Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:30

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:31

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
dat is misschien ook wat anders in de grote steden daar die zo dichtbevolkt zijn. Dan is het ook moeilijker.

Gisteren in Málaga geweest. Ook in het uitgaansdeel voor studenten.
Ronduit _/-\o_

Zal vást in Madrid, Barcelona, Sevilla wellicht zelfs Málaga weer verder oplopen; is nu eenmaal een oorzaak-gevolg jojo tussen vrijheden en infecties.
Nú echter houdt men zich over het algemeen goed aan de regels.

Ik heb een ruime voorraad luxe koffiebonen is huis voor een mógelijke quarantaine in januari/februari en verder is het koffiedik kijken.

Top! Hoe dat hier gaat id grote steden weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:32

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:38

Tienus, inderdaad die kanjer is leuk maar denk dat het voor heel veel mensen het verdriet van afgelopen jaar en wat er nog op ons afkomt niet weg neemt. Zou hem zo inleveren voor nog één dag met ouders en schoonouders. En die zijn al veel langer weg, verdriet is weg, missen niet.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:46

Relaxed schreef:
Danseresje schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... r-komische

Deze vind ik dan wel weer leuk. De burgemeester van Groningen die er toch grapje van maakt!

Hilarisch he :')

Zeker! Probeer juist vooral dat soort dingen te blijven zien..... Zodat de positiviteit de boventoon voert!

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:47

Ja ik precies net zo :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:49

We kunnen wel met vingertjes naar politiek, IC artsen en geleerden wijzen dat zij het ff moeten regelen maar we hebben zoals het nu gaat nog steeds aan onzelf te danken. Lopen nog steeds met hordes door de supermarkt, gaan nog steeds bij elkaar op visite, naar de kerk of een feestje, nog erger, met vliegtuig massaal op vakantie en posten onze fotos nog op social media ook (echt,wat een bord sommigen voor hun harses hebben 8)7 )
Houden geen afstand want och, jou ken ik al jaren en je oogt niet ziek.
Ga zo maar door. En ja, ik loop ook door die supermarkt... iedereen doet wel iets wat je nu ff beter niet kunt doen. Je zou schijnheilig zijn te zeggen als dit niet zo is.

Komen we er uberhoupt ooit nog vanaf?

Ik ga vanavond naar Youp kijken en daarna lekker naar bed.
Fijne jaarwisseling en vast een gezond 2021 gewenst..

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:51

karuna schreef:
Heftig verhaal bij omroep Gelderland van verpleger. Die ziet geen schaamte bij patiënten die met Sinterklaas de regels hebben weggewuifd en nu ziek in het ziekenhuis liggen. Bizar. Een pijnlijk verhaal. Een man wilde percee Sinterklaas vieren met iedereen.werd ziek. Te ziek voor de ic en is nu dood. Tjsa

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... met-corona

Schuldgevoelens over overtreding van de coronaregels merkt Laszlo niet echt. "Mensen zijn hier vooral bang en bezig met beter worden."
Dat leest toch iets anders dan hoe jij het neerzet. Ze zijn ziek en bang, er is nu geen ruimte voor schuldgevoelens.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:03

Wijzen is zo simpel
Stel dat je de kinderen al 9 maanden niet hebt gezien
Het is toch voor veel uitzichtloos en miss voor 1 moment neem je risico..

Voor mensen zonder kinderen is dat misschien moeilijk te begrijpen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:12

De meest recente europese situatie
Ze doen vanaf nu enkel nog wekelijks op donderdag hierover een update

Afbeelding

Heb trouwens gisteren take-away bij mijn kapper gedaan *\o/* .. de uitggroei is weg ,geen lokken dat leek me iets te gewaagd en als het nog lang duurt voor de kappers mogen moet ik maar eens een zoomknipbeurt organizeren :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:25

Maar dat zegt niet zoveel toch? Als je niet corrigeert voor inwonersaantallen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:25

Danseresje schreef:
Zeker! Probeer juist vooral dat soort dingen te blijven zien..... Zodat de positiviteit de boventoon voert!

Gossie en dat schrijf je híer??? O:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:27

secricible schreef:

Hint; kijk eens boven de laatste kolom :)*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:29

Gaat wel alleen over de laatste 2 weken. Ik weet ook niet wat het testbeleid in andere landen is. Hier wordt nu behoorlijk uitvoerig getest (NL).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:30

Huertecilla schreef:
Danseresje schreef:

Gossie en dat schrijf je híer??? O:)

Ja hoor! Al is het alleen maar mijn eigen positiviteit die daardoor de boventoon blijft voeren....
En zorgt dit bij anderen ook voor een glimlach, alleen maar fijn!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:30

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Hint; kijk eens boven de laatste kolom :)*

Ja, dat zag ik, maar dat gaat alleen over de laatste 2 weken. En dat is ook niet echt heel interessant om te zien hoe een land het in het algemeen doet/heeft gedaan. Alleen om te zien in welke fase een land nu zit, aangezien er een constante golfbeweging is en een land nu toevallig in zijn piek kan zitten, terwijl een ander land net de effecten van de lockdown heeft gehad.
Ik had dus liever de eerste 2 kolommen gecorrigeerd gezien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:32

Popstra schreef:
We kunnen wel met vingertjes naar politiek, IC artsen en geleerden wijzen dat zij het ff moeten regelen maar we hebben zoals het nu gaat nog steeds aan onzelf te danken. Lopen nog steeds met hordes door de supermarkt, gaan nog steeds bij elkaar op visite, naar de kerk of een feestje, nog erger, met vliegtuig massaal op vakantie en posten onze fotos nog op social media ook (echt,wat een bord sommigen voor hun harses hebben 8)7 )
Houden geen afstand want och, jou ken ik al jaren en je oogt niet ziek.
Ga zo maar door. En ja, ik loop ook door die supermarkt... iedereen doet wel iets wat je nu ff beter niet kunt doen. Je zou schijnheilig zijn te zeggen als dit niet zo is.

Komen we er uberhoupt ooit nog vanaf?

Ik ga vanavond naar Youp kijken en daarna lekker naar bed.
Fijne jaarwisseling en vast een gezond 2021 gewenst..

Maar is dat zo? We zitten nu al een tijdje in deze lock down. Houdt men zich dan zo slecht aan de maatregels dat we er nu nog niks van merken? De besmettingen nemen niet af. Ik kan me niet voorstellen dat dit echt alleen maar komt omdat men zich er niet aan houdt. Ik ken zelf alleen maar mensen die het keurig doen. En ook als je je zelf er keurig aan houdt kun je even goed ziek worden. Het is gewoon zo besmettelijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:36

Denk dat zelfs binnen de regels mensen elkaar en daarna weer de volgende besmetten
Niet bewust afwijken van de regels,maar dit is natuurlijk weer waarin virussen floreren

Daarom misschien stoppen met wijzen en bedenken hoe kan ik zelf helpen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:37

Ik ken weinig mensen die zich er niet aan houden, maar wel heel veel mensen die constant de randjes opzoeken. Vakantie naar een eiland dat nog nét mag, meerdere keren per week 2 mensen over de vloer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:44

Sheran schreef:
Ik ken weinig mensen die zich er niet aan houden, maar wel heel veel mensen die constant de randjes opzoeken. Vakantie naar een eiland dat nog nét mag, meerdere keren per week 2 mensen over de vloer...

Dat snap ik dus echt niet. Ik ben super voorzichtig geweest de afgelopen periode. Bewust. Omdat ik niet degene wilde zijn die het op mijn werk binnen zou brengen. Nu evengoed toch besmet. Had ook niks te melden bij het bronnen en contact onderzoek van de GGD. Want ik was nergens geweest en had niemand gezien verder. Bijzonder dat er dus toch mensen zijn die zoveel contacten onderhouden nog.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:47

SusanH schreef:
Sheran schreef:

Dat snap ik dus echt niet. Ik ben super voorzichtig geweest de afgelopen periode. Bewust. Omdat ik niet degene wilde zijn die het op mijn werk binnen zou brengen. Nu evengoed toch besmet. Had ook niks te melden bij het bronnen en contact onderzoek van de GGD. Want ik was nergens geweest en had niemand gezien verder. Bijzonder dat er dus toch mensen zijn die zoveel contacten onderhouden nog.

Ik vind het ook bijzonder. Maar het valt binnen de regels dus het mag, dus het gebeurt. Moet eerlijk zeggen dat ik nu dus voor mijn doen ook erg over de schreef ga vanavond, omdat ik oud en nieuw ga vieren met twee vrienden. Ben net als jij wel als de dood dat ik het verspreid. Ik ben wel getest en zie de week daarna ook niemand meer. Helaas hebben niet heel veel mensen daar last van.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:49

Je leert mensen wel goed kennen in deze periode....
Wij zouden naar vrienden toe maar ik kreeg net toen ik met mijn paard bij de kliniek stond een telefoontje dat ik op mijn werk in contact was geweest met een positief getest persoon. (Dichtbij elkaar geweest ivm escalatie van cliënt). Dus gelijk kliniek opgebeld en zij hebben mijn paard uit de trailer gehaald en ik ben in de auto gebleven. Paard snapte er niks van. Vond ik heel moeilijk om te zien en was er best wel een beetje vanaf. Hup gelijk vriendin opgebeld en gezegd hoe en wat.

Reactie: je kan toch wel gewoon komen, je weet hoe wij erover denken... wij hadden ons erop verheugd en nu moeten we wat anders bedenken. Nou lekker dan...
Laat je je testen?

Zo ontzettend teleurgesteld hierin.
Totaal geen inlevingsvermogen in mijn situatie...

Sorry als het hier niet past. Moest het even ergens kwijt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:52

https://nos.nl/artikel/2362649-staat-ve ... rland.html -O- -:(-

De advocaat van virus waanzin heeft gewonnen hoeft geen negatieve gest te overleggen voor hij terugvliegt naar nederland, zit nu in tanzania gezellig vakantie te vieren, aaargh waarom nou %) waarom mag hij wel terug, dan zul je zien dat zoveel mensen het gaan aanvechten -:(-

Mellow :(:)
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-12-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:53

Wat stom Mellow! En dat mag je ook best zeggen. Echt hun verlies hier!
Hopelijk valt het mee met je paard?

Hier oud en nieuw met m’n vader die alleen is.
Verder hebben wij afgelopen maandag 2 vrienden gezien, dat was voor ons doen ook wel extreem in deze lockdown. Toch heb je soms dat contact wel even nodig. Het was fijn om even samen koffie te drinken.
Vanaf volgende week zie ik in eens weer veel meer mensen omdat ik eind examen klassen heb. Dat voelt toch wel gek omdat er niet echt een verbetering is met voor de vakantie. Wij hebben wel halve klassen voor onze neus omdat gewoon 30 pubers die allemaal ook werken bij elkaar zetten niet goed voelt.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 31-12-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:54

Mellow schreef:
Je leert mensen wel goed kennen in deze periode....
Wij zouden naar vrienden toe maar ik kreeg net toen ik met mijn paard bij de kliniek stond een telefoontje dat ik op mijn werk in contact was geweest met een positief getest persoon. (Dichtbij elkaar geweest ivm escalatie van cliënt). Dus gelijk kliniek opgebeld en zij hebben mijn paard uit de trailer gehaald en ik ben in de auto gebleven. Paard snapte er niks van. Vond ik heel moeilijk om te zien en was er best wel een beetje vanaf. Hup gelijk vriendin opgebeld en gezegd hoe en wat.

Reactie: je kan toch wel gewoon komen, je weet hoe wij erover denken... wij hadden ons erop verheugd en nu moeten we wat anders bedenken. Nou lekker dan...
Laat je je testen?

Zo ontzettend teleurgesteld hierin.
Totaal geen inlevingsvermogen in mijn situatie...

Sorry als het hier niet past. Moest het even ergens kwijt.

Wat balen zeg.

Ja idd mensen leer je wel kennen zo. Nu wij het gehad hebben zijn wij ineens heel eng. Terwijl wij juist de meest veilige mensen zijn om in de buurt te komen.