Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ik vraag me af, hoeveel % is het een mindset?
Even als voorbeeld hierboven. Nu een bakje yoghurt, voorheen (ongezonde) restjes. De medicatie remt zoete trek maar bijvoorbeeld een restje pizza valt niet perse onder zoete trek maar mischien meer onder een slechte gewoonte?
Is de prijs van de pennen een goede stok achter de deur? "Zoveel aan uitgegeven, dan moet ik wel m'n best doen"
Of houden de bijwerkingen je tegen om veel / ongezond te gaan eten?
Of als je al even bezig bent en ziet dat het dus wél kan (afvallen) dat dat ook een flinke motivatie is.
Vanuit werk valt me wel op dat heel veel mensen het echt lang blijven gebruiken. Maar weinig mensen die volledig gestopt zijn heb ik het idee. Uiteindelijk gaat bijna iedereen wel microdosen. Yazen bijvoorbeeld motiveert dit zelf ook, dat is bijna allemaal 15mg.
tirzasarah10 schreef:Bedankt voor de antwoorden!
Setteli, zou je die vraag ook niet bij de apotheek kunnen neerleggen? Pin mij er niet op vast maar in sommige gevallen kan je volgens mij zelf het recept ook uitprinten uit je digitale portaal bij de huisarts.
Wat ik wel gelezen heb is dat een recept in Europa gewoon geldig is en het is zeker de moeite om uit te zoeken waar het goedkoper is. Weet vanuit mijn werk dat meer mensen bepaalde medicatie uit andere landen halen en het verschil echt enorm kan zijn, voor sommige is het echt de moeite waard om eens in de zoveel tijd heen en weer te vliegen/rijden
Dees schreef:Nyaleti, dè bijwerkingen van medicatie is dat je vrijwel vanzelf gewoon minder gaat eten.
Wat je dan nog wel eet, kan maar beter wat eiwit en wat vezels hebben. Je lichaam gaat daar om vragen.
Ook knetterbelangrijk: drink water. Zeker 2 liter per dag. Anders krijg je uitdrogingsverschijnselen (en daar word je echt vies ziek van).
Dus drinken en om de eiwitten denken, dan komt het snel goed.
Prikje zelf lijkt eng, is niets aan.
Dees schreef:Ik ga bewust naar kleinere pennen. Mijn ervaring is dat als je langer dan 12-13 weken met een pen doet, de werkzaamheid daarvan wel afneemt. Merk je niet bij de laatste dosis uit een pen, merk ik zeer duidelijk wel bij de 1e dosis uit een nieuwe pen.
(Mounjaro ervaring)

Nyaleti schreef:Op is op shop: Dit bedoel ik niet zo banketstaaf zoals het er staat maar, waarom lukt het nu dan wel en voorheen niet?
Is dat omdat die foodnoise weg is?
DuoPenotti schreef:Ik gebruik nu 2 jaar Ozempic/Wegovy/Rybelsus en heb Hashimoto's.Wat ik mij afvraag voor de mensen die niet goed afvallen.
Snaaien jullie ook zoveel?
Ik bedoel het zojuist benoemde restje. De koek om 8 uur.
Dat zijn dingen die ik niet doe.
Het zoveel goedkoper in de boodschappen, daar geloof ik hier ook niet in.
Ik heb ook per dag het aantal calorieën waarop je af zou moeten vallen.
Ik las pas ook iets van hashimoto en altijd in de overlevingsstand staan en daarom alles gelijk opslaan als (buik) vet.
Dus ik vraag me af of de mensen die niet het beloofde afvielen ook zoveel minder zijn gaan snoepen en eten.
Of dat ze dat vooraf ook al minder deden.
Nyaleti schreef:Rustig aan Zonnetje.
Je vat mijn bericht anders op dan hoe ik het bedoel. Ik doel in m'n 2e bericht ook op de mindset zoals in m'n 1e bericht.
Nu wel de juiste eet switches kunnen maken; is dat mindset met Mounjaro / Ozempic als stok achter de deur (kosten, bijwerkingen, resultaat) en dus niet zo zeer de medicatie zelf? Ik ben daar gewoon benieuwd naar, in hoeverre de medicatie zijn werk doet maar ook in hoeverre het de knop om zet voor mensen om nu echt door te pakken.
Je kan bijvoorbeeld ook Ozempic spuiten en alsnog ongezond blijven eten, dan val je alsnog af omdat je minder eet maar echt correct is het niet. Maar dat lees ik hier totaal niet, mensen lukt het juist ook om structureel gezonde keuzes te blijven maken.
Eigenlijk wat opisop zegt
Deri schreef:Ben vooral heel erg blij dat deze medicatie bestaat. Het gevoel hebben dat je jezelf moet uithongeren voor 1 kilo in de maand hou ik iig niet vol.