Faringo schreef:Mooie foto's Hilary, blijft prachtig om daar te wandelen. Helaas net even te ver weg voor een dagje heen en weer vanuit mij.
Voor mij normaal gesproken ook vanuit Utrecht, maar ik heb een adresje in Drenthe en vanuit daar was dit prima te doen qua afstand.
Mooie wolken en dreigende luchten bij Faringo, Gaucho en Goof. Zo'n lucht als bij Goof had ik op de terugweg achter me hangen; ik reed ergens bij Elspeet, geloof ik. Boven Zwolle was het nogal zwart.
Lenaa_tje, dat ziet er afwisselend uit 
Welkom Charaz 
Mando, nooit geweten dat er bos was bij Bakkeveen
Weer wat geleerd, zeg maar.
Oh Lizard, ook bij Grolloo gelopen
Heel ander stuk dan ik, zo te zien. Ik had wel wat hei en ven, maar geen plankiers tegengekomen. Maar er zijn nog meer wandelingen bij Grolloo, zag ik, dus voor een volgende keer. Je 360 graden-foto werkt bij mij, ziet er wel tof uit zo!
SdaphneS, bomen kappen is meestal deels voor geld en deels voor verjonging. Soms ook omdat een deel van het bos ziek is; zo hebben ze bij ons op de Utrechtse Heuvelrug (maar ook bijv. bij het Boomkroonpad) afgelopen zomer bepaalde stukken naaldbos gekapt i.v.m. de letterzetter, een kevertje die gangen graaft/boort onder de schors. Dat tast de bomen aan, waardoor ze uiteindelijk sterven (en dus in bevolkte stukken problemen veroorzaakt als zo'n boom omvalt).
~~~
Zo, ik ben weer bij
En zelf heb ik, voordat ik weer afzakte naar Utrecht, ook nog een rondje gewandeld in Drenthe. Dit keer Trage Tocht Papenvoort 2 (jaja, 2, er zijn twee routes bij Papenvoort). Waarschijnlijk zegt Papenvoort jullie niet zo veel (als je moet niesen terwijl je erdoor heen rijdt, heb je het gemist, zeg maar), maar daar is ook het Boomkroonpad gevestigd. Dat zal wat bekender zijn 
Maar goed, het was een rondje van 13 km door afwisselend landschap, maar met weinig afwisseling qua paden. De routebeschrijving was grotendeels "volgende kruising rechtdoor tussen steen [xxx] en [xxx]", waarbij de nummers van de stenen wisselden (en vaak niet leesbaar waren, maar soit). Veel rechte paden met zo'n karrespoor, terwijl er volgens mij wel leukere / spannendere paadjes te vinden waren. Twee keer mocht ik over zo'n paadje; de eerste was MTB-route, met de MTB'ers die van achteren kwamen (niet handig), de tweede was door een perceel waar recent gekapt was en het valhout was blijven liggen. Op het pad. Dus dat was slingeren en over takken en stammetjes stappen. Ach, avontuur, zullen we maar zeggen.
Ven

Krater van een bom (ik geloof uit de 2e Wereldoorlog, maar het informatiebord was zo nat dat je van de letters niet veel kon maken)

Bankje dat uitkijkt op een begrazingsgebied (waar ik gisteren ook langs ben gelopen op net een ander stukje, daar maakte ik toen de foto met dat schaapje tussen de bomen)

Paddestoel die eruit ziet alsof ie op de barbecue heeft gelegen. Hoort dit? Weet iemand z'n naam?

En van deze de naam?

Productienaaldbos (althans, alles staat in kaarsrechte rijen) met dat mos op de grond ziet er altijd zo sprookjesachtig uit
In het bos vlakbij stal hadden we ook zo'n perceeltje, maar helaas, letterzetter en dus ging ons 'sprookjesbos' tegen de vlakte

Lunsveen

Begrazingsgebied bij het Lunsveen. Er zouden ergens in dit gebied runderen en schapen moeten lopen, maar waar...

... oh, daar zijn de schapen! Ik denk dat de runderen nog verder richting het bos stonden, maar zo ver ging mijn rondje niet.

En nog een paddestoeltje die ik wat scherper op de foto had willen hebben, maar laag bij de grond en blijkbaar wilde dat niet helemaal (en ik had geen zin om op de grond te gaan liggen).