Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annehoe schreef:en kan iemand mij een artikel geven waarin wat meer vermeld staat over deze pil.
Lalidan schreef:annehoe schreef:en kan iemand mij een artikel geven waarin wat meer vermeld staat over deze pil.
Over welke pil wil je meer weten? over ethinylestradiol/levonorgestrel of over orgametril?
Orgametril word vaker voorgeschreven als er ineens een onverwachte verandering plaatsvind in de menstruatiecyclus, maar ik ken het middel eigenlijk niet bij verstoring tijdens pilgebruik.... Toen je ongesteld werd gedurende de strip van je pil, ben je toen de pil blijven slikken? Of heb je op een gegeven moment een pauzeweek ingelast?
Welke pil slikte je eigenlijk voordat je overgezet werd op ethinylestradiol/levonorgestrel?
annehoe schreef:was toen ik voor de 1e dag tussentijds ongesteld werd net 7dagen de pil weer na 1 stopweek.
rensju schreef:Wat is orgametril?
Lalidan schreef:annehoe schreef:was toen ik voor de 1e dag tussentijds ongesteld werd net 7dagen de pil weer na 1 stopweek.
Even kijken hoor, toen je tussentijds ongesteld werd, slikte je net weer 7 dagen de pil? Bedoel je dat?
Maar wat ik bedoel, toen je tussentijds ongesteld werd, heb je daarná nog een pauzeweek gehad? Of bedoel je juist dat je 7 dagen nadat je tussentijds ongesteld werd een stopweek had?
De ethinylestradiol/levonorgestrel is in wezen gewoon de vervanging van de mycroginon over het algemeen, maar dat kan Snoevie je denk ik beter vertellen. Qua hormonen is hij in elk geval gelijk aan de mycroginon, maar misschien ook nog aan andere pillen, dat weet ik niet. Het enige wat er anders aan is, zijn de hulpstoffen. De reden dat ik het vroeg, is dat de migrcogynon nog gewoon verkrijgbaar is namelijk. Maar misschien dat jij een andere had.rensju schreef:Wat is orgametril?
Orgametril is een pil die een stof bevat die lijkt op progesteron. Het word gebruikt bij vrouwen die niet aan de pil of andere hormonen zijn, waarbij om wat voor reden dan ook ineens de menstruatiecyclus verstoord is. Door dit hormoon te geven kan de cyclus weer hersteld worden. Het word ook gebruikt bij bijvoorbeeld endometriose (aandoening waarbij je baarmoederslijmvlies buiten je baarmoeder hebt). Een enkele keer word hij ook als "de pil" voorgeschreven, een zogenaamde minipil (pil met maar 1 hormoon, ipv 2), maar dat gebeurt (volgens mij) niet zoveel meer.