uit evenwicht zijn geraakt.
Andere oorzaken van dementie zijn: alcohol, syfilis, trauma capitis, een tumor, encefalitis, Aids, enzovoorts.

Vertel jij is waar je die aluminium vandaan haalt? is namelijk helemaal geen oorzaak van dementie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:26

WhiteRose schreef:
Runn_love_ schreef:
ik ga voor de uitstrijkjes later ;)

Uitstrijkjes zijn geen behandeling, maar een screening - dus vroegtijdig vinden van afwijkingen :)

Parlove: De kankerverwekkendheid die hier beweert wordt, is een slag in de lucht. Er wordt en is wel degelijk veel onderzoek gedaan... :)

Dit vaccin is nog helemaal niet goed getest. Wat is jouw functie eigenlijk binnen deze industrie?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:34

Faye, je formulering van je vraag is zeer negatief - dat is vragen om vervelende reacties...

Ik studeer geneeskunde, werk voor een universitair medisch centrum en ben een beetje ingevoerd in medisch kringen. Heb ook jaren in een perifeer ziekenhuis gewerkt, ik weet hoe de wereld werkt ;) Maar vooral: ik word wetenschappelijk opgeleid, lees dus onderzoeken en ben in staat de achterliggende informatie over ziekteprocessen en immunologie te begrijpen of na te zoeken.

Ik heb geen idee wat de achtergrond van jou of Ranna is, net zo min als Phara nog verteld heeft wat haar vriend over immunologie vertelde. Wat ik merk in de discussie is dat er veel verteld wordt uit onwetendheid, zoals de vergelijking met Softenon of opmerkingen over bonussen voor artsen... Argumentatie erachter klopt niet, puur vanuit basisprocessen, ongeacht of je het er wel of niet mee eens bent.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:02

smurffie schreef:
ranna @ hoe kom je daarbij??
Vertel jij is waar je die aluminium vandaan haalt? is namelijk helemaal geen oorzaak van dementie..

Dacht dat het algemeen bekend was maar blijkbaar niet.
Zomaar een pluk van een willekeurige site:
Citaat:
'Gezondheidseffecten van aluminium
Aluminium is een van de meest gebruikte metalen en ook een van de stoffen die het vaakst in de aardkorst gevonden worden. Daarom staat aluminium bekend als een onschuldige stof. Maar ook wanneer men aan hoog concentraties aluminium blootgesteld wordt, kan dit gezondheidsproblemen veroorzaken. De wateroplosbare vorm, de ionen, hebben schadelijke effecten. Ze zitten meestal in een oplossing van aluminium in combinatie met andere ionen, bijvoorbeeld aluminiumchloor.
De opname van aluminium kan plaatsvinden via het voedsel, ademen, en huidcontact. Langdurige opnames van aanzienlijke hoeveelheden aluminium kunnen leiden tot ernstige gezondheidseffecten, zoals:
- Schade aan het centrale zenuwstelsel
- Dementie
- Geheugenverlies
- Lusteloosheid
- Ernstig trillen

En van een andere site:
Citaat:
Het is een feit: Tefal-pannen zijn gevoelig aan krassen. De antiaanbaklaag wordt aangebracht op een aluminium bodem. Dat wil zeggen dat het voedsel in rechtstreeks contact komt met dit gevaarlijk metaal waarvan de giftigheid in ontelbare onderzoeken werd aangetoond. Aluminium is medeoorzaak van tal van beschavingsziekten, waaronder Alzheimer bijvoorbeeld.

Hoeveel links wil je? :D tik maar eens aluminium dementie in en zoeken maar...

Ach en wat kom ik tegen bij onze zuiderburen
Citaat:
Vaccin tegen baarmoederhalskanker: gevaar voor volksgezondheid?

door Dr. Tania de Winne

- Is een massale, dure, door de overheid georganiseerde vaccinatiecampagne verantwoord?
Dan stelt men zich natuurlijk de vraag of het vaccin efficiënt en veilig is.
- Is het vaccin efficiënt?
Eén telefoontje met de kankertelefoon verheldert dit feit. Het Gardasil vaccin beschermt effectief tegen 40% van de HPV (Humaan Papilloma Virus) infecties. Dus dat wil zeggen dat 60% van de gevaccineerde jonge vrouwen zich onterecht veilig wanen! Over het Cervarix vaccin bestaan helemaal geen gegevens, omdat dit, helaas voor de firma, niet goedgekeurd werd om onder de terugbetalingsregel van het Riziv te vallen.
- Is het vaccin veilig?
Helaas zijn hier voor België al helemaal geen gegevens beschikbaar. Richten we echter even onze blik op de V.S., waar er sinds juni 2006 al meer dan 5 miljoen jonge vrouwen gevaccineerd werden. Deze cijfers veranderen voortdurend maar in november 2007 waren er al zeker 11 jonge vrouwen overleden vlak na de vaccinatie. Enkel 2 van deze overlijdens werden door de FDA (Food and Drugs Administration) aanvaard als een rechtstreeks gevolg van het inspuiten van het Gardasil vaccin; 51 meisjes zijn geïnvalideerd (o.a. steriel); 451 zijn sinds juli 2007 nog niet van de bijwerkingen van het vaccin hersteld en er werden ondertussen aan de CDC (Centers for Disease Control) meer dan 3000 reacties op een eerste inspuiting gemeld, waarvan er 31 levensbedreigend waren.
Het bewaarmiddel in het vaccin is ditmaal aluminium en geen kwik. Aluminium wordt o.a. genoemd bij de oorzaken van dementie van Alzheimer.

Als je de rest van dit zeer interessante artikel wilt lezen: http://www.owc.be/nl/publicaties/artikel.mv?id=155

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:14

Waarom is mijn vraagstelling negatief? :?
Ik ben in ieder geval blij dat je in deze tijd zelf voldoende infotmatie kunt vinden en je niet meer klakkeloos voor hoeft te laten liegen door de farmaceutische industrie.
Overigens raden mijn huisarts en mijn gyneacoloog dit vaccin ook af. Waarom zou dat zijn denk je?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:21

faye schreef:
Overigens raden mijn huisarts en mijn gyneacoloog dit vaccin ook af. Waarom zou dat zijn denk je?

Ik heb niet gezegd dat er overeenstemming over toepassing is - sterker nog: helemaal niet aangeraden om 'm te gaan halen... Ik vind alleen het voorlichten van mensen op basis van onjuiste informatie een hele slechte zaak. Dáár ben ik tegen, ik ben ervóór dat meiden een bewuste keus maken :)

Ranna, de cijfers in Amerika worden niet begeleid met info over leeftijd, risicofactoren en post-mortem onderzoek, etc. Nogmaals, daar ben ik erg benieuwd naar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:25

Maar ondertussen wordt er wel een campagne gevoerd en laten veel mensen zich leiden door het idee dat het wel veilig zal zijn. En dat vind ik een kwalijke zaak, van de overheid, maar ook van de ouders die dit klakkeloos aannemen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:23

Eens, Faye :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:26

@Smurffie, dit staat in het stuk van onze zuiderburen geschreven door door Dr. Tania de Winne (zie vorige post) 2 vliegen in 1 klap.
Citaat:
Gaan we de komende jaren nu ook een explosie meemaken van Alzheimer dementie en andere hormonale en neurologische aandoeningen ten gevolge van het gehalte aan aluminium dat nog eens extra via dit vaccin ingespoten wordt? Net zoals we een verduizendvoudiging gezien hebben van het aantal gevallen van autisme (1/100.000 in 1993 en 1/150 in 2005) sinds de invoering van het mazelen/bof/rubella vaccin in 1998?

Lijkt me voldoende zo.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:51

Ranna, sinds die tijd hebben we ook een nieuwe DSM, nl. DSM-IV, en daarmee is de prevalentie en incidentie van vrijwel álle psychische stoornissen omhoog gegaan... Er is geen direct verband aangetoond tussen aluminium, vaccinaties en autisme...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:39

ik heb zoiets van ik ga wel maar er zit toch nog wel veel twijfel bij
is het mischien een idee om huisarts eens op te bellen en te vragen wat zei zegt?

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:26

ik heb vandaag de brief gekregen, en ik ga de prik halen :j

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:51

Ik heb ook net de brief gekregen, ik wil eerlijk gezeg niet gaan,ben aan het twijfelen, want het klopt toch dat het nog een onderzoek is ?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:02

Ik ga hem ook halen :D

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:09

Charlottte schreef:
Ik heb ook net de brief gekregen, ik wil eerlijk gezeg niet gaan,ben aan het twijfelen, want het klopt toch dat het nog een onderzoek is ?

Nee, uitdelen van deze vaccins is géén onderzoek. Er wordt onderzoek gedaan naar bepaalde aspecten van dit vaccin, zoals naar heel veel medicatie wordt gedaan. Je bent geen proefkonijn ;)

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:20

Volgens mij moeten wij hem halen?
heb er iig geen zin in, ben als de dood voor die naalden

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:24

WhiteRose schreef:
Charlottte schreef:

Nee, uitdelen van deze vaccins is géén onderzoek. Er wordt onderzoek gedaan naar bepaalde aspecten van dit vaccin, zoals naar heel veel medicatie wordt gedaan. Je bent geen proefkonijn ;)

Je bent dan toch wel een proefpersoon als ze bepaalde dingen van het vaccin nog aan het onderzoeken zijn, ik heb er zo mijn twijfels bij. Vorig jaar werden hier meisjes opgeroepen vanaf 8 jaar :? die er ook nog eens geld voor kregen, tja heleboel ouders laten het dan wel doen hoor alleen al voor het geld.
Is natuurlijk te zot voor woorden dat je je rottige 50 eurootjes boven je kind zet terwijl je nog niet eens weet hoe of wat, ik heb geen dochter maar had ik ze gehad dan had ze hem niet mogen halen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:25

bijoekimmie schreef:
Je bent dan toch wel een proefpersoon als ze bepaalde dingen van het vaccin nog aan het onderzoeken zijn, ik heb er zo mijn twijfels bij.

Er wordt nog altijd onderzoek gedaan naar de exacte werking van paracetamol :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:26

Ik kreeg aangeraden het niet te doen omdat het alleen op volwassenen getest is en je dus niet weet wat de bijwerkingen zijn op lange termijn bij kinderen..

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:30

WhiteRose schreef:
bijoekimmie schreef:
Je bent dan toch wel een proefpersoon als ze bepaalde dingen van het vaccin nog aan het onderzoeken zijn, ik heb er zo mijn twijfels bij.

Er wordt nog altijd onderzoek gedaan naar de exacte werking van paracetamol :)

Ja dat zal best maar dan moet je maar gewoon wat in laten spuiten terwijl je niet weet of het veilig is omdat paracetamol ook nog onderzocht wordt maar al zo ingeburgerd is.
Maar het is toch te erg voor woorden dat de regering of weet ik wie wat het de burgers maar gewoon laat overkomen terwijl ze het niet weten, maar ja zo belangrijk zijn we niet natuurlijk, je dochter zal maar overlijden en dat kan natuurlijk altijd , dat weet ik ook wel maar zou er iemand anders van de regering er wakker van liggen, NEE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:31

Misschien wordt je er wel oncruchtbaar van. Of krijg je juist kanker door het vaccin. Zou zomaar kunnen, ze weten het niet!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:32

Oja 1 op de zoveel mensen krijgen last van hun hart van een paracetamolletje en gaan dood maar daarom moet je ook altijd goed kijken wat je inneemt en niet zomaar klakkeloos wat innemen hihihi zei ik die met kiespijn rustig een doosje wegvreet ofzo.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:32

faye schreef:
Misschien wordt je er wel oncruchtbaar van. Of krijg je juist kanker door het vaccin. Zou zomaar kunnen, ze weten het niet!

Idd zou zomaar kunnen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:35

Ik snap niet zo goed wat er "te gek voor woorden is". Er is geen sprake van proefkonijnen, opname van dit vaccin in het Rijk Vaccinatie Programma is niet zomaar. Er zijn geen complotten waarbij de farmaceutische industrie graag alle vrouwelijke tieners van Nederland en vele andere landen wil doden... En dat wil onze regering ook niet :) Denk even aan wie er straks moeten werken om alle pensioenen te bekostigen? ;)

En nee, er kanker van krijgen of onvruchtbaar van worden kan niet "zomaar". Dit verloopt via immunisatie, dat is een vakgebied opzich. Afgezien daarvan is er dus wél onderzoek naar gedaan... Als je iets roept, zorg dan dat je er ook iets van weet :)