De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:27

bigone schreef:
germie schreef:
Ook een vakantie die niet doorgaat en geen geld terug is verlies. Je kunt het misschien overzien, maar het is wel verlies. Ook een sportles die je niet terugkrijgt.
Het is niet meteen failliet, maar wat voor de 1 veel geld is, is voor een ander te overzien.
Daarnaast zal een kleiner verlies ook betekenen dat je later minder kunt uitgeven en dat kan weer tot een groter probleem en faillissement elders leiden. Geld kan maar 1 keer uitgegeven worden.
Ja, ik denk dat er bedrijven omvallen door corona. Maar ook dat de koopkracht enorm daalt.
En dat de lasten hoger worden, al was het maar omdat bedrijven winsten gelijk willen houden.

Dood kun je niks meer uitgeven en duiken met beschadigde longen gaat evenmin. Ik snap je opmerkingen, je zegt asexueel te zijn, geen sociaal leven te hebben, maar waarom komt bij jou elke keer weer alles terug op de financien , lijkt me dat gezondheid toch het grootste bezit is.

Ik reageerde op iemand anders door uit te leggen dat ook een vakantie een financieel verlies is. Waarom niet gewoon lezen waarop gereageerd is?
En ja, financieel maak ik me meer zorgen om dan om het virus, de reden waarom heb ik vaker genoemd, we moeten ook allemaal door als het virus beteugeld is, en dan komt pas het echte probleem en vallen er nog meer bedrijven om. Een maand geen salaris zou voor mij een ramp zijn. En voor velen. Maar het raakt ook de winkels dan e.d.
Dus financieel gezien mag je zeker een mening hebben. Daarnaast schrijf ik ook dat een gemiste vakantie waarschijnlijk te dragen is, je bent niet meteen failliet, maar het ebt wel na in de rest van de uitgaven. Dit laatste is voor de opmerking van Joman die mij quote, maar in mijn bericht staat het al. Dus ik hoop dat het zo duidelijk is.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-03-20 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:28

In Ossendrecht iemand met een onverklaarbare zware longontsteking. De huisarts en GGD hebben geen tijd om te komen testen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:31

Een vakantie die niet doorgaat is jammer maar ondernemers en werknemers die straks hun baan kwijt zijn hebben echt een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:37

elnienjo schreef:
In Ossendrecht iemand met een onverklaarbare zware longontsteking. De huisarts en GGD hebben geen tijd om te komen testen...

Vreemd.
Maargoed, de vraag is wat je eraan hebt. Dan weet je dat je Corona hebt. En dan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:37

elnienjo schreef:

Huisartsen testen zelf niet en de GGD houdt zich aan strikte richtlijnen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:38

Ik ben maar een ZZP'er maar ook ik merk al dat klanten cancelen ivm corona, al is het maar klanten in de zorg die extra uren draaien of coronagerelateerde bijscholingen hebben (zelf heb ik in het weekend lesklanten in omgeving Eindhoven/Tilburg, en met mijn 36 weken zwangerschap twijfel ik wel of ik daar ga lesgeven).

Over Indoor Brabant, het zijn natuurlijk ook gewoon CSI5* en CDI3* wedstrijden die misschien ook nog selecties voor Tokio hebben (al dacht ik dat dat vorig jaar al gedaan was? ). Dat las je niet zomaar af.. Publiek zou ik wel hebben weg gehouden maar ja wie ben ik :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:41

Joman schreef:
elnienjo schreef:

Vreemd.
Maargoed, de vraag is wat je eraan hebt. Dan weet je dat je Corona hebt. En dan?

Dat haar man zichzelf ook goed in quarantaine houdt bijv.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:55

Joman schreef:
elnienjo schreef:

Vreemd.

Dan verder niets, regels opvolgen en uitzieken. Maar ik hou er opzich wel van te weten wat ik heb.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:05

Zo. Daarnet toch maar even weer wat extra gedroogde peulvruchten, “blikvoer” en dergelijke meegenomen bij de gewone boodschappen. Voor het geval toch de paniek toe gaat slaan en straks weinig meer te krijgen is. Hoewel ik vooral lege zeep schappen zie overal.. dan denk ik ook, dan zit je straks met je schone handjes maar een lege maag. (Nou, nu ben ik wel heulll erreg aan het overdrijven, maar ik bedoel zeep heeft iedereen toch altijd wel een voorraadje van in huis?)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:07

Ik heb inderdaad wel wat extra wc-papier, houdbaar voedsel en paracetamol gekocht net bij de gewone boodschappen, dat kan gerust een aantal weken blijven liggen dus mocht het toch van pas komen dan zitten we niet zonder en anders komt het daarna wel weer op.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:11

Wij alleen wat extra paracetamol.

Was wel te merken dat de producten die uit Italië komen een stuk duurder zijn. We wilde pancetta hebben... we eten een andere keer wel pasta carbonara :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:14

Eigenlijk best goor hoe weinig mensen blijkbaar hun handen normaal wassen als nu ineens de schappen leeg zijn :') de richtlijnen zijn imo niet veel hoger dan normaal handen wassen

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:15

En morgen gaan we lekker Chinees eten bestellen. Nu al zin in. Nee, we zijn NIET levensmoe. En gelukkig ook niet racistisch. Misschien gaan we wel naar de Italiaan...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:16

Pocca_Locca schreef:
En morgen gaan we lekker Chinees eten bestellen. Nu al zin in. Nee, we zijn NIET levensmoe. En gelukkig ook niet racistisch. Misschien gaan we wel naar de Italiaan...

Wil je nu applaus?

:?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:17

Pocca_Locca schreef:

Wat een bijzonder bericht. Wat is precies je punt?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:18

Pocca_Locca schreef:

Wat is dit nou voor logica dan? :') Wat wil je hier precies mee zeggen?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:19

Daenerys schreef:
Pocca_Locca schreef:

Er zijn mensen die nu niet naar de Chinees gaan omdat ze bang zijn dat ze dan Corona krijgen en denken dat elke Chinees Corona heeft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:20

Daenerys schreef:
Pocca_Locca schreef:

Nou dat het best zorgelijk is dat een vriendin van mij is gevraagd of iemand anders haar kon helpen ivm Corona (winkel, Aziatisch uiterlijk) gelukkig heeft haar baas gezegd dat die gene dan wel ergens anders mag winkelen.
En dit gebeurd haar momenteel vaak. Absurd.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:20

Mijn punt is, dat mensen ten onrechte bang zijn ( merk ik) voor Chinezen of in elk geval Aziatische mensen en nu wellicht ook voor Italianen. En ik wil gewoon zeggen dat ik en hopelijk de rest hier, daar niet aan mee doe

Edit zie bericht boven mij, wat er gaande is..
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 10-03-20 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:21

Mijn werkgever heeft mij vriendelijk verzocht thuis te werken, daar ik een behoorlijke verkoudheid te pakken heb.

Tja... de 1 zegt paniekzaaierij en de ander prijst mijn werkgever.

Blijft een lastig iets dit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:21

raket schreef:
Ik ben weer thuis om verder uit te zieken. Het blijft nog wel even spannend. Maar die strikte isolatie was echt niks ook voor mij. Ik wil een kat op schoot.

Wat een ellende joh. Veel sterkte, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen :(:) . Een kat op schoot is altijd goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:22

Tiggs schreef:
Yvank_ schreef:
Bij jou wellicht niet maar bij andere mensen ook wel :) . Verschilt natuurlijk enorm per persoon.

Hoe krijg je dit je toetsenbord uit zeg...
Raket, Shiren en anderen veel sterkte gewenst!

Kan ik beter aan jou vragen... Het is een feit dat iedereen er anders op reageert? bij haar is het niet mild dat is heel vervelend natuurlijk! Maar betekent natuurlijk niet dat het een virus is die bij iedereen heftig is. Zitten hier in het dorp verschillende mensen met geteste corona thuis met vrijwel geen klachten. Op spoor gekomen na een onderzoek van andere besmette met wel duidelijke klachten. Dus nee ik zie niks wat raar is aan de opmerking dat het bij de één een heftig virus kan zijn en bij de ander niet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:25

Pocca_Locca schreef:
Mijn punt is, dat mensen ten onrechte bang zijn ( merk ik) voor Chinezen of in elk geval Aziatische mensen en nu wellicht ook voor Italianen. En ik wil gewoon zeggen dat ik en hopelijk de rest hier, daar niet aan mee doe

Edit zie bericht boven mij, wat er gaande is..

Oow zo, maar dat kwam een beetje onverwachts uit de lucht vallen waardoor ik de logica van deze opmerking aan mij voorbij ging :') Ik doe daar verder niet aan mee, maar ik ga sws vrij weinig naar de chinees en pizza word bij mij altijd thuis bezorgd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:29

Overigens ben ik best wel het overzicht kwijt van de rest van Europa/wereld hoe het met alle gevallen zit. Ik lees veel over Italië natuurlijk, en dat landen grenzen sluiten rond om italië maar nu lees ik ook dat Griekenland alle scholen sluit, terwijl ik niet echt meegekregen heb dat Corona nu heel erg is in Griekenland

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:31

Ladybird schreef:
Overigens ben ik best wel het overzicht kwijt van de rest van Europa/wereld hoe het met alle gevallen zit. Ik lees veel over Italië natuurlijk, en dat landen grenzen sluiten rond om italië maar nu lees ik ook dat Griekenland alle scholen sluit, terwijl ik niet echt meegekregen heb dat Corona nu heel erg is in Griekenland

Enige wat ik kan vinden over bijv. Griekenland zijn nieuwsberichten van 5 dagen geleden. Daar hadden ze eerst 10 besmettingen, daarna 21 erbij van mensen die in Israël waren geweest.