Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:47

Zolang je effectieve klachten heb (hoesten, koorts, benauwd, geur/smaak verlies, enz.) kan je andere mensen besmetten. Pas als je een paar dagen klachten vrij ben kan je er vanuit gaan dat je niet meer besmettelijk ben.

Heb hierover contact gehad met de huisarts aangezien werkgever eigenlijk wil dat ik volgende week weer gaat werken. Zolang ik klachten heb mag je dus niet werken en moet je handelen alsof je een positief persoon ben die besmettelijk is.

Heb ook chronische bronchitis juist dan moet je ook extra opletten. Ook omdat je dan makkelijker her besmet kan worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:50

Marcella schreef:
Zolang je effectieve klachten heb (hoesten, koorts, benauwd, geur/smaak verlies, enz.) kan je andere mensen besmetten. Pas als je een paar dagen klachten vrij ben kan je er vanuit gaan dat je niet meer besmettelijk ben.

Heb hierover contact gehad met de huisarts aangezien werkgever eigenlijk wil dat ik volgende week weer gaat werken. Zolang ik klachten heb mag je dus niet werken en moet je handelen alsof je een positief persoon ben die besmettelijk is.

Heb ook chronische bronchitis juist dan moet je ook extra opletten. Ook omdat je dan makkelijker her besmet kan worden.

Duidelijk, dank je wel! +:)+ Ik wist wel dat je dan vatbaarder bent idd.
Dat blijkt ook wel, want echt iedereen in mijn omgeving is negatief getest en ik heb het waarschijnlijk opgelopen tijdens het vliegensvlug boodschappen doen :=
Denk je voorzichtig genoeg te zijn.... :')

Hoe pakt je werkgever het nieuws op?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:54

Cayenne schreef:
Het probleem is dat ik ook chronisch bronchitis heb, dus dan is het onduidelijk of de klachten van Corona komen of van wat anders.
Ik wil niemand aansteken met dit rotvirus en een groot aantal klachten komen bij beide ziektebeelden voor.

Onderzoek heeft ook uitgewezen dat je na 10 dagen (nadat je klachten zijn begonnen) vrijwel niet meer besmettelijk bent en na 14 dagen helemaal niet meer. Dus je kan er vanuit gaan dat je dan echt geen actieve virusdeeltjes meer draagt die besmettelijk zijn.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:56

Cayenne schreef:
Marcella schreef:

Duidelijk, dank je wel! +:)+ Ik wist wel dat je dan vatbaarder bent idd.
Dat blijkt ook wel, want echt iedereen in mijn omgeving is negatief getest en ik heb het waarschijnlijk opgelopen tijdens het vliegensvlug boodschappen doen :=
Denk je voorzichtig genoeg te zijn.... :')

Hoe pakt je werkgever het nieuws op?

Ik heb tegen het einde van mijn quarantaine een zelftest gedaan (oke stiekem gewoon de hele periode om de dag :') ) omdat ik in dagelijks leven met risicopatienten te maken heb. Ik mocht op een vrijdag officieel uit quarantaine (7+1 dag na pcr) en testte die dag ook negatief. De woensdag daarvoor testen ik nog gewoon hartstikke positief. Het is idd eigenlijk een beetje gokken wanneer je niet meer besmettelijk bent, maar het wil niet zeggen dat je daadwerkelijk 8 weken positief blijft testen met een zelftest bijv (deze zijn toch minder scherp op besmetting dan pcr).
Na de negatieve test op vrijdag heb ik mij overigens niet meer getest.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:16

Suliko schreef:
Cayenne schreef:
Het probleem is dat ik ook chronisch bronchitis heb, dus dan is het onduidelijk of de klachten van Corona komen of van wat anders.
Ik wil niemand aansteken met dit rotvirus en een groot aantal klachten komen bij beide ziektebeelden voor.

Onderzoek heeft ook uitgewezen dat je na 10 dagen (nadat je klachten zijn begonnen) vrijwel niet meer besmettelijk bent en na 14 dagen helemaal niet meer. Dus je kan er vanuit gaan dat je dan echt geen actieve virusdeeltjes meer draagt die besmettelijk zijn.

Goed om te weten! Dank je wel!

Moyra, dat is idd ook een idee om te doen!
Afgelopen dinsdag heb ik voor het laatst getest en ik zit pas op dag 4 en heb nog klachten, dus voorlopig hoef ik nog geen zelftest te doen denk ik :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:19

Werkgever belt einde vandaag of morgen. En gok dat die niet blij gaat zijn. Iets met personeel te kort en denk dat die toch gaat proberen of ik toch niet kan werken.

Is toch ook wel voordeel van ex-werkgever, maar vergeet ook nooit wat voor rotgeintje ze mij geflinkt hebben bij einde vorige dienstverband.

Ga ze dus doorverwijzen naar arbo arts en bedanken voor het beterschap wensen. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:46

Vanmorgen werd ik wakker met pijn bij mijn ribben van het hoesten. Het hoesten is heel wisselend, soms een tijd niet en dan weer een aanval van een half uur. Ik wil dinsdag eindelijk weer een keer naar de band, er komen optredens aan.

Fitzroy

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:06

Ik ga uit quarantaine zoals opgegeven door de GGD. Dus minimaal 24 uur klachtenvrij na minimaal 7 dagen. Voorlopig loop ik nog te snotteren en heb keel- en hoofdpijn. Het viel me mee dat AH nog bezorgmomenten had, want er zijn volgens nu heel veel mensen in quarantaine.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:16

Ik moest een week wachten op boodschappen van AH en Jumbo, dus ging mijn kan boodschappen doen die had nog geen corona.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:21

Ik heb de volledige 2 weken in quarantaine gezeten. Daarna mag je er blijkbaar sowieso uit, ook al heb je actieve klachten

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:00

Ik werk als verpleegkundige en toen ik covid had mocht ik na een week weer werken bij geen koorts.

Bij een kuchje, hoofdpijn, moeheid, geur en smaakverlies was geen reden om thuis te blijven. Zeker niet omdat dit ook heel lang kan blijven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:03

Ik heb aan de band gevraagd wat de regels zijn van hun in dit geval.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:08

MaNdiii schreef:
Bij een kuchje, hoofdpijn, moeheid, geur en smaakverlies was geen reden om thuis te blijven. Zeker niet omdat dit ook heel lang kan blijven.

Gok dat werkgever dit bij mij ook wil doen. Met dat beveiligers door moet blijven gaan.

Zou ik niet in doelgroepregister zitten zou ik ook gewoon gaan werken, maar in dit geval ga ik niet spelen met mijn gezondheid met dat er voor werkgever geen kosten heeft.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:29

Mijn man heeft onze jongste dochter om half 1 uit school gehaald.
Ze was vorige week de hele week thuis nadat ze positief getest was.
Heeft alleen de eerste 2 dagen wat klachten gehad.
Dus mocht maandag ook weer gewoon naar school.
Juf stuurde een berichtje of we haar konden halen.
ze klaagde over hoofdpijn en buikpijn en zag erg bleek.
Denk dat ze helemaal oververmoeid is van deze week school.
Ze is al de hele week moe.
Vanavond op tijd naar bed en misschien kan ze dan morgen wel weer proberen op school.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:03

Wat sneu voor je dochter! Hopelijk voelt ze zich snel beter :(:)

Hebben jullie ook zo'n muffe smaak in je mond?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:16

Nee, maar ruik niks meer en maak nu ook even geen eigen geweckte potten open. Kan niet ruiken of de inhoud zuur is. Hol deksel wil niet altijd zeggen dat het nog goed is.

Heb hier namelijk 5 perfecte voorbeelden staan waarvan de potten 100% vacuum zijn, maar dat de inhoud wel beschimmeld is (peren/appel moes).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:45

Nee, dat heb ik nog niet. Word wel benauwd en wat duizelig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:47

Cayenne schreef:
Wat sneu voor je dochter! Hopelijk voelt ze zich snel beter :(:)

Hebben jullie ook zo'n muffe smaak in je mond?

Mijn man appte net dat ze ook koorts heeft.
39.4

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:03

Vanmorgen de huisarts gebeld en moet ondanks dat ik me niet meer ziek voel toch binnen blijven tot het hoesten gestopt is, òf tot 2 weken na de positieve test. Na 14 dagen ben je niet meer besmettelijk ook als je dan nog klachten hebt.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:55

Hier ook vanaf 03-02-2022 in quarantaine. Dus 7 dagen nu. Ik kreeg 1-2 een hele lichte kriebel in mijn keel en mij voor de zekerheid laten testen op het werk. Ik werk in het ziekenhuis en daar moest ik een sneltest doen (geen zelftest) en een reguliere test. Sneltest was negatief en reguliere test duurde natuurlijk nog 48 uur. Volgende dag, 2-2 begonnen de klachten ineens te verergeren en moest ik opnieuw testen volgens beleid van het ziekenhuis. Wederom sneltest negatief, dus gewoon gewerkt. Werd ik voor vertrek gebeld dat de reguliere test hartstikke positief was. 8)7

Niet heel erg ziek, wel echt verkoudheidsklachten en vooral moe-zijn. Ik mag niet werken op locatie tot 24 uur klachten vrij. Gelukkig kan ik wel thuiswerken, maar man wat vind ik het vreselijk! De hele dag zit ik met mijzelf opgescheept en zie ik niemand. Ik merk vooral dat de moe-heid er af en toe wel insluipt. Ook mijn buik doet heel gek. Ik probeer gewoon normaal te eten, maar mijn buik heeft de hele tijd z'n leeggevoel en is heel onrustig. Bobbelt de hele dag door. Alsof ik hele erge honger heb. Ook zijn mijn darmen meer van slag dan anders. Misschien omdat ik de hele dag niks qua beweging doe wellicht.

Ik denk ook dat het de hele dag binnen zitten ook niet heel goed is voor herstel van verkoudheidsklachten. Hier gewoon de verwarming aan en gewoon niet buiten geweest. Alleen even de post gehaald paar dagen geleden. Is het heel schadelijk als je op een rustig tijdstip even een blokje om doet? Even frisse lucht. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:10

Gewoon een wandeling maken en anderen vermijden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:52

Mijn dochter is vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen vanwege neurologische klachten. Het is nog niet duidelijk wat er precies is en of het met Corona te maken heeft of puur toeval is. Het is behoorlijk waardeloos dat ik er niet bij mag zijn, gelukkig mijn man wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:54

Och Sharani , wat heftig. Fingers crossed dat het allemaal goed komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:59

Sharani schreef:
Mijn dochter is vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen vanwege neurologische klachten. Het is nog niet duidelijk wat er precies is en of het met Corona te maken heeft of puur toeval is. Het is behoorlijk waardeloos dat ik er niet bij mag zijn, gelukkig mijn man wel.

Jemig wat ontzettend heftig! Veel sterkte toegewenst voor jullie allemaal. En veel beterschap voor je dochter hopelijk komt alles goed!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:10

Heftig sharani, wat voor neurologische klachten heeft ze dan? Hopelijk knapt ze snel op