Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:08

Haha, de slakkenroute Kylan :))

Ik duim SV!

En ik ga de steamtrail eens opzoeken. Al vind ik 35km wel een beetje ver als het gaat om een trail met ongetwijfeld hoogtemeters :=

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:35

Helaas ze is positief..

Dus ik ga alleen op pad en ik zie wel hoe ver ik kom.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:46

Balen -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:53

Whoehoeee de trailmarathon is gelukt. Het was wel zwaar deze keer.
Onderweg nog damherten en een zwijn gezien. En natuurlijk heel veel hooglanders.
365 hoogtemeters gemaakt.
Wat een geweldig hardloopjaar was dit. Dertien (ultra)marathons en mijn grote doel van 77km trailen tijdens de ISU gehaald. Ver over de 3200km hardgelopen dit jaar.
Ik ben dik tevreden, ik kan me geen mooier sportjaar wensen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:03

Je bent een groot inspiratiebron en voorbeeld voor mij, SuperVixen. Ik vind je echt leuk om te volgen. Zo blij in je hardloopschoenen in de natuur en lekker lopen om het lopen. Niet alleen maar presteren. Heel gaaf en met recht een jaar om trots op te zijn *\o/*

Kylan, rustig aan! Het gaat vanzelf weer een keer beter, beloofd :* Geniet van je vakantie!

Müsli, wat verzin je toch altijd leuke loopjes om te doen. Goed bezig!

Succes vandaag Ninus! Je bent vast al klaar. Hoe is het gegaan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:10

Wat lief Lisitano, je hebt het precies goed samengevat <3

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:07

Super SV! Ik sluit me bij Lisitano aan!

Al ben ik ook retetrots op mijn prestatie vandaag, de 10km in 51.57. Dat was absoluut niet het doel, maar het ging lekker en dan is het toch een aangename verrassing als je op je horloge kijkt :))

Daarna heerlijk uitgebreid geluncht bij het eetcafe van een goede vriend. Net met het dorp het pad naar de kerk verlicht met kaarsjes en nu hoef ik lekker niks meer :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:01

Mooie prestatie op de 10km, daar mag je zeker trots op zijn.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:28

Is ook zo natuurlijk, maar ik was juist zo bezig met loslaten en genieten van de omgeving. Vandaag was ik toch wel redelijk in focus. Maar goed, het één hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk :D

Het heeft overigens zeker geholpen hier mee te lezen, de tailwind tip is nog steeds één van de betere en alle hoogte- en dieptepunten zijn herkenbaar en helpen ook weer te relativeren. Ook ontzettend leuk dat ik een nieuw loopmaatje in Puera heb gevonden en ik hoop volgend jaar een keer een trail georganiseerd door SV mee te lopen :))

Ik zit eindelijk op de bank, mijn zakelijke telefoon was zo dood als een pier :oo de komende dagen niet zo erg, maar ik heb twee vacatures die online gaan na Kerst en het is wat banketstaaf als je dan niet bereikbaar bent := Maar ik heb het gefikst *\o/*

Fijne Kerst allemaal! {:) <|-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:00

Lijkt me gezellig!

Fijne Kerst! <|-

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:59

Sv, wow daar mag je zeker trots op zijn, inderdaad wat een kilometers heb jij afgelopen jaar gemaakt zeg!
En wat Lisi zegt ben ik het mee eens, wat een mooie inspiratie steeds weer.
Ik zal eens kijken naar die trail van 35 kilometer, moet tegen die tijd misschien wel lukken.
Leuk dat je ook een keer bij mij en Suus wilt aanhaken!

Ninus, top gelopen zeg! Dat is inderdaad een razend snelle 10km, knap gedaan.
Fijn dat je nog even lekker in het dorp gegeten hebt.
Nu lekker genieten van de kerstdagen!

Kylan, jammer dat je jezelf nog niet helemaal fit voelt, toch knap dat je nog de kleinere rondjes hebt gelopen.
Haha grappig dat je er een slakvorm in terug zag.
Als je over een tijdje weer helemaal de oude bent, zie je er misschien wel een raket vorm in!

Hier gister ook heerlijk gelopen, samen met Suusje en Elmo een mooi nieuw stukje bos ondekt.
Op de terugweg liepen we zo te kletsen dat we een afslag miste, en weer opnieuw aan het rondje begonnen!
Gelukkig hadden we het snel door, en zijn we op tijd weer omgedraaid, ik heb 20km gehaald en met de nodige heuvels voelde ik het wel in mijn billen.

Iedereen hele fijne kerstdagen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:53

Wat een mooie rondjes allemaal weer. En gefeliciteerd met je afstanden! Vind het ook heel leuk om je te volgen. Iedere keer weer zin om naar buiten te gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:12

Mooie prestaties van jullie gisteren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:20

Ik zou gisteren een halve marathon lopen maar dat werd een zoektocht naar een nieuwe koelkast. Beste timing ever. :+

Fijne feestdagen allemaal!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:58

Mooi gedaan SV en zeker een jaar waar je trots op kan zijn _/-\o_

Ninus wat een Speedy Gonzales ben je toch! Wat een tempo en dat terwijl je gewoon lekker aan het genieten was, dat is toch het allermooist!

Ieris en suusje zo leuk dat jullie samen lopen! Een nieuw stuk bos ontdekken is altijd leuk :)

Puera wat een timing een koelkast die het begeeft met de kerstdagen -O- Daar zat je nou net niet op te wachten.... Hopelijk toch binnenkort wel tijd om alsnog lekker te gaan lopen!

Wij zijn gisteren al lekker uit wezen eten met mijn ouders en zus+vriend. Echt heerlijk en gezellig :) Vandaag lekker thuis dus vanmorgen was er tijd om te lopen. Eindelijk weer eens aangedurfd om wat versnellingen te lopen, 5* een minuut versnellen gevolgd door een minuut rustig. En helemaal op het eind nog een keer een stukje versnellen gewoon omdat het kan *D Geen doel tempo's ofzo maar gewoon eens voelen hoe het ging. Nou dat ging eigenlijk gewoon heel lekker, geen buikpijn of andere gekke dingen dus ik begin weer een beetje vertrouwen in mijn lichaam te krijgen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 15:39

Fijn dat het goed ging, Kylan :D

Puera, ohhh de hel :oo naar de woonboulevard moeten met Kerst :=

Ik zag weer mooie loopjes en resultaten voorbij komen. :j

Zelf heb ik zaterdag gewerkt. Had heel veel drukte verwacht, maar viel mee. Uiteraard wel een hoop mensen vlak voor sluitingstijd. :+

Gisteren liep ik mijn duurloop van 18 km.
Ging echt bagger. Na een kilometer of 9 was ik het zat en ben ik van de verharde paden gegaan. Lekker een kilometer of 5 door het bos geslingerd. Dat ging een stuk beter.

Vandaag ging gelukkig soepeler. Er stond 45 minuten iets vlotter dan duurlooptempo op de planning.

Dus weer mooie Kerstkilometers gemaakt. :D

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:12

Lekker bezig Sherivey!

Ik heb beide Kerstdagen even niet gelopen, mijn knie zeurde een klein beetje en we hadden het ook gewoon een soort van druk met leuke dingen. Morgenochtend ga ik weer! Morgenmiddag gezellig naar Thialf.

De rest van de week vervallen onze plannen, Terschelling hebben we verplaatst naar zaterdag over een week vanwege de weersvoorspelling en een vriendin zou langskomen, maar heeft Corona -O-
Altijd jammer, maar nu kan ik mijn hardloopmomenten wel weer wat flexibeler inplannen, dat is altijd fijn :D

Vanavond hebben we lekker niks, ik denk dat we een foute Kerstfilm gaan kijken :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:47

Lekker niks, dat is ook fijn!
Is er schaatsen in Thialf?

Hier ook twee dagen niks ivm herstel na marathon en de schoonouders zijn hier logeren.
Morgenochtend een rondje bos met mijn vriend. Misschien even de stokken mee, mijn vriend heeft ze nog niet getest.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:58

Ja NK sprint & allround!
Altijd leuk om sfeer te proeven :j

Veel plezier morgen, ik denk dat wij van de week ook een bos opzoeken om de wind te vermijden :D

Morgen maar even bikkelen langs de zeedijken {:}

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:46

Puera, jee dat is minder inderdaad van je koelkast, ben je wel geslaagd voor een nieuwe? Heb je daar met de kerst drukte zeker een halve marathon voor moeten wandelen, of viel dat mee?
Jammer dat ja hv er bij ingeschoten is.

Kylan, fijn dat je nu wel lekker hebt gelopen, en je tempo's goed gingen!
Goed teken als je uit jezelf nog wat extra gas wilt geven op het eind, en mooi dat je geen last hebt gekregen, hopelijk blijft het zo!

Sherivey, mooie loopjes, snap dat je op een gegeven moment van de weg af wilde, je hebt daar ook een prachtige omgeving met het strand en de zee! Fijn dat het toen ook beter voelde.
Bij die onderste foto dacht ik even, heb je nu een hond die graag samen met jou de deur uit wil, maar die komt denk ik niet zo ver. Zag even niet zo snel dat het geen echte is!
Bevalt je nieuwe marathon schema nog wel steeds goed?

Ninus, goed dat je dan even rustig aan doet als je je knie voelt, en wat je zegt met deze dagen heb je al zo veel andere dingen te doen.
Baalen dat je vriendin ziek is geworden, hopelijk knapt ze gauw op, en kunnen jullie weer leuke plannen maken.
Veel plezier in Thialf!
En succes op de zeedijk!

SV ook lekker uitgerust, ben je weer goed hersteld, ben benieuwd wat je vriend van de stokken vind met lopen.

Hier gister meegedaan met de van Beek kerstloop in Klarenbeek, een dorp naast mij, dus was mooi dichtbij.
Was echt leuk en goed georganiseerd, begon met een leuke vlotte warming up door een bekende trainer, weer wat nieuwe oefeningen bijgeleerd om wat losser aan de start te verschijnen.
Ik twijfelde tussen de 5 of 10km maar tot mijn verassing was er ook een 8km, de perfecte afstand voor de twijfelaar!
Heb heerlijk gelopen, ben aangehaakt bij een wat oudere man die precies hetzelfde tempo had, en we hebben elkaar er echt doorheen geloodst, af en toe hij iets voorop, dan ik weer, maar de meeste tijd naast elkaar.
Er waren veel fanatiekelingen het tempo lag vrij hoog.
De route ging deels door het bos, deels over de weg, waarbij de onverharde paden zeer nat en zompig waren.
We eindigden op een vrij nat sportveld, en dat liep echt zwaar, want ik zat er toch al wel een beetje doorheen.
Zegt die man waar ik samen mee loop de laatste 100 meter voor de finish, dames gaan voor, ga maar.
Met veel moeite een versnelling eruit geperst omdat ik het wel heel galant van hem vond!
Daarna ben ik even gaan zitten, was echt op.
We hadden samen 8km in 38.07 gedaan.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:19

Goed gedaan Ieris! En ik vind de ontmoetingen ook altijd zo leuk tijdens het hardlopen, iedereen heeft weer een eigen verhaal en doel. Wij komen nog wel eens lopers tegen die we hebben ontmoet tijdens onze eerste halve marathon. Ze noemen ons de Terpstra’s omdat we op de terp wonen :))

Hier is het heerlijk weer vandaag, dus mijn favoriete rondje van 11km gelopen. Was een beetje stijf na de snelle 10 en 2 dagen lummelen, maar dat trok gelukkig halverwege weg.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:41

Goed gedaan Sherivey! Mooie afstanden weer :)

Ninus veel plezier in Thialf! Leuk om daar te gaan kijken nadat je al een fijn loopje hebt gedaan.

Ieris wat een top tempo heb je gelopen gisteren! Fijn als je zo met iemand samen kan optrekken en elkaar kan helpen onderweg. Inderdaad een van de leukste dingen van evenementjes lopen, dat je mensen ontmoet met dezelfde liefde voor de sport :)

Ik heb er vanmorgen 5km uit kunnen persen. Viel niet mee na al het uitgebreide eten gisterenavond :)) Wel direct even een van mijn kerstkadotjes kunnen testen, ik heb een mooie dunne Merino Buff gekregen! Lang genoeg om een overval mee te kunnen plegen haha, mijn hele hoofd kan er in met nog een stuk lengte over :') heerlijk warm (iets te warm eigenlijk voor vandaag) en niet te strak dus ik ben er blij mee!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:14

Goed tempo ieris! Netjes gedaan.

Ninus ook lekker gelopen en Kylan, zo'n buff is fijn ja!
Wel snel warm inderdaad.

Hier was de marathon spierpijn weg en de trainingsfitheid hoog, dus lekker op pad met mijn vriend voor een heuveltraining met de stokken.
Was erg geslaagd. Wat mij betreft hadden we nog meer hoogtemeters kunnen maken, maar we moesten rustig aan doen ivm de knie van mijn vriend.
13km, 308 hoogtemeters.

Oude bunker uit WO2.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:13

Prachtig SV! Fijn dat je vriend dit wel kan met zijn knie :j

Wat een weer vandaag := Heb weinig gedaan, vanochtend op meubeljacht geweest :r en daarna een middagslaapje met de hond, heerlijk :D
Vrijdag gaan we een 25km lopen, zin in *\o/* Ik wilde een 30, maar mijn man is ook wat krakkemikkig en we gaan weer eens wat offroad, dus dan is 25 ook wel meer dan genoeg denk ik :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:23

Mijn ouders worden deze maand allebei 70, dus mijn zusje en ik hadden een mooie dag voor ze georganiseerd vandaag.

We hebben ze opgehaald met de auto, toen naar de Euromast om daar te brunchen en daarna naar het Dutch Pinball Museum, waar we vanmiddag op allerlei pinball automaten hebben gespeeld. Dit wilde mijn vader graag, nog eens op een pinball automaat spelen.
Was erg leuk!
Verder dus ook niet gesport, we zijn de hele dag weggeweest.
Morgenochtend misschien even een rondje doen. Daarna moet ik ook nog naar Utrecht voor een nieuwe tattoo.