Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:28

Lalidan schreef:
lammie2701 schreef:
nee dat van die sandoz klopt niet helemaal...

Ehm, wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? Sandoz is de naam van de fabrikant, niet een merk van een medicijn.... De verwarring die hier ontstaat is denk ik het verschil in naam van fabrikant en merk. Zo is Sandoz wel een fabrikant naam die bijvoorbeeld wel diazepam verkoopt, maar niet het merk Valium. In die zin is Sandoz merkloos en verkoopt hij alleen merkloos. Maar goed, maakt ook weinig uit.

Fijn dat het wel goed gaat met de migraine! Altijd lekker hè, als medicijnen afgebouwd kunnnen worden. Maar die spieren, heeft dat met de medicatie te maken?

eempiej schreef:
Ja dat klopt!

Dan is het middel wat je gebruikt dus propanolol, niet Sandoz ;) Je hebt in elk geval de gereguleerde afgifte, dat is al heel fijn, want daar ontstonden de problemen bij mij door. Maar voor de migraine merkte ik er weinig van, helaas. Al gebruikte ik het daar ook niet voor, maar de dosering was gelijk meende ik.

ja dat bedoelde ik dus...sandoz is de fabrikant en niet de naam van het medicijn...sorry dan heb ik je verkeerd begrepen...
nee die spieren komt door mijn hypermobiel zijn...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:35

lammie2701 schreef:
ja dat bedoelde ik dus...sandoz is de fabrikant en niet de naam van het medicijn...sorry dan heb ik je verkeerd begrepen...
nee die spieren komt door mijn hypermobiel zijn...

Het blijft soms lastig, dat internet :Y)
En die spieren, als je een oplossing vind, laat je het dan even weten? :D Of als je die van mij erbij wilt hebben natuurlijk :+

Hmm, ze zijn bij Neuropsychologie zeker ook de kluts kwijt := Krijg 2 keer de uitslag van mijn NeuroPsychologische onderzoek, haha. Ook een beetje overdreven. Ik weet dat ik het moeilijk opneem, maar om hem nu 2 keer te sturen..... haha.

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:39

hahaha wel raar ja...
morgen ga ik naar de fysio en die gaat dan alle wervels weer op z'n plek zetten (manuele therapie) en daarna krijg ik een heerlijke massage...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:05

Nou ben al 1,5 week migraine vrij op een halve aanval na. Dus misschien werkt de topamax wel

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:06

Bij mij gaat het sinds 4 januari ook goed :)
De fysiotherapie begint zijn vruchten af te werpen dus, hopelijk blijft het ook zo :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:07

vanaf 28 januari krijg ik ook fysio dus we zullen zien.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:21

lammie2701 schreef:
volgens mij is dat ook propanolol, die had ik eerder ook van sandoz en daarna een poosje merkloos (was goedkoper vond de verzekering) maar bij mij hielp dat dus voor geen meter..

Dat had ik dus met de Imigran, heb ook een tijdje merkloos gehad, maar die werkten heel traag en minder lang en ik had er erg vervelende bijwerkingen bij. Na overleg met mijn arts bleek dat de apotheek het zelf had gedaan (op advies van de verzekering), zonder te overleggen met de arts. Ze hebben het toen teruggedraaid en nu krijg ik weer Imigran, het staat bij de apotheek nu ook in de computer. Ik had van die merkloze ook veel meer nodig om het onder controle te krijgen, van Imigran heb ik soms aan een halve tablet genoeg, terwijl ik gewoon de 50 mg heb.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:22

eroslover schreef:
vanaf 28 januari krijg ik ook fysio dus we zullen zien.

Ik hoop voor iedereen dat jullie baat hebben bij de fysio.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:37

Ik ben sinds vandaag weer vaste klant bij de fysio, ik ben door mn rug gegaan en kan nu niet echt normaal meer rechtop zitten. Nu moest ik eigenlijk al een nieuwe fysio zoeken voor mn rug en nekklachten en dat heb ik nu dus mooi versneld kunnen regelen doordat mn onderrug op dit moment even naar de knoppen is!

Ik zal er wel snel baat bij hebben, want op dit moment moet ik 2x per week losgemaakt worden, haha.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 14:45

Nog steeds aanvalsvrij! (even afkloppen)
En dat terwijl ik me woensdag vreselijk heb op zitten vreten en heel erg emotioneel was. Tussentijdse toets van autorijden weer verprutst voor de tweede keer en ben al vanaf okt 2007 bezig dus wordt gewoon steeds moeilijker ook financieel.

Heb trouwens wel een beetje last van bijwerkingen vd topamax. Heb die tintelingen sinds een paar dagen ook. In mijn voeten en af en toe in mijn vingers.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:32

Waarom wil je perse tussentijdse toets doen? Enne, gewoon vol houden, ik ben 3x gezakt voor mn echte examen, omdat mn instructeur te lui was om mee te rijden, waardoor het CBR mooi de kans kreeg om me te naaien. Ik dacht echt dat ik mn rijbewijs nooooit zou gaan halen, enne met mij is het ook goed gekomen! ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:25

ik moet vooral geen pure chocolade eten daar krijg ik migraine van....
yoghurt is bij mij ook niet echt goed, ik gebruik nu van die immigran neusspray en soms helt het soms ook niet....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:54

Wat fijn eroslover dat je nog steeds aanvalsvrij bent!! En dat ondanks alle spanningen!
Die tintelingen had ik ook wel van de topamax, en bij elke verhoging werd dat een beetje erger, tot ik op de 100 zat en bleef, toen werd het uiteindelijk mider, maar het is wel even erg vervelend.

Zat gisteren erg te twijfelen wat te doen. Erg veel last van mijn hoofd, maar niet wetende wat het nou eigenlijk was. Eerst zuurstof geprobeert (meest veilig optie :+ ) maar behalve dat ik me er in het algemeen wat fitter van voelde knapte ik er eigenlijk niet zoveel van op. Zat te twijfelen of ik nou de imigran zou pakken of toch een hittepit in mijn nek/op mijn hoofd zou leggen. Als het spanningshoofdpijn is, helpt dat laatste het beste en heb ik alleen maar last van het eerst. Maar als het cluster/migraine is, dan maakt die hittepit het alleen maar erger!! Rottige twijfel....
Maar ja, mijn nek leek toch wel wat vast te zitten, dus uiteindelijk toch maar voor de hittepit gekozen, en gelukkig bleek dat de juiste keuze :# .Nog een ibuprofennetje (nou ja, tje, 600mg :)) ) erbij, en toen ging het weer.
Hoofd is nog niet helemaal lekker, misschien moet ik toch eens naar een ander kussen kijken.....
Er was hier een tijdje terug iemand die daar naar vroeg, ik heb al jarenlang hetzelfde kussen, maar geloof dat mijn nek daar niet echt blij mee is :n
Vandaag beetje rustig aandoen, want ik heb mrogen een Boktmeeting!!! *\o/*

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:01

Ik vroeg ernaar! Ik heb zo'n tempur kussen, dat voert de warmte ook goed af.

Ik mag ook niet klagen de laatste dagen, op 2 bijnaatjes na, 1x bij een drukke verjaardag, maar na een luchtje scheppen en 2 naproxennetjes was het goed, van de week slecht geslapen, lees vergeten de verwarming op de slaapkamer uit te zetten, daar kan ik helemaal niet tegen, maar ik had een ziek kind bij me, die kan ik niet in de vrieskou laten slapen :D, dus toen was het raak, maar ik was er op tijd bij. Verder niets :).

Blijf het eng spul vinden die Topamax!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:13

Oh, nee, slapen met verwarming aan is hier ook een slecht idee, maar ja, voor een ziek kind doe je wat. Gelukkig maar dat het goed gegaan is!!
Hm, tempur kan ik dus NIET op slapen! Mijn moeder heeft zo'n tempur bed, verschrikkelijk!!! Maar zo'n kussen is ook niks voor mij. Maar jij hebt het kussen op een gewoon matras liggen?
Ik denk dat ik binnenkort toch eens ga kijken naar een nieuwe, maar denk dat ik toch gewoon weer bij dons uitkom. Alleen die ik nu heb is wel een tiental jaar oud :o Dus wel beetje aan vervanging toe, maar ik ben zo gehecht aan mijn kussen!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:17

Fijn dat het goed gaat bij de meesten. Hier ook, heb mijn maandelijkse ongemak en géén migraine, heerlijk. *\o/*

Ibuprofen helpt bij mij helemaal niks, ook niet voor andere dingen trouwens, lijkt wel of ik er immuun voor been. Bij mijn peesontsteking in m'n schouder kreeg ik voor 3x daags 600mg, volgens mij krijg je daar een paard mee plat, en ik merkte totaal geen verschil. Ik ben er maar mee gestopt toen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 18:19

Nou het is doorgezet hoor , gister een korte aanval gehad. Afloppen werkte dus niet. Heb imigran ingespoten en na een tijdje ging het weer wat beter. Ik kon zelfs blijven computeren voor school!

Nu heb ik griep maar , dat zal er niets mee te maken hebben. Duik wel weer mijn bed in.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:56

K lees nu weer wat over kussens enne, dat vind ik zo interessant, want ik kan maar een goed kussen vinden! Ik heb al van alles geprobeerd en ik word nog steeds regelmatig met hoofdpijn wakker, omdat mn nek vast zit door het kussen wat niet optimaal is. Ik lig altijd op mn zij en had eerst gewoon een crappy kussen, daarna heb ik een speciaal "nek" kussen gehad, die zijn zeg maar voorgevormd, bij je nek wat hoger en je hoofd ligt dan in een soort van kuiltje en dan loopt ie weer omhoog. Er zit als het ware een soort van geul in. Nou dat sliep dus ook voor geen meter. Ik heb ook nog dons geprobeerd. Als ik er net op ging liggen was het fijn, maar als ik me een paar keer had omgedraaid was het dons zover ingezakt, dat ik zowat op een platte pannenkoek lag, waardoor ik ook weer koppijn krijg. Nu heb ik iets met een soort van vlokken erin, wat ook ideaal schijnt te zijn voor nek en schouderklachten, maar ook dit slaapt niet goed.

Wat is jullie ervaring met kussens??

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:37

Nou ja, zoals gezegd, ik heb dus dons. Heb wel een beetje hetzelfde probleem als jij, dat ze plat worden, maar daar heb ik 2 oplossingen voor: allereerst zijn de meeste kussens niet genoeg gevuld voor zijslaapers. Hierdoor zijn ze dus inderdaad (voor mij in elk geval) te plat. Ik heb dus twee kussen gekocht, en er 1 van gemaakt. Even kijken hoeveel veren van het tweede kussen je fijn vind om bij het eerste in te stoppen.
Ten tweede gebruik ik in mijn eentje 2 kussens. Zodra ik me omdraai, switch ik dus van het ene naar het andere kussen, en heb ik dus weer een vers, dik kussen. Deze is dan weer lekker fris en dik! Ondertussen heeft het andere kussen weer de tijd om "uit te veren", om het zo maar eens te noemen.

Het blijft wel een beetje stouw werk, maar dons is vind ik het enige kussen wat je in dat model kan duwen wat ik fijn vind en daar ook in blijft zitten. Dus een beetje steun in de nek, maar óók steun aan de voorkant van mijn gezicht en aan de bovenkant van mijn hoofd.
Tempur heeft sowieso 1 vorm, en zakt dan wat in naar de vorm van je hoofd, maar ik heb nog geen basisvorm kunnen vinden die is zoals ik hem zou willen zeg maar. Daarnaast vind ik de consistentie van tempur gewoon niet fijn. Boekweit en soortgelijk spul heb ik ook geprobeert, maar het 'loopt' allemaal weg van de plek waar ik het heen duw. Beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel.

Helaas zijn mijn donskussens nu toch wel erg oud, dus ze worden nu wel wat slechter en dat merk je wel. Dus ik ga nu wel rondkijken, maar eigenlijk doe ik dat steeds al wel (je weet maar nooit of er iets komt wat beter is!). Dus ik vermoed dat ik gewoon weer 4 donskussen aanschaf en er 2 van maak.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:41

Bij de ikea hebben ze wel onderscheid tussen kussens voor zijslapers en rugslapers. Ik moest ook even wennen aan de 'tempur' ook van de ikea overigens :D, maar ik moest er eentje hebben waarvan de vulling idd niet wegliep tussen mijn schouders en hoofd. Zo'n kussen met een rol heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik ook niks.

Overigens zit er weer eentje achter mijn oog te prikken :( .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:05

terug prikken ;)

Ik heb ook een poosje met 2 kussens geslapen, maar nu ik samenwoon en dus een bed moet delen, heb ik daar geen ruimte meer voor. Een donskussen dubbel vullen is opzich wel een goed idee, denk dat ik daar eens achteraan ga!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:17

joyce2 schreef:
terug prikken ;)

Ja, maar dan zit ik in mijn oog te poken en die kan er ook niks aan doen :D ! Afwachten of de Naproxen wat doet en anders maar weer Imigrannetje erachteraan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:22

Succes :( Ik had zaterdag weer zo'n koppijn, werd er niet goed van! Maar het zette net niet door in migraine, bleef er zo lekker tussen in hangen...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:26

Imigrannetje erin gedaan en mijn hoofd voelt alweer een stuk lichter... :z

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:32

haha ideaal he, imigran! Ik verlaat het huis nooit zonder ;)