Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:15

Veggies for life, gaucho <3 ! Jij maakt ook dingen die er erg lekker uit zien!
Ik ben ook blij dat we allebei groentengekken zijn, maar dat zou als vegetariër ook wel problematisch zijn als dat niet zo was :')

Wandelen is een goede tip, werkt bij mij ook. Als ik in mijn gedachten blijf zitten binnen, sla ik na een tijd gewoon tilt -O-

Vanavond hier bootcamp nummer 2. Heb er zin in, maar moet wat beter op mezelf passen want ik voel mijn rechter triceps nog steeds van zondag.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:25

Deze tijd is gewoon ontzettend ruk!!
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe niet echt last van heb gehad, al begint de verveling wel een beetje toe te slaan.
Alle dagen zijn het zelfde.
Opstaan, kids naar school brengen, beetje rommelen in huis, kids weer ophalen, eten koken, naar paard en zo elke dag.(en 3 halve dagen per week werken).

Afgelopen week begon ik ineens mijn vorige huis enorm te missen, boerderij, lap grond, hoop beestjes aan huis, altijd wat te doen.
Nu wonen we in een woonwijk, wel vrijstaand, redelijke tuin, maar ik heb het wel een beetje gezien hier :o
We wonen er net een jaar, maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik hier niet tot mijn pensioen blijf.

Toen deed er ineens een mogelijkheid voor om een ander huis te kopen met grond, stallen, rijbak (maar de situatie van de verkopers is een beetje ingewikkeld)
Ik ga daar dan over lopen malen, slaap slecht, krijg buikpijn wat bij mij dan juist resulteert in minder eten.
Ik ben dus absoluut geen emotie/stress eter, maar totaal het omgekeerde.
De onzekerheid of we die woning nu wel of niet kunnen kopen maakt me gek.
Dit is echt een buitengewoon unieke kans om iets te kunnen kopen, binnen budget, in NL met grond en stallen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:49

Es_ther schreef:
Jullie zijn lief <3 .
Ik grijp niet echt naar eten, dat hebben we niet in huis (gelukkig maar).

Vriend weet het wel, komt ook nieuwe baan, moet m’n weg daar nog vinden en ik vind nieuwe dingen eng :') . Wil altijd alles goed doen en als dat niet kan dan word ik boos op mezelf :') .

Dikke knuffel Esther! Ik zit in hetzelfde schuitje qua werk; 1 feb begonnen in een nieuwe baan en ben ook behoorlijk perfectionistisch. Ik wil weten hoe alle systemen en processen werken maar dat ik hartstikke onrealistisch....daar doe je wat ik begreep minstens een jaar of langer over...ik krijg stress omdat nog zoveel onduidelijk en ongeorganiseerd is en elke beantwoorde vraag 3 nieuwe oproept....even langs een collega lopen gaat ook niet doordat we allemaal thuiswerken... -O- Ik houd ook totaal niet van nieuwe dingen, maakt me enorm onzeker....
Maar joh, waarschijnlijk verwacht niemand op je werk dat je alles nu al perfect doet en kan, dus wees niet zo streng voor jezelf en probeer dat een beetje los te laten...
Voor mij geeft regelmaat in de dag steun en m’n paard helpt ook enorm: dan ben ik totaal niet met werk bezig voor een paar uur...en met de lunch even een blokje om...

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:43

Holy f*ck, mijn man krijgt net een baan aangeboden in Austin Texas :wow:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:56

Pallatin schreef:
Es_ther schreef:
Jullie zijn lief <3 .
Ik grijp niet echt naar eten, dat hebben we niet in huis (gelukkig maar).

Vriend weet het wel, komt ook nieuwe baan, moet m’n weg daar nog vinden en ik vind nieuwe dingen eng :') . Wil altijd alles goed doen en als dat niet kan dan word ik boos op mezelf :') .

Dikke knuffel Esther! Ik zit in hetzelfde schuitje qua werk; 1 feb begonnen in een nieuwe baan en ben ook behoorlijk perfectionistisch. Ik wil weten hoe alle systemen en processen werken maar dat ik hartstikke onrealistisch....daar doe je wat ik begreep minstens een jaar of langer over...ik krijg stress omdat nog zoveel onduidelijk en ongeorganiseerd is en elke beantwoorde vraag 3 nieuwe oproept....even langs een collega lopen gaat ook niet doordat we allemaal thuiswerken... -O- Ik houd ook totaal niet van nieuwe dingen, maakt me enorm onzeker....
Maar joh, waarschijnlijk verwacht niemand op je werk dat je alles nu al perfect doet en kan, dus wees niet zo streng voor jezelf en probeer dat een beetje los te laten...
Voor mij geeft regelmaat in de dag steun en m’n paard helpt ook enorm: dan ben ik totaal niet met werk bezig voor een paar uur...en met de lunch even een blokje om...

Wij lijken inderdaad best op elkaar!
Ik ga in de pauze vaak wandelen, boodschappen doen of lekker een rondje rijden met aanhangsel :). Paarden kan ik niet elke dag, maar probeer daar wel na het werk geregeld heen te gaan.

En de weekenden, daar leef ik echt naar toe!

Omg Claudia! Dat is een kans joh! Mag ik vragen wat voor werk die doet?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:00

ClaudiaHS schreef:
Holy f*ck, mijn man krijgt net een baan aangeboden in Austin Texas :wow:

He, je wou toch al verhuizen :D . Gelukkig ben je geen emotie-eter, anders had je nu een hele goede reden! Gewoon even rustig alles op een rijtje zetten. Ik heb een tijdje in het buitenland gewoond voor het werk van mijn man (Mexico), als je wat wilt weten mag je altijd een berichtje sturen. Sidenote: gezond eten wordt wel een uitdaging daar :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:09

Ik wil zo graag naar Amerika! Ik denk dat dat ons spaardoel wordt (naast een huis) voor de vakantie in 2022! Als alles weer normaal is dan :+.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:15

Das de regio van het lekkere vlees toch? :9 ik ga mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:17

Roosch schreef:
Das de regio van het lekkere vlees toch? :9 ik ga mee.

Ik ook!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:18

Nee, ben veel te veel gehecht aan mijn leventje hier. Maaar je stuurt wel lekkere hamburgers, spareribs en biefstuk op toch? :))

Misschien moet ik maar even ontbijten. Ik heb visioenen van een hamburger.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:23

_O- _O-
Nou Texas zie ik helemaal zitten hoor.
Zie me wel zitten op mijn ranch met 10 acres grond, zwembadje, airco en een lekkere cocktail <<) <<)

Esther, mijn man is voor de inkoop van chips in motoren van de VAG groep. (VW, Audi en General motors).
Deze functie is vergelijkbaar, maar wat ik begreep ging het om andere onderdelen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:28

ClaudiaHS schreef:
_O- _O-
Zie me wel zitten op mijn ranch met 10 acres grond, zwembadje, airco en een lekkere cocktail <<) <<)

Esther, mijn man is voor de inkoop van chips in motoren van de VAG groep. (VW, Audi en General motors).
Deze functie is vergelijkbaar, maar wat ik begreep ging het om andere onderdelen.

Vet!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:29

Esther wat goed dat je het benoemd. Ik denk dat er wel heel veel mensen zijn die het nu wel steeds moeilijker hebben met deze situatie. Ik heb het ook soms,. maar dan werk ik op school zie mijn collega's en kinderen in de echte wereld. Woon op de mooiste plek van de Veluwe heb echt niks te klagen maar toch. Mensen zijn niet gemaakt om zo lang afgezonderd van elkaar te leven of met zoveel beperkingen.

ClaudiaHS wat gaaf! voor hoe lang en hoe vind je dat?
Wij zijn twee keer in Amerika geweest, prachtig land, vriendelijke mensen maar ik vond het cultuur verschil echt enorm groot. Maar dat waren vakanties dus eigenlijk kun je dan daar niet echt iets over zeggen. Mensen zijn of mega slank en gezondheid freaks of met veel overgewicht, iets er tussenin zie je veel minder. Wij waren in California en rond het Yellowstonepark

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:34

ClaudiaHS schreef:
_O- _O-

Ik las sjips, geen tjips :')
Waar je hart vol van is hè... Haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:39

MuSLi schreef:
ClaudiaHS schreef:
_O- _O-

Ik las sjips, geen tjips :')
Waar je hart vol van is hè... Haha

_O- _O- muSLi!! Hahahha.

Justkid, we horen het vanmiddag.

Roosch, black Angus biefstukken bedoel je?? :9
Of van die mega ribeye en ander mega lappen van de bbq <<)
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 18-03-21 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:59

Es_ther schreef:
Ik wil zo graag naar Amerika! Ik denk dat dat ons spaardoel wordt (naast een huis) voor de vakantie in 2022! Als alles weer normaal is dan :+.

Dat is een mooi spaardoel! Ik heb 1x 4 weken rondgereisd en ben een week in New York geweest. De rondreis was de mooiste reis die ik ooit heb gemaakt en was elke cent waard!
Benoemen dat je ff een dip hebt is juist ff goed, en hoort er ook bij, is helemaal niet raar....

@ Claudia: wat een ontzettend gave kans!! Dan zit je in de buurt van dokter Now.... :+ Misschien juist een goede stok achter de deur om ook als je in Amerika bent gezond te eten. Ik vond het echt reuze meevallen; je kiest tenslotte zelf wat je in je mond stopt en juist in die enorme supermarkten heb je gigantisch veel keus, ook in groente en fruit. Ik kwam 2 kilo lichter terug haha!
Zou je dan je werk hier op moeten geven?

Ik had vanmorgen m’n meet en weegmoment en ben toch weer bijna een kilo afgevallen. Ik ga dus iets meer eten, het is niet ok voor m’n lijf als ik nog veel meer afval...ik woog 71,8 bij een lengte van 1,85m straks word ik tante sidonia -O-

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:02

Echt gaaf Claudia.
Je zou het wel willen begrijp ik?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:04

Goed bezig Pallatin, en nee te dun is ook niet goed.
In de periode dat ik zo dun was, woog ik in de eerste instantie 58kg bij een lengte van 1.69m
Maar ik heb toen een hele erg griep gehad van 2 weken waarbij ik echt nog geen slok water binnen hield. Waardoor ik nog eens 6 kilo afviel zo ziek was ik.

Euh ja, als we daar heen zouden gaan, dan zou ik mijn werk op moeten geven.
Maar daar hebben ze vast ook werk in winkels en anders begin ik mijn eigen pensionstalling op mijn ranch toch :P

Zerena, als we morgen zouden moeten vertrekken dan zou ik klaar staan met mijn koffers.

Ik heb uiteraard wel 1 voorwaarde, zonder paard ga ik nergens heen.
Dit weet mijn man overigens ook, hij heeft al eens eerder zo'n aanbod gehad (Boston)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:24

@Pallatin, haha dr Now is denk ik niet heel erg onder de indruk van onze vorm van overgewicht als je zijn programmas op tv ziet...heel heftig zeg

En oh wat zou ik graag naar de States verhuizen....de ruimte, paarden, land, autos enz, zo mijn manier van leven...ben echt op de verkeerde plek op de wereld gezet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:51

Maar die manier van leven is natuurlijk niet overal in de States.
Bij Texas denk ik aan ranches, quarterhorses, cowboys en ellenlange velden waar je kan crossen met je knol.
Maar als ik dan naar de stad Austin kijk, dan zie ik ook wolkenkrabbers...dat is niks voor mij.
Oh en het kan er echt gruwelijk heet worden in de zomer.

Ik heb ook gezien dat er zowat op elke straathoek een eettent zit :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:34

Ik weet niet of ik in de VS zou willen wonen :o Houston, Austin en Dallas zijn gewoon hele drukke steden, met veel druk verkeer. Qua cultuur zijn er echt enorme verschillen binnen Amerika, en weinig onderling begrip.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:47

Mijn nieuwe kookboeken zijn binnen *\o/*

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:42

Ziet er goed uit zeg Gaucho! :)
Benieuwd wat voor lekkere recepten je daar weer uit gaat maken! We zien de foto's wel verschijnen denk ik...

Hier so far 8700 stappen gezet en zodirect tijd voor een uurtje kickboksen/krachttraining in de garage *\o/* Let's go!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:39

Oeeeeeehhhh vijgen..... :9 ziet er lekker uit Gaucho!

Ik zou zelf Iets liever in Boston of omgeving wonen dan in Texas, maar dat komt idd door het klimaat, dat is in Boston toch wat gematigder en ik ben echt meer van bos en groen dan woestijn en heet/ zon.... {:} maar desalniettemin lijkt het me een supergave kans! Ik ben heb echt bewondering voor mensen die dat gewoon doen: in het buitenland gaan wonen/werken, ik woon m’n hele leven al in hetzelfde dorp en wil hier al niet eens weg... :')

Ik had qua eten ff een zwak moment: chips gegeten :wow: en dat op een doordeweekse dag, maar ach, moet kunnen....verder had ik me helemaal verheugd op het avondeten want vriendlief zou nu eens koken en dan zou ik gebakken aardappels met een vega schijf en bietjessalade krijgen....even mopperen hoor; Laat ie de a’pels en de schijf aanbranden en staat m’n halve huis blauw van de rook.... |o Ik heb dus uiteindelijk vooral veel bietjes gegeten....ik heb nu net n thuiskomst van stal maar een peer en 30 gram pure chocola gegeten om een hongerklap vannacht te voorkomen.... Morgen maar weer zelf koken... :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:45

Ik ben meer van de zon.
Degene waar die net het gesprek mee had zei dat het op moment al 40° was.

Maar ik denk toch dat mijn man niet wil.
Hij is wel een familiemens.
Daarbij kwam net in het gesprek naar voren dat het de bedoeling was dat ie eerst 3 jaar naar Zweden zou gaan.
Daar zit blijkbaar het hoofdkantoor, net iets boven Stockholm. Ging om Volvo, Scania enz. Brrrr koud :')