Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:30

Bloos was niet de geen die het vroeg ...

meestal regelt de menstruatie zich van zelf wel
meeste meiden beginnen in de puber en denken aan hoe het toen was
maar meestal als je stopt ben je wat ouder
en loopt het anders , hormonen meer stabiel

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:35

Oow nee zag het Knipoog Het was boktlid Tong uitsteken Heb het veranderd Clown

Ik ben met mijn 13 begonnen met de pil, en idd zal het nu anders zijn (als het eenmaal weer op de regels is Knipoog ) dan toen. Maar een maand overslaan zit er zonder pil niet meer in nu Bloos
En dat vind ik eigenlijk het grootste nadeel ervan. Met pil sloeg ik nog wel eens een maand over, en dat vond ik ideaal aan de pil. Als ik nu een maand oversla, ben ik behoorlijk in paniek denk ik zo Haha!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:28

chantalvdv schreef:
Ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil. En eigenlijk bevalt het me goed. Alleen..... Ik wil toch wel heel graag op zoek naar een ander anticonceptie middel. Maar die moet wel ook in duitsland te verkrijgen zijn. Nou moet ik binnenkort toch eens een afspraak maken met de vrouwenarts hier, dus kan ik het dan ook maar gelijk vragen Knipoog

jouw vrouwenarts kan jou alle opties vermelden Knipoog .

Ook ik ben gestopt met de pil om gezondheidsredenen. ik heb een trombose gehad en vervolgens een longembolie. Na een tijdje niets te hebben gebruikt heb ik me over m'n principes heen gezet ( "ieuw, ik wil géén spiraaltje") en een spiraaltje genomen. Ik had tenslotte maar 3 opties: 1*: condoom, 2* spiraal, 3* geen sex Haha! . Het zetten was even minder aangenaam, maar heb verder maar 2 dagen iets buikpijn gehad en verder nergens last van gehad. Heb gewoon gereden etc....

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:36

Eigenlijk wil ik idd ook geen spiraaltje, maar de andere 2 opties vind ik helemaal niks Haha!
Ik ga binnenkort zowiezo een afspraak maken (in 1e instantie om hier de pil te kunnen krijgen, maar ik wil het helemaal niet meer nu Tong uitsteken ) dus dan ga ik dat idd wel eens even navragen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:39

gewoon navragen en anders is een spiraaltje best praktisch, als ie zit hoef je er 5 jaar lang niet meer aan te denken.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:21

Dat is idd ook wel een fijn idee. Maar... Mocht ik halverwege die 5 jaar besluiten om ermee te stoppen ivm zwanger worden, dan kan ik daar ook direct mee stoppen??

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:13

ja, hoor. Gewoon er uit laten halen en dan kun je zwanger proberen te worden.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:23

Hmmmz. Dan ga ik daar idd toch maar eens over na denken.
Al vind ik het idee om een spiraaltje te nemen op dit moment nou ook niet dat ik denk van: Ja kom laten we dat ff doen Nagelbijten / Gniffelen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:27

Ik heb het maanden lang uitgesteld. " komt volgende maand wel". Maar ja, ik wilde mn gezondheid niet in gevaar brengen, dus heb ik een afspraak gemaakt en ben er heen gegaan. En zoals gezegd, t viel erg mee.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:35

Kan de huisarts dan doen (of de vrouwenarts?) of moet je naar de gynaecoloog daarvoor?
Heb btw geen idee hoe dat hier in Duitsland allemaal werk Nagelbijten / Gniffelen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:43

gynaecoloog= vrouwenarts = Frauenarzt kan het plaatsen Ja .

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:02

ooooooow Whaha kijk dat wist ik dus nog niet eens Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:05

en mocht je na 2 jr denken aaahhhhh ik wil kids
<dan kan het uiteraard ook eerder dan na 5 jr verwijderd worden Knipoog

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:55

Ook ik wil na 10 jaar graag stoppen met de pil.
Pilstrip is op en ik kwam erachter net dat het hele doosje leeg is Haha!
Eerst wil ik kijken hoe ik er op reageer en als het goed gaat dan laat mijn vriend zich helpen. Kinderwens hebben we nog niet en als dat al zou komen kun je het ook ongedaan laten maken. Ik heb al eens een keer een tijdje de pil niet geslikt en toen werd ik erg emotioneel, dus ik ben benieuwd hoe dat strakjes gaan. Hele topic zal ik in de loop van de dagen wel bijlezen Lachen

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:14

chantalvdv schreef:
Eigenlijk wil ik idd ook geen spiraaltje, maar de andere 2 opties vind ik helemaal niks Haha!
Ik ga binnenkort zowiezo een afspraak maken (in 1e instantie om hier de pil te kunnen krijgen, maar ik wil het helemaal niet meer nu Tong uitsteken ) dus dan ga ik dat idd wel eens even navragen.

En een nuvaring dan?
Geeft een stuk minder hormonen af dan de pil en is nog steeds te regelen wanneer je ongesteld wordt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:28

getup schreef:
gynaecoloog= vrouwenarts = Frauenarzt kan het plaatsen Ja .
Mijne is gezet door de huisarts...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:30

Aramat schreef:
chantalvdv schreef:

En een nuvaring dan?
Geeft een stuk minder hormonen af dan de pil en is nog steeds te regelen wanneer je ongesteld wordt.

Hmmmz nee ik denk niet dat ik daar zo handig in ben Nagelbijten / Gniffelen Aangezien je die zelf moet plaatsen, en ik het idee heb daar niet zo handig in te zijn Tong uitsteken

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:35

ach, handig word je wel,haha.
@ManonR: hier in Luxemburg gaat men daar voor naar de gynaecoloog Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:44

Hanneke84 schreef:
Ook ik wil na 10 jaar graag stoppen met de pil.
Pilstrip is op en ik kwam erachter net dat het hele doosje leeg is Haha!
Eerst wil ik kijken hoe ik er op reageer en als het goed gaat dan laat mijn vriend zich helpen. Kinderwens hebben we nog niet en als dat al zou komen kun je het ook ongedaan laten maken. Ik heb al eens een keer een tijdje de pil niet geslikt en toen werd ik erg emotioneel, dus ik ben benieuwd hoe dat strakjes gaan. Hele topic zal ik in de loop van de dagen wel bijlezen Lachen

Niet te licht over denken hoor! Vaak is het binnen 5 jaar weer ongedaan te maken, maar niet altijd. Bovendien heeft een vriendin van me nu een tweeling rondlopen... Sterilisatie was niet helemaal goed gegaan bij haar man... Hoe denk je over een spiraaltje?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:59

Nu steriliseren en t ongedaan laten maken als je toch kinderen wilt, vind ik mosterd na de maaltijd.

Net zoals willens en wetens onveilige sex hebben, zwanger raken en dan de morning afterpil halen...

Sterilisatie is niet iets wat je zomaar doet. Naast dat het behoorlijk ingrijpend is, is het niet altijd 100% ongedaan te maken. En als het al ongedaan gemaakt kan worden is er ook niet gezegd dat je nog net zo vruchtbaar bent als daarvoor...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:06

Mijn vriend is 40 jaar en wij hebben beide geen kinderwens. Dat ik schreef van het ongedaan maken was alleen voor als mensen zouden zeggen dat het wel heel definitief is. Zo is er altijd wel wat te zeggen natuurlijk. Clown Waarom ik er wellicht lichtjes over schrijf is omdat ik eerst zelf eens wil testen en voelen hoe ik het zonder hormonen doe. Mijn vriend heeft zelf aangegeven als het goed gaat hij misschien wel zichzelf laat steriliseren. Tuurlijk is het geen stap die je zomaar even doet, maar die stap wordt pas belangerijker als je al zeker bent of het nodig gaat zijn of niet. Spiraaltje lijkt mij trouwens absoluut niet fijn..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:07

bij vrouwen kan het makkelijker ongedaan gemaakt worden dan bij de man.
Binnen een paar jaar is de kans al heeeeel klein.
Ik zou het niet doen, sterilisatie wordt ook niet zomaar gedaan, dus denk niet eens dat het lukt.
Als je dit verhaal zo voorlegt bij de HA, die lacht je denk ik uit.
Sterilisatie is vaak de laatste 'definitieve' methode

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:13

ik heb ongeveer alles geprobeert en ben helaas weer terug bij de pil *zucht*
heb de mirena gehad, ideaal werd niet meer ongesteld, depri buien waren over een heel groot nadeel bij mij was dat ik vol met puisten zat ervan.. had vroeger in de pubertijd nooit pukkels gehad en dit is de reden dat ik na 1,5 jaar puisten en hopen dat het weer weg zou trekken toch weer het spiraaltje heb laten verwijderen..
heb daarna de nuvaring gehad maar vond mijn vriend vond het vervelend met vrijen en ik kreeg een geiriteerde vagina omdat er altijd wat inzit..
nu weer terug bij af dus... als ik over 10 jaar nog geen kinderen wil mag mijn vriend zich laten helpen..

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:19

Hey gewoon even een algemeen vraagje, ik slik nu ongeveer 3 jaar de pil. Ben hem 1,5 week al vergeten om de pil te slikken. Ben ik nu wel meteen weer vruchtbaar? Dacht dat 1 van jullie dat wel zou weten Tong uitsteken

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:23

ze zeggen dat dat even duurd maar ken er genoeg die vrijwel direct zwanger waren toen ze stopte met e pil (wel gewenst gelukkig)