Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:13

Mag ik mij ook melden
Ik ben Lisanne 28 jaar en 2,5 week geleden bevallen van mijn 2e kindje via keizersnede
Nu mag ik voorlopig nog niet sporten maar gezond eten kan ook al hoop doen dus hoop dat dit al hoop kilo's wegneemt
Ik weeg nu 74,5 en mijn doel ik weer op 60 kilo komen

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:54

IMANDRA schreef:
@Croyslover; ik neem aan dat je met ongezond bedoelt dat je vandaag te weinig op hebt?

Heel iets te weinig, verder ook echt ongezond (zoet)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:56

croyslover schreef:
IMANDRA schreef:
@Croyslover; ik neem aan dat je met ongezond bedoelt dat je vandaag te weinig op hebt?

Heel iets te weinig, verder ook echt ongezond (zoet)

Ongezond valt wel mee hoor. Misschien wat veel vet door t beleg maar valt mee. Kcal zijn leidend he ;)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:46

Danique1990 schreef:
Zo wij zijn weer terug van Centerparcs, erg leuk gehad. Maar niet zo best voor de lijn..

Vandaag:
7.00 1 vk boterham kaas en thee
9.00 1 vk boterham kaas en thee
11.00 eiwit shake + 1 banaan
12.30 amandelmelk met muesli en handje nootjes en water
16.00 havermoutkoek en thee
18.00 groetenfriet en water
20.00 eierkoek en thee

Zijn hier ook meiden die aan krachttraining doen, zoja welke oefeningen/ herhalingen/gewichten?

Ik sport 2x per week en doe dan een uurtje. Bestaat merendeel uit kracht en beetje cardio
Ik doe vooral armen, schouders, rug en borst en buik. Benen kan vaak niet ivm oude knieblessure die nooit meer over gaat. Ik doe van elk onderdeel, dus bijvoorbeeld armen, 3x15 met 10 seconde pauze tussen door. Als ik dat gehad heb dan doe ik even cardio, en dan weer 3x15. Hoe zwaar let ik niet echt op. Ik zit wel onder de 25kilo.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:35

Mijn lijstje van vandaag: Niet zo goed gegaan, naar een verjaardag geweest en veel geluncht. En moet leren om te minderen!
O: boterham met pindakaas en boterham met honing. En thee.
T: halve appel en water.
L: Boterham met zalm met ei, boterham met pindakaas, kleine boterham met honing, korstje met pasta en korstje met vlokken. Niet zo goed bezig haha.
T: Bossche Bol en twee koppen thee.
A: Vis met worteltjes, peultjes en aardappels. Ongeveer helft van een ons vis op, veel worteltjes en peultjes en een aardappel.
T: kop thee.

Beweging: uur en 20 minuten gefietst en wat gelopen met paard en op stal.
Niet zo goed bezig vandaag dus haha. Nou ja, morgen beter!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:01

mijn lijstje vandaag:
yoghurt en een appel
paprika
rijst en kip kerrie wok

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:02

croyslover schreef:
mijn lijstje vandaag:
yoghurt en een appel
paprika
rijst en kip kerrie wok

Oei oei, dat is echt véél te weinig, zeker voor iemand van 16.. Je middag maaltijd zou toch echt uit iets evenwichtiger moeten bestaan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:05

Croyslover, met paprika kan je ook een lekker slaatje maken, met wat feta, eventueel nootjes, sla, kerstomaatjes... kun je ook prima mee naar school nemen. Kan ook pasta of rijst bij om je lichaam stevigheid en structuur te geven voor doorheen de dag. Want dat mis ik nu ik je lijstje, je eet wel dingen die snel verteren, maar niet echt iets waar je lichaam langer op kan doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:06

croyslover schreef:
mijn lijstje vandaag:
yoghurt en een appel
paprika
rijst en kip kerrie wok

Met dit lijstje kom je nog niet eens in de buurt van 1000kcal. Dit is écht veel te weinig en neigt naar jezelf op een ongezonde manier uithongeren...

Mijn lijstje voor vandaag
O: mueslireep en boterham met leverpastij
T: appel
L: 40gr havermout/lijnzaad/pitten met 125ml magere yoghurt en 1 banaan in stukjes
T: mineola
A: aviko maaltijdpannetje; gemarineerd varkensvlees met gebakken aardappelpartjes en groenten

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:10

Mijn lijstje voor vandaag, best tevreden.

O: 40 gr havermout, 10 amandelen, wat blauwe bessen
L: 250 gr magere kwark kokos
T: 3 plakjes kipfilet, halve ham-kaascroissant
A: 130 gr kipfilet, opacheplepel aardappeltjes, veel groenten, eetlepel olijfolie en kruiden uit de oven :9

B: 40 min fietsen met tegenwind, 1,5 uur sportschool

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:11

oh voor de mensen die hebben gereageerd op mijn lijstje , ivm vermoeidheid slaap ik snachts en heel de ochtend, ik eet dus savonds na het avondeten ook nog iets, dus dont worry (en ik eet zoveel avondeten als ik op kan :) ) daarnaast bak ik ook regelmatig (dit weekend ga ik koekjes maken jumm)
dont worry , mijn kcal krijg ik wel binnen!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:11

Bah, vorige week geen krachttraining gedaan omdat ik ziek was, maar ervaar daar nu volgens mij nog een nasleep van en durf het niet aan. Ben vreselijk moe van stage ook. Beentjes zeggen au. |(

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:28

croyslover schreef:
oh voor de mensen die hebben gereageerd op mijn lijstje , ivm vermoeidheid slaap ik snachts en heel de ochtend, ik eet dus savonds na het avondeten ook nog iets, dus dont worry (en ik eet zoveel avondeten als ik op kan :) ) daarnaast bak ik ook regelmatig (dit weekend ga ik koekjes maken jumm)
dont worry , mijn kcal krijg ik wel binnen!

Ik heb rocky road rotsjes gemaakt en gesnoept :P (chocola, hazelnoot, amandelen, boterkoekjes en marshmallows) dus nu heb ik al een stuk meer op :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:38

Oehh lekker!
Ik ben weer behoorlijk aangekomen helaas. Die balans vinden is zoo lastig! Vanaf morgen weer aan de bak. Ik ga dan ook weer consequent hardlopen en buikspieroefeningen doen.

Lijstje voor vandaag:
L: AH excellent pistolet met pesto, half plakje kaas, twee plakjes salami, geroosterde paprika en rauwe paprika.
T: rest van de paprika, halve komkommer
A: Big American Pizza en een blikje bier

Bij elkaar 1700/1800 kcal. Gister echt een vreetdag gehad, feestje van mijn ouders met taart en Indonesisch buffet. De dag daarvoor bij de All You Can Eat geweest en zo eigenlijk elke dag wel wat.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:41

@croyslover
Misschien moet je wat meer naar je voedingsstoffen kijken, gewoon om je lichaam gezond te houden als eerste doel... Dus genoeg eiwitten, koolhydraten en vetten. Vooral eiwit is bij jou niet zo aanwezig. Verder natuurlijk het gezeur over vitamine, mineralen blablabla, ook dat zal je niet zo veel vinden in rocky road, hoe lekker het ook is ;)

Edit, naam erbij

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:52

Oeeh rocky road :9 Lekker!!

Hier mijn eetlijstje:
o: halve meloen
t: druiven
m: 2 maïsboterhammen met smeerkaas
t: paar dropjes en zelfgemaakte mueslireep (in de file :z )
a: libanese wraps met groenten en bolletje schepijs :o

Helaas niet toegekomen aan beweging, probeer nog even wat meer rust te pakken. Voel me niet helemaal fit namelijk.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:54

Area51 schreef:
@croyslover
Misschien moet je wat meer naar je voedingsstoffen kijken, gewoon om je lichaam gezond te houden als eerste doel... Dus genoeg eiwitten, koolhydraten en vetten. Vooral eiwit is bij jou niet zo aanwezig. Verder natuurlijk het gezeur over vitamine, mineralen blablabla, ook dat zal je niet zo veel vinden in rocky road, hoe lekker het ook is ;)

Edit, naam erbij

dat snap ik. deze week neem ik het met spek en bonen, moet de eerste keer ongesteld worden zonder pil (de pil werkte enkel negatief, alleen nam de pijn wel weg want die was HEFTIG dus nu eet ik iets meer zoet (helpt) verder wil ik wel weer letten erop hoor :j ik zal kijken wat ik verder kan veranderen :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:23

Eigenlijk is het ook handig om een lijstje te maken wat je waar in kan vinden. Dat kost even tijd, maar na een tijd weet je het wel een beetje. Dan kun je dingen gemakkelijk combineren en ben je zeker dat je genoeg binnen hebt. Zo deed ik het vroeger alle sinds.

Maanlicht, balans is absoluut moeilijk :j
Maar gewoon blijven proberen, elke dag goed en gezond eten is er weer eentje bij!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:44

croyslover schreef:
Area51 schreef:
@croyslover

Edit, naam erbij

dat snap ik. deze week neem ik het met spek en bonen, moet de eerste keer ongesteld worden zonder pil (de pil werkte enkel negatief, alleen nam de pijn wel weg want die was HEFTIG dus nu eet ik iets meer zoet (helpt) verder wil ik wel weer letten erop hoor :j ik zal kijken wat ik verder kan veranderen :)

Het is (denk ik) beter om wat zoeter te eten maar wel aan minimaal 1500 kcal te komen, dan 1000 kcal zonder zoet te eten..
Mijn trainer heeft het steeds over 20% vet, 30% eiwit en 50% khd en dat vind ik op zich wel een mooie verhouding als je er weer lekker tegenaan gaat!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:52

Imandra dankjewel! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:00

Denk eraan: kcal zijn leidend voor afvallen! Het is ook belangrijk om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen natuurlijk, maar dat is makkelijker als je kcal doel ook hoog genoeg ligt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:40

Volgende week terug een weegsessie op de crossfit. Kom net niet aan men doel, of ik zou er op een week tijd nog 900 gram moeten afkrijgen. Proberen, maar het gaat net iets te veel zijn denk ik

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:03

Mijn lijstje van vandaag:
L: vier bruine boterhammen met salami
T: twee appels, cup-a-soup
A: Sinaasappel kip, noodles, roerbakgroenten en cashewnoten, glas rode wijn
T: bakje chips of popcorn bij de voetbalwedstrijd

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:30

liesJ schreef:
Mag ik mij ook melden
Ik ben Lisanne 28 jaar en 2,5 week geleden bevallen van mijn 2e kindje via keizersnede
Nu mag ik voorlopig nog niet sporten maar gezond eten kan ook al hoop doen dus hoop dat dit al hoop kilo's wegneemt
Ik weeg nu 74,5 en mijn doel ik weer op 60 kilo komen

Oh wat herken ik dit van na mijn bevalling. Echter de eerste 4-6 weken moet je dit nog niet doen!!!! Je lichaam moet eerst even bijkomen! Kijk geen chips of koekjes Oké maar gewoon 2000 kcal!
Geef je borstvoeding? Dan mag je zeker niet te weinig eten is slecht voor jouw lijf en je kindje

Ik herken het wel hoor. Heb 10 mnd borstvoeding gegeven dus 10 mnd op m'n handen gezeten qua afvallen maar ben blij dat ik zo voor mezelf en kindje heb gezorgd. Ik lette wel op dat ik alleen gezond at want als ik maar naar koekjes keek vlogen de kilos eraan.

Ot voor mezelf: vandaag gewogen in de sportschool. -2 kg in 2 weken dus enorm trots en blij.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:31

Oja en mss bedoel je wel alleen niet ongezond eten hahaha maar ik was redelijk fanatiek direct na de tijd en werd er door verloskundige op gewezen vandaar dat ik dit postte