wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:40

Marjoow schreef:
Lieve mensen, heeft het echt zin om hierover zo te discussiëren? Kunnen jullie geen discussietopic openen over deze situatie en dit topic gewoon vrij houden voor sterkte wensen en de updates van Priscilla en Marcel? Ik word een beetje moe van al die discussies en ik kan me voorstellen dat Priscilla en Marcel hier al helemaal niet op zitten te wachten...

Goed plan!

Voor ik plat gepb't word :

Ik bedoel dat ik het een goed idee vind om het topic vrij te houden voor sterkte wensen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:58

spicegirl schreef:
volgende week dinsdag pas de 1e keer verpleging, dus 8 dagen later is ook niet zo vlot :n maar goed.

Ik vind het toch jammer dat de palliatieve zorg hier erg slecht weggezet wordt terwijl die super is in Nederland. Kan daar moeilijk tegen. Maar misschien dat TS het allemaal niet helder meer ziet.
Maar palliatieve zorg èn ook palliatieve sedatie is echt binnen een paar uur (en sneller) geregeld in Nederland indien het echt nodig is.

edit: sterkte TS en Marcel !!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:04

Als je suiker niet idioot hoog is zou ik me daar vooral niet te druk om maken!

Geniet vooral van dingen die je binnen kunt houden en je lekker vindt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:08

Pivione schreef:
Cayenne schreef:
Krijg je naast een droge mond dan ook niet een gigantisch pijnlijke keel?
Ik moet er niet aan denken %)
en lukt praten dan nog wel?

Edit: jemig, serieus 8 dagen wachten? :wow: Wat bizar dat het nog zo slecht geregeld is in een 'zorgland' als Nederland.

Kom op zeg.
8 dagen wachten is NIET waar.

Eeh even een aanvulling, mijn zwager mag 8 weken wachten op zijn inmiddels ingediende euthanasie verzoek omdat zijn eigen huisarts niet wil meewerken aan euthanasie. -O- helaas zo werkt het soms wel. Mijn zus krijgt ook geen vrij meer die is ook door haar zorgverlof dagen heen. Het is maar de vraag of hij de acht weken volhoud, heeft geen kwaliteit van leven meer maar overleeft.

Maar spice hopelijk jam goed gelukt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:11

karuna schreef:
Eeh even een aanvulling, mijn zwager mag 8 weken wachten op zijn inmiddels ingediende euthanasie verzoek omdat zijn eigen huisarts niet wil meewerken aan euthanasie. -O- helaas zo werkt het soms wel. Mijn zus krijgt ook geen vrij meer die is ook door haar zorgverlof dagen heen. Het is maar de vraag of hij de acht weken volhoud, heeft geen kwaliteit van leven meer maar overleeft.

Maar spice hopelijk jam goed gelukt.

Ho effe...... euthanasie is totaal iets anders dan palliatieve sedatie. En met euthanasie moet je zorgvuldig omgaan en als arts heb je het recht dat te weigeren en moet je op zoek naar een andere arts inderdaad. Dat soort dingen moet je ook op tijd proberen te regelen. Er zijn nu eenmaal artsen die in gewetensnood komen als ze euthaniseren.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:12

Ook de sedatie is geweigerd door de huisarts. Vandaag een omweg. -O- overigens niet vanwege gewetensnood van huisarts. Maar een principe kwestie die over hoofd van zwager wordt uitgevoerd. Maar off topic. Wil alleen aangeven dat het soms wel raar loopt in nl.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:13

Als reactie op jou Karuna: een huisarts mag weigeren mee te werken aan euthanasie en ja. Dan moet het via andere artsen en er komt altijd een onafhankelijk arts bij en helaas kan dat lang duren. Maar in dit geval gaat het niet om directe euthanasie maar om palliatief sederen en als het zo urgent is duurt dat inderdaad geen 8 dagen..

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:17

Mijn moeder kreeg op vrijdag avond laat erg veel pijn. Half 12 kwamen ze van de huisartsenpost thuis. Ze heeft een shot morfine gehad en is in slaap gevallen en niet meer wakker geworden. Zaterdag middag pomp er aan van zondag op maandag nacht overleden. En dit is gewoon door de dienstdoende huisarts gedaan.. Dus 8 dagen wachten... >;)

*duikt weer in meeleesmodus*

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:28

Marjoow schreef:
Lieve mensen, heeft het echt zin om hierover zo te discussiëren? Kunnen jullie geen discussietopic openen over deze situatie en dit topic gewoon vrij houden voor sterkte wensen en de updates van Priscilla en Marcel? Ik word een beetje moe van al die discussies en ik kan me voorstellen dat Priscilla en Marcel hier al helemaal niet op zitten te wachten...

Nou idd, helemaal mee eens.

Wat fijn Pris, dat Marcel lekker thuis is bij je! :) En lekker jam maken las ik, ik hou er zelf ook niet van, maar het is wel leuk om te maken. :D

Janneke2

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:31

*kaarsen in de hens*

Heerlijk om te lezen hoe je bezig bent met jam maken en backerbsensuppe <3 ...!

Geniet van elkaar!!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:57

Waarom moet iedereen zo kritisch op alles reageren? Miss bedoeld spice iets wel anders maar heeft ze het niet handig of uitgebreid getypt..
of klopt het wel gewoon wat ze zegt omdat het andere zorg is dan nu word geïnterpreteerd of het gewoon wat langer duurt.

Waarom moet iedereen daar zo’n steen op leggen? Het is voor spice allemaal al moeilijk zat volgens mij? Waarom moeten er dan zo veel mensen nog zoveel kritische noten plaatsen op een manier die zeer onprettig over kan komen.
Ik vind dit echt niet de plaats voor discussies..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:01

Ze zegt ook gewoon dat de verpleegkundige komt dus de hele discussie is onnodig.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:02

ikheetesmee schreef:
Waarom moet iedereen zo kritisch op alles reageren? Miss bedoeld spice iets wel anders maar heeft ze het niet handig of uitgebreid getypt..
of klopt het wel gewoon wat ze zegt omdat het andere zorg is dan nu word geïnterpreteerd of het gewoon wat langer duurt.

Waarom moet iedereen daar zo’n steen op leggen? Het is voor spice allemaal al moeilijk zat volgens mij? Waarom moeten er dan zo veel mensen nog zoveel kritische noten plaatsen op een manier die zeer onprettig over kan komen.

Misschien omdat de mensen die kritisch reageren zelf werkzaam zijn in de (terminale) zorg, zich een slag in de rondte werken en heel goed weten hoe het werkt en geregeld word. Die mensen die lezen dit (bedoeld of onbedoeld zo geschreven door TS), vervolgens word door een hele groep gereageerd dat het echt belachelijk geregeld is met de zorg en dat het absurd is dat dit kan.
Misschien.. Heel heel misschien voelen deze mensen zich aangesproken en willen ze graag laten weten hoe de (terminale) thuiszorg in Nederland geregeld is.

Het is maar een idee he

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:05

*
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 09-11-17 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:05

ikheetesmee schreef:

Dit dus.

Ik vind het echt belachelijk hoe hier gereageerd wordt op updates en op elkaar.. bespreek dit soort dingen in een ander topic of via pb ofzo, maar val Spice hier niet mee lastig.

Hoe zou je het zelf vinden als je met veel pijn en moeite (en heeeeel weinig energie en doodziek) een update post en bokt op zijn boktst reageert? Dat is dan toch zonde van je moeite?

Laten we dit topic houden waarvoor het oorspronkelijk geopend is: kaarsjes branden voor Spice en haar steunen en een hart onder de riem steken.

Heel erg veel sterkte Spice (hoewel dit maar woorden zijn), ik hoop dat jij en je gezin nog van elkaar kunnen genieten :*

Edit: @ Polly, ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen, maar laat diegenen die zich aangesproken voelen door de posters over hoe de terminale zorg hier is geregeld dat dan via PB duidelijk maken aan de betreffende reageerders. Want het komt nu over alsof de woorden van Spice in twijfel worden getrokken, en dat voelt voor mij niet heel netjes.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:13

Spoiler:
Zullen de mensen die normale personen zijn niet op de discussie ingaan of reageren :)

Hoe was je dag spice?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:18

Arabier schreef:
Spoiler:
Zullen de mensen die normale personen zijn niet op de discussie ingaan of reageren :)

Hoe was je dag spice?

Normale personen? Er mag best gezegd worden dat het niet lekker overkomt om in deze situatie op een bepaalde manier te reageren.
Ook om te voorkomen dat TS zich tegen dingen gaat verdedigen die ze niet gezegd heeft, er is namelijk niet gezegd dat het om palliatief sederen gaat maar om verpleging.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:20

dees_daan schreef:
Arabier schreef:
Spoiler:

Hoe was je dag spice?

Normale personen? Er mag best gezegd worden dat het niet lekker overkomt om in deze situatie op een bepaalde manier te reageren.
Ook om te voorkomen dat TS zich tegen dingen gaat verdedigen die ze niet gezegd heeft, er is namelijk niet gezegd dat het om palliatief sederen gaat maar om verpleging.

Stuur me een pb. Ruzie in zon topic: belachelijk :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:23

Ik wil jullie verzoeken om de discussies omtrent terminale zorg en de discussie over kritische reacties te staken. Het bespreken van terminale zorg mag best, maar niet in dit topic.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:24

Nou inderdaad, wat een gemiep hier.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:25

Suzanne F. schreef:
Ik heb inmiddels wat inzicht gekregen in terminale zorg en ik vind het erg vreemd dat het 8 dagen zou duren. En ook dat je dagenlang zonder vocht wordt gehouden zonder infuus.

Precies dat, het kan gewoon niet. En een morfinepomp zonder zorg ook niet. Ik werk in de zorg en dit is niet wat een normale gang van zaken is. Daarnaast kan een week zonder vocht ook niet. Sorry, ik heb mijn vraagtekens , net als anderen, bij deze uitspraken.

Verder wens ik je wel veel sterkte

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:28

Diep triest hoe sommige in dit topic reageren :n

TS ik hoop dat je langzaam weer een klein beetje opgeknapt bent.. kaarsjes branden hier weer!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:32

Topic doorgelezen. Jeetje.. ik wil je heel veel sterkte wensen. En steek een kaarsje aan.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:33

tokedri schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik heb inmiddels wat inzicht gekregen in terminale zorg en ik vind het erg vreemd dat het 8 dagen zou duren. En ook dat je dagenlang zonder vocht wordt gehouden zonder infuus.

Precies dat, het kan gewoon niet. En een morfinepomp zonder zorg ook niet. Ik werk in de zorg en dit is niet wat een normale gang van zaken is. Daarnaast kan een week zonder vocht ook niet. Sorry, ik heb mijn vraagtekens , net als anderen, bij deze uitspraken.

Verder wens ik je wel veel sterkte

Enorm waardevolle bijdrage om dat hier te vermelden. Laat dit alsjeblieft een plek zijn waar ze steun vindt. Nog even en ze komt hier niet eens meer omdat ze elke keer een nare bijsmaak krijgt.

Spice, ik hoop dat je over de opmerkingen heen kan lezen en het lekker van je af laat glijden. Voel alsjeblieft niet de noodzaak je te verantwoorden, details gaan niemand hier een ene bal aan. En ik hoop dat je jam goed gelukt is! Wat voor jam heb je gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:38

Arabier schreef:
dees_daan schreef:

Stuur me een pb. Ruzie in zon topic: belachelijk :)

Ik ga je niet pb-en, nergens voor nodig. :)

Aan alle anderen, als die twijfels er zijn, prima maar houd wel in gedachten dat dit TS haar uitlaatklep is, het zou zonde zijn als ze door het gedram elke keer niet meer wil posten. Laat haar dit topic houden met de mensen die haar wel willen steunen.