bigone schreef:germie schreef:Ook een vakantie die niet doorgaat en geen geld terug is verlies. Je kunt het misschien overzien, maar het is wel verlies. Ook een sportles die je niet terugkrijgt.
Het is niet meteen failliet, maar wat voor de 1 veel geld is, is voor een ander te overzien.
Daarnaast zal een kleiner verlies ook betekenen dat je later minder kunt uitgeven en dat kan weer tot een groter probleem en faillissement elders leiden. Geld kan maar 1 keer uitgegeven worden.
Ja, ik denk dat er bedrijven omvallen door corona. Maar ook dat de koopkracht enorm daalt.
En dat de lasten hoger worden, al was het maar omdat bedrijven winsten gelijk willen houden.
Dood kun je niks meer uitgeven en duiken met beschadigde longen gaat evenmin. Ik snap je opmerkingen, je zegt asexueel te zijn, geen sociaal leven te hebben, maar waarom komt bij jou elke keer weer alles terug op de financien , lijkt me dat gezondheid toch het grootste bezit is.
Ik reageerde op iemand anders door uit te leggen dat ook een vakantie een financieel verlies is. Waarom niet gewoon lezen waarop gereageerd is?
En ja, financieel maak ik me meer zorgen om dan om het virus, de reden waarom heb ik vaker genoemd, we moeten ook allemaal door als het virus beteugeld is, en dan komt pas het echte probleem en vallen er nog meer bedrijven om. Een maand geen salaris zou voor mij een ramp zijn. En voor velen. Maar het raakt ook de winkels dan e.d.
Dus financieel gezien mag je zeker een mening hebben. Daarnaast schrijf ik ook dat een gemiste vakantie waarschijnlijk te dragen is, je bent niet meteen failliet, maar het ebt wel na in de rest van de uitgaven. Dit laatste is voor de opmerking van Joman die mij quote, maar in mijn bericht staat het al. Dus ik hoop dat het zo duidelijk is.