3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:54

Ik heb altijd wel kunnen ontbijten.
Maar kreeg in het verleden altijd darmkrampen (spastische darm).
Sinds 1,5 jaar ontbijt ik met een groente smoothie (spinazie, banaan, magere kwark en een beetje lijnzaad).
Sindsdien geen last meer van darmkrampen, smoothie vult ook goed.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:00

Heb je 's morgens niet nog bijv een koffiepauze waarin je wat kan eten? Dan zou je dan evt kunnen ontbijten, en voordat je werk begint ff iets kleins.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:45

Ik ben zelf ook een lastige ontbijter in de ochtend, snap het wel MarlindeRoos, wat voor mij wel chill is, is een rijstwafel met plakje kipfilet bijv. Die kun je ook al beleggen en stapelen en dan in de trein opeten. Of soort eiermuffins al maken van te voren en die sochtends 1 minuut in de magnetron gooien (of koud, maar ik vind ze warm/lauw lekkerder). Ik warm ze bijv op in een magentron bakje, spring op mn fiets en 15 minuten later in de trein eet ik ze semi warm op.

@sharonn: aaah lammetjes komt nu al weer, superleuk <3
@lieszje: sterkte, verstandskiezen zijn echt pijnlijk
@urosa: hopelijk morgen weer beter, je receptje klinkt echt heerlijk met gnocci
@kiwi: ah vakantie is vakantie vind ik ook, die 2 kilo ben je zo weer kwijt
@maanlicht: lekker lijstje!

Mijn lijstje van gisteren slaat helemaal nergens op, dus die laat ik maar achterwege. Vandaag er weer vol tegenaan:

O: tosti (2 boterhammen, 1 plak 30+ kaas)(215kcal)
T: koffie met melk (13kcal)
L: 2 boterhammen met feta spread (299kcal)
A: Curry met kipdijfilet, sperziebonen, paprika en courgette + naan (shoarmabroodjes, naan is onbetaalbaar :') )
T: aardbeienyoghurt (75kcal)

Totaal zonder avondeten ongeveer 600 kcal, maar ik vind het lastig gokken hoeveel de kokosmelk/broodjes en curry pasta bevatten, daarnaast is kipdij ook wat vetter. Dus vanavond beslissen of ik nog wat bij mag pakken of het hierbij laat :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:37

Marlinderooz: Ach soms eens ongezond ontbijten lijkt mij echt niet erg. Maar er op letten is in elk geval goed. Ik kreeg ook eerst niks weg in de ochtend. Skyr kwark is voor mij een perfect ontbijt. Neem het ook wel eens mee zodat ik het op locatie op kan eten. Of een rijstewafel met kipfilet en humus.

Aight: Oeh feta spread, zitten daar nog veel calorieëen in? Heerlijk vind ik dat <3

Laura82: Havermout als ontbijt, ik krijg het niet weg haha! Mooi lijstje en lekker zo'n zakje chips op zijn tijd!

yonker: pfoe -21, wat knap zeg!

Kimmie: Moet jij ook al zo lang fietsen naar het paard? Of komen jouw fietsminuten ergens anders vandaan?

Maanlicht: Skyr is lekker he, ik heb nu altijd vanillie want naturel is er bij ons ook niet in de winkel!

Kiwi mooi dat je vakantie leuk was! En ach, 2 kilo is nog wel te doen toch.

Ik heb nu 2 weken eet schema's gevolgd. Soms wat afgeweken of wat mis gegaan maar toch die eerste 2 weken 1.3 kilo kwijt *\o/*
Ik moet vooral erg wennen aan het meer eten dan ik normaal deed haha :+

Mijn lijstje van vandaag:

O: Skyr vanillie 200 gr
T: Appel
L: 2 kleine volkoren wraps. 1 met humus, kaas, komkommer en een half gekookt ei. De andere met zuivelspread light, komkommer en de andere helft van het gekookte ei :D
T: 4 paaseitjes wit ;(
A: Kipgehakt 150 gram en 250 gram groenten (En champignons toegevoegd <3 )
T: Kvarg + eiwitshake denk ik

B: Fietsen 20 minuten en sportschool 20 minuten cardio en rondje kracht denk ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:04

Ik sta nu in de boni. Heb maar ontbijt spelt Volkoren crackers gehaald. Ga ik dat eten icm fruit. Yoghurt etc kan ik niet heel goed tegen. At ik eerder wel ja, en soya etc vind ik bah. :P

En morgen komt er vast nog wat meer bij. Is mijn “weekenddag” ivm werken op zaterdag zeg maar. :=

En ik eet pas rond 18:30. Moet dus ook goed lunchen. Ben nu al hartstikke flauw en hongerig. Maar heb station en de supermarkt goed doorstaan! :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:22

Of maak jezelf een dadelreep oid. Natuurlijk nog steeds zoet, maar niet zo heel erg slecht. Of neem een eiwitreep/shake. Dat vult ook (langer dan koolhydraten) en dat helpt ook met afvallen.

Ik ontbijt altijd met een shake. Kan makkelijk in de auto. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:27

Ja maar is die ook lekker? Ik houd namelijk niet heel erg van zout. Dat koekje van de AH is echt mijn guilty pleasure zeg maar. :=
Voor mijn eiwitten wil ik zeker vaker noten gaan eten. Vanavond heb ik besloten dat er cashewnoten door mijn pasta gaan. En dan morgen cake maken met walnoten. :j

Ik heb nu bedacht als ontbijtjes om te proberen
- Walnoten peren cake die ik al eens gepost had, ga ik morgen bakken

Als lunch
- broodje tomaten/spinazie spread met rucola
- Soep met cracker (evt met kaas)

En omg deze pannekoeken (dan zonder suiker maar met een mini beetje agavesiroop) :9
https://veganchallenge.nl/recepten/blueberry-pancakes/

en dit! <3
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/lu ... -balsamico

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:39

Welkom terug Kiwi! Die 2 kilo is er vast zo weer af!

Kimmie ai :') gelukkig ging deze beter!

_KellyAV: gelukkig niet dagelijks, eens in de week of 2 weken, houdt schijnbaar wat verband met de MS. Heb de diagnose nog maar kort en het is nog een beetje uitvinden.
Pff heftig hoor zoveel dagen achter elkaar werken!

Fijn Emma dat je daar in een positieve flow zit!

Yonker: goed van je dat je het bij 1 zakje hebt gehouden! Wat houdt kickfun eigenlijk in?

MarlindeRooz: eten gaat gelukkig wel goed hoor! Gezondheid komt door de MS, zit in de beginfase en medicatie traject is ook nog niet opgestart, hopelijk eind deze maand, dan moet ik weer naar de neuroloog. Ik vind je lijstjes trouwens gewoon normaal. Soms eet ik ook de ene dag meer dan de andere, en tja elke dag ontbijten met zo'n cookie is niet handig maar een keertje? En de rest van de dag is prima. Ow en ik eet ook gewoon eens kaas :') Recept voor die american pancakes <3

Lieszje: klinkt als een lekkere smoothie om mee te ontbijten!

Aight: oei, die curry met kipdijfilet klinkt ook hemels <3

Inney: goed bezig en mooi wat gewicht kwijt *\o/*

Vannacht gelukkig weer wat beter geslapen, heb voor hele slechte dagen/nachten een vaporiser gekregen van mijn vriend om wiet 'te roken', heb echter astma dus gebruik het alleen uit nood aangezien mijn longen het echt niet leuk vinden, maar na geëxperimenteer met pijnstillers en wietolie is dit echt het enige wat helpt
Net ook nog even wat krachttraining oefeningen kunnen doen gelukkig, merk dat het wel echt beter is voor mijn algehele functioneren als ik dat een beetje blijf doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:40

He lastig zo'n opstarttraject zeg! :(:) Hopelijk ben je snel goed ingesteld en stabiel!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:49

@Inney: die fetaspread is van de appie (ik koop het vaak alleen als het zoals nu in de bonus is), niet echt gezond, maar ik vind hem super smaakvol en daarom smeer ik redelijk dun, hij is per 100 gram 295 kcal. Ongeveer hetzelfde als kruidenkaas, maar daar smeer ik dan weer best veel van op brood.

@Marlinderooz: oeh ja alle winkels bij het station zijn ook echt mijn temptation :') Helemaal als je chagrijnig uit de spits terugkomt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:51

Hopelijk knap je weer snel op urosa :(:)

Kickfun is eigenlijk kickboksen tegen een zak, met zn 2e allebei tegenover elkaar. Van te voren cardio oefeningen om warm te worden en dan lekker rammen tegen dat ding aan :+ en op t einde nog even kwartiertje buikspieroefeningen. Ik vind t iig erg leuk en ontspannend :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:54

Ja ik was zoooo dichtbij het halen van een patatje, ik ben gewoon echt zo'n Nederlander die om 17:00 wil beginnen met koken. Helaas moet ik nog 15 min wachten. :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:03

Inney, nee gelukkig is paard maar 10 minuten! Ik fiets elke dag 25 minuten heen naar school en daarna ook weer terug haha

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:10

Bedankt voor alle reacties :) Heb inderdaad gewoon genoten, en 2 kilo is te overzien. Komt vast goed!

Wat voor werk doe je Kelly? Klinkt erg druk! Ik heb op dinsdag ook altijd een lunch op werk, super lekker maar niet erg verantwoord, Haha.

Fijn dat het zo goed gaat Emma! Hoe komt het dat je van de tussendoortjes af bent? Wie weet hebben we er wat aan :D

Laat je de havermout weken op doe je alles ‘s morgens voordat je het eet bij elkaar Laura?

Ah, lammetjes zijn zo leuk Sharon! Komen er nog meer? Net lijstje!

Vind -21 hartstikke knap Yonker! Kickfun klinkt leuk, helaas hebben ze dat hier niet.

Net lijstje Kimmie!

Dat is wel een heerlijk koekje Marlinde <3 Lastig dat ontbijten zo moeilijk gaat. Is een smoothie oid niet iets? Dat ‘eet’ toch makkelijker.

Je brengt me op ideeën Aight! Al tijden geen curry gegeten, kan ik wel weer eens maken. Was het lekker?

Haha, die paaseitjes hè Inney. M’n collega heeft ze ook gekocht, helaas :')

Fijn dat het slapen wat beter ging Urosa, hopelijk zet dat door!

Vandaag was lastig, erg slecht geslapen waardoor ik vreterig word en een lunch waarbij ik weinig keuze heb.
Lijstje:
O: Overnight oats met banaan.
T: stukje zelfgebakken peren/dadeltaart.
L: kaiserbroodje met ham, kaas en gebakken ei, krentenbol.
T: peer, 3 van die celebrationtwixjes.
A: stukje sukadevlees, ijsbergsla met sinaasappel en kaassnippers, gebakken aardappelen.
T: schaaltje aardbeien.
B: 30 minuten fietsen, half uurtje in de tuin bezig geweest.

Helaas meer calorieën dan gehoopt, maar gelukkig niet meer gegeten dan verbrand.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:28

Ik doe 's ochtends alles bij elkaar en 3 minuten in de magnetron. Heel soms maak ik overnight oats, maar eigenlijk vind ik het warm lekkerder.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:57

Pfoe Kimmie, elke dag zo ver fietsen. Ik vind 4 keer in de week 20 minuten heen en terug al ver haha. :+ Gelukkig staat je paard dichterbij.

Zo heerlijk getraind vandaag <3 Dat moest ik even kwijt haha.

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je je niet kan voorstellen dat je eerst nooit echt sportte?

Ik voel me nu ik sport zoveel fitter en beter.. Ik verheug me zelfs op de sportschool :') Had ik nooit van mezelf verwacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 07:59

Ik eet hier 's morgens doorgaans een gebakken ei en twee plakken toast met boter. Soms een yoghurtje. Thuis vaak havermout maar ik moet zeggen dat ik thuis niet vaak ontbijt, alleen als m'n kerel een uitgebreid ontbijtje maakt en dat bestaat meestal uit croissantjes of bagels dus niet echt verantwoord.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:36

@Kiwi Ja was heerlijk, kipdijfilet blijft altijd zo botermals <3 Oeeh aardbeien heb ik ook echt mega veel zin in!

@Inney ik kan me er nu nog weinig bij voorstellen, moet mezelf wel echt elke keer uit bed slepen om te gaan hardlopen :')

@emmaa_ lekker ontbijtje, zit er eigenlijk een limiet aan eieren dat je per week mag eten? Ik dacht eerst dat je er maar 2 mocht vanwege hoog cholesterol gehalte. Maar ik zie hier best veel mensen veel eieren eten

Mijn lijstje vandaag past perfect, dus als ik me eraan kan houden dan zou het super zijn! (Ja, ik moet dat pakje pitabroodjes nu wel opmaken :') )

O: aardbeienkwark (268 kcal)
L: pitabroodje met jonge kaas (272 kcal)
A: pitabroodjes met kipdijfilet en gegrilde courgette/champignons/ui (967 kcal)
In totaal dus 1507, maar het komt heel mooi uit met vet/khd verhouding die ik wil aanhouden. Alleen voor de eiwitten zou ik nog wat meer mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:42

Volgens mij is dat al een hele tijd terug ontkracht. Ik kan hier iig bijna niet met iets anders ontbijten dus een ei it is :))

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:59

Dat weet ik eigenlijk niet.. Ik had ook zoiets gehoord maar ik eet denk ik toch wel zeker 3 a 4 eieren in de week. Altijd hard gekookt <3

Welke smaken eiwitshakes hebben jullie? Ik heb nu vanille maar ben niet zo heel erg fan. Vind hem veel te overheersend en heb er al meer water bij dan officieel zou moeten :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:24

Er is van ontbijten inderdaad aangetoond dat het niet nodig is om je spijsvertering op gang te zetten. Dus als je niet wilt ontbijten (en het ook niet nodig hebt) dan hoef je echt niks door je strot te duwen.

Wij hebben 3 (hadden 4) shakes van B&F hier. Eentje voor de sporter (whey perfection), voor tussendoor (smart protein) en maaltijdvervanger (Low Fat Meal). Ze staan ook (mijn mening) in volgorde van zoet/dik naar minder zoet en meer waterig. Ik heb trouwens de WP maar 1x gehad, maar vond hem heel dik en zoet (was zo'n fruit smaakje). Van de SP heb ik hele veel smaken gehad en vind de meeste (vooral witte chocola en alle fruitsmaakjes) veel te zoet/sterk van smaak. Ik maak hem sws met 400 ml water/melk aan. De LFM is het "waterigst" maar daarvan heb ik alleen de cappuccino (geproefd). Deze maak ik met max 200 ml melk/water aan.

De SP gebruik ik standaard als ontbijt (90 Kcal) want hij vult echt heel goed en lang en heeft weinig kcal. De LFM neem ik als ik denk dat ik te weinig Kcal binnen krijg een dag of als ik een maaltijd tussendoor niet haal (soms heb ik maandags geen tijd voor avondeten)

Ze hebben alle drie trouwens een andere structuur, zo vind ik de WP niet lekker qua structuur.

Er zijn ook Smart Bars en Low fat bars. Die bestel ik vaak in een combi met de shakes mee (korting :Y) ) en gebruik ik als shakes niet handig zijn om mee te nemen en er zit altijd een smart bar in mijn tas (net zoals een fruchtenreep trouwens)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:13

Ik gebruik de shake nu vooral na het sporten en heb de Whey perfection nu. Ik herken dat ik hem ook echt zoet vind. Dik valt mee omdat ik hem veel water aan meng.

Ik vind het lastig wijs te worden uit wat er allemaal is. Wat zal je aanraden voor iemand die 4 a 5 keer in de week in de sportschool sport en verder vrij actief is?
Ik lees bij jou dus dat je de smart protein echt als tussendoor gebruikt? Dat vervangt dus je tussendoortje? En de maaltijdvervanger vervang dan ook echt je maaltijd of hoe moet ik dat zien?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:17

Ik gebruik zelf de smart protein na het sporten of een reep.... vind t een lekker tussendoortje en vult idd goed :j gebruik de aardbei en die vind ik lekker maar vond de banaan caramel lekkerder maar ben wel echt een zoetekauw. Had zo’n verpakking besteld met verschillende smaken, dat kan je ook nog proberen! En uhmmm kan je verder niet zoveel adviseren, want heb er de ballen verstand van _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:31

De shakes van B&F die niet specifiek zijn aangekaart als maaltijdvervangers zijn imo niet lekker op die manier te gebruiken. Als je geen ontbijter bent kan je het prima als ontbijt nemen, maar het is geen plan waarin je alledrie je maaltijden vervangt door een shake van 100 kcal en verder niet of amper eet. Het is een flinke portie eiwit, waardoor het vooral voor mensen die veel sporten is helpt. Eiwit vult je langer waardoor die shakes redelijk vullend zijn voor wat het is, en daarnaast kan het helpen met spierherstel door de aminozuren die in eiwitten zitten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:59

Yonker: klinkt als een erg leuke vorm van lichaamsbeweging!

Inney: ik vind het ook vreselijk als ik niet kan sporten, merk ook dat het beter is voor mijn lijf als ik het wel doe. En haat ook de opbouw spierpijn :') dus blijf dan liever wat op niveau, scheelt een boel :+

Ik had vroeger altijd vanille van whey perfection, dan met havermout, amandelmelk en een banaan of bosvruchten in de blender, vond ik echt heerlijk. Maakte er dus meer een smoothie van die ik als ontbijt nam. Aangezien koemelkeiwit mogelijk MS verergert gebruik ik het nu niet meer. Omdat de neurloog aangaf dat het nog niet echt helemaal wetenschappelijk geaccordeerd is schrap ik niet alles maar hou er wel wat rekening mee, door bv niet dagelijks kaas te eten, sojamelk te gebruiken ipv normale melk, en dan geen whey meer, scheelt dan behoorlijk wat koemelkeiwit op een dag :Y)

Vanochtend gesprek gehad met de arboarts van het UWV en dat was gelukkig ok. Wel echt weer heel slecht geslapen vannacht. Super veel last van mijn lijf ;( Wilde ook niet de vaporizer s nachts gebruiken ivm het gesprek van vanochtend, vanavond maar even wel weer. Krachttraining ging gisteren opzich wel goed. Vandaag voor de rest erg rustig gehouden. Vanavond samen nog met mijn vriend 1 van de kaukazen enten, Yukka houdt niet zo van de auto, wordt ook nog wat :+ . Besloten dat ik samen met haar op de achterbank ga zitten, hopelijk blijft ze dan rustiger.