Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:48

Lizard, je hebt die telefoon nieuw toch? Je maakt er echt veel mooiere foto's mee, tof!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:54

Ik heb hem nog niet zo lang.
Maar ben tot nog toe tevreden. :)

Heeft nog iemand die panoramafoto aangeklikt?

Vinden jullie daarvan?
.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:56

lizard schreef:
Ik heb hem nog niet zo lang.
Maar ben tot nog toe tevreden. :)

Heeft nog iemand die panoramafoto aangeklikt?

Vinden jullie daarvan?
.

Ja ik heb aangeklikt en ik weet niet wat ik er van vond. Het is wat futuristisch

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:57

Je moet de foto wel aanklikken.
Dan kan je op je mobiel rondkijken. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:01

Gaaf die panorama foto!

Het was heerlijk weer vandaag hier, helaas niet gewandeld want ik had staldienst. Dus wel lekker lang buiten geweest en bewogen :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:04

lizard schreef:
Je moet de foto wel aanklikken.
Dan kan je op je mobiel rondkijken. :)

-O- sorry ben licht blond _O- . Nu vind ik het prachtig wat een techniek. Hoe doe je dat want op mijn toestel zit ook panorama

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:13

Dat zijn eigenlijk 2 verschillende manieren.
Met een panoramafoto maak je eigenlijk een hele brede foto.
En deze functie heet 360 graden foto.
Als je deze foto maakt zie je een vierkantje met rondjes in beeld.
En dan moet je heel veel foto's maken door de rondjes te laten overlappen,zodat alles wat je ziet ook gefotografeerd word.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:17

Heel gaaf die 360 graden foto Lizard :j Geeft echt een mooi beeld van de omgeving.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:20

Ik heb gekeken, want nieuwsgierig uiteraard.

Maar op mijn mobiel doet hij het helaas niet.

Dit zie ik:

Afbeelding

Telefoon bewegen, aanklikken, pijltjessymbool aanraken doet allemaal niets helaas.
Ook niet met tel horizontaal.

Ik snapte de 'futuristich' opmerking van Pien dan ook wel ;) :)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:28

Vreemd.

Bij mij werkt het zowel op mobiel als oude,en nieuwe tablet.

Je moet echt op het zwarte icoon in het midden van de foto klikken.
Misschien dubbelklikken?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:33

Hier werkt het als ik op het pijltjes icoon in het midden van de foto klik. Ik heb Android, anderen wellicht IPhone?

Edit - op mijn werk IPhone werkt het ook.
Laatst bijgewerkt door gaucho op 30-12-20 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:34

Bij mij doet de panorama het wel. Ook heel mooi :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:38

Ik heb Galaxy 10 geloof ik en ik kan het zien.
Ik moet panorama instellen en dan langzaam naar links of rechts bewegen en dan loslaten. Ik ga morgen eens kijken of ik ook 360 graden kan doen. Leuk Lizard.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:38

Nope, mobiel wil echt niet.

Maar ik laat me uiteraard niet door de techniek buitenspel zetten... }:)
Ik heb mijn laptop maar even opgestart, daar doet hij het wel!

Gaaf!!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:42

Ik kan m ook gewoon zien. Gaaf is ie!

De anderen hebben ook weer mooie foto's geplaatst met verschillende luchten. Hier is het weer(of nog steeds) grauw en grijs. Er valt regen en sneeuw. Wandelen doe ik maar een beetje op de aangelegde paden, maar die zijn ook vaak glad.

Ik las dat Pien een wandelvakantie wil doen, maar dat kan pas in 2022,dus ik dacht: waarom dan 2021niet in Noorwegen :D
Lijkt me supergezellig.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:44

noordje schreef:

De anderen hebben ook weer mooie foto's geplaatst met verschillende luchten. Hier is het weer(of nog steeds) grauw en grijs. Er valt regen en sneeuw. Wandelen doe ik maar een beetje op de aangelegde paden, maar die zijn ook vaak glad.

Ik las dat Pien een wandelvakantie wil doen, maar dat kan pas in 2022,dus ik dacht: waarom dan 2021niet in Noorwegen :D
Lijkt me supergezellig.

Als het allemaal kan, dan wil ik heeeeeel graag! :D Lijkt me fantastisch. Ik probeer een beetje basis Noors te leren via Duolingo, al een jaar lang stiekem :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:47

Noorwegen staat ook hoog op de bucket list bij mij :j

Voorlopig ben ik vooral heel erg aan het duimen dat mijn geplande 2021 vakanties naar Schotland en Mongolië door gaan, beide ook veel wandelen op het programma.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:57

Noorwegen lijkt me zo'n mooi land :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:09

*ploink* panorama foto kwartje valt _O-
Heel mooi.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:10

Ghostattack schreef:
noordje schreef:

Lijkt me supergezellig.

Als het allemaal kan, dan wil ik heeeeeel graag! :D Lijkt me fantastisch. Ik probeer een beetje basis Noors te leren via Duolingo, al een jaar lang stiekem :o

We carpoolen wel weer. Naar België ging dat ook goed :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:11

Noorwegen staat ook absoluut op mijn to do list :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:16

Deal Hilary, scheelt benzinekosten he :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:19

noordje schreef:
Lijkt me supergezellig.

Dat hoopte ik al Noordje dat je daarmee zou komen. Ik kan echt niet maar voor anderen is het top!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:37

Faringo schreef:
Mooie foto's Hilary, blijft prachtig om daar te wandelen. Helaas net even te ver weg voor een dagje heen en weer vanuit mij.

Voor mij normaal gesproken ook vanuit Utrecht, maar ik heb een adresje in Drenthe en vanuit daar was dit prima te doen qua afstand.

Mooie wolken en dreigende luchten bij Faringo, Gaucho en Goof. Zo'n lucht als bij Goof had ik op de terugweg achter me hangen; ik reed ergens bij Elspeet, geloof ik. Boven Zwolle was het nogal zwart.

Lenaa_tje, dat ziet er afwisselend uit :j

Welkom Charaz :)

Mando, nooit geweten dat er bos was bij Bakkeveen := Weer wat geleerd, zeg maar.

Oh Lizard, ook bij Grolloo gelopen :) Heel ander stuk dan ik, zo te zien. Ik had wel wat hei en ven, maar geen plankiers tegengekomen. Maar er zijn nog meer wandelingen bij Grolloo, zag ik, dus voor een volgende keer. Je 360 graden-foto werkt bij mij, ziet er wel tof uit zo!

SdaphneS, bomen kappen is meestal deels voor geld en deels voor verjonging. Soms ook omdat een deel van het bos ziek is; zo hebben ze bij ons op de Utrechtse Heuvelrug (maar ook bijv. bij het Boomkroonpad) afgelopen zomer bepaalde stukken naaldbos gekapt i.v.m. de letterzetter, een kevertje die gangen graaft/boort onder de schors. Dat tast de bomen aan, waardoor ze uiteindelijk sterven (en dus in bevolkte stukken problemen veroorzaakt als zo'n boom omvalt).

~~~

Zo, ik ben weer bij :) En zelf heb ik, voordat ik weer afzakte naar Utrecht, ook nog een rondje gewandeld in Drenthe. Dit keer Trage Tocht Papenvoort 2 (jaja, 2, er zijn twee routes bij Papenvoort). Waarschijnlijk zegt Papenvoort jullie niet zo veel (als je moet niesen terwijl je erdoor heen rijdt, heb je het gemist, zeg maar), maar daar is ook het Boomkroonpad gevestigd. Dat zal wat bekender zijn :)

Maar goed, het was een rondje van 13 km door afwisselend landschap, maar met weinig afwisseling qua paden. De routebeschrijving was grotendeels "volgende kruising rechtdoor tussen steen [xxx] en [xxx]", waarbij de nummers van de stenen wisselden (en vaak niet leesbaar waren, maar soit). Veel rechte paden met zo'n karrespoor, terwijl er volgens mij wel leukere / spannendere paadjes te vinden waren. Twee keer mocht ik over zo'n paadje; de eerste was MTB-route, met de MTB'ers die van achteren kwamen (niet handig), de tweede was door een perceel waar recent gekapt was en het valhout was blijven liggen. Op het pad. Dus dat was slingeren en over takken en stammetjes stappen. Ach, avontuur, zullen we maar zeggen.

Ven
Afbeelding

Krater van een bom (ik geloof uit de 2e Wereldoorlog, maar het informatiebord was zo nat dat je van de letters niet veel kon maken)
Afbeelding

Bankje dat uitkijkt op een begrazingsgebied (waar ik gisteren ook langs ben gelopen op net een ander stukje, daar maakte ik toen de foto met dat schaapje tussen de bomen)
Afbeelding

Paddestoel die eruit ziet alsof ie op de barbecue heeft gelegen. Hoort dit? Weet iemand z'n naam?
Afbeelding

En van deze de naam?
Afbeelding

Productienaaldbos (althans, alles staat in kaarsrechte rijen) met dat mos op de grond ziet er altijd zo sprookjesachtig uit <3 In het bos vlakbij stal hadden we ook zo'n perceeltje, maar helaas, letterzetter en dus ging ons 'sprookjesbos' tegen de vlakte :\
Afbeelding

Lunsveen
Afbeelding

Begrazingsgebied bij het Lunsveen. Er zouden ergens in dit gebied runderen en schapen moeten lopen, maar waar...
Afbeelding

... oh, daar zijn de schapen! Ik denk dat de runderen nog verder richting het bos stonden, maar zo ver ging mijn rondje niet.
Afbeelding

En nog een paddestoeltje die ik wat scherper op de foto had willen hebben, maar laag bij de grond en blijkbaar wilde dat niet helemaal (en ik had geen zin om op de grond te gaan liggen).
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:38

Als ik weer een vaste woon- en verblijfplaats over de grens heb, lijkt het mij ook leuk om een keer zoiets te organiseren! :D Waarschijnlijk wordt het dan wel kamperen in de woonkamer, maar als mensen daar geen bezwaar tegen hebben, vind ik het allemaal prima. :))