'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:53

heb de ring vandaag ingedaan.. Voel hem niet zitten en nog geen bijwerkingen! Als het zo blijft vind ik hem perfect!!! Weet ook niet of mn vriend hem gaat voelen... Knipoog Merken we dan wel.. Moest inderdaad ook 20 euro bijbetalen.. (voor 3 maanden he)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:05

Haha.. zelfde hier carly... ben benieuwd.
Ik moet ff wachten tot ie betrouwbaar is (heb per ongeluk toch een stopweek gedaan... moest eigenlijk niet..) Moet nu dus 7 dagen wachten.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:36

Oke ben benieuwd bedankt! Ben nogal bang voor bijwerkingen en zeker voor misselijkheid! Ga hem in Januari toch maar proberen kan hem altijd direct er weer uithalen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:36

Ik heb echt helemaal geen bijwerkingen gehad..
Alleen goeie! Haha!

Mn huid wordt nu al beter!
Humeur is al stabieler...
Afscheiding (wat ik eerder dus vaak had..) is tot nu toe verdwenen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:57

Mijn 1ste menstruatie zonder de pil zit erop.
Is me goed bevallen.
Weinig buik-klachten (al kan dat nog wel komen op den duur misschien) Wel meer gevloeid als met de pil, maar dat is volkomen normaal.
Verder had ik behoorlijk last van chagrijnige buitjes, haha
Heb ze nog nooit zo gehad, was even wennen dus voor de rest hier thuis haha.
Tot op heden nog steeds geen spijt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:00

Hoelang kan je die ring laten zitten? Word je pas ongi als je hem uithaalt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

De ring laat je normaal gesproken 3 weken zitten. In die drie weken word je niet ongesteld, al kan je net als bij de pil last krijgen van een doorbraakbloeding, zeker als je 'doorringt' (door gaan zonder pauzeweek). Daarna is hij uitgewerkt en word je ongesteld. Al heb je best kans dat hij wel iets langer doorwerkt, maar in principe in hij na 3 weken uitgewerk. Als je hem er eerder uit haalt, dan word je eerder ongesteld.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:15

sh*t!!

Ik lees nu net dat de nuva's bij kamertemp. bewaard moeten worden..
Tegen mij zeiden ze in de koeling??

Hoe zit dat bij jullie?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:26

Volgens de bijsluiter moet hij onder de 30 graden celsius bewaard worden, dus denk dat de schade meevalt.... ik heb ze gewoon in de kast liggen trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:59

Wat ik begrijp is de nuvaring gekoeld bewaren, dan is hij houdbaar tot de datum die op de verpakking staat. Bewaar je hem bij kamertemperatuur, dan moet je hem binnen 4 maanden gebruiken!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:26

Beetje raar... op de site staat.. (weet het niet precies) tussen 18 en 30 graden..

Op het doosje staat: tussen 4 en 8 graden....en idd onder de 30 graden.

Ik laat ze dus maar gewoon in de koeling liggen.... Verward het zal wel goed zijn..

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:40

ja ben nu pilvrij.... joeppie..
Nu afwachten wat mijn cyclus gaat worden zodat ik beetje houvast heb, wanneer we super goed moeten opletten

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:19

ik heb weer het fijne gevoel in mijn buik........ dit weekend ongesteld worden en tot nu toe hoofdpijn vrij! ik vind die yasmin best wel oke haha

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:14

Even weer een update van mij:

Ik gebruik de Nuva nu een week.... en nog steeds alleen maar goed nieuws.

Mijn huid is echt zoveel beter geworden!
Humeur gaat ook nog steeds goed Lachen

Ik voel me stukken beter!!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:06

nuva is bij mij ook echt prima!!! Echt ideaal.. Humeur nog steeds helemaal goed... nergens last van!! Vraag me wel es af of hij wel echt werkt!

Vriendlief merkt er ook niets van... Clown

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:48

ik voel me al beter als ik dat nu al mag zeggen, ben nu euh effe denken 2 weken pilvrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:03

Nuvaring gaat hier ook goed. Zondag eerste keer een stopweek. Ben benieuwd!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:17

ik ben inmiddels ook 2 weken geleden gestopt, en voel me echt zo veel beter!! nergens last van verder, alleen voel ik me tja... bevrijd? net of ik alles ineens veel bewuster mee maak, veel zonniger bekijk enz...

Ik heb nog even geen vervanger, wil eerst kijken of zonder pil me bevalt, en dan zoek ik iets anders. Tot zo lang doen we voorzichtig en met condoom, zou goed moeten gaan Pling

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:01

even een vraagje...
een jaar geleden ben ik overgestapt op ethinylestradiol/levonorgestrel dit moest omdat de pil die ik daarvoor gebruikte uit de handel was.. na ja goed dacht ik.

tijd terug las ik een keer iets in dit topic over deze pil.
toen wel even mijn apotheek opgebeld omdat ik me sinds dien meer pijn klachten heb tijdens mijn menstruatie. hun vertelde me dat mijn vorige pil niet meer verkrijg baar is maar dat dit exact de zelfde is..

tot ik een aantal weken geleden ongesteld werd midden in mijn pil strip, huisarts gebeld --> afwachten.
na een week nog steeds ongestelt begon me suf te voelen.
urine inleveren ze dachten dat het door een soa kwam. uitslag was goed, dus dat was het niet.
in de tussentijd 3x flauwgevallen en nog steeds ongesteld.
nu ben ik vandaag dus maar terug gegaan naar de huisarts met deze klachten. nu moet ik stoppen met de pil en 10 dagen Orgametril slikken dan ongesteld worden en dan weer beginnen met de pil.

nu vraag ik me af hebben meer mensen hier last van? en kan iemand mij een artikel geven waarin wat meer vermeld staat over deze pil.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:14

Ik ben 4 weken geleden gestopt met de pil. Nu voor het eerst weer ongesteld, maar o wat heb ik een buikpijn! Dat had ik met de pil niet. Hopelijk wordt dat wel minder. Hebben meer mensen daar last van gehad?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:25

annehoe schreef:
en kan iemand mij een artikel geven waarin wat meer vermeld staat over deze pil.

Over welke pil wil je meer weten? over ethinylestradiol/levonorgestrel of over orgametril?
Orgametril word vaker voorgeschreven als er ineens een onverwachte verandering plaatsvind in de menstruatiecyclus, maar ik ken het middel eigenlijk niet bij verstoring tijdens pilgebruik.... Toen je ongesteld werd gedurende de strip van je pil, ben je toen de pil blijven slikken? Of heb je op een gegeven moment een pauzeweek ingelast?

Welke pil slikte je eigenlijk voordat je overgezet werd op ethinylestradiol/levonorgestrel?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:26

annehoe; lijkt me niet echt goed:S Ik ben ook flauwgevallen laatst toen ik een ander merk had gekregen maar niet zo lang ongesteld.
Maar een huisarts kan je niet verplichten een bepaalde pil te nemen toch? dus als jij een andere wil, gewoon zeggen. Dat heeft hij niet te bepalen..
Wat is orgametril?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:28

Lalidan schreef:
annehoe schreef:
en kan iemand mij een artikel geven waarin wat meer vermeld staat over deze pil.

Over welke pil wil je meer weten? over ethinylestradiol/levonorgestrel of over orgametril?
Orgametril word vaker voorgeschreven als er ineens een onverwachte verandering plaatsvind in de menstruatiecyclus, maar ik ken het middel eigenlijk niet bij verstoring tijdens pilgebruik.... Toen je ongesteld werd gedurende de strip van je pil, ben je toen de pil blijven slikken? Of heb je op een gegeven moment een pauzeweek ingelast?

Welke pil slikte je eigenlijk voordat je overgezet werd op ethinylestradiol/levonorgestrel?

ik bedoel de ethinylestradiol/levonorgestrel, ik ben geen tabl. vergeten en slik gewoon 1 strip met dan een stopweek. ik was toen ik voor de 1e dag tussentijds ongesteld werd net 7dagen de pil weer na 1 stopweek.
welke pil ik heirvoor slikte weet ik helaas niet meer.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:38

annehoe schreef:
was toen ik voor de 1e dag tussentijds ongesteld werd net 7dagen de pil weer na 1 stopweek.

Even kijken hoor, toen je tussentijds ongesteld werd, slikte je net weer 7 dagen de pil? Bedoel je dat?
Maar wat ik bedoel, toen je tussentijds ongesteld werd, heb je daarná nog een pauzeweek gehad? Of bedoel je juist dat je 7 dagen nadat je tussentijds ongesteld werd een stopweek had?

De ethinylestradiol/levonorgestrel is in wezen gewoon de vervanging van de mycroginon over het algemeen, maar dat kan Snoevie je denk ik beter vertellen. Qua hormonen is hij in elk geval gelijk aan de mycroginon, maar misschien ook nog aan andere pillen, dat weet ik niet. Het enige wat er anders aan is, zijn de hulpstoffen. De reden dat ik het vroeg, is dat de migrcogynon nog gewoon verkrijgbaar is namelijk. Maar misschien dat jij een andere had.

rensju schreef:
Wat is orgametril?

Orgametril is een pil die een stof bevat die lijkt op progesteron. Het word gebruikt bij vrouwen die niet aan de pil of andere hormonen zijn, waarbij om wat voor reden dan ook ineens de menstruatiecyclus verstoord is. Door dit hormoon te geven kan de cyclus weer hersteld worden. Het word ook gebruikt bij bijvoorbeeld endometriose (aandoening waarbij je baarmoederslijmvlies buiten je baarmoeder hebt). Een enkele keer word hij ook als "de pil" voorgeschreven, een zogenaamde minipil (pil met maar 1 hormoon, ipv 2), maar dat gebeurt (volgens mij) niet zoveel meer.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:04

Lalidan schreef:
annehoe schreef:
was toen ik voor de 1e dag tussentijds ongesteld werd net 7dagen de pil weer na 1 stopweek.

Even kijken hoor, toen je tussentijds ongesteld werd, slikte je net weer 7 dagen de pil? Bedoel je dat?
Maar wat ik bedoel, toen je tussentijds ongesteld werd, heb je daarná nog een pauzeweek gehad? Of bedoel je juist dat je 7 dagen nadat je tussentijds ongesteld werd een stopweek had?

De ethinylestradiol/levonorgestrel is in wezen gewoon de vervanging van de mycroginon over het algemeen, maar dat kan Snoevie je denk ik beter vertellen. Qua hormonen is hij in elk geval gelijk aan de mycroginon, maar misschien ook nog aan andere pillen, dat weet ik niet. Het enige wat er anders aan is, zijn de hulpstoffen. De reden dat ik het vroeg, is dat de migrcogynon nog gewoon verkrijgbaar is namelijk. Maar misschien dat jij een andere had.

rensju schreef:
Wat is orgametril?

Orgametril is een pil die een stof bevat die lijkt op progesteron. Het word gebruikt bij vrouwen die niet aan de pil of andere hormonen zijn, waarbij om wat voor reden dan ook ineens de menstruatiecyclus verstoord is. Door dit hormoon te geven kan de cyclus weer hersteld worden. Het word ook gebruikt bij bijvoorbeeld endometriose (aandoening waarbij je baarmoederslijmvlies buiten je baarmoeder hebt). Een enkele keer word hij ook als "de pil" voorgeschreven, een zogenaamde minipil (pil met maar 1 hormoon, ipv 2), maar dat gebeurt (volgens mij) niet zoveel meer.

even voor de duidelijkheid.. volgens mij snap ik je nu;)
ik heb gewoon 1 stopweek gehad tussen 2 strips in.. gewoon zoals elke maand 1 strip slikken en dan een stopweek.
deze keer kreeg ik een tussentijdse bloeding na 7 tabl.
hiervoor heb ik de huisarts gebeld, kreeg toen te horen gewoon de pil doorslikken en afwachten.
6 dagen later (dus ondertussen 13tabl verder) weer huisarts opgebeld dat ik nog steeds ongestelt was..
toen ben ik langs geweest. kreeg toen te horen dat ik gewoon moest stoppen met de pil. en weer moest beginnen met de pil op het moment dat ik normaal ook weer zou beginnen. ( heb dus ongeveer 2 weken geen pil geslikt)
afgelopen zondag weer begonnen met de pil, zoals afgesproken. maar nog steeds ongestelt. nu dus weer stoppen met de pil na 3 tabl van een nieuwe stip en starten met orgametril.. na 10 dagen weer 1 stopweek en dan weer gewoon beginnen met de pil