Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Zolang je effectieve klachten heb (hoesten, koorts, benauwd, geur/smaak verlies, enz.) kan je andere mensen besmetten. Pas als je een paar dagen klachten vrij ben kan je er vanuit gaan dat je niet meer besmettelijk ben.
Heb hierover contact gehad met de huisarts aangezien werkgever eigenlijk wil dat ik volgende week weer gaat werken. Zolang ik klachten heb mag je dus niet werken en moet je handelen alsof je een positief persoon ben die besmettelijk is.
Heb ook chronische bronchitis juist dan moet je ook extra opletten. Ook omdat je dan makkelijker her besmet kan worden.
Cayenne schreef:Het probleem is dat ik ook chronisch bronchitis heb, dus dan is het onduidelijk of de klachten van Corona komen of van wat anders.
Ik wil niemand aansteken met dit rotvirus en een groot aantal klachten komen bij beide ziektebeelden voor.
Cayenne schreef:Marcella schreef:Zolang je effectieve klachten heb (hoesten, koorts, benauwd, geur/smaak verlies, enz.) kan je andere mensen besmetten. Pas als je een paar dagen klachten vrij ben kan je er vanuit gaan dat je niet meer besmettelijk ben.
Heb hierover contact gehad met de huisarts aangezien werkgever eigenlijk wil dat ik volgende week weer gaat werken. Zolang ik klachten heb mag je dus niet werken en moet je handelen alsof je een positief persoon ben die besmettelijk is.
Heb ook chronische bronchitis juist dan moet je ook extra opletten. Ook omdat je dan makkelijker her besmet kan worden.
Duidelijk, dank je wel!Ik wist wel dat je dan vatbaarder bent idd.
Dat blijkt ook wel, want echt iedereen in mijn omgeving is negatief getest en ik heb het waarschijnlijk opgelopen tijdens het vliegensvlug boodschappen doen![]()
Denk je voorzichtig genoeg te zijn....
Hoe pakt je werkgever het nieuws op?
Suliko schreef:Cayenne schreef:Het probleem is dat ik ook chronisch bronchitis heb, dus dan is het onduidelijk of de klachten van Corona komen of van wat anders.
Ik wil niemand aansteken met dit rotvirus en een groot aantal klachten komen bij beide ziektebeelden voor.
Onderzoek heeft ook uitgewezen dat je na 10 dagen (nadat je klachten zijn begonnen) vrijwel niet meer besmettelijk bent en na 14 dagen helemaal niet meer. Dus je kan er vanuit gaan dat je dan echt geen actieve virusdeeltjes meer draagt die besmettelijk zijn.
MaNdiii schreef:Bij een kuchje, hoofdpijn, moeheid, geur en smaakverlies was geen reden om thuis te blijven. Zeker niet omdat dit ook heel lang kan blijven.
Sharani schreef:Mijn dochter is vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen vanwege neurologische klachten. Het is nog niet duidelijk wat er precies is en of het met Corona te maken heeft of puur toeval is. Het is behoorlijk waardeloos dat ik er niet bij mag zijn, gelukkig mijn man wel.