2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:04

vaaleriee schreef:
Linde99 schreef:
-0,4 kg is toch bijna een halve :)

Ik beperk mezelf idd ook niet overal in. Dat is wel het fijne aan Sonja Bakker. Mag af en toe gewoon een schaaltje chips, of chocomel :9 En dan krijg je niet zo'n drang om iets slechts te nemen.

Hoe gaan jullie daar trouwens mee om met al die verleidingen? Woon nog thuis en dan liggen er van die lekkere dingen in de kast en dan moet ik me zo dwingen het niet te nemen. En dan neem je iets gezonds en dan blijf je toch telkens denken aan die lekkere dingen

Inderdaad! Dat is wel fijn, dan kun je toch af en toe wat slechts nemen.

Als je thuis woont is dat inderdaad wel lastig. Ik koop het gewoon niet zodat ik het ook niet kan eten. Op het werk wordt zo'n beetje dagelijks getrakteerd, vaak zonder reden :') Wat bij mij helpt is gewoon een bakje koffie of thee nemen en mezelf eraan herinneren dat het weerstaan zin heeft omdat de weegschaal steeds een lager getal aangeeft. Dat vind ik dan meer waard dan die paar minuten genieten van iets slechts.

Precies ik ga volgend jaar samenwonen dus dan koop ik al die dingen niet meer :j

Ik heb meestal ook na iets ongezonds dat ik er spijt van heb. Maar als ik bijv. zit te netflixen denk ik dan toch telkens aan mmm zou wel een bakje chips willen ofso. En dat blijft dan constant door mijn hoofd spoken, zó irritant. Meestal geef ik dan maar toe. Maar nu een week niet gedaan en toch resultaat en dat geeft wel motivatie.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:07

Goedemorgen,
Ik meld me ook maar even :). Volg al een tijdje dit topic maar wou even reageren.

Linde99 schreef:
Hoe gaan jullie daar trouwens mee om met al die verleidingen? Woon nog thuis en dan liggen er van die lekkere dingen in de kast en dan moet ik me zo dwingen het niet te nemen. En dan neem je iets gezonds en dan blijf je toch telkens denken aan die lekkere dingen

Afvallen is voor mij al een levenslange strijd. Soms gaat het goed en soms helemaal niet :o.
Wat bij mij helpt is wanneer ik iets lekkers niet gegeten heb, achteraf denken: 'Ik heb het niet gegeten en heb er nu niets meer aan gemist'.
Zo voelt het elke keer als een overwinning.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:12

vaaleriee schreef:
BibiQ: goed lijstje lijkt me zo! Knap hoor, 11 kilo.

Ik heb vanmorgen voor het eerst Skyr op. Wat smerig zeg! Ontzettend zoet en vooral heel chemisch zoet. Ik snap dat je zoetstof proef maar dit is voor mij echt geen succes. Gelukkig maar 2 bakjes meegenomen. Morgen meng ik ze maar met normale kwark :Y)

Ik vind wel die protein kwark heel lekker! Is een bak van 450 gram met 22 gr eiwitten, ze hebben ook kleintjes van 200 met banaan en. Bosbessen smaak. En 1 met kokos maar dat lust ik niet, ik vind ze heerlijk!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:38

vaaleriee schreef:

Ik heb vanmorgen voor het eerst Skyr op. Wat smerig zeg! Ontzettend zoet en vooral heel chemisch zoet. Ik snap dat je zoetstof proef maar dit is voor mij echt geen succes. Gelukkig maar 2 bakjes meegenomen. Morgen meng ik ze maar met normale kwark :Y)

Had je skyr met een "smaakje" of naturel? Want de naturel versie is wel heel lekker. Die met een smaakje doe je de gemiddelde golden retriever nog geen plezier mee.... Die vind ik ook niet te nassen.

_evelien_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:05

Haha oké _O-
Dan ga ik de skyr naturel eerst maar eens testen.
Hier vandaag op 1400 calorieën uitgekomen.eigenlijk 1200 maar ik heb mezelf beloond met een klein bakje gechocolateerde nootjes :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:16

Naturel is idd wel prima te doen :j volgensmij vonden we hier vanille ook nog prima!
Maar tegenwoordig kopen we gewoon magere kwarkbakken van 500gr voor 65(?) cent en gooien daar een (of twee) schepje(s) whey doorheen. Is net zo lekker!

Hier vandaag een rare dag qua eten :+
Rond 8 uur 2 snack a jacks en anderhalf uur gelopen naar een vriendinnetje. Vanaf daar ook een uur gelopen naar de stad en in de stad ook rondgeslenterd om te lunchen.
Daar sneetjes stokbrood (6 best flinke stukjes) met smeersels (olijftapenade, kruidenboter en aioli) en biefstuk + frietjes (portie gedeeld met vriendin) bij Loetje gegeten.
Daarna werd ik opgehaald door mijn vriend en moest wachten bij een mcDonalds, waar ik nog een mcFlurry heb genomen. Thuis alleen nog fruit (appel en mandarijn) gegeten.
Toch voelt het alsof ik echt veeel heb gegeten vandaag :o maar heb wel 15km gelopen en volgensmij valt het eigenlijk best mee.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:39

jorika1986 schreef:
vaaleriee schreef:

Had je skyr met een "smaakje" of naturel? Want de naturel versie is wel heel lekker. Die met een smaakje doe je de gemiddelde golden retriever nog geen plezier mee.... Die vind ik ook niet te nassen.

:') mooi omschreven. Ik heb vandaag de vanille op. Heb helaas ook nog een aardbei staan. Misschien de naturel eens een kans geven.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:26

Afbeelding

Best behoorlijk buikje :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:28

Valt best mee! Gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent, dan is dat buikje straks wel weg :D

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:31

Valt echt heel erg mee hoor Evelien! Volgens mij is het meer een onvoordelige houding, je staat nogal gedraaid. Ik vind je echt geen behoorlijk buik hebben! En je bent lekker bezig :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:28

Goed bezig allen!! Ik viel een hele poos weer niks af en wilde zo graag onder de 75 komen. En vanmorgen 74.1 :D nog 2 kg en ik heb eindelijk geen overgewicht meer volgende de bmi :')

Nu sinds het dieet dus juli 12 kg kwijt, en heb nog wel eens 25 meer gewogen dan dit :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:41

Jester_ schreef:
Goed bezig allen!! Ik viel een hele poos weer niks af en wilde zo graag onder de 75 komen. En vanmorgen 74.1 :D nog 2 kg en ik heb eindelijk geen overgewicht meer volgende de bmi :')

Nu sinds het dieet dus juli 12 kg kwijt, en heb nog wel eens 25 meer gewogen dan dit :o

Topper! Je mag echt heel trots zijn, er is echt veel af! :D
Ik heb hetzelfde gehad als jij, viel ook niks meer af en bleef zelf op de 77/78 hangen.
Gisteren 76.0 en vandaag 75.9 :):) dus we gaan eindelijk weer de goede kant op!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:42

Jester_ schreef:

Wow, echt super knap zeg! Goed bezig!

Ik had vanmorgen ook een euforisch momentje. Ik weeg officieel onder de 70. 69,4 om precies te zijn. Ik heb jaren 68 gewogen maar 65 is mijn droomgewicht. Ik ben 1.80 lang dus veel minder lijkt me niet nodig.
Laatst bijgewerkt door vaaleriee op 11-10-18 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:42

Dreamy schreef:
Jester_ schreef:

Topper! Je mag echt heel trots zijn, er is echt veel af! :D
Ik heb hetzelfde gehad als jij, viel ook niks meer af en bleef zelf op de 77/78 hangen.
Gisteren 76.0 en vandaag 75.9 :):) dus we gaan eindelijk weer de goede kant op!

Super Dreamy, goed bezig *\o/*

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:47

Goedzo Vaaleriee! :D Wat zijn we lekker bezig!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:56

We zijn heel goed bezig!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:59

Allemaal heel goed bezig!! Op maar inze doelen!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:12

Lekker bezig allemaal!

Ik moet van mijn fysio buikspieroefeningen doen, omdat ik alle stabiliteit en kracht uit mijn onderrug haal. Meer core voor mij dus. Ik ben van plan 3 tot 5x per week aan de slag te gaan, via darebee, dat vind ik een fijne site. Ik post het expres hier zodat jullie het weten en me virtueel kunnen schoppen als ik het niet doe. O:)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:14

*\o/* Wow complimenten allemaal! Lekker bezig. Leuk om te lezen!

Imre: you can do it! Minimaal 3x moet lukken toch! Wij zijn er om je aan te moedigen 8-)

Ik net stukje hardgelopen, geen straf in dit heerlijke nazomerweer! :) Rustig dagje verder, lekker vrij vandaag en voorbereiden op de vakantie, ik moet om 03:45 op het vliegveld zijn straks, dus beetje op tijd koffer pakken en huis netjes achterlaten enzo :Y)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:17

Dat is interessant Imre. Die website ga ik ook eens bekijken. Haha kom hier af en toe maar een schop onder je kont halen hoor.

Carlijn: Lekker zo'n dagje en hardlopen met dit weer. Geniet van je vakantie :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:33

Lekker bezig allemaal!

Hier schommelt het ontzettend, vandaag weer 0,3 zwaarder dan gister... terwijl ik normaal en fatsoenlijk eet...

Elke dag wegen is misschien ook niet helemaal goed, maar het geeft mij wel inzicht.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:36

Jeey ik zag weer een hoop - kg's voorbij komen. *\o/*

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:43

Senks meiden! Ik zal jullie braaf vertellen of ik de oefeningen heb gedaan of niet. ~~}> Ik zei 5x per week, fysio vond 3x al heel wat, dus dat hou ik aan als minimum. Ga vanavond beginnen.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:48

Allemaal goed bezig hoor! Vandaag 2x half uurtje gewandeld met hond.uurtje paard gereden. Vanochtend huishouden gedaan. Gaat goed.
Ik sta niet elke dag op de weegschaal ik wil dit 1 x per week doen. Maandag is mijn weegdag.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:50

Ik zou 3x minimum ook aanhouden :j dan voelt het wellicht ook niet verkeerd als je de 5x niet redt!

Zijn jullie tijdens jullie periode altijd zwaarder of niet? En hoeveel verschilt dat?